Szerző Téma: TMax - Szeged  (Megtekintve 29935 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:TMax - Szeged
« Válasz #45 Dátum: 2013.07.10 20:57:30 »
Nem tom, de jó tudni, hogy azért Hmvhelyen továbbra is van lehetőség, ha kellene.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Ludi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
    • Toyota TMAX
Re:TMax - Szeged
« Válasz #46 Dátum: 2013.07.11 08:36:22 »
Én csak egyszer jártam Szegeden a Toyota tali keretében, egy jól megszerevezett, étellel-itallal és sok programmal egybekötött jó kis szombati nap volt.  :yes:

Ahogy a neten olvastam, hogy anno az Elnök Úr gyakorlatilag feltételül szabta a további működéshez a szegedi szalon nyitását is, éppen eléggé furcsa és elítélendő dolog...  :censored: :hmmmm: Persze ha valóban így volt...  :innocent:  ;)

De így viszont kíváncsi lennék, vajon ugyanezen okok és Elnök miatt kellett-e esetleg a kiskőrősieknek is nyitniuk szalont Kecskeméten?  :hmmmm:

Sajnos valóban így volt. :(

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:TMax - Szeged
« Válasz #47 Dátum: 2013.07.11 13:08:23 »
És aztán mikor a helyzet úgy alakult, ahogy akkor meg ment a nagy kussolás? Vagy azért volt segítség?
Amúgy hasonló sztorim van Volkswagenből, igaz Szekszárdról. Ott is ki kellett alakítani a csillivilli szalont. Megadták, hogy melyik pontján pontosan hány lumen fényerőt kellett biztosítani, mekkora üvegfelület, meg egyéb anyámtyúkja. Aztán meg jött a krach és a horribilis hiteldíjak, a szalon meg kénytelen volt sorban megválni a jó szakemberektől  :no:
Gabe 254.

Ludi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
    • Toyota TMAX
Re:TMax - Szeged
« Válasz #48 Dátum: 2013.07.11 13:59:57 »
És aztán mikor a helyzet úgy alakult, ahogy akkor meg ment a nagy kussolás? Vagy azért volt segítség?
Amúgy hasonló sztorim van Volkswagenből, igaz Szekszárdról. Ott is ki kellett alakítani a csillivilli szalont. Megadták, hogy melyik pontján pontosan hány lumen fényerőt kellett biztosítani, mekkora üvegfelület, meg egyéb anyámtyúkja. Aztán meg jött a krach és a horribilis hiteldíjak, a szalon meg kénytelen volt sorban megválni a jó szakemberektől  :no:

Amikor jól ment az autóipar, akkor bár összeszorított fogakkal, de sokan belevágtak ezekbe a beruházásokba. A mi esetünkben meg tudtuk volna oldani egy fele ekkora beruházásból is a szalont a jelenlegi Hovány helyén, de az a helyszín nem felet meg az akkori elnöknek. Ezt válaszották és egy forgácsoló műhelyből kellett iszonyat pénzből szalont kreálni.
Fontos viszont, hogy nincs szó csődről, és bezárásról. Van egy lehetőség, hogy kiszálljunk belőle és minden hitel, tartozás nullára fusson. Tiszta lappal folytatjuk Vásárhelyen.

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re:TMax - Szeged
« Válasz #49 Dátum: 2013.07.11 14:07:14 »
Amikor jól ment az autóipar, akkor bár összeszorított fogakkal, de sokan belevágtak ezekbe a beruházásokba. A mi esetünkben meg tudtuk volna oldani egy fele ekkora beruházásból is a szalont a jelenlegi Hovány helyén, de az a helyszín nem felet meg az akkori elnöknek. Ezt válaszották és egy forgácsoló műhelyből kellett iszonyat pénzből szalont kreálni.
Fontos viszont, hogy nincs szó csődről, és bezárásról. Van egy lehetőség, hogy kiszálljunk belőle és minden hitel, tartozás nullára fusson. Tiszta lappal folytatjuk Vásárhelyen.
hát...szenvedtek ti is nem keveset, de legalább -és ez a legfontosabb- a csődöt elkerülitek.

Ahogy hallottam régi jó japán szokás, hogy a területi/regionális vezetők között annak a legjobb, aki a legnagyobbat hazudja. Mindenről. Mert a japánok csak ezt akarják hallani, és mosolyognak. Pedig tudják hogy hazugság az egész, de az nem baj. A rosszabb eredmény a baj, még ha igaz is. Már ha igaz ez a sztori a hozzáállásról...nem tudom, nem dolgoztam sosem japánokkal.
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
TMax - Szeged
« Válasz #50 Dátum: 2013.07.11 14:44:15 »
Emlékszem pl a Ságvári (65-ös út) Toyota Balaton esetére, ott állítólag valami nagy suskus volt adóügyileg, és szép csendben be is zárt a kereskedés még valamikor 2003 vége felé (ott próbáltam először az akkori új II-es Avensist).
Velük szinte szemben volt ott Mazda, VW és még ki tudja milyen szalon-maradvány, már akkor is gaz nőtt be mindent. Nem volt éppen szerencsés dolog a "semmi közepére" szalont felhúzni, mert abban a kis faluban pl ez a 3 kereskedés is megbukott, és ez még jóval a gazdasági válság előtt - de még bőven a 0%-os autók paradicsomának a korszakában volt.
Akkoriban pedig szinte minden sarkon volt egy Suzuki szalon, de még nekik sem jutott eszükbe ebben a falucskában próbálkozni...
Lehet ezeket is ilyen különféle Elnöki utasításra kellett megnyitni mindenféle piaci elemzés nélkül?  :hmmmm:

De tudom eltértem a tárgytól, és nálatok szerencsére nem is erről van szó. Sok sikert a hódmezővásárhelyi egységhez!  :yes:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Ludi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
    • Toyota TMAX
Re:TMax - Szeged
« Válasz #51 Dátum: 2013.07.15 10:44:34 »
Emlékszem pl a Ságvári (65-ös út) Toyota Balaton esetére, ott állítólag valami nagy suskus volt adóügyileg, és szép csendben be is zárt a kereskedés még valamikor 2003 vége felé (ott próbáltam először az akkori új II-es Avensist).
Velük szinte szemben volt ott Mazda, VW és még ki tudja milyen szalon-maradvány, már akkor is gaz nőtt be mindent. Nem volt éppen szerencsés dolog a "semmi közepére" szalont felhúzni, mert abban a kis faluban pl ez a 3 kereskedés is megbukott, és ez még jóval a gazdasági válság előtt - de még bőven a 0%-os autók paradicsomának a korszakában volt.
Akkoriban pedig szinte minden sarkon volt egy Suzuki szalon, de még nekik sem jutott eszükbe ebben a falucskában próbálkozni...
Lehet ezeket is ilyen különféle Elnöki utasításra kellett megnyitni mindenféle piaci elemzés nélkül?  :hmmmm:

De tudom eltértem a tárgytól, és nálatok szerencsére nem is erről van szó. Sok sikert a hódmezővásárhelyi egységhez!  :yes:

Igen az egy érdekes történet volt. Csak a szóbeszédről hallottunk mi is, ezért nem írok róla semmit. :) Tény, hogy valaki sokat és nagyot bukott sajnos.  :censored:
Köszönjük a bíztatást, igyekszünk Vásárhelyen valami maradandót alkotni, hogy akár messzebbről is megérje hozzánk jönni.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:TMax - Szeged
« Válasz #52 Dátum: 2013.07.15 11:06:14 »
Sziasztok!

Ezáltal azonos szaktudás mellett kedvezőbb árakon tudunk majd javítani, mind szerviz mind pedig karosszéria fronton.

Bármi kérdés merül fel itt a forumban, igyekszem rá válaszolni.

üdv,
Ludescher Ádám
Ügyvezető
Toyota TMAX

Húha, ha azonos szinten marad a szaktudás, akkor továbbra is távol tartom tőletek a Corollámat :devil: 3 alkalommal is 5W50-es olajat raktatok a garanciás Corollámba (először 2007-ben) :censored:  Bár lehetséges, hogy azóta kirúgtátok az az idiótát, aki eldöntötte, hogy ilyen olaj kell bele... Más problémám nem volt ugyan, de hát az olaj azért elég alap dolog, ennek már mennie kellene egy márkaszervizben, hogy tudják milyen kell az autóba...
Corolla 1,4 VVT-i 2005

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:TMax - Szeged
« Válasz #53 Dátum: 2013.07.15 11:45:31 »
Húha, ha azonos szinten marad a szaktudás, akkor továbbra is távol tartom tőletek a Corollámat :devil: 3 alkalommal is 5W50-es olajat raktatok a garanciás Corollámba (először 2007-ben) :censored:  Bár lehetséges, hogy azóta kirúgtátok az az idiótát, aki eldöntötte, hogy ilyen olaj kell bele... Más problémám nem volt ugyan, de hát az olaj azért elég alap dolog, ennek már mennie kellene egy márkaszervizben, hogy tudják milyen kell az autóba...
és ez hogy derült ki? és a második két alkalommal hogy történt meg ismét, ha már tudtad?
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Ludi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
    • Toyota TMAX
Re:TMax - Szeged
« Válasz #54 Dátum: 2013.07.15 11:57:32 »
Húha, ha azonos szinten marad a szaktudás, akkor továbbra is távol tartom tőletek a Corollámat :devil: 3 alkalommal is 5W50-es olajat raktatok a garanciás Corollámba (először 2007-ben) :censored:  Bár lehetséges, hogy azóta kirúgtátok az az idiótát, aki eldöntötte, hogy ilyen olaj kell bele... Más problémám nem volt ugyan, de hát az olaj azért elég alap dolog, ennek már mennie kellene egy márkaszervizben, hogy tudják milyen kell az autóba...

SDS lap szerint szerint: 20W50-15W40 API SJ SL illetve 10W-30 5W30 API SJ SL  kell bele.

A Mobil Rally Formula 5W50 pedig API SJ SL CF ill. ACEA A3 B3 B4.

Szerintem nagy bajt nem csináltunk vele...hideg oldal rendben, melegben terhelten pedig még lehet jobb is.

DE: Én nem vagyok olaj szakértő

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Re:TMax - Szeged
« Válasz #55 Dátum: 2013.07.15 18:07:20 »
és ez hogy derült ki? és a második két alkalommal hogy történt meg ismét, ha már tudtad?

Mint írtam, 3 alkalommal raktak 5W-50-t bele (meg is vannak még a számlák), és csak utána tudtam meg, hogy ez az olaj nem igazán optimális ehhez a motorhoz, amikor regisztráltam ide a fórumra. Utána azonnal le is cseréltettem 5W-30-ra. Naív ember voltam, megbíztam a márkakereskedésben, ahol vettem az autót (Vásárhely), fel sem merült bennem, hogy vagy szándékosan rámsózzák a kiváló minőségű, de versenyszerű hazsnálatra optimalizált olajat sok pénzért, vagy egyszerűen csak ennyire hülyék a szervizesek. Úgy gondolom, hogy ebben én egyáltalán nem vagyok hibás, hiszen pont azért márkaszerviz, hogy a gyári előírások alapján megfelelő alkatrészekkel szervizeljék az autót, és ne nekem kelljen külön beszerezni a cuccokat a garanciás autómhoz. Azóta persze már sokat változott a véleményem, és amit házilag meg lehet cisnálni, azt meg is csinálok (pöl. folyadékok és szűrők cseréje), és a tapasztalatokat olvasva én még kevésbé jártam rosszul, hiszen sok helyen a hulladék félszintetikus 10W-40-et rakják bele, ami még szarabb, mint az 5W-50 (ehhez a motorhoz).

SDS lap szerint szerint: 20W50-15W40 API SJ SL illetve 10W-30 5W30 API SJ SL  kell bele.

A Mobil Rally Formula 5W50 pedig API SJ SL CF ill. ACEA A3 B3 B4.

Szerintem nagy bajt nem csináltunk vele...hideg oldal rendben, melegben terhelten pedig még lehet jobb is.

DE: Én nem vagyok olaj szakértő

Ezzel a hozzászólással bizonyítottad, hogy valóban nem vagy olaj szakértő...
Az 50-es melegoldal több okból is nem optimális, például azért, mert fogja a motort, növeli a fogyasztást, a motort is jobban koptatja, CSAK és KIZÁRÓLAG versenyszerá használat esetén van előnye, de közúton gyakorlatilag nem lehet úgy használni egy autót, hogy előnyösebb legyen, mint a 30-as vagy 40-es.
Alapmű olaj témában:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html

Egyébként mindenki ezzel érvel, hogy a kezelési útmutató alapján jók bele ezek a sűrű szarok is, de hát az elsődlegesen ajánlott olaj az 5W-30. 

Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:TMax - Szeged
« Válasz #56 Dátum: 2013.07.15 18:50:17 »
Üdv!

OFF
zsoooc:
Egyetértek a véleményeddel.
Adatlap szerint ez az 5w50 olaj hidegen (40 Celsius fokon 104,9) viszkózusabb, mint általában egy 10w40 olaj, de 100 Celsius fokon arányaiban még inkább az (17,5), tehát mindkét esetben rosszabb a motornak egy általános 10w40 olajnál ebből a szempontból. Persze biztos jó olaj, dermedni később dermed, csak ahogy írod is, nem ilyen célra való, és elég drága is lehet. Szerintem.

Nem vagyok olajszakértő én sem, de szerintem a fentiek alapján kb. egy normális 10w40 olaj valóban jobb lett volna ennél. Én sem örültem volna, ha ilyen kerül a 19 éves Carinámba :no:, főleg, ha abba a kocsiba az elsődleges ajánlás 5w30. Az most 5w40-nel megy (LM Top Tec 4100), persze írnak hozzá 20w50 traktorolajat is, kb. a sivatagi használathoz  :excl:
ON

Ludi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
    • Toyota TMAX
Re: Re:TMax - Szeged
« Válasz #57 Dátum: 2013.07.16 09:14:28 »
vagy egyszerűen csak ennyire hülyék a szervizesek.
.

Sztem egy picit erős így, de Te tudod...

Továbbra is tartom, hogy Skandináviában valószínű igazad lenne,mert ott nincs nagy szükség egy 50-es olajra, mert olyan a klíma. De itt, ahol nyáron nem ritka a hetekig tartó 35-40 fok városban bajt biztos nem csinál. Vagy esetleg mérted az olajnyomást? A Toyota motorok pedig eleve rövid áttételezésű váltóval szerelt, viszonylag magas fordulatra tervezett motorok.
Nem vitatkozni akarok, csak ennyire nincs éles határ a dolgok között, hogy valami szar bele vagy tökéletes.
 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:TMax - Szeged
« Válasz #58 Dátum: 2013.07.16 11:57:27 »
Sztem egy picit erős így, de Te tudod...

Továbbra is tartom, hogy Skandináviában valószínű igazad lenne,mert ott nincs nagy szükség egy 50-es olajra, mert olyan a klíma. De itt, ahol nyáron nem ritka a hetekig tartó 35-40 fok városban bajt biztos nem csinál. Vagy esetleg mérted az olajnyomást? A Toyota motorok pedig eleve rövid áttételezésű váltóval szerelt, viszonylag magas fordulatra tervezett motorok.
Nem vitatkozni akarok, csak ennyire nincs éles határ a dolgok között, hogy valami szar bele vagy tökéletes.

Üdv!

Én sem akarok vitatkozni, de a Te Toyotáidba milyen olaj kerül általában? Természetesen az elsődleges ajánláshoz képest. Ezenkívül milyen fordulaton használod őket?

Az pedig, hogy magas fordulatra tervezik, nem azt jelenti, hogy általában azon használja egy általános tulajdonos. De egy bele való 5w30 ott is megfelelően kell teljesítsen, és megfelelően is teljesít. Tudom, hogy ettől egy csomó szerelő rosszul lesz, de attól még igaz lehet. Nem csak Skandináviában, hanem a Kárpát-medencében is. Többször kitárgyaltuk, hogy egy megfelelően működő motornál nincsenek extrém különbségek az üzemi hőmérsékletet tekintve a külső hőmérséklet változása miatt. Az olajhőmérsékletnél meg főleg nincs, ezt több olajhőmérővel rendelkező fórumtárs igazolta már.
Ha meg egy szerviz közel sem odavaló olajat tesz bele, miért nehéz elismerni, hogy valaki hibázott a csere alkalmával?   :?:
Ettől csak nőne az elismertsége, mivel képes fejlődni - akik meg védenek egy hibás dolgot, nem nagyon hajlandók fejlődni. Legalábbis szerintem.


Lehet, hogy jobb lenne az olajos topicban beszélgetni erről  :1eye:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.16 12:12:40 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: TMax - Szeged
« Válasz #59 Dátum: 2013.07.16 13:28:02 »
Csak egy hozzászólás erejéig:
Nem akarom védeni ludiékat, mert nem ismerem őket és nem is jártam még náluk,de szerintem ez az 5w-50 olaj olaj dolog nem ennyire nagy probléma. Eleve, mert, ha jól tudom, full szintetikus olaj, mint pl a 10w-60 Castrol is az.
Ezek nem említhetők egy lapon egy hagyományos 5w, vagy 10w olajjal.
Ez olyan, mintha kicsit sarkítva azt mondanád, hogy bármelyik 5w40 olaj jobb, mint bármelyik 10w40, ami nagyon nem igaz.
Erről tudnának mesélni egyes Toyota specialisták, akik több tucat motort építettek, vagy bontottak már szét.
Egy autó motorjának kopása jobban függ az használati szokásoktól, mint attól, hogy 5w30, vagy 5w50 olajjal használják.
Persze én is azt gondolom, hogy ideálisabb, ha a vvti 30as olajat kap, de ettől önmagában még nem lesz baja.
Itt egy kicsit feleslegesen túl van lihegve az olaj téma, mert mindenki az elképzelhető legjobb olajjal akar járni. Azonban a rendeltetés szerű használat mellett valószínűleg soha nem fog tapasztalni különbséget az ember objektíven.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i