Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Road Service - Debrecen/Karcag  (Megtekintve 29278 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6641
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #45 Dátum: 2009.06.16 11:52:45 »
A nem gyári, az az Optifit, ami hivatalos deklaráció szerint is a gyárival megegyező minőségű.
Akkor nem szóltam....nem tudtam, hogy létezik az optifit......én már az E12-es miatt hívtam párszor a szervizt, de sosem mondták, hogy az X dolog gyáriban ennyi, optifit-ben ennyi.
Egyébként a gyári cucc is csak egy toyota cimkével felcimkézett utángyártott anyag,mivel egy autógyár ugye beszállítóktól veszi az anyagokat. Viszont biztosan jó minőség.


fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #46 Dátum: 2009.06.17 23:52:24 »

Tehát:
1. Megkérdezték hogy cseréljék e a pollenszűrődet? Szerintem az normális, ha 1-2 alapellenőrzést elvégeznek, viszont ha fékcserére viszed be a kocsit, nem cserélik elvileg kérdezés nélkül. Szóval kérdezés nélkül cserélték?
2. Egy toyota márkaszervizben az eredeti gyári alkatrészeket rakják bele. Ezeket a gyár által kiválasztott hivatalos beszállítók terméke. Ez minden márkánál így van, még mindig nem értem mi a problémád.
3. Viheted sufniszervizbe, ott számla nélkül dolgoznak, nincsenek drága célszerszámaik, nincsenek bejelntve az alkalmazottak, max minimálbérre, nincs 6hónapos garancia az elvégzett munkára - részben ezért olcsóbb-, nameg jóval olcsóbb anyagot építenek be, nem gyári toyota-t.

Ettől függetlenül elfogadom, hogy nem lehetett túl jó a szolgáltatás, ha ennyire elégedetlen vagy: valamit rosszul csináltak.
 

1. Természetesen megkérdezte, miután kiszedte, és látta hogy nem steril. De a kiszedést nem érdeklődte meg, hogy egyáltalán szeretném-e, csak mászott a kocsiba, és csinálta. Légszűrő ugyanez, csak azt egyből észrevette, hogy rendben van.
2. Eredeti, toyota feliratos, ami adott esetben sokba kerül (esetleg csak a felirat miatt). Ugyanolyan külső termékek lehetnek, mint az utángyártottak, amiken nincs toyota felirat. És sajnos az a tendencia, hogy pl. egy gyári kipufogó simán ugyanabból az anyagból készül, és ugyanolyan hamar megy tönkre, mint az utángyártott, csak belekerül vagy háromszor annyiba. Egyébként fékből van kétféle toyota feliratos is, a szabványos megszokott jó minőség, és az optifit (amint itt azt le is írták), de sajnos az a "tapasztalat alapján nem olyan jó, mint az eredeti" (ezt a szerelő mondta).
3. A sufniszervizben előfordulhat, hogy nincs drága célszerszám (még, de másnapra lesz -- megoldják), de a márkaszervizben sem igazán mindig ott van ahol kell. A roadservicének két telephelye is van, és két éve a motorjavításnál úgy jártam velük, hogy (tudták, hogy viszem az autót, és azt is, hogy miért) egy álló napig nem tudták szétszedni, mert a másik telephelyen volt az eszköz. És mégvalami: a szerelőnek vagy fogalma sem volt, hogy mit és hol mérjen (szervízdoksi, vagy tudomány hiánya, és még meg is magyarázta, hogy miért nem mér), vagy nem volt mivel megmérni, ami szintén nem vet túl jó fényt rájuk. (Ez úgy volt, hogy szemre besaccolta, és idézem "ha azokat amit felírtunk kicseréljük, akkor biztosan jó lesz", gyakorlatilag majdnem a fél motort, mindenféle mérés nélkül.) Mint azt már korábban leírtam fékfolyadék teszterük sincs, pedig az nem annyira drága célszerszám.
A hathónapos garancia, az nagyon érdekes errefelé is. Egy futóműállítás alkalmával azt mondta műveletet végző emberke, hogy van 6 fok a kormányban. Erre én: "Tessék beállítani!". Meg is tette serényen, utána lett abban 8 is, de az már nagyon látszott ellentétben a korábban nem látható hattal. Utána még járkáltam egy darabig a nyakukra, míg újra működőképessé vált -- több hónap után -- a berendezésük, és sikerült beállítani a kormányt (majdnem úgy, ahogyan azt kellene -- a szervízdoksiban le van írva, de ki olvassa azt), így mostmár csak kb. 1 fok maradt benne (hogy miért, azt nem tudni), és úgy kiszámlázták, mint a pinty. Pedig elég drágán dolgoznak. Erre bizonyára csúnyán nézhettem, mert utána az összeg kiegyenlítésétől eltekintettünk.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #47 Dátum: 2009.06.18 07:28:00 »
Nem értem, ha ilyen rossz tapasztalatod volt, miért vitted vissza hozzájuk a kocsit?  :no: :surrender:
         

fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #48 Dátum: 2009.06.18 14:06:57 »
Nem értem, ha ilyen rossz tapasztalatod volt, miért vitted vissza hozzájuk a kocsit?  :no: :surrender:


Az "akciós ajánlatot" nehéz sufnituningban érvényesíteni, mert az csak a toyotára vonatkozik. Persze a munka elvégezte után közölték, hogy amit beraktak, az optifit. Milyen rendesek, nem? Addig sehol nem írták és hallgattak róla mint a sír. Egyébként még a megyében sincs másik márkaszerviz, tehát szükségképpen hozzájuk kellett fordulnom. Másrészt az alkatrészekkel jellemzően nem szokott gond lenni. Sőt, van aminek még az ára is nagyon jó.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6641
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #49 Dátum: 2009.06.18 16:19:12 »
Nem értem, ha ilyen rossz tapasztalatod volt, miért vitted vissza hozzájuk a kocsit?  :no: :surrender:


Az "akciós ajánlatot" nehéz sufnituningban érvényesíteni, mert az csak a toyotára vonatkozik. Persze a munka elvégezte után közölték, hogy amit beraktak, az optifit. Milyen rendesek, nem? Addig sehol nem írták és hallgattak róla mint a sír. Egyébként még a megyében sincs másik márkaszerviz, tehát szükségképpen hozzájuk kellett fordulnom. Másrészt az alkatrészekkel jellemzően nem szokott gond lenni. Sőt, van aminek még az ára is nagyon jó.
Mondd már meg kérlek, hogy melyik az a nem toyota utángyártott alkatrész, ami annyira olcsó és annyira jó. Milyen márkára gondolsz?
Milyen autód van egyébként, és mennyi volt csak a féktárcsa és a betét cseréje anyag+díjban?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #50 Dátum: 2009.06.18 16:28:09 »
Nekem az a furi, hogy a kereskedő/szerelő leszólta az Optifitet, mert én amiket hallok erről a gyári utángyártott márkáról itt a fórumon, az mind magasztalás (ablaktörlő, akksi, stb). És nem is veszett drága egyáltalán...

Egyébként  ilyen negatív hozzáállással nem vinném a kérdéses szervizbe többé a kocsit. Garis még (ahogy Ákos is kérdezi) az autó, hogy mindenáron márkaszervizbe akarod vinni?
Pestről sokan járnak Kecskemétre vagy Kiskőrösre (esetleg Sopronba) szervizbe, mert megéri (nemcsak árban, de kedvességben, odafigyelésben is).
         

fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #51 Dátum: 2009.06.21 21:35:52 »
Nekem az a furi, hogy a kereskedő/szerelő leszólta az Optifitet, mert én amiket hallok erről a gyári utángyártott márkáról itt a fórumon, az mind magasztalás (ablaktörlő, akksi, stb). És nem is veszett drága egyáltalán...

Egyébként  ilyen negatív hozzáállással nem vinném a kérdéses szervizbe többé a kocsit. Garis még (ahogy Ákos is kérdezi) az autó, hogy mindenáron márkaszervizbe akarod vinni?
Pestről sokan járnak Kecskemétre vagy Kiskőrösre (esetleg Sopronba) szervizbe, mert megéri (nemcsak árban, de kedvességben, odafigyelésben is).

Fékből az autó alá semmiképpen nem akartam rosszabbat (gagyit, olcsót) berakatni. Mivel vannak náluk olyan alkatrészek, amelyek speckó az autóhoz valók, és némelyiknek még az ára is olyan, hogy nem ver a földhöz, ezért alkalmanként felbukkanok arrafelé, mert azokat csak ott veszem meg. Az autóval olyan másfél éve nincs gond. De ettől eltekintve vannak benne kopó alkatrészek, melyeket alkalmasint cserélni kell.
Nem garanciás az autó, és nem is ragaszkodok foggal körömmel a márkaszervizhez. Bár az megfordult a fejemben, hogy az ottani szerelők erre az autómárkára vannak kiképezve, adott esetben még gyakorlatuk is van a sufnituningos szerelőkkel szemben. Tehát ez most egy ilyen egyszeri alkalom volt. Zöldkártyázni is máshol szokott az autó, műszakizni is. Most arra gondoltam, hogy minőségi anyag kerül bele (mert az utángyártott cuccok átka szokott lenni, hogy itt egy fél milliméter, amott egy kis hajlat, és bele kell alakítani a helyére -- fúrni, hegeszteni -- az meg azért nem az igazi egy féknél), viszonylag jó áron (néhány héttel ezelőtt kérdeztem meg a tárcsákat és betéteket, az elég húzósnak tűnt -- ez pedig csak a 3/4-e volt szereléssel együtt), tehát ez volt a soha vissza nem térő alkalom. Az meg elég furcsán jött volna ki, ha az alkatrészt elviszem, de nem rakatom bele (pedig szoktam ilyet csinálni apróbb dolgokkal, de ez mégis csak egy fék). Úgy véltem (teljesen jogosan), hogy ezt nem ronthatják el túlzottan, ami egyébként így is történt. A szerelő nem sajnálta a féktisztítót, és a korrózióvédő anyagot sem. Rendesen, és időben meg is csinálta, csak a sallang nem kellett volna.
Az optifitet nem ismerem, még ilyen anyag nem volt az autóban, és nem is állítom, hogy rossz, viszont konkrétan a szerelő mondta, hogy nem olyan mint az eredeti.
Budapesten nagyon sok olyan ember él, akik korábban vidékiek voltak, és van némi kötődésük más vidéki városokhoz. Szerintem elég kevés olyan ember van, aki csak egy olajcserére leviszi az autóját pestről kecskemétre, csak azért, mert ott jobban dolgoznak.
Nagyon sok hülyeséget 2 éve csináltak velem kapcsolatban (nem részletezném); egyszer pedig (még szintén akkortájt, pár hónap eltéréssel) a külön kérésem ellenére állt náluk az autó egy hétig, de akkor sem álltak a helyzet magaslatán. (Mondjuk az elég durva volt... Sufnituning nem jól rakta össze, mentem vele 2700 km-t, és megállt. Kiderült, hogy egy testpont rossz helyre lett bekötve, de ez mindenféle szerelőknek, beleértve a toyotás csapatot is, összesen 2 hetébe került. Már mindenre gyanakodtunk, elkezdve az üzemanyag minőségétől a riasztón keresztül a motorvezérlésig, de meglett. Az üzemanyag minőségét pedig csak úgy lehetett változtatni, hogy kivették ami benne volt [35 l] és raktak bele másikat [5 l]. Ha nem vagyok eléggé észnél, akkor a kivett mennyiséget lazán ott hagyják a kannában, a műhelyben. Egyébként a két hét arra volt elég, hogy egy kedves villamosmérnök barátommal kiderítsük autó nélkül (csak rajzról), amit a toyota is kiderített [csak ők napi 8 órában, célműszerekkel, mintával, és papírra vetett, valamint a fejekben lévő hatalmas szakmai kompetenciával dolgoztak, és bármit azonnal ki is tudtak próbálni]. Azért az autómban maradt telefont visszaszolgáltattam nekik.)
Szóval nem hordom én az autót (99-es liftback, 4e-fe) túl sűrűn szervizbe, csak ha muszáj, és néha nem az én hibámból kerül ebbe az ipari létesítménybe.
Hozzáteszem, hogy ha jól meggondoljuk a márkakereskedő (és szerviz) és az ügyfél között van némi érdekellentét. (A kereskedő autót akar eladni [hitