Jogos!
Kösz
... 14 éve dolgozom recepciósként. Hát, tudod, azért jár(na) a recepciósnak borravaló, mert az egész szállodai tartózkodása idején ő a vendég "házigazdája", ő intéz neki egy rakás dolgot a vonatjegy-foglalástól a taxi-rendelésen át az értékmegőrzésig, beszélget vele ha rossz kedve van, programokat ajánl neki, útvonal-tervet készít stb stb. És mindezt lehetőleg maximális kedvességgel és udvariassággal.
Ha EZÉRT a meglehetősen személyes és gyakran eléggé körülhatárolatlan ügyfél-szolgáltató kapcsolatért nem jár(na) borravaló, akkor nem tudom, miért.
-------------------
Ehhez képest, az utóbbi években pl. a vendégek hatalmas többsége képes arra, hogy pl. 8350 Ft-os számlára adott 8500 Ft-nál visszakérje a 150-et
...
...
És bizony, ez azért hosszú távon képes kicsit "racionalizálni" az ember stílusát. Ha ő hivatalos velem, én is az leszek vele. Megkapja, ami szigorúan jár és semmi többet. Menetrend? Ott a net, nézze meg. Taxi? Ez és ez a számuk, hívja fel. Stb.
Valamit valamiért... Semmiért csak, amennyi szigorúan a munkaköri kötelességem.
Hát ezért
Én persze nem igazán a fentiek szerint járok el, mert nem visz rá a lélek
... Csak, tudod, amikor mondjuk a vendég egy háromnapos ittlét után, fültől fülig vigyorogva közli, hogy milyen jól érezte magát és mennyire elégedett (ami jelentős részben az ÉN érdemem!), és ezek után kifizeti a számlát, és 32.100-ra nem képes odatenni 32.500-at és azt mondani, hogy "köszönöm", akkor az, nagyon egyszerűen fogalmazva, rosszul esik. Mert hálátlanság. Ha ő csak a számlát fizeti ki, akkor nekem nem ad semmit, cserébe a kedvességemért.