Szerző Téma: Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás  (Megtekintve 1151679 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4350 Dátum: 2012.07.26 17:07:56 »
Az igényesebb benzinkutak mosóiban az öblítővízbe tesznek viaszt, ami lepergeti a cseppeket és bevonatot képez a felületen. Szerintem ezek is jók, de én gépi mosóba soha nem viszem/vinném az autómat, legyen az új, vagy 20 éves...

Amiről én beszélek, az magas nyomású (sterimó) mosó, nincs rajta mosófej, hanem a magas nyomás viszi le a felületiről a koszt. Soha nem sikálom, így nem is karcolódik a lakk.
Ezek ilyen magán mosók 3-5 állással. Békéscsabán úgy tudom két ilyen igényes mosó van. Az egyik, ahova jómagam is járok, a másik a régi Csorvási út elején található.

Egyetértek, én sem vittem még soha az autót gépi mosóba, csak a kézi magasnyomásút használom semmi mást. A régi ezüst szinű automat elvittem ugyan gépibe, az nagyon hálás szín volt.

Télen egyébként az OMV magasnyomásúnál csak az 1-est (tisztítás) és 2-es programot (sima öblítés) használtam, de úgy is elég szép lett mindig (téli szinten legalábbis) a kocsi és akkor is elég cseppmentesen száradt. Télen sok a mocsok a kocsin és akkor sokáig tart a mosás, a gép meg szívja be a pénzt rendesen...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4351 Dátum: 2012.08.06 00:22:46 »
Mivel lehet egy nagyobb csepp gyantát eltávolítani a fényezésről? Fenyő alatt álltam, és ma vettem észre egy csepp gyantát a tetőn.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4352 Dátum: 2012.08.06 02:18:14 »
Én mostanában microszálas törlőt használok cseppmenteítésre. Tökéletes.  Az archaikus megoldás valóban a szarvasbőr. (de nem az utánzat, hanem az eredeti)
Ma en is mikroszalas kendot hasznaltam szarvasbor hianyaban. Igazad van! Elso szarvasbor, masodik mikroszalas kendo  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4353 Dátum: 2012.08.06 09:29:11 »
Úgy döntöttem, hogy írok egy rövid kis összefoglaló tapasztalatcsomagot a legutóbbi autópolírozós élményemről. Nem titkolt szándékom, hogy az általam elcseszett dolgokat más ne rontsa el.  ::)
1. Először is, akibor000-nak ezúton is köszi már többedjére a gépért (Einhell fordulatszám szabályzós, OBI-Praktiker)
2. A gép fordulatszáma 1000-3500 ford/perc között állítható.
3. Az anyagok, amikkel dolgoztam: Turtle Wax Metallic polír és Maxolen szilikonos viaszpolír (lila színű, 1L=5000Ft)
4. Bár régen járt közöttünk itt a fórumon, de köszönöm szkaresznek is a tippeket a munkához, ezeket is igyekszem belegyúrni az irományomba.
5. Polír anyag felviteléhez 1300 ford/perc (+-100 ford.)
6. Polírozáshoz 1700ford/perc (+-100 ford.)

