Szerző Téma: Crown  (Megtekintve 176725 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #45 Dátum: 2008.03.18 17:14:18 »
Idézetet írta: "obszerver"
Igen, eladásban. Az elkövetkezõ mondjuk 3évben. Annyira nem sietem el a dolgot,na.  :pofa: Különben sem hiszem hogy el lehet egy ilyet adni restaurálva/erõsen felújítva, nem hiszem hogy ilyenért pénzt adnak.


Már miért ne adnának? Csak kérdés, hogy mennyit, és hogy hol. Az árral nem szabad a Holdra felröpülni, de teszem azt felújított állapotban egy 3000 euro körüli összeget szerintem meg lehet érte kapni (most egy tisztességes, de nem múzeumi igényû felújításra gondoltam). Csak persze nem magyar vevõtõl - kinti (elsõsorban holland és német) oldalakon, meg ebayen kell hirdetni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Crown
« Válasz #46 Dátum: 2008.03.18 18:10:39 »
3000 euróért soha nem adnám el.
Nem tudnék másik 3000ért ugyanilyen autót venni. Szerintem keveset írtál, és nem azért, mert az én kocsim. Nagyon objektíven látom ezt az autó dolgot.

Nagyon örülök hogy ez a széria egyébként, és bal kormányos papíros. Több a neten a jobb kormányos, illetve ebbõl a szériából nem sok van.

Ami még a használtautón hirdetve van, az mûködõképes papíros? Mert nem annak néz ki...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #47 Dátum: 2008.03.18 18:40:42 »
Idézetet írta: "obszerver"
3000 euróért soha nem adnám el.
Nem tudnék másik 3000ért ugyanilyen autót venni. Szerintem keveset írtál, és nem azért, mert az én kocsim. Nagyon objektíven látom ezt az autó dolgot.

Nagyon örülök hogy ez a széria egyébként, és bal kormányos papíros. Több a neten a jobb kormányos, illetve ebbõl a szériából nem sok van.

Ami még a használtautón hirdetve van, az mûködõképes papíros? Mert nem annak néz ki...


Most vetted 750-ért (kb.), de nem adnád el 3000-ért? Hááááááát... :hmm:

Próbáltam írni egy reális árat a 3000-el. Egy tényleges eladási árat, ami mondjuk kézhez kapható azután, hogy meghirdetted teszem azt 3500-ért.

Jelenleg a mobile-de-n van egy nagyon szép 71-es, automata (!), 4999-ért. A Classic Data szerint a kocsi kitûnõ állapotban (Zustand 2) 6100 eurot ér, jó állapotban (3) 2800-at, üzemképes de felújítandó állapotban (4) 1200-at. Mármint Németországban.

Ehhez képest lõttem be a 3000-et, és ehhez már eleve feltételeztem egy aránylag magas szintû felújítást. Még nagyobb árhoz komplett restaurálásra lenne szükség, de nem akárhogyan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Crown
« Válasz #48 Dátum: 2008.03.18 18:57:57 »
Le tudnád írni ennek a classic data webcímét? Van ilyen mai autóknál is? Csak az eurotaxot ismerem, de az fizetõs.

Nem adnám oda 3000ért, fõleg nem azért, mert egy rendes festés nem 100e ft, szóval ha már költök rá rendesen, akkor az jöjjön vissza rendesen.
Viszont annyira szeretem most még, annyira jó, hogy még az eladás réme nagyon messze van.
 
Láttam az összes ebay-es, autoscout-os és mobile-s hirdetést. Nekem a sajátom hátsó lámpája tetszik aleginkább, illetve a szín is ott van,stb.
Nekem ez a kocsi többet ér mint 3000euró, szóval ha annyit adnának érte egy festés után, egy bõrözés és egy legszükségesebb krómozás után, akkor kacagnék egyet,és mennék vele egy kört.  :pofa:

Ha már felújítom, akkor már igencsak igényes lesz. Irány az OT vizsga. Ha már kell csinálni valamit, akkor egyszerûbb és jobb megcsinálni szépen, mint átlagosan.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #49 Dátum: 2008.03.18 20:50:34 »
Idézetet írta: "obszerver"
Le tudnád írni ennek a classic data webcímét? Van ilyen mai autóknál is? Csak az eurotaxot ismerem, de az fizetõs.

Nem adnám oda 3000ért, fõleg nem azért, mert egy rendes festés nem 100e ft, szóval ha már költök rá rendesen, akkor az jöjjön vissza rendesen.
Viszont annyira szeretem most még, annyira jó, hogy még az eladás réme nagyon messze van.
 
Láttam az összes ebay-es, autoscout-os és mobile-s hirdetést. Nekem a sajátom hátsó lámpája tetszik aleginkább, illetve a szín is ott van,stb.
Nekem ez a kocsi többet ér mint 3000euró, szóval ha annyit adnának érte egy festés után, egy bõrözés és egy legszükségesebb krómozás után, akkor kacagnék egyet,és mennék vele egy kört.  :pofa:

Ha már felújítom, akkor már igencsak igényes lesz. Irány az OT vizsga. Ha már kell csinálni valamit, akkor egyszerûbb és jobb megcsinálni szépen, mint átlagosan.


Ez így van  :) !

Viszont a piaci érték egy adott dolog, amit az állapot befolyásol, és nem az, hogy te milyen ráfordításokkal érted el azt az állapotot. Vannak típusok, amelyeknek olyan magas az ára, hogy bármilyen igényes restauráció is bõven megtérül - a Crown (még) nem tartozik ezek közé. Úgyhogy az embernek két választása marad: vagy eladja azon az áron, amit a piac hajlandó megadni érte (ezek nagyjából a korábbi hsz-omban írt összegek) - vagy megtartja :wink: ... Ezért nem, pontosabban ezért SEM fogom én sem eladni a Camrymet - mert nekem messze többet ér annál a 70-80 ezernél, amit ma Magyarországon hajlandóak lennének megadni érte.

A Classic Data olyasmi, mint az Eurotax - csak ez kimondottan young/oldtimer jármûvekkel foglalkozik. Évente kiadnak egy katalógust az aktuális árakkal. Ebbõl egy kivonat megtalálható pl. a Motor Klassik újságban, az általam írt árak onnan származnak. Itt tudsz olvasni róluk: www.classic-data.de
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Crown
« Válasz #50 Dátum: 2008.03.19 15:03:09 »
Akkor mi bizony nem adjuk el a kocsikat.  :pofa:

Egyébként írtad, hogy a másik automata. És 2.6 is.
Nekem az a véleményem, hogy 30év után inkább a ritkaság az ami számít, nem pedig a felszereltség.
A pápa autója is klímás volt, de elektromos ablak nélküli, mégis sokat kapott érte az eladó. ( a mostani pápa IV-es Golfjáról van szó)  :pofa:

Nem találam még mutatóban sem kézi váltós 2.0-t. Igaz, ms60 szériát sem, az ebay-en semmi nincs hozzá.

Az OT vizsgát vajon be lehet bukni egy nem gyári ülésbõr miatt? Mert reménykedek én az ebay mindenhatóságában, de ha mégsem vet a sors elém egy hibátlan fényes zöldeskék kárpitot, akkor bizony újra kell húznom nem gyárival. Bár ezt nagyon nem szeretném, inkább jöjjön a gyári 1év múlva pl, annyit várok rá.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #51 Dátum: 2008.03.19 18:21:53 »
Idézetet írta: "obszerver"
Akkor mi bizony nem adjuk el a kocsikat.  :pofa:

Egyébként írtad, hogy a másik automata. És 2.6 is.
Nekem az a véleményem, hogy 30év után inkább a ritkaság az ami számít, nem pedig a felszereltség.
A pápa autója is klímás volt, de elektromos ablak nélküli, mégis sokat kapott érte az eladó. ( a mostani pápa IV-es Golfjáról van szó)  :pofa:

Nem találam még mutatóban sem kézi váltós 2.0-t. Igaz, ms60 szériát sem, az ebay-en semmi nincs hozzá.

Az OT vizsgát vajon be lehet bukni egy nem gyári ülésbõr miatt? Mert reménykedek én az ebay mindenhatóságában, de ha mégsem vet a sors elém egy hibátlan fényes zöldeskék kárpitot, akkor bizony újra kell húznom nem gyárival. Bár ezt nagyon nem szeretném, inkább jöjjön a gyári 1év múlva pl, annyit várok rá.


A keresettséget nem feltétlenül a ritkaság befolyásolja. Vannak kedvelt kombinációk, és vannak kevésbé kedveltek. Egy felsõ-középkategóriás nagy szedánhoz a hathengeres motor és az automata váltó eléggé hozzátartozik, alapelvárás. Ha nem ilyen, akkor kevesebbet adnak érte. Akkor is, ha ritkább. Ez persze nemcsak a Crownnál van így - általában a legkevesebbet az alapmodell ér. Egy példa így hirtelen: Ford Capriból hiába ritka a fapados, 1.3-as alapmotoros változat, mint a fehér holló - akkor is jóval kevesebbet ér a piacon, mint a 2.8-as Ghia változat.

(A pápa autója nyilvánvalóan azért ért annyit, mert a pápa autója volt. Ha celeb van az elõzõ tulajok között, az persze nagyon megdobja az árat.)

Kárpitot, attól tartok, nagyon nehéz lesz találni :roll: ... Régi már a típus ahhoz nagyon, hogy föl lehessen lelni donornak való példányokat. Persze nem kizárt, hogy valaki pl. eladja a Crownját és a hozzá bespejzolt alkatrészbázist külön értékesíti - ilyen esetben bele lehet botlani akár ülésekbe is. Keresgélni kell.

Amúgy szvsz veteránvizsgán a nem gyári kárpit nem bukta. Nem kell 100 %-osan eredetinek lennie az autónak, az gyakorlatilag teljesíthetetlen lenne sok esetben. Igen sok OT-s kocsit láttam már új, nem gyári kárpittal. Ezt, mint a te esetedben is, nagyon gyakran nem is lehet máshogy megoldani, és ezt az elbírálók is tudják.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Crown
« Válasz #52 Dátum: 2008.03.19 18:29:09 »
Értem, és igaz. Egy elvárt felszereltségnek akkor meg kell lennie.
Ezt egy fokon sajnálom, azt hittem annyira kevés van már ezekbõl, hogy egy kézi váltó maga az unikum.
2.6 kéziváltóval kombinációnak örültem volna a legjobban.

Van most egy eladó 2.6+váltó, gondolkozom rajta hogy megvegyem hozzá, csak nem tudom mennyit adjak érte.
Szerinted mi annak a reális ára? Nem az eladó szempontjából.  :pofa:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #53 Dátum: 2008.03.19 20:57:27 »
Idézetet írta: "obszerver"
Értem, és igaz. Egy elvárt felszereltségnek akkor meg kell lennie.
Ezt egy fokon sajnálom, azt hittem annyira kevés van már ezekbõl, hogy egy kézi váltó maga az unikum.
2.6 kéziváltóval kombinációnak örültem volna a legjobban.

Van most egy eladó 2.6+váltó, gondolkozom rajta hogy megvegyem hozzá, csak nem tudom mennyit adjak érte.
Szerinted mi annak a reális ára? Nem az eladó szempontjából.  :pofa:


Fogalmam sincs :roll: ... 200 ezer? 150? Valami ilyesmi, elvégre itt két tényezõ hat egymás ellen: egyrészt hogy erre nehéz találni vevõt, másrészt ha valakinek pont ilyen kell, akkor marhára kell örülnie, ha talál eladót!

De én nem építeném át a helyedben. Eredetiség az egyik legértékesebb tényezõ a veterán autóknál. Mondom ezt úgy, hogy én át akarom építeni a Coronámat automatára - de nem is akarom eladni soha a büdös életben :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Crown
« Válasz #54 Dátum: 2008.04.13 12:49:22 »
Az ebay-en nem találtál semmit coronához? Gyakoribb mint a Crown, egy kicsivel...
Szerinted érdemes az európai ebay-en nézelõdni? Mert a .com végzõdésût ajánlják sokan, illetve a német ebay-tõl sokan óvnak, miszerint nem korrektek...
Az az igazság, hogy ebay tekintetében kezdõ vagyok, mert a különbözõ címû ebay oldalakon (amik ugye különbözõ országokban vannak...), mindig más találatokat kapok. Hogy van ez?

Tanács kellene: ha a légszûrõ házról leveszem valahogy a feliratot, ami még gyári, egy átlátszó fólia felragasztva.. Azt valaki megtudja nekem csinálni még egyszer? Mert miután szinterezik a légszûrõházat, akkor ugye szeretném visszaragasztani. Gyakorlatilag ez egy matricagyártás?

Aranyos "tuningokat" találtunk a kocsin egyébként, majd ha lesz értékelhetõ végeredmény, akkor teszek fel képeket.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #55 Dátum: 2008.04.13 13:34:46 »
Idézetet írta: "obszerver"
Az ebay-en nem találtál semmit coronához? Gyakoribb mint a Crown, egy kicsivel...
Szerinted érdemes az európai ebay-en nézelõdni? Mert a .com végzõdésût ajánlják sokan, illetve a német ebay-tõl sokan óvnak, miszerint nem korrektek...
Az az igazság, hogy ebay tekintetében kezdõ vagyok, mert a különbözõ címû ebay oldalakon (amik ugye különbözõ országokban vannak...), mindig más találatokat kapok. Hogy van ez?

Tanács kellene: ha a légszûrõ házról leveszem valahogy a feliratot, ami még gyári, egy átlátszó fólia felragasztva.. Azt valaki megtudja nekem csinálni még egyszer? Mert miután szinterezik a légszûrõházat, akkor ugye szeretném visszaragasztani. Gyakorlatilag ez egy matricagyártás?

Aranyos "tuningokat" találtunk a kocsin egyébként, majd ha lesz értékelhetõ végeredmény, akkor teszek fel képeket.


Sztem Crownból több maradt meg, mint Coronából. Hirdetést is többet találni róla, és különbözõ talikról meg hasonlókról készült képeken is gyakrabban látni. Én olyan Coronából, mint az enyém, eddig egyetlen egyet láttam, egy németországi japánautós veterántali képei között. Egybõl fel is vettem a kapcsolatot a Japanclassicfreunde egyesülettel, de nem tudják, kié az autó :roll: ...

Német ebay: van jópár ismerõsöm és barátom, akik rendszeresen használják, eddig minden gond nélkül. Biztos bele lehet itt is botlani valami szélhámosba, de nem hiszem, hogy nagyobb valószínûséggel, mint máshol. Az ebay.com az tudtommal az amerikai, ott is nézegettem már hûtõrácsot, de eddig eredménytelenül :|

Infómatrica a légszûrõházon: hát ha sikerül épségben leszedni vagy legalábbis lefotózni, akkor szerintem dekoros reprodukálni tudja matrica formájában. De azért ezt elõbb kérdezd meg egy dekorostól... Kár lenne érte, ha elveszne. Ha ez lenne a tét, lehet hogy én úgyhagynám az egész légszûrõházat - legalább látszana rajta, hogy full eredeti. Veterán újságokat nézegetve, gyakran lehet látni, hogy full igényesen restaurált autók esetében is a motortér érintetlenül van hagyva. Úgy értem: technikailag persze tökéletes minden, és tiszta is - de nincsenek a dolgok újrafestve, szinterezve stb., hanem minden originál. Ez is egy irányzat, ha gondolod, választhatod ezt a megoldást is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Crown
« Válasz #56 Dátum: 2008.04.13 14:07:30 »
Melyik fajta Coronád van? Mert ahogy Crownból is van "sok", addig az én fajtámhoz (RS-60) 1terméket leszámítva semmi, mondjuk ez az ebay.com...

Tetszene ez a gyári motortér dolog. Viszont a csillogó kék szinterezett légszûrõház sem csúnya. Majd lesz valahogy.

Egyre kevésbé tetszik ez az ebay vonal egyébként, külföldi "aprónetes" vonal lenne az, ami tetszene. Nem hiszem hogy teljesen kihaltak volna ezek az auók, szerintem csak szimplán nagyon kevés van a neten belõlük.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #57 Dátum: 2008.04.13 15:01:45 »
Idézetet írta: "obszerver"
Melyik fajta Coronád van? Mert ahogy Crownból is van "sok", addig az én fajtámhoz (RS-60) 1terméket leszámítva semmi, mondjuk ez az ebay.com...

Tetszene ez a gyári motortér dolog. Viszont a csillogó kék szinterezett légszûrõház sem csúnya. Majd lesz valahogy.

Egyre kevésbé tetszik ez az ebay vonal egyébként, külföldi "aprónetes" vonal lenne az, ami tetszene. Nem hiszem hogy teljesen kihaltak volna ezek az auók, szerintem csak szimplán nagyon kevés van a neten belõlük.


A Corona-topikból kiderül, hogy az enyém milyen ;) ... De ha nincs kedved nézegetni :kacsint: ... Az enyém egy TT13-as, vagyis a T13-as modell, az 1.8-as négyhengeres 86 lovas 3T motorral. Ezt a modellt 78-tól 82-ig gyártották, ezen belül volt egy facelift a 81-es modellévtõl; az enyém 80-as kiadású, még a facelift elõtti. Õ az:





Ezen a képen látszik, hogy egy nem gyári hûtõrács van belegányolva :| ... A gyári így néz ki:



Na, egy ILYEN kéne nekem! Ugyanis ami a nyáron beszerzett donorautómon van, az nem jó, mert az fár a faceliftes fajta:



Ja, és nézd csak, mit találtam itt :) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Crown
« Válasz #58 Dátum: 2008.04.13 15:44:58 »
Természetesen olvasom a Coronás topikot is, a Crownról pedig már akkor megtaláltam a képeket, amikor 1napja volt nálam.  :pofa:
Azért kérdeztem, hogy melyik a te géped, mert képeket már nem mutatta a fórum, valahol 2006 tájáról...
Egyébként még kb 1óra és naprakész vagyok Corona fórumban.

Vissza Crown téma: érdemes szerencsétlenkednem egy német nyelvû levél megfogalmazásával (egy szót sem tudok németül), és egy angol nyelvûvel? Mert írtad, hogy te egy hûtõrács miatt leveleztél nem keveset, hasztalanul...
Mert én pl az ebay-ben is jobban bíztam, aztán hiába...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Crown
« Válasz #59 Dátum: 2008.04.13 15:58:11 »
Idézetet írta: "obszerver"
Természetesen olvasom a Coronás topikot is, a Crownról pedig már akkor megtaláltam a képeket, amikor 1napja volt nálam.  :pofa:
Azért kérdeztem, hogy melyik a te géped, mert képeket már nem mutatta a fórum, valahol 2006 tájáról...
Egyébként még kb 1óra és naprakész vagyok Corona fórumban.

Vissza Crown téma: érdemes szerencsétlenkednem egy német nyelvû levél megfogalmazásával (egy szót sem tudok németül), és egy angol nyelvûvel? Mert írtad, hogy te egy hûtõrács miatt leveleztél nem keveset, hasztalanul...
Mert én pl az ebay-ben is jobban bíztam, aztán hiába...


Ja tényleg, a Coronás topikba még a régi tárhelyrõl voltak a képek belinkelve  :? ... Azok már valóban nem látszanak, de a Kluboldalon a képeim között tudsz nézelõdni, van fönt elég sok :) !

Levelet mindenképp érdemes megfogalmazni. Elég az angol, azt megértik úgyszólván bárhol. De sem ez, sem az ebay, sem úgy általában ez az egész keresgélés nem úgy megy, hogy nekiállok oszt hopp egy hét múlva találok is valamit :? ... Ilyen ritka típusnál ez türelemjáték, olvasmányaim alapján nem egyszer évekig (!) tart, és csak úgy megy, ha folyamatosan "kint tartod a csápjaidat". Nem elég egyszer megnézni, és legyinteni, hogy bahh, nincs :szemforgat: ... Folyton nézegetni kell, máshogy nem megy.

És érdeklõdni! Legutóbb olvastam pl. az Auto Bild Klassik-ban (ilyen is van már), hogy Aland szigeten (Skandinávia) marha sok a régi japán autó, valamilyen okból. Na, ez lesz a következõ, amit lecheckolok :) ... Rájuk keresek a neten, aztán megbombázok pár embert az ottani önkormányzatokon emailekkel, hogy milyen gondom is van nekem. Minden lehetõséget ki kell használni... Ez van, ha az ember nem W123-as Mercedest vagy 240-es Volvot akar rendbe hozni :hmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )