Szerző Téma: Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás  (Megtekintve 1186754 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1830 Dátum: 2006.12.09 14:42:18 »
Idézetet írta: "Renwick"
Az új Yarisban is ilyen hátsóablak-fûtéssel kombinált a tükörfûtés. Mondjuk nem igazán vágom, hogy ez miért jelent problémát...

üdv

R.


Mer' a hátsóablakfûtés (pláne hogy össze van kötve a viszpillantóval) sokat fogyaszt...
Póriasan mondva: húzza ki a zsebedbõl a forintokat ha bevan kapcsolva... :wink:

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1831 Dátum: 2006.12.09 15:17:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Tide"
Akkor honnan tudom, hogy fûtött-e a tükröm?  :oops:


1xû, ha motoros a tükröd, akkor nagy valószínûséggel fûtött is.
Próba: ha ba ven párásodva kapcsold be a hátsó szélvédõ-párátlanítót és ha fûtött a tükör eltûnik a pára.


Szóval nem lehet külön mûködtetni ? Hát ez eléggé ökör dolog ... egy csomószor van olyan , hogy a hátsó ablak nem párás , a tükör viszont igen . És ilyenkor mindig rá kell ezek szerint kapcsolni a hátsó ablak-fûtés brutál fogyasztását ... nagyon átgondolt  :turelmetlen:



Ökör dolog vagy sem sajnos valamennyi kocsinál, amihez eddig szerencsém volt mindnél így volt megoldva. Viszont azért nem tulajdonítanék ennek túl nagy jelentõséget, mert gyakorlatilag ha ráfagyott jeges a tükör akkor sem vesz igénybe a mutatvány max. 2 percnél többet! Ez pedig nem különösebben hosszú idõ, gyakorlatilag szinte semmi.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

leszilaci

  • Vendég
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1832 Dátum: 2006.12.09 15:53:24 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Tide"
Akkor honnan tudom, hogy fûtött-e a tükröm?  :oops:


1xû, ha motoros a tükröd, akkor nagy valószínûséggel fûtött is.
Próba: ha ba ven párásodva kapcsold be a hátsó szélvédõ-párátlanítót és ha fûtött a tükör eltûnik a pára.

motoros trükköm van :nyelv: és mégsem fûtött :szomoru:

a versoban viszont(meg öcsém yarisában is) viszont fûtött...nagyon tuuutttiiii.
meg kellene tuningolni az enyémet is :hmm: ,m pl: tegnap éjjel menet közben párásodott kívülrõl, amíg a városban bóklásztam.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1833 Dátum: 2006.12.09 21:24:12 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Tide"
Akkor honnan tudom, hogy fûtött-e a tükröm?  :oops:


1xû, ha motoros a tükröd, akkor nagy valószínûséggel fûtött is.
Próba: ha ba ven párásodva kapcsold be a hátsó szélvédõ-párátlanítót és ha fûtött a tükör eltûnik a pára.


Szóval nem lehet külön mûködtetni ? Hát ez eléggé ökör dolog ... egy csomószor van olyan , hogy a hátsó ablak nem párás , a tükör viszont igen . És ilyenkor mindig rá kell ezek szerint kapcsolni a hátsó ablak-fûtés brutál fogyasztását ... nagyon átgondolt  :turelmetlen:



Ökör dolog vagy sem sajnos valamennyi kocsinál, amihez eddig szerencsém volt mindnél így volt megoldva. Viszont azért nem tulajdonítanék ennek túl nagy jelentõséget, mert gyakorlatilag ha ráfagyott jeges a tükör akkor sem vesz igénybe a mutatvány max. 2 percnél többet! Ez pedig nem különösebben hosszú idõ, gyakorlatilag szinte semmi.


Hát ja , értem én hogy hamar lejön a pára - de tényleg van olyan , hogy menet közben újra párásodik . Szvsz elég gáz a gyártók részérõl , hogy 1 db kapcsoló árának megspórolása érdekében ezt úgy oldották meg , hogy ilyenkor a hátsó ablakot is fûteni kell  :turelmetlen: ... no mindegy , végül is jobb így , mintha egyáltalán nem lenne fûtött a tükör . Amúgy meg , ha valakit ez nagyon zavar , egy autóvillanyásszal át is alakíttathatja , külön kapcsolósra .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1834 Dátum: 2006.12.09 21:25:37 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Tide"
Akkor honnan tudom, hogy fûtött-e a tükröm?  :oops:


1xû, ha motoros a tükröd, akkor nagy valószínûséggel fûtött is.
Próba: ha ba ven párásodva kapcsold be a hátsó szélvédõ-párátlanítót és ha fûtött a tükör eltûnik a pára.

motoros trükköm van :nyelv: és mégsem fûtött :szomoru:

a versoban viszont(meg öcsém yarisában is) viszont fûtött...nagyon tuuutttiiii.
meg kellene tuningolni az enyémet is :hmm: ,m pl: tegnap éjjel menet közben párásodott kívülrõl, amíg a városban bóklásztam.


Közben utánagondoltam , sajnos tényleg van egy csomó autó , ahol a tükör motoros , de nem fûtött . Ilyen pl. jóbarátom régi Mitsu Coltja , vagy épp a régebbi (az enyémmel azonos) Camryk is . Stb ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1835 Dátum: 2006.12.09 21:43:12 »
Srácok, magyarázzátok már el nekem miért is fogyaszt többet az auto bekapcsolt ablakfûtésnél?
Mert a generátort állandóan forgatja a motor, nem?

Nem értem  :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1836 Dátum: 2006.12.09 22:43:53 »
Idézetet írta: "Peter"
Srácok, magyarázzátok már el nekem miért is fogyaszt többet az auto bekapcsolt ablakfûtésnél?
Mert a generátort állandóan forgatja a motor, nem?

Nem értem  :hmm:


De az energia nem a semmibõl lesz  :nana: ... a leadott elektromos energiát a generátor abból a mechanikus energiából nyeri , amit a motortól kap , és minél több elektromos energiát ad le , nagyjából direkt arányosan annál több mechanikus energiát vesz föl . Azaz , egyszerûen szólva , nehezebben forog , magyarul teljesítményt von el a motortól , amit az meg az üzemanyag elégetésébõl nyer . Már a bekapcsolt világítás is mérhetõ fogyasztás-növekedést okoz , és a h.a. fûtés a világítás teljesítmény-igényének a többszörösét veszi fel - mi több , a legnagyobb elektromos fogyasztó az autóban .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1837 Dátum: 2006.12.09 23:58:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peter"
Srácok, magyarázzátok már el nekem miért is fogyaszt többet az auto bekapcsolt ablakfûtésnél?
Mert a generátort állandóan forgatja a motor, nem?

Nem értem  :hmm:


De az energia nem a semmibõl lesz  :nana: ... a leadott elektromos energiát a generátor abból a mechanikus energiából nyeri , amit a motortól kap , és minél több elektromos energiát ad le , nagyjából direkt arányosan annál több mechanikus energiát vesz föl . Azaz , egyszerûen szólva , nehezebben forog , magyarul teljesítményt von el a motortól , amit az meg az üzemanyag elégetésébõl nyer . Már a bekapcsolt világítás is mérhetõ fogyasztás-növekedést okoz , és a h.a. fûtés a világítás teljesítmény-igényének a többszörösét veszi fel - mi több , a legnagyobb elektromos fogyasztó az autóban .


Igen valóban többletfogyasztás lesz, kb. 250w az ablakfûtés, vagyis kicsit kevesebb, mint 1/5-LE vaygis ha a kocsi állandó alapjáraton menne, kb. 10%-al nõne a fogyasztás. -( ugyanis kb 1,5-2,5LE kell az álló kocsinál a motor-vízpumpa-generátor és egyéb sallangokon keletkezõ veszteségek pótlására)

-Ezek alpján annak a kezét kellene letörni, aki a fényszórót a település határtáblájánál lekapcsolja, közben a kanyarban 6000rpm-el pörgetett motorral, csúsztatott kuplunggal indul.

-Egyszerûen észrevehetetlen az így kialakuló fogyasztásnövekedés, a tükör, meg jellemzõen akkor párás/nedves, amikor az esetek többségében a hátsó ablak is párás lesz, inenntõl okafogyott a külön kapcsoló kérdése, fõleg akkor, amikor a userek 80%-a az ablakfûtés gombot sem ismeri. (érdekes mód a ködlámpáét midegyik megtaéáéja)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1838 Dátum: 2006.12.10 01:04:16 »
Én decis nagyságrendû különbségekrõl olvastam , konkrétan olyasmit , hogy egy autó , amely bekapcsolt fényszórókkal , fûtés/szellõzés ventillátorral , ablaktörlõvel és hátsóablak-fûtéssel megy (õsszel/télen nem ritka szitu) , az akár 3-4 decivel is többet fogyaszt , mint kikapcsolt fogyasztókkal .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1839 Dátum: 2006.12.10 06:29:08 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Tide"
Akkor honnan tudom, hogy fûtött-e a tükröm?  :oops:


1xû, ha motoros a tükröd, akkor nagy valószínûséggel fûtött is.
Próba: ha ba ven párásodva kapcsold be a hátsó szélvédõ-párátlanítót és ha fûtött a tükör eltûnik a pára.


Szóval nem lehet külön mûködtetni ? Hát ez eléggé ökör dolog ... egy csomószor van olyan , hogy a hátsó ablak nem párás , a tükör viszont igen . És ilyenkor mindig rá kell ezek szerint kapcsolni a hátsó ablak-fûtés brutál fogyasztását ... nagyon átgondolt  :turelmetlen:


Nem tudom, hogy Tide Aygó-jánél hogyan van. 2000 körül még azonban ez volt az elterjedt, a Primerában is így van, a mostani Lacettik is így vannak szerelve, a Fiesták is. Az Octavia most a Tuor változatban újított: a motoros tükör jobb, illetve bal oldali állásában a hátsó szélvédõfûtés bekapcsolásakor nincsen tükörfûtés, ha a motoros oldalállítógomb középállásban van, csak akkor fût, de természetesen a szélvédõfûtéssel 1ütt. Több márka egyéb típusaival nincsen tapasztalatom. De majd körbelesek más kocsiknál is, ha érdekel.

B.C. és Profy mesterek Carinájában  külön kapcsolható a hátsóablak és tükör fûtés, bár ez utóbbi az elsõ szélvédõ fûtõszállait is melegiti. 96 97es jármûvekrõl van szó! Ja és ez csak egy Carina ...

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1840 Dátum: 2006.12.10 08:41:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"

De az energia nem a semmibõl lesz  :nana: ... a leadott elektromos energiát a generátor abból a mechanikus energiából nyeri , amit a motortól kap , és minél több elektromos energiát ad le , nagyjából direkt arányosan annál több mechanikus energiát vesz föl . Azaz , egyszerûen szólva , nehezebben forog , magyarul teljesítményt von el a motortól , amit az meg az üzemanyag elégetésébõl nyer . Már a bekapcsolt világítás is mérhetõ fogyasztás-növekedést okoz , és a h.a. fûtés a világítás teljesítmény-igényének a többszörösét veszi fel - mi több , a legnagyobb elektromos fogyasztó az autóban .


Köszönöm  :magasztal:

Ha már felvetõdött, még valamit mondjatok meg nekem. A generátor ugye nem mindig tölt , csak ha szükség van rá. Ezt értem :)
Ez binárisan mûködik, vagy analóg módón? Tehát idõnként bekapcsol, vagy valamiösszefüggés alapján változik hogyan tölt?

Pedig van valami villamosmérnöki diplomám valamelyik fiók mélyén, de mentségemre mondom soha egy percet nem dolgoztam a szakmában  :oops:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1841 Dátum: 2006.12.10 10:41:14 »
Idézetet írta: "Peter"
Idézetet írta: "Palaczk"

De az energia nem a semmibõl lesz  :nana: ... a leadott elektromos energiát a generátor abból a mechanikus energiából nyeri , amit a motortól kap , és minél több elektromos energiát ad le , nagyjából direkt arányosan annál több mechanikus energiát vesz föl . Azaz , egyszerûen szólva , nehezebben forog , magyarul teljesítményt von el a motortól , amit az meg az üzemanyag elégetésébõl nyer . Már a bekapcsolt világítás is mérhetõ fogyasztás-növekedést okoz , és a h.a. fûtés a világítás teljesítmény-igényének a többszörösét veszi fel - mi több , a legnagyobb elektromos fogyasztó az autóban .


Köszönöm  :magasztal:

Ha már felvetõdött, még valamit mondjatok meg nekem. A generátor ugye nem mindig tölt , csak ha szükség van rá. Ezt értem :)
Ez binárisan mûködik, vagy analóg módón? Tehát idõnként bekapcsol, vagy valamiösszefüggés alapján változik hogyan tölt?

Pedig van valami villamosmérnöki diplomám valamelyik fiók mélyén, de mentségemre mondom soha egy percet nem dolgoztam a szakmában  :oops:


A feszültségszabályozó kütyü vezérli a töltést, illetve a renccer állandó feszültségét. Magyarán a feszszab a FONOK, a generátor meg a melós. :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1842 Dátum: 2006.12.10 11:32:05 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Peter"
Ha már felvetõdött, még valamit mondjatok meg nekem. A generátor ugye nem mindig tölt , csak ha szükség van rá. Ezt értem :)
Ez binárisan mûködik, vagy analóg módón? Tehát idõnként bekapcsol, vagy valamiösszefüggés alapján változik hogyan tölt?

Pedig van valami villamosmérnöki diplomám valamelyik fiók mélyén, de mentségemre mondom soha egy percet nem dolgoztam a szakmában  :oops:


A feszültségszabályozó kütyü vezérli a töltést, illetve a renccer állandó feszültségét. Magyarán a feszszab a FONOK, a generátor meg a melós. :nagymosoly:


Jaja :) ... máshogy nem is lehetne megoldani , hogy a változó fordulatszám ellenére a töltés egyenletes legyen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1843 Dátum: 2006.12.10 11:33:04 »
Idézetet írta: "taby"
B.C. és Profy mesterek Carinájában  külön kapcsolható a hátsóablak és tükör fûtés, bár ez utóbbi az elsõ szélvédõ fûtõszállait is melegiti. 96 97es jármûvekrõl van szó! Ja és ez csak egy Carina ...


Fûtõszálak a Carina elsõ szélvédõjében  :o ? Nem is tudtam hogy van ilyen ... a miénkben tutira nincs .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Autóápolás, polírozás, tisztítás, mosás
« Válasz #1844 Dátum: 2006.12.10 11:47:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
B.C. és Profy mesterek Carinájában  külön kapcsolható a hátsóablak és tükör fûtés, bár ez utóbbi az elsõ szélvédõ fûtõszállait is melegiti. 96 97es jármûvekrõl van szó! Ja és ez csak egy Carina ...


Fûtõszálak a Carina elsõ szélvédõjében  :o ? Nem is tudtam hogy van ilyen ... a miénkben tutira nincs .

B.C. mester ásta bele magát ebbe a dolgoba nagyon a Carina Gti ben volt valszinû ilyen csak. A hátsó ablak fûtés gombot osztották ketté és egyik fele a hátsó ablak fûtéséért felel a másik pedig az elsõ+tükörfûtés felelõs. (de B.C. mester tud errõl bõvebben mesélni, szerintem a Carina topciban kérdezz tõle, ecce csak válaszol) :pofa: