Ma lekezeltem a kerékcserekor észlelt rozsdakezdeményeket. Azt gondolom, hogy a lekezelt rész fog legutoljára elrohadni ezen az autón:
7 rétegben került a felület kezelésre!
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
0. lépés: 80-as csiszoló vászonnal alaposan megsikáltam a korrodált felületet
1-2. lépés:
Rozsdamaró RO55-tel legalább 2x, de valójában annyiszor kell átkenni a rozsdát, ahányszor kell ahhoz, hogy a rozsdafolt fémszínűvé, vagy sötétté váljon
3-4. lépés:
Ferrokémia Korant rozsdaátalakító festékkel 2 rétegben át kell festeni, a 2 réteg felhordása között megvárni, míg az 1. réteg megszárad
5-6. lépés:
Budaprimer rozsdagátló alapozó festékkel 2 rétegben le kell kenni a felületet, a két réteg felhordási iránya célszerű, ha egymásra merőleges és itt is egy száradási ciklusnak el kell telni a 2 réteg felhordása között
7. lépés: 2-3 rétegben alvázvédővel lefújni (bármilyen márkájú lehet, csak bitumenes alapú legyen)
A teljes szett eszköz 6000Ft-ba került, de kb 150Ft értéknyit használtam fel belőle.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
(nem kér enni, el van téve máshoz)
Én teljesen kezdő, gyakorlatlan emberként gyakorlatilag eltöltöttem vele a napot, de nem sajnálom, mert a lehető legalaposabban jártam el. A leírt technológia egy karosszériás ismerőstől származik (Corolla-Club-on TRD nick), kitapasztalt, bevált, bárki számára ajánlható.
Képek az egész műveletről ezen a linken láthatók:
https://plus.google.com/u/0/photos/111076357372730360097/albums/5866319855793795153/5996314034105954082?pid=5996314034105954082&oid=111076357372730360097 - jobbra kell lépkedni...
![](https://lh3.googleusercontent.com/-j3Qfq1alDcA/Uzcvs1ox8HI/AAAAAAAAJ-c/pgvRej32PuI/w454-h685-no/Ker%25C3%25A9k%25C3%25ADvjav%25C3%25ADt%25C3%25A1s_-2.jpg)
![](https://lh6.googleusercontent.com/-ak7plIOf2iU/UzcvuWheHfI/AAAAAAAAJ-0/RQCqhI3hyGw/w454-h685-no/Ker%25C3%25A9k%25C3%25ADvjav%25C3%25ADt%25C3%25A1s_-21.jpg)
![](https://lh6.googleusercontent.com/-gHJD_5Z8IYQ/Uzcv1X58JAI/AAAAAAAAKA0/gyMzBx7xvVg/w454-h685-no/Ker%25C3%25A9k%25C3%25ADvjav%25C3%25ADt%25C3%25A1s_-4.jpg)
![](https://lh5.googleusercontent.com/-eSFb7yOsazw/UzcvxE1ySrI/AAAAAAAAJ_k/sLG8O0DIFgI/w454-h685-no/Ker%25C3%25A9k%25C3%25ADvjav%25C3%25ADt%25C3%25A1s_-24.jpg)
![](https://lh5.googleusercontent.com/-X6jKEUjAKoA/Uzcv0ieYMGI/AAAAAAAAKAE/-Mjf_0DNmXk/w1035-h685-no/Ker%25C3%25A9k%25C3%25ADvjav%25C3%25ADt%25C3%25A1s_-7.jpg)
- így néz ki a megszáradt Korant alapozó
![](https://lh3.googleusercontent.com/-dElBWooI31U/UzE6Ddm0s_I/AAAAAAAAJ8c/0MGnCWx9SeY/w484-h685-no/H%25C3%25A1ts%25C3%25B3+ker%25C3%25A9kdob.jpg)
![](https://lh5.googleusercontent.com/-_z8U1xssUac/UzcvoI8-0hI/AAAAAAAAJ9c/JWRucrH5fIQ/w454-h685-no/Ker%25C3%25A9k%25C3%25ADvjav%25C3%25ADt%25C3%25A1s_-10.jpg)
Felhívnám a figyelmeteket az utolsó 2db képre itt: ugyanis az egész műveletre azért került sor, mert elég szerencsételnül lett kialakítva a képen látható műanyag elem, mögé megy a trutyi és úgy marad ott, hogy csak az elemet lebontva látszik.
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
Viszont itt jól megfér a sóslé, sár, minden, ami korróziót hajlamos okozni. Innen indul a rohadás, ha nem foglalkozik vele az ember.
Még 1 apró érdekesség: lassan 13 és fél éves lesz az autó, de úgy szedtem szét és raktam össze a patentokat, hogy egy sem tört el.
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
Rugalmas, hajlékony műanyagok, visszaépítve is úgy állnak a helyükön, ahogy kell.
![wub :wub:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wub.gif)
TOYOTA
![wub :wub:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wub.gif)