Szerző Téma: !Teljesen OFF  (Megtekintve 1286554 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
!Teljesen OFF
« Válasz #1350 Dátum: 2007.12.04 11:45:03 »
Idézetet írta: "leszilaci"
van 4lóerõ és 6Nm elõnye.
21centivel alacsonyabb, nehezebb 20kg-mal.

Azért a nyomatékgörbét is megnézném, meg az alacsony súlypontból eredõ kanyarsebességeket. És azt sem szabad feledni, hogy ezek a 60, 75, 90, 115, 150 lovas teljesítmények a német köt. bizt. kategóriahatárainak szóltak. Szóval amikor a fajlagos teljesítmény relatíve alacsony, akkor ezek lefelé lettek kerekítve...
music     

Peti

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1351 Dátum: 2007.12.04 23:07:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A 12.1 katalógus adat, és a katalógusok az infókat a gyártól szerzik be. Mellesleg totál reálisan is hangzik a 12.1 egy egytonnás, 1.3-as, 86 lóerõs kisautónak.


Gondolom akkor a 8.4-es TS Corolla gyorsulás is "reális", vagy hogy mást ne mondjak a barátnéd kisd4d-jének a 14.5öse :sunyi:  

Nem egy tesztben kibújt már a szög, hogy a  :toy: kozmetikázza az adatokat, a TS Corolla nehogymá legyorsuljon egy TS Celicát, (közbe a két autó FULL ugyanaz, sõt a Corolla még könnyebb is 25kilóval :nana: ) egy kis Yaris meg nehogymár a Corollát...

De ezzel sztem Te 100%-ban tisztába vagy :otlet:
 :wink:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
!Teljesen OFF
« Válasz #1352 Dátum: 2007.12.05 17:11:58 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
A 12.1 katalógus adat, és a katalógusok az infókat a gyártól szerzik be. Mellesleg totál reálisan is hangzik a 12.1 egy egytonnás, 1.3-as, 86 lóerõs kisautónak.


Gondolom akkor a 8.4-es TS Corolla gyorsulás is "reális", vagy hogy mást ne mondjak a barátnéd kisd4d-jének a 14.5öse :sunyi:  

Nem egy tesztben kibújt már a szög, hogy a  :toy: kozmetikázza az adatokat, a TS Corolla nehogymá legyorsuljon egy TS Celicát, (közbe a két autó FULL ugyanaz, sõt a Corolla még könnyebb is 25kilóval :nana: ) egy kis Yaris meg nehogymár a Corollát...

De ezzel sztem Te 100%-ban tisztába vagy :otlet:
 :wink:


Nem. Azzal vagyok tisztában, hogy szórás van a motorok teljesítménye között, méghozzá örvendetes módon gyakran fölfelé, ezért aztán sok autó jobban megy, mint a gyári adat. De azért általában valahol akörül mozognak, pl. olvastam jópár Yaris I 1.3 tesztet, és nem emlékszem belõlük 10.akárhányas gyorsulásokra (ha kell, elõkeresem õket). Persze azt elhiszem, hogy akad olyan 1.3-as Yaris, amelyik megfutja ezt az értéket. De akkor ugyanígy akadhatnak olyan Paseok is, amelyek jobban mennek a gyári 10.9-es értéknél :wink:  :nana:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1353 Dátum: 2007.12.09 17:34:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mellesleg totál reálisan is hangzik a 12.1 egy egytonnás, 1.3-as, 86 lóerõs kisautónak.


Most nézem az új AB-be, 11.7-et írnak az 1.3-as YarisII-re, ennél gondolom az I-es -ha picivel is- de jobban gyorsulhat. :wink:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
!Teljesen OFF
« Válasz #1354 Dátum: 2007.12.09 19:05:35 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mellesleg totál reálisan is hangzik a 12.1 egy egytonnás, 1.3-as, 86 lóerõs kisautónak.


Most nézem az új AB-be, 11.7-et írnak az 1.3-as YarisII-re, ennél gondolom az I-es -ha picivel is- de jobban gyorsulhat. :wink:


Na jó, majd megkeresem :turelmetlen: ... De persze majd arra az jön, hogy az nem bizonyít semmit :szemez: ... OK, maradjunk annyiban hogy én az életben el nem hiszem hogy a gyár direkt rosszabb értéket ad meg a valósnál, ugyanakkor egyes autók (úgy értem: a típus egyes példányai) tényleg jobban mennek a gyári adatnál, de hogy a 12.1 ennek az autónak teljesen reális, sõt, KEDVEZÕ adat, az hétszentség. Úgy értem: a Camrym megy valahol 11-12 között százra, és ha egy 1.3-as kis futkosó tudja ugyanezt, akkor nehogymár nekiálljunk bizonygatni, hogy valójában tud még ennél többet is :nene:

Különben sem errõl volt szó, ahogy azt már megbeszéltük :mrgreen:

-------------

Mellesleg: az 1.3-as Yaris II gyári 0-100 adata 11.5. Ez azért elég közel van a tesztben mért adathoz, nyilván csak véletlenül :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1355 Dátum: 2007.12.10 01:21:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Mellesleg: az 1.3-as Yaris II gyári 0-100 adata 11.5. Ez azért elég közel van a tesztben mért adathoz, nyilván csak véletlenül :wink:

hmmmm :hmm:
akkor a yaris1-1.3vvti rosszabbul gyorsul(12,1msp), mint a yaris2-1.3vvti (11,5msp), ami ráadásul nagyobb, nehezebb, 2decivel többet fogyaszt átlagban, 3g-mal több co2-t bocsájt ki, és 15ös felnivel,szélesebb gumival adják.

yaris1 saját tömeg: 895-1000kg, megengedett: 1385kg
yaris2 saját tömeg: 1010-1055kg, megengedett: 1480kg

ja és a yaris2-nek 1Nm-rel kisebb a maxnyomatéka :nagymosoly: papíron.....
:sebaj:

szerk.:
és ha ehhez hozzávesszük,h a 90lovas d4d-re írnak 10.7-es gyorsulást :sunyi: (1055-1115kg)

a 0-100 gyorsuláshoz mi is kell? lóerõ, ugye?
és a kényelmes,nem prögetõs-visszaváltós autózáshoz meg a nagy nyomaték kis fordulaton?

akkor a yaris2 90lóerõvel (ami 3-mal több, mint az 1.3-é), nagyobb tömeggel, és plusz 1 váltással (mert ugye a dízelnél el kell váltani a 3.sebességi fokozatot) 10,7msp...a yaris1-1.3vvti pedig 12,1 :ordog:

értem én :mrgreen:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
!Teljesen OFF
« Válasz #1356 Dátum: 2007.12.10 01:48:26 »
MIRE akarsz kilyukadni, leszilaci :?: Hogy a Toyota hazudik a gyári adatokkal? Na és melyikkel? A Yaris I 1.3-aséval? A Yaris II 1.3-aséval? A Yaris II dízelével? A Paseoéval? Vagy mindegyikével? Vagy egyikével sem? Vagy csak néhányéval?

Nem hagyhatnánk már ezt az egészet a büdös francba? Az 1.3-as Yaris I-est nyilván legalább annyira jó vezetni mint a Paseot, hisz ugyanannyi kg meg LE, és más nem is számít. Én nem vezettem egyiket sem, de elhiszem. Bocs mindenkitõl, akinek esetleg az akármiébe gázoltam volna :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1357 Dátum: 2007.12.10 01:52:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
... Úgy értem: a Camrym megy valahol 11-12 között százra, és ha egy 1.3-as kis futkosó tudja ugyanezt, akkor nehogymár nekiálljunk bizonygatni, hogy valójában tud még ennél többet is :nene:

Különben sem errõl volt szó, ahogy azt már megbeszéltük :mrgreen:

-------------

Mellesleg: az 1.3-as Yaris II gyári 0-100 adata 11.5. Ez azért elég közel van a tesztben mért adathoz, nyilván csak véletlenül :wink:

Palaczk...
nehogy most azt hidd,h lenézõsre veszem a figurát, vagy akármi fölényeskedésrõl legyen szó, de
a yaris1.3 motorja(1999év végén adták ki az elsõket) és a Te camryd 2.0 motorja között durván van 20év...
ennyi idõ alatt valamit csak kitaláltak már a japók...ha mást nem, akkor ezt a vvt-i izét...
érdekes,h ahogy kiforrta magát a vvti, a turbós benzinesekrõl leálltak.

és most nem akarok vitázni megint ezen az átkozott dízel-benzin parán, de valami csudajót mûveltek ezekkel a kisköbcentis motorokkal a változó szelepvezérlést segítségül hívva.

aztán meg sokszor olvastam,h a camrydben mennyire hosszabbak a fokozatok, mint a mai autókban, az is rontja a gyorsulást.

devégülis...tökmindegy...te elõbb fogsz körbeautózni engem, mint én téged :mrgreen:
tegnap este is egy a4-gyel játszottam gyorsulósdit...ami nálam annyit jelent,h pirosnál melléálltam nézegettem át, majd figyeltem,h milyen jól tud gyorsulni nyikorgó kerekekkel a következõ lámpáig, ahol én meg lendületbõl 35-tel elmentem az álló kocsi mellett :twisted:  :ordog: :rohog:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
!Teljesen OFF
« Válasz #1358 Dátum: 2007.12.10 01:58:20 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Palaczk...
nehogy most azt hidd,h lenézõsre veszem a figurát, vagy akármi fölényeskedésrõl legyen szó, de
a yaris1.3 motorja(1999év végén adták ki az elsõket) és a Te camryd 2.0 motorja között durván van 20év...
ennyi idõ alatt valamit csak kitaláltak már a japók...


Ha a te logikáddal gondolkozom: a Camrym 105 LE és 1100 kiló, a Yarisod 87 LE és 1000 kiló, kizárt hogy a Camry ne menjen jobban, jobban KELL mennie.

...............

Ja, váltóáttétel? Ja, technikai fejlõdés? JAAAAA :?: Ilyenek is vannak a képletben? Szal nemcsak a kg/LE számít????? ... Hoppá ............... :hmm:

...............

Nem tartod ESETLEG lehetségesnek, hogy a Yaris I és II között volt valami változtatás és technikai fejlõdés, ami eredményezte azt a betonkemény 0.7 mp javulást a 0-100 gyorsulásban :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1359 Dátum: 2007.12.10 02:01:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
MIRE akarsz kilyukadni, leszilaci :?: Hogy a Toyota hazudik a gyári adatokkal? Na és melyikkel? A Yaris I 1.3-aséval? A Yaris II 1.3-aséval? A Yaris II dízelével? A Paseoéval? Vagy mindegyikével? Vagy egyikével sem? Vagy csak néhányéval?

Nem hagyhatnánk már ezt az egészet a büdös francba? Az 1.3-as Yaris I-est nyilván legalább annyira jó vezetni mint a Paseot, hisz ugyanannyi kg meg LE, és más nem is számít. Én nem vezettem egyiket sem, de elhiszem. Bocs mindenkitõl, akinek esetleg az akármiébe gázoltam volna :|

biztosan jobban lehet kanyarodni a paseoval, ennek az ellenkezõjét nem mondtam.

azt pedig,h melyik motorral szerelt kocsi hogyan gyorsul arányait nézve vetettem össze, ami számomra érdekes volt.
fogalmam sincsen,h melyik hazudik, vagy nem hazudik. :nemtom:

csak azt nem értem, ha egy ugyanolyan motort raknak(és valószínúleg a váltó áttétel is azonos, különben a fogyasztásban eltérés lenne) egy nehezebb kaszniba, akkor a könyebb miért gyorsul rosszabbul?

leszilaci

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1360 Dátum: 2007.12.10 02:02:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "leszilaci"
Palaczk...
nehogy most azt hidd,h lenézõsre veszem a figurát, vagy akármi fölényeskedésrõl legyen szó, de
a yaris1.3 motorja(1999év végén adták ki az elsõket) és a Te camryd 2.0 motorja között durván van 20év...
ennyi idõ alatt valamit csak kitaláltak már a japók...


Ha a te logikáddal gondolkozom: a Camrym 105 LE és 1100 kiló, a Yarisod 87 LE és 1000 kiló, kizárt hogy a Camry ne menjen jobban, jobban KELL mennie.

...............

Ja, váltóáttétel? Ja, technikai fejlõdés? JAAAAA :?: Ilyenek is vannak a képletben? Szal nemcsak a kg/LE számít????? ... Hoppá ............... :hmm:

...............

Nem tartod ESETLEG lehetségesnek, hogy a Yaris I és II között volt valami változtatás és technikai fejlõdés, ami eredményezte azt a betonkemény 0.7 mp javulást a 0-100 gyorsulásban :?:

hát ez az! de mi az?

leszilaci

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1361 Dátum: 2007.12.10 02:18:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
... a Yarisod 87 LE és 1000 kiló...

nincs 1000kg :wink: ...volt,h 920-960 kg-nak mértem a frissen hitelesített, 20kg pontosságú hídmérlegen amin a tizen-huszon-negyventonnás(60tonnáig mér és ugye 40ig lenne szabad rakni...) teherautókat mérik(attól függ,h mennyi üzemanyag, meg egyéb cucc volt a kocsiban. de teli tanknál, és megpakolva kábelekkel, meg limlomokkal sem volt 960nál több)...engem 80-nak szokott a 70-72kg-ommal :nagymosoly: nem egy szobamérleg :mrgreen:

Peti

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1362 Dátum: 2007.12.10 11:08:52 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Palaczk"
... a Yarisod 87 LE és 1000 kiló...

nincs 1000kg :wink: ...volt,h 920-960 kg-nak mértem a frissen hitelesített, 20kg pontosságú hídmérlegen amin a tizen-huszon-negyventonnás(60tonnáig mér és ugye 40ig lenne szabad rakni...) teherautókat mérik(attól függ,h mennyi üzemanyag, meg egyéb cucc volt a kocsiban. de teli tanknál, és megpakolva kábelekkel, meg limlomokkal sem volt 960nál több)...engem 80-nak szokott a 70-72kg-ommal :nagymosoly: nem egy szobamérleg :mrgreen:


925kg. forgalmi szerint...

Peti

  • Vendég
!Teljesen OFF
« Válasz #1363 Dátum: 2007.12.10 11:18:25 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Palaczk"

Ja, váltóáttétel? Ja, technikai fejlõdés? JAAAAA :?: Ilyenek is vannak a képletben? Szal nemcsak a kg/LE számít????? ... Hoppá ............... :hmm:

...............

Nem tartod ESETLEG lehetségesnek, hogy a Yaris I és II között volt valami változtatás és technikai fejlõdés, ami eredményezte azt a betonkemény 0.7 mp javulást a 0-100 gyorsulásban :?:

hát ez az! de mi az?


YarisII nem gyorsulhat jobban, mert ugyanaz a motor/váltó-duó visz egy szûk 150kilóval nehezebb testet.

Részemrõl -is- lezárva :szemez:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
!Teljesen OFF
« Válasz #1364 Dátum: 2007.12.10 11:37:37 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Palaczk"
... a Yarisod 87 LE és 1000 kiló...

nincs 1000kg :wink: ...volt,h 920-960 kg-nak mértem a frissen hitelesített, 20kg pontosságú hídmérlegen amin a tizen-huszon-negyventonnás(60tonnáig mér és ugye 40ig lenne szabad rakni...) teherautókat mérik(attól függ,h mennyi üzemanyag, meg egyéb cucc volt a kocsiban. de teli tanknál, és megpakolva kábelekkel, meg limlomokkal sem volt 960nál több)...engem 80-nak szokott a 70-72kg-ommal :nagymosoly: nem egy szobamérleg :mrgreen:


Ilyen mérleget hol lehet találni? Már régóta érdekelne, hogy a Camry pontosan mennyit is nyom.

(A gyorsulás-témát nem ragoznám, úgysem tudjuk egymást meggyõzni :szemez: )
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )