Szerintem a sportautónak nem csak a motor a meghatározója. Talán ezért.
Az ok...de én egy sportautótól azért azt várnám hogy "haladjon" azért gondolom érted mire célzok....
Bár mondom...nem ismerem a gyorsulási stb...értékeit....csak a 90Le-ből és az 1.5-ből indultam ki....
Amit írtatok itt előbb az az 1.6 150Le mondjuk azért az már szimpatikusabb felállás ehhez a kasznihoz!!
Igaz a celicához se értem az 1.6-ot...fogyija ugyanaz közel mint a 2.0-nak...de közel nem tudja azt!! Na mindegy....nem vagyok autótervező....bár az én beteg agyam csak nagy ccm-es motrokat gyártana,full nyomatékkal!!
A Celica is "csak" egy sportos kupé - nem sportkocsi. Leszámítva a turbós, összkerekes változatait. Ugyanarra a receptre készült, mint az európai megfelelői (Capri, Manta, Scirocco) - végy alapul bevált tömegmodell-technikát, és építs rá csinos, sportos kétajtós kupé-karosszériát. A típust nem kis arányban középkorú/idősebb, és gyakran női vevők választották -a nyugati piacokon- új autóként, főleg a belépő modelleket.
Ami a Toyoták közül tényleg igényt tarthat a "sportkocsi" titulusra, az a 2000 GT, az MR-2-esek és a Supra. Függetlenül attól, hogy mondjuk menetteljesítmények szempontjából a Supra és az MR más ligában játszanak - ugye nem minden hogy hogy megy az autó, egy sportkocsinál legalább ugyanennyit számítanak a menettulajdonságok
... (És pont emiatt nem sportkocsi sem a Celica, sem a Paseo.)