Srácok, magyarázzátok már el nekem miért is fogyaszt többet az auto bekapcsolt ablakfûtésnél?
Mert a generátort állandóan forgatja a motor, nem?
Nem értem :hmm:
De az energia nem a semmibõl lesz :nana: ... a leadott elektromos energiát a generátor abból a mechanikus energiából nyeri , amit a motortól kap , és minél több elektromos energiát ad le , nagyjából direkt arányosan annál több mechanikus energiát vesz föl . Azaz , egyszerûen szólva , nehezebben forog , magyarul teljesítményt von el a motortól , amit az meg az üzemanyag elégetésébõl nyer . Már a bekapcsolt világítás is mérhetõ fogyasztás-növekedést okoz , és a h.a. fûtés a világítás teljesítmény-igényének a többszörösét veszi fel - mi több , a legnagyobb elektromos fogyasztó az autóban .
Igen valóban többletfogyasztás lesz, kb. 250w az ablakfûtés, vagyis kicsit kevesebb, mint 1/5-LE vaygis ha a kocsi állandó alapjáraton menne, kb. 10%-al nõne a fogyasztás. -( ugyanis kb 1,5-2,5LE kell az álló kocsinál a motor-vízpumpa-generátor és egyéb sallangokon keletkezõ veszteségek pótlására)
-Ezek alpján annak a kezét kellene letörni, aki a fényszórót a település határtáblájánál lekapcsolja, közben a kanyarban 6000rpm-el pörgetett motorral, csúsztatott kuplunggal indul.
-Egyszerûen észrevehetetlen az így kialakuló fogyasztásnövekedés, a tükör, meg jellemzõen akkor párás/nedves, amikor az esetek többségében a hátsó ablak is párás lesz, inenntõl okafogyott a külön kapcsoló kérdése, fõleg akkor, amikor a userek 80%-a az ablakfûtés gombot sem ismeri. (érdekes mód a ködlámpáét midegyik megtaéáéja)