Szerző Téma: Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás  (Megtekintve 1185966 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1845 Dátum: 2006.12.10 11:50:44 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
B.C. és Profy mesterek Carinájában  külön kapcsolható a hátsóablak és tükör fûtés, bár ez utóbbi az elsõ szélvédõ fûtõszállait is melegiti. 96 97es jármûvekrõl van szó! Ja és ez csak egy Carina ...


Fûtõszálak a Carina elsõ szélvédõjében  :o ? Nem is tudtam hogy van ilyen ... a miénkben tutira nincs .

B.C. mester ásta bele magát ebbe a dolgoba nagyon a Carina Gti ben volt valszinû ilyen csak. A hátsó ablak fûtés gombot osztották ketté és egyik fele a hátsó ablak fûtéséért felel a másik pedig az elsõ+tükörfûtés felelõs. (de B.C. mester tud errõl bõvebben mesélni, szerintem a Carina topciban kérdezz tõle, ecce csak válaszol) :pofa:


Ja , hogy úgy ! Elértettem , úgy értelmeztem hogy Profy és B.C. kocsijában is van ilyen .

Amúgy én eddig csak Fordokban találkoztam elsõ szélvédõ-fûtõszálakkal ... jó dolog , marha gyorsan leszedi a jeget-párát ; de sötétben , ellenfényben sajnos tényleg határozottan láthatóak a szálak .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Renwick

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 355
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1846 Dátum: 2006.12.10 16:03:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én decis nagyságrendû különbségekrõl olvastam , konkrétan olyasmit , hogy egy autó , amely bekapcsolt fényszórókkal , fûtés/szellõzés ventillátorral , ablaktörlõvel és hátsóablak-fûtéssel megy (õsszel/télen nem ritka szitu) , az akár 3-4 decivel is többet fogyaszt , mint kikapcsolt fogyasztókkal .


Hát nemtom, most direkt végeztem egy próbát alapjáraton, a BC tanúsága szerint nulla fogyasztásváltozást eredményezett a lámpa/refi/hátsó ablakfûtés kapcsolgatása. Vagy a BC pontatlan ennyire, vagy ez az infó (akárcsak a 10 százalékos fogyinövekedésrõl szóló) finoman szólva túlzó. Esetleg a modernebb kocsiknál ennyivel hatékonyabb lenne az elektronyos rendszer?

...(bár ez már itt eléggé OFF)... :pofa:

üdv

R.
i]Don't become a monster in order to defeat a monster[/i]
Csatlakozz az AI-hoz most!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1847 Dátum: 2006.12.10 16:10:11 »
Idézetet írta: "Renwick"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én decis nagyságrendû különbségekrõl olvastam , konkrétan olyasmit , hogy egy autó , amely bekapcsolt fényszórókkal , fûtés/szellõzés ventillátorral , ablaktörlõvel és hátsóablak-fûtéssel megy (õsszel/télen nem ritka szitu) , az akár 3-4 decivel is többet fogyaszt , mint kikapcsolt fogyasztókkal .


Hát nemtom, most direkt végeztem egy próbát alapjáraton, a BC tanúsága szerint nulla fogyasztásváltozást eredményezett a lámpa/refi/hátsó ablakfûtés kapcsolgatása. Vagy a BC pontatlan ennyire, vagy ez az infó (akárcsak a 10 százalékos fogyinövekedésrõl szóló) finoman szólva túlzó. Esetleg a modernebb kocsiknál ennyivel hatékonyabb lenne az elektronyos rendszer?

...(bár ez már itt eléggé OFF)... :pofa:

üdv

R.


Próbáld úgy, hogy az össze fogyasztót bekapcsolod, ami létezik!
Mellesleg a hátsóablakfûtés veszi fel a legnagyobb áramot.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Renwick

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 355
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1848 Dátum: 2006.12.10 16:21:33 »
Próbáltam mindent. Egyedül a klímát bekapcsolva sikerült minimális fogyasztásnövekedést elérnem, de ugye az meg nem a generátort terheli...

üdv

R.
i]Don't become a monster in order to defeat a monster[/i]
Csatlakozz az AI-hoz most!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1849 Dátum: 2006.12.10 16:46:15 »
Idézetet írta: "Renwick"
Próbáltam mindent. Egyedül a klímát bekapcsolva sikerült minimális fogyasztásnövekedést elérnem, de ugye az meg nem a generátort terheli...

üdv

R.


Ebbõl is látszik, tökéletesen teszi a dolgát a fesszab. Nomeg Jó a verda!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peti

  • Vendég
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1850 Dátum: 2006.12.10 18:26:56 »
Idézetet írta: "Renwick"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én decis nagyságrendû különbségekrõl olvastam , konkrétan olyasmit , hogy egy autó , amely bekapcsolt fényszórókkal , fûtés/szellõzés ventillátorral , ablaktörlõvel és hátsóablak-fûtéssel megy (õsszel/télen nem ritka szitu) , az akár 3-4 decivel is többet fogyaszt , mint kikapcsolt fogyasztókkal .


Hát nemtom, most direkt végeztem egy próbát alapjáraton, a BC tanúsága szerint nulla fogyasztásváltozást eredményezett a lámpa/refi/hátsó ablakfûtés kapcsolgatása. Vagy a BC pontatlan ennyire, vagy ez az infó (akárcsak a 10 százalékos fogyinövekedésrõl szóló) finoman szólva túlzó. Esetleg a modernebb kocsiknál ennyivel hatékonyabb lenne az elektronyos rendszer?

...(bár ez már itt eléggé OFF)... :pofa:

üdv

R.


Többet fogyaszt, de ne várd azt hogy ez kiüt egy 1x1-szerû kis fed.compnál... :wink:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1851 Dátum: 2006.12.10 18:36:41 »
Idézetet írta: "Renwick"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én decis nagyságrendû különbségekrõl olvastam , konkrétan olyasmit , hogy egy autó , amely bekapcsolt fényszórókkal , fûtés/szellõzés ventillátorral , ablaktörlõvel és hátsóablak-fûtéssel megy (õsszel/télen nem ritka szitu) , az akár 3-4 decivel is többet fogyaszt , mint kikapcsolt fogyasztókkal .


Hát nemtom, most direkt végeztem egy próbát alapjáraton, a BC tanúsága szerint nulla fogyasztásváltozást eredményezett a lámpa/refi/hátsó ablakfûtés kapcsolgatása. Vagy a BC pontatlan ennyire, vagy ez az infó (akárcsak a 10 százalékos fogyinövekedésrõl szóló) finoman szólva túlzó. Esetleg a modernebb kocsiknál ennyivel hatékonyabb lenne az elektronyos rendszer?

...(bár ez már itt eléggé OFF)... :pofa:

üdv

R.


Ne alapjáraton próbáld , pár szerintem az sem mérvadó , ha menet közben a pillanatnyi fogyin próbálod észrevenni . Feltételezem , hogy akik ezekrõl az információkról cikket írnak , nem alaptalanul teszik ; és nem is fûzõdik hozzá semmi érdekük , hogy ilyesmiket állítsanak . Tény az , hogy az összes , fogyasztás-csökkentési tippeket tartalmazó cikkben mindig említik , hogy az ember az elektromos fogyasztókat (külön kiemelve a hátsóablak-fûtést) ne használja indokolatlanul , mert decis nagyságrendû ÁTLAGfogyasztás-különbségeket okozhatnak . Lehet hogy mindez téves , nem tudom ; én mindenesetre igyekszem alkalmazkodni hozzá .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1852 Dátum: 2006.12.10 18:44:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Tény az , hogy az összes , fogyasztás-csökkentési tippeket tartalmazó cikkben mindig említik , hogy az ember az elektromos fogyasztókat (külön kiemelve a hátsóablak-fûtést) ne használja indokolatlanul , mert decis nagyságrendû ÁTLAGfogyasztás-különbségeket okozhatnak . Lehet hogy mindez téves , nem tudom ; én mindenesetre igyekszem alkalmazkodni hozzá .


Még régebben olvastam én is egy ilyen cikket: két dolog maradt meg bennem :arrow:  hátsó páramentesítõ 3-4deci, rádió 1-2deci...
A ködfény, távfény vagy akár erõlködõ+mélynyomó mind-mind növeli a fogyasztást, sztem ez egyértelmû, 1-2decit senki sem vesz észre, a páramentesítõt meg nem használja non-stop az ember...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1853 Dátum: 2006.12.10 19:05:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Lehet hogy mindez téves , nem tudom ; én mindenesetre igyekszem alkalmazkodni hozzá .


Nem téves, én is így tanultam annó. De sima logika szerint is így kell ennek lennie. A + energiát meg kell fizetni, így, vagy úgy.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Renwick

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 355
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1854 Dátum: 2006.12.10 19:22:56 »
Idézetet írta: "Peti500"
Többet fogyaszt, de ne várd azt hogy ez kiüt egy 1x1-szerû kis fed.compnál... :wink:


Azér' három-öt deci átlagban az ***asok, a fedcompnak azt már észre kéne vennie szvsz...  :hmm:

üdv

R.
i]Don't become a monster in order to defeat a monster[/i]
Csatlakozz az AI-hoz most!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1855 Dátum: 2006.12.10 19:24:24 »
Idézetet írta: "Renwick"
Idézetet írta: "Peti500"
Többet fogyaszt, de ne várd azt hogy ez kiüt egy 1x1-szerû kis fed.compnál... :wink:

Azér' három-öt deci átlagban az ***, a fedcompnak azt már észre kéne vennie szvsz...  :hmm:
üdv
R.


Nem tudom, de mintha azt olvastam volt a topicokban, hogy a fedcomp  a Toyotákban nem egy sikerült darab.... A fogyasztásoknál eltérések mutatkoztak a fedcomp és a valós fogyasztás között, ha jól emlékezem...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Renwick

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 355
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1856 Dátum: 2006.12.10 19:28:52 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Nem téves, én is így tanultam annó. De sima logika szerint is így kell ennek lennie. A + energiát meg kell fizetni, így, vagy úgy.


Nemtom mikor tanultál errõl, mindenesetre én azért nem zárnám ki, hogy azóta kissé javult kissé az áramfejlesztõ rendszerek, motorok hatékonysági mutatója...  :kacsint:
De én aztán végképp nem konyítok ehhez, csak próbáltam tapasztalati úton megközelíteni a témát, mert bevallom nekem igencsak hihetetlennek tûntek (tûnnek még mindig) ezek a fogyiadatok. :)

üdv

R.
i]Don't become a monster in order to defeat a monster[/i]
Csatlakozz az AI-hoz most!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1857 Dátum: 2006.12.10 19:32:56 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Renwick"
Idézetet írta: "Peti500"
Többet fogyaszt, de ne várd azt hogy ez kiüt egy 1x1-szerû kis fed.compnál... :wink:

Azér' három-öt deci átlagban az ***, a fedcompnak azt már észre kéne vennie szvsz...  :hmm:
üdv
R.


Nem tudom, de mintha azt olvastam volt a topicokban, hogy a fedcomp  a Toyotákban nem egy sikerült darab.... A fogyasztásoknál eltérések mutatkoztak a fedcomp és a valós fogyasztás között, ha jól emlékezem...


Nem hiszem , hogy ennek lenne betudható ; különben sem mérvadó az , hogy ki szerint mennyit csal a fedcomp , elvégre neki (a fedcompnak) pontosabb módszerek állnak rendelkezésre a számításhoz , és egyébként is igazából a többség csak 1-2 decis eltérésekrõl szokott beszámolni a fedcomp szerinti és a "mért" fogyasztás között . Utóbbit azért tettem idézõjelbe , mert belegondolva rájön az ember , hogy milyen rengeteg tényezõ van , amely ezt a teletankolós fogyasztás-számítást befolyásolhatja - aztán az ember mégis hajlamos elõbb gondolni arra , hogy a fedcomp téved , mintsem hogy az õ "mérése" tévedne  :nana:

Szóval aligha erre vezethetõ vissza , ha a fedcomp "nem mutatja ki" az el. fogyasztók által okozott fogyi-növekedést  :arrow: sokkal inkább arról lehet szó , amit már az elõbb is írtam , hogy ez nem a pillanatnyi , hanem az átlagfogyasztásban mutatkozik meg ; mert pl. gyorsítás közben eszik ilyenkor többet az autó , amit az ember nyilván nem vesz észre .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1858 Dátum: 2006.12.10 19:33:54 »
Idézetet írta: "Renwick"
Idézetet írta: "Trotter66"

Nem téves, én is így tanultam annó. De sima logika szerint is így kell ennek lennie. A + energiát meg kell fizetni, így, vagy úgy.


Nemtom mikor tanultál errõl, mindenesetre én azért nem zárnám ki, hogy azóta kissé javult kissé az áramfejlesztõ rendszerek, motorok hatékonysági mutatója...  :kacsint:
De én aztán végképp nem konyítok ehhez, csak próbáltam tapasztalati úton megközelíteni a témát, mert bevallom nekem igencsak hihetetlennek tûntek (tûnnek még mindig) ezek a fogyiadatok. :)

üdv

R.


Pedig

Ha bekapcsolt egy fogyasztót terheled a generátort, vagyist azt plusz enegriával kell kiszolgálni. At, hogy ez mennyi fogyitöbbletet okoz, azt nem tudom, de hogy okoz, az biztos.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1859 Dátum: 2006.12.10 19:35:13 »
Idézetet írta: "Renwick"
Idézetet írta: "Trotter66"

Nem téves, én is így tanultam annó. De sima logika szerint is így kell ennek lennie. A + energiát meg kell fizetni, így, vagy úgy.


Nemtom mikor tanultál errõl, mindenesetre én azért nem zárnám ki, hogy azóta kissé javult kissé az áramfejlesztõ rendszerek, motorok hatékonysági mutatója...  :kacsint:
De én aztán végképp nem konyítok ehhez, csak próbáltam tapasztalati úton megközelíteni a témát, mert bevallom nekem igencsak hihetetlennek tûntek (tûnnek még mindig) ezek a fogyiadatok. :)

üdv

R.


Ami azt illeti , a mai autókban több és nagyobb áramfelvételû elektromos fogyasztó van , mint a régiekben . És a jelenlegi , legfrissebb , fogyasztással kapcsolatos cikkekben is több decis eltérésekrõl esik szó a "minden kikapcs" és a "minden bekapcs" állapotok között . Ezért is vannak a mai autókban jellemzõen nagyobb teljesítményû generátorok , és nagyobb kapacitású akkumulátorok . Nem tudom , mi a hihetetlen azon , hogy ha adott egy 7-8 literes városi fogyasztású , 60-70 kW teljesítményû autó , és ennek a motorjáról "leszívok" pluszban egy-két kilowattos nagyságrendû energiát a generátor táplálására , akkor az a motor néhány százalékkal több üzemanyagot fog elégetni , hogy mozgassa ugyanazt a tömeget . Ez miért nem áll össze ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )