Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
54 (14.9%)
Eneos
114 (31.4%)
Castrol
75 (20.7%)
Motul
13 (3.6%)
Egyéb
40 (11%)
Liqui Moly
40 (11%)
MOL
5 (1.4%)
ELF
4 (1.1%)
Total
9 (2.5%)
Q8
9 (2.5%)

Összes szavazó: 357

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 2388625 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1446
  • Autó: Toyota Corolla HB E12 facelift 1.6 VVTi Sol 110 LE (2005) angol szerelés
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21780 Dátum: 2019.04.13 21:38:17 »
Köszönöm a vàlaszokat.

Meg fogom kérni ismét a szerelöt, hogy probàljon meg àllitani a pedàlon, mert a legutobb azt mondta, hogy ez màr nem igazàn lehetséges...

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
  • Autó: Prius '05, előtte Yaris III 1.33 Dual VVT-i Exe
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21781 Dátum: 2019.04.20 18:20:46 »
Pár napot eltöltöttem a hűtőfolyadékok témájával, és nagyon úgy tűnik, hogy a Toyota piros hűtőfolyadékban nincs foszfát, csak a rózsaszínben.
Az egyik erre utaló jel az, hogy az OEM Toyota hűtőfolyadék leírásából ez derül ki (azt mondjuk én nem tudom, hogy ez az OEM teljesen megegyezik-e a gyárival):
http://www.oemantifreeze.com/oem-red/
http://www.oemantifreeze.com/oem-pink/

A másik dolog, ami ezzel egybevág, az pedig az, amit az egyik itt linkelt oldalon olvastam, hogy a foszfátot semlegesíti a kemény víz, és emiatt a foszfátos hűtőfolyadékokat előkeverve szokták árulni, hogy véletlenül se kemény vízzel higítsák őket a vásárlók, de csak a rózsaszín Toyota hűtőfolyadék van előkeverve, a piros pedig koncentrátum. Kérdés, hogy a pirosat is szokták-e az újabb Toyotákba tenni, vagy csak a rózsaszínt? Fórumok alapján nekem az jön le, hogy még a Toyota szervizesek is azt hiszik, hogy ugyanaz a kettő, csak a rózsaszín az előkevert változat.

Szerintem a Prius kézikönyve sem azt írja, hogy foszfátos hűtőfolyadék kell, hanem hogy long life hybrid organic acid, és csak magyarázatként írják, hogy ez foszfát és organikus savak kombinációja, de ettől szerintem még jók a foszfát nélküli szilikátmentes hosszú élettartamú hűtőfolyadékok is.

A hosszú éllettartam miatt fontos a JIS K 2234 specifikáció megléte, ennek viszont a Mannol AF12+ koncentrátum is megfelel, ami 4-5ezer forint körül van. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az is tökéletes a Toyotákba, de jó eséllyel a magyar gyártású Glicosam ALU is jó lenne (ennek nincs JIS K 2234 specifikációja, de 5 év vagy 200ezer km élettartamot írnak erre is).

De ha valaki tudja, hogy milyen anyag van a Toyotákban, ami az európai autókban nincs, és igényli a foszfátot, az írja meg. Nekem az a gyanúm, hogy valaki félreértette a kézikönyvet, és elterjedt ez a foszfátos félreértés, de ha a Toyota adott ki a foszfáttal kapcsolatos állásfoglalást, az is érdekelne.

Mogyoro42

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
  • Autó: Céges
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21782 Dátum: 2019.04.28 15:57:31 »
Én is hasonló cipőben járok: hűtőfolyadék csere időszerű.
Az, hogy a Toyota bele tölti a foszfát-szerves sav nélküli folyadékot, azért sem elképzelhetetlen, mert a Febi 19400-nak is odaadta a Toyota SLLC plecsnit, pedig állítólag abban sincs.
Ezért is írok, mert a Febi 19400-ról a gyártó oldalán sem találok semmi komoly infót, csak a biztonsági adatlapot: https://cdn.partsfinder.bilsteingroup.com/pf-document/CLP19400_HU.PDF
Az angol nyelvű oldalon is ugyanez van.
Ez alapján nekem, földi halandónak semmi sem derül ki, de hátha nektek igen.
Kisfiatalnak nem sikerült kideríteni, hogy 2-EHA-t tartalmaz-e, egy angol nyelvű fórumon is ezen töprengtek, de ugyanennyi sikerrel.

Kisfiatal találata, a AISIN ULTRA LONG LIFE COOLANT, nagyon szép munka volt. Viszont a Toyota SLLC minősítése nincs. Tulajdonképpen ez az egy körülmény, ami elbizonytalaníthat, viszont ha nem találok több infót a Febi-ről, akkor nekem is az lesz.

Nekem viszont a Febi kényelmesebben beszerezhető.
Ti tudtok valami alaposabb infót a Febi 19400 tulajdonságairól? Használt már ilyet valaki mondjuk 5 éven keresztül?

Mogyoro42

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
  • Autó: Céges
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21783 Dátum: 2019.04.28 18:51:41 »
Elnézést kérek Soma01-től, az AISIN ULTRA LONG LIFE COOLANT fagyállót ő találta, nem Kisfiatal.
Egyébként Soma01 komoly segítséget nyújt a fórumozóknak, látszik, hogy sok munka és utánajárás van a kommentjei mögött.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
  • Autó: Prius '05, előtte Yaris III 1.33 Dual VVT-i Exe
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21784 Dátum: 2019.05.04 15:07:07 »
Én beleraktam a Mannol AF12+-t, ugyan nincs ráírva a Toyota SLLC, de a JIS K 2234 igen (és a Mannol konkrétan ajánlja is a Priusba).

Ami viszont fura volt, hogy vízpumpa cserekor a szerelőm szerint az összes hűtőfolyadék elfolyik, de csak kb. 3 liter ment bele utána, pedig a különböző folyadékkeresők 5.5 litert írnak a Prius 2-re. Ez így normális dolog?

Mogyoro42

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
  • Autó: Céges
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21785 Dátum: 2019.05.05 19:36:41 »
Szerintem lehetnek tipusspecifikus műveletei, amitől majd' az összes folyadék eltávolítható.
Van a szerelő, aki tudja, van amelyik utánanéz és van aki úgy cseréli, mint a Passatban, mert úgy szokta.
Ha a könyve szerint 5,5 l, akkor annyi. Nagy kárt nyilván nem csinált vele, de a helyedben beszélnék két-három másik szerelővel is, vagy Toyota szervíz.
Az tiédhez most éppen 21 700.- a honlap szerint (anyag+munka), de azért egy árajánlat biztosabb.
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.05 19:47:09 írta Mogyoro42 »