A gyakorlat:
(Ilyeneket le sem írok, hogy alaposan meg kell mosni az autót, mert ez evidens.)
Szükség lesz a művelethez egy szórófejes vizes spriccnire, amivel a polírt nedvesítjük a felületen a jobb eldolgozhatóság kedvéért, illetve, hogy a géppel nehogy beleégessük a polírt a felületbe (szkaresz tippje).
Kell egy tekercs sima festőszalag, amivel elmaszkoljuk a polírozni nem kívánt felületeket, úgy, mint ajtógumik, oldal díszlécek, a lökhárító felső felülete, ami majdnem merőlegesen, de legalábbis nem azonos síkban csatlakozik a kasztnihoz. Mindez azért szükséges, mert a gép alap fejének hátoldala hajlékony gumiból van és polírozás közben ez a gumi hozzáérthet a kasztnihoz, gumialkatrészekhez, stb és egyszerűen ráragad a hőtől a felületre, amit inkább el kellene kerülni.  :surrender: :whistling: Mivel én nem maszkoltam le ezeket, bele is estem a leírt hibába, és az oldalüvegek alsó felén lévő kédereket végig húztam a géppel. Látszik is a helye sajnos, Ti ne így csináljátok!  :excl:
A tiszta, száraz felületet befújtam vízzel a szórófejes spriccni segítségével, de csak éppen hogy vizes legyen, nem kell áztatni. Polír folyadékból kb 2-3 borsószemnyi mennyiséget adagoltam a gép szivacs fejére. Ezután ráraktam a felületre, majd bekapcsoltam a gépet. Nem kell nagyon nyomni, inkább csak a felületen tartani érdemes a gépet. Bekapcsoláskor 1000 fordulatról indul a gépezet. Az első körben 1300-ra állítottam a fordulatot (ez azonban políranyag sűrűségétől is függhet, +-100 fordulat ebbe belefér) és könnyed mozdulatokkal (mintha egy sima ronggyal törölgetném) felvittem rá az anyagot. Érdemes ezt gyors mozdulatokkal csinálni, hogy a polír a felvitelkor ne száradjon rá a felületre gyorsan. Amikor éreztem, hogy a gép rángatja a kezemet, akkor megálltam, és spriccnivel alánedvesítettem, majd tovább dolgoztam, amíg az egész elemet be nem fedte a polírozószer.
Még egyszer írom, mert nagyon fontos, hogy polírozás közben nem szabad hagyni, hogy megszáradjon az anyag, mert akkor tud könnyen beleégni a fényezésbe...
Ezt a műveletet gyakorlatilag végig vittem az egész autón körbe.
Ezt követően, átcseréltem a "juhgyapjú" fejet (tépőzáras megoldás, de elég gyengusz a tépőzár rögzítése, nem arra való, hogy elemenként cserélgesse az ember...) A vizes spriccni ismét kell!  :excl:
A polír anyag ekkorra már porszáraz, ezért kicsit nedvesíteni kell, de csak nagyon kevés vízzel, a lényeg a NEDVESÍTÉS, NYIRKOSÍTÁS...
Fordulatszámot belőni 1700-ra és lehet folytatni a munkát. Ha marad a felületen a polírozás után is políranyag, akkor azt újra nedvesíteni, és úgy minden le fog jönni.

(Én bénáztam az elején, nem volt egyszerű rájönnöm, hogy hogyan ideális és viszonylag gyors a folyamat, a kocsim, pedig a túlzott vizesítés következtében mindenhol polírszeres volt, az ablakokon, kédereken, mindenhol, borzasztóan nézett ki. Aztán a többi elemnél már a leírtak szerint kitapasztaltam az optimum vízmennyiséget.)

Ha bármi nem kívánt dolgot össze csap a polírszer, no para, sima vízzel azonnal lejön mindenhonnan, nem kell vakargatni semmit.

A második körben tesómtól kapott Maxolen szilikonos viaszpolír volt soron. Ez egy viola színű (lila), a TW Metallicnál sűrűbb, puding szerű anyag. Adagolása megegyezik a TW-szal, kb 2-3 borsónyi/elem. Ezt sokkal jobb és könnyebb volt felvinni a felületre, fordulatszám és felhordás módja ugyanaz, mint az előzőekben. Ez nem csapkodott össze-vissza, gyönyörűen terült.
A polírozás szintén könnyen ment, bár itt én visszavettem 1500-ra a fordulatot, érzésre ez volt az ideális.

Utólagos tipp, hogy a fröcskölést elkerülendő, kézzel és egy sima ronggyal is felvihető körkörös mozdulatokkal a polír a fényezésre. Ez valamivel gyorsabb is, DE! Nem tudod kézzel olyan egyenletesen teríteni a polírt, és képtelenség a géphez hasonlóan beleörzsölni a felületbe (nem beleégetni!). Szerintem a kézi felvitel kevésbé alapos, úgy tudom érzékeltetni, mintha a masszázsolajat csak rákennéd a nő testére, de nem belemasszírozod... (remélem, az aszociáció nem tereli el a figyelmeteket tárgyi témáról  :devil: )
Az eredmény:
Maga a fényezés felülete babapopsi selymességű!!! A rádobott rongy lecsúszott a kasztniról, pedig elég lapos a motorházteteje.  :wub:
A fényét bármelyik újszerű autóéval össze merném vetni. Azóta (július 20.) 2x mostam az autót, és 1 mp-et nem áll rajta víz, egyből lepereg. Mosás után megyek egy kört és száraz az autó.
Amire érdemes figyelni: a nedvesített polírozás következtében az ajtók széleinél bejut a polírszer a vájatokba, utólag nem kevés idő ezeket kitakarítani, tehát, ezzel is számolni kell.

Képet (ami normális is) nem tudtam készíteni, mert szombat hajnalban esett az eső és csupa víz volt a kocsi. Előző nap, pedig este fél 10 körül fejeztem be a munkát (délután 5-től...). Aki volt a nyári talin, az láthatta, hogy néz ki esőfoltosan és porosan...  :devil: (de még tesóm is megdícsérte, hogy tényleg babapopsi...)

Konklúzió:
1. A gépi polírozás nem olyan egyszerű, mint bárki hinné, külön szakma, ha valaki profin akarja csinálni és buta hiba nélkül.
2. Vannak bizonyos anyagok, amik nagyon kellenek hozzá, nem lehet ezeken spórolni
3. A 4990Ft-os OBI-s autópolírozót meg nem merje valaki venni, már csak az általam használt géphez képest is gagyi, hasznavehetetlen.
4. Megfelelő polírozó anyag kell hozzá (az eredmény miatt)
5. Megfelelő viaszpolír kell hozzá (az eredmény miatt)
6. Mindennel együtt rá kell szánni az időt (bénázás nélkül is legalább 3 óra hossza mindennel együtt, kezdőként 5-6 óra)
7. Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni

A leírtak tudatában szívesen megcsinálnám mások autóját is, azokat a hibákat már nem követném el újra, amiket a sajátomon elkövettem.  :innocent:

Ha valami kérdés volna a leírtakkal kapcsolatban, kérdezzetek!

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4354 Dátum: 2012.08.06 09:59:19 »
Mivel lehet egy nagyobb csepp gyantát eltávolítani a fényezésről? Fenyő alatt álltam, és ma vettem észre egy csepp gyantát a tetőn.
Olvastam egy ilyet (majonéz). Máshol 70%-os alkeszt ajánlanak. A felx, csiszológép biztos :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4355 Dátum: 2012.08.06 10:02:40 »
Egy jóbarátom (akinek az autója télen a legnagyobb szutyokban is patika tisztaságú, pedig napi 100 kilométert ingázik) azt mondta, hogy sima forró víz azonnal lehozza. Majd kipróbálom. Flexszel inkább nem kezdenék  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4356 Dátum: 2012.08.06 10:16:45 »
Egy jóbarátom (akinek az autója télen a legnagyobb szutyokban is patika tisztaságú, pedig napi 100 kilométert ingázik) azt mondta, hogy sima forró víz azonnal lehozza. Majd kipróbálom. Flexszel inkább nem kezdenék  :D .
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/08/13/a_fenyogyanta_a_tetorol_hogy_jon_le/

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4357 Dátum: 2012.08.06 10:22:02 »
Köszönöm!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4358 Dátum: 2012.08.06 10:31:07 »
Egy jóbarátom (akinek az autója télen a legnagyobb szutyokban is patika tisztaságú, pedig napi 100 kilométert ingázik) azt mondta, hogy sima forró víz azonnal lehozza. Majd kipróbálom. Flexszel inkább nem kezdenék  :D .
Gyantának csak a forró víz való.  :yes: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4359 Dátum: 2012.08.06 10:50:59 »
Gyantának csak a forró víz való.  :yes: ;)
Esetleg gyantázócsíkkal lehúzod. Csajtól kell kérni :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4360 Dátum: 2012.08.06 11:03:17 »
Úgy döntöttem, hogy írok egy rövid kis összefoglaló tapasztalatcsomagot a legutóbbi autópolírozós élményemről...
Találtam egy képet a telefonomban a másnap reggeli esőt követően. A cseppek elég határozottak...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4361 Dátum: 2012.08.06 11:26:59 »
Gratulálok, szép beszámoló, legközelebb tökéletes lesz!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4362 Dátum: 2012.08.06 11:48:11 »
Úgy döntöttem, hogy írok egy rövid kis összefoglaló tapasztalatcsomagot a legutóbbi autópolírozós élményemről. Nem titkolt szándékom, hogy az általam elcseszett dolgokat más ne rontsa el.  ::)
1. Először is, akibor000-nak ezúton is köszi már többedjére a gépért (Einhell fordulatszám szabályzós, OBI-Praktiker)
2. A gép fordulatszáma 1000-3500 ford/perc között állítható.
3. Az anyagok, amikkel dolgoztam: Turtle Wax Metallic polír és Maxolen szilikonos viaszpolír (lila színű, 1L=5000Ft)
4. Bár régen járt közöttünk itt a fórumon, de köszönöm szkaresznek is a tippeket a munkához, ezeket is igyekszem belegyúrni az irományomba.
5. Polír anyag felviteléhez 1300 ford/perc (+-100 ford.)
6. Polírozáshoz 1700ford/perc (+-100 ford.)

A gyakorlat:
(Ilyeneket le sem írok, hogy alaposan meg kell mosni az autót, mert ez evidens.)
Szükség lesz a művelethez egy szórófejes vizes spriccnire, amivel a polírt nedvesítjük a felületen a jobb eldolgozhatóság kedvéért, illetve, hogy a géppel nehogy beleégessük a polírt a felületbe (szkaresz tippje).
Kell egy tekercs sima festőszalag, amivel elmaszkoljuk a polírozni nem kívánt felületeket, úgy, mint ajtógumik, oldal díszlécek, a lökhárító felső felülete, ami majdnem merőlegesen, de legalábbis nem azonos síkban csatlakozik a kasztnihoz. Mindez azért szükséges, mert a gép alap fejének hátoldala hajlékony gumiból van és polírozás közben ez a gumi hozzáérthet a kasztnihoz, gumialkatrészekhez, stb és egyszerűen ráragad a hőtől a felületre, amit inkább el kellene kerülni.  :surrender: :whistling: Mivel én nem maszkoltam le ezeket, bele is estem a leírt hibába, és az oldalüvegek alsó felén lévő kédereket végig húztam a géppel. Látszik is a helye sajnos, Ti ne így csináljátok!  :excl:
A tiszta, száraz felületet befújtam vízzel a szórófejes spriccni segítségével, de csak éppen hogy vizes legyen, nem kell áztatni. Polír folyadékból kb 2-3 borsószemnyi mennyiséget adagoltam a gép szivacs fejére. Ezután ráraktam a felületre, majd bekapcsoltam a gépet. Nem kell nagyon nyomni, inkább csak a felületen tartani érdemes a gépet. Bekapcsoláskor 1000 fordulatról indul a gépezet. Az első körben 1300-ra állítottam a fordulatot (ez azonban políranyag sűrűségétől is függhet, +-100 fordulat ebbe belefér) és könnyed mozdulatokkal (mintha egy sima ronggyal törölgetném) felvittem rá az anyagot. Érdemes ezt gyors mozdulatokkal csinálni, hogy a polír a felvitelkor ne száradjon rá a felületre gyorsan. Amikor éreztem, hogy a gép rángatja a kezemet, akkor megálltam, és spriccnivel alánedvesítettem, majd tovább dolgoztam, amíg az egész elemet be nem fedte a polírozószer.
Még egyszer írom, mert nagyon fontos, hogy polírozás közben nem szabad hagyni, hogy megszáradjon az anyag, mert akkor tud könnyen beleégni a fényezésbe...
Ezt a műveletet gyakorlatilag végig vittem az egész autón körbe.
Ezt követően, átcseréltem a "juhgyapjú" fejet (tépőzáras megoldás, de elég gyengusz a tépőzár rögzítése, nem arra való, hogy elemenként cserélgesse az ember...) A vizes spriccni ismét kell!  :excl:
A polír anyag ekkorra már porszáraz, ezért kicsit nedvesíteni kell, de csak nagyon kevés vízzel, a lényeg a NEDVESÍTÉS, NYIRKOSÍTÁS...
Fordulatszámot belőni 1700-ra és lehet folytatni a munkát. Ha marad a felületen a polírozás után is políranyag, akkor azt újra nedvesíteni, és úgy minden le fog jönni.

(Én bénáztam az elején, nem volt egyszerű rájönnöm, hogy hogyan ideális és viszonylag gyors a folyamat, a kocsim, pedig a túlzott vizesítés következtében mindenhol polírszeres volt, az ablakokon, kédereken, mindenhol, borzasztóan nézett ki. Aztán a többi elemnél már a leírtak szerint kitapasztaltam az optimum vízmennyiséget.)

Ha bármi nem kívánt dolgot össze csap a polírszer, no para, sima vízzel azonnal lejön mindenhonnan, nem kell vakargatni semmit.

A második körben tesómtól kapott Maxolen szilikonos viaszpolír volt soron. Ez egy viola színű (lila), a TW Metallicnál sűrűbb, puding szerű anyag. Adagolása megegyezik a TW-szal, kb 2-3 borsónyi/elem. Ezt sokkal jobb és könnyebb volt felvinni a felületre, fordulatszám és felhordás módja ugyanaz, mint az előzőekben. Ez nem csapkodott össze-vissza, gyönyörűen terült.
A polírozás szintén könnyen ment, bár itt én visszavettem 1500-ra a fordulatot, érzésre ez volt az ideális.

Utólagos tipp, hogy a fröcskölést elkerülendő, kézzel és egy sima ronggyal is felvihető körkörös mozdulatokkal a polír a fényezésre. Ez valamivel gyorsabb is, DE! Nem tudod kézzel olyan egyenletesen teríteni a polírt, és képtelenség a géphez hasonlóan beleörzsölni a felületbe (nem beleégetni!). Szerintem a kézi felvitel kevésbé alapos, úgy tudom érzékeltetni, mintha a masszázsolajat csak rákennéd a nő testére, de nem belemasszírozod... (remélem, az aszociáció nem tereli el a figyelmeteket tárgyi témáról  :devil: )
Az eredmény:
Maga a fényezés felülete babapopsi selymességű!!! A rádobott rongy lecsúszott a kasztniról, pedig elég lapos a motorházteteje.  :wub:
A fényét bármelyik újszerű autóéval össze merném vetni. Azóta (július 20.) 2x mostam az autót, és 1 mp-et nem áll rajta víz, egyből lepereg. Mosás után megyek egy kört és száraz az autó.
Amire érdemes figyelni: a nedvesített polírozás következtében az ajtók széleinél bejut a polírszer a vájatokba, utólag nem kevés idő ezeket kitakarítani, tehát, ezzel is számolni kell.

Képet (ami normális is) nem tudtam készíteni, mert szombat hajnalban esett az eső és csupa víz volt a kocsi. Előző nap, pedig este fél 10 körül fejeztem be a munkát (délután 5-től...). Aki volt a nyári talin, az láthatta, hogy néz ki esőfoltosan és porosan...  :devil: (de még tesóm is megdícsérte, hogy tényleg babapopsi...)

Konklúzió:
1. A gépi polírozás nem olyan egyszerű, mint bárki hinné, külön szakma, ha valaki profin akarja csinálni és buta hiba nélkül.
2. Vannak bizonyos anyagok, amik nagyon kellenek hozzá, nem lehet ezeken spórolni
3. A 4990Ft-os OBI-s autópolírozót meg nem merje valaki venni, már csak az általam használt géphez képest is gagyi, hasznavehetetlen.
4. Megfelelő polírozó anyag kell hozzá (az eredmény miatt)
5. Megfelelő viaszpolír kell hozzá (az eredmény miatt)
6. Mindennel együtt rá kell szánni az időt (bénázás nélkül is legalább 3 óra hossza mindennel együtt, kezdőként 5-6 óra)
7. Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni

A leírtak tudatában szívesen megcsinálnám mások autóját is, azokat a hibákat már nem követném el újra, amiket a sajátomon elkövettem.  :innocent:

Ha valami kérdés volna a leírtakkal kapcsolatban, kérdezzetek!

Mikrokarcok?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4363 Dátum: 2012.08.06 11:51:21 »
Mi számít mikrokarcnak és mi az elvárás ezek eltűntetésére?  :szemez:

Kevesebb a látható, de a viaszpolír lekopását követően újra elő fognak jönni. Patika állapotot egy 12 éves és egyébként garázs nélkül tárolt autónál nem reális elvárni. De kora ellenére meghökkentő a fénye, ebben egészen biztos vagyok...

Ja, azt nem is írtam, hogy a Maxolen viasz polír 3M gyártmány, tehát a minősége garantált!!! (Prémium kategória)  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #4364 Dátum: 2012.08.06 11:55:20 »
én inkább fizetek egy polírért, bár nem sok értelmét látom úgy általában a polírozásnak   :devil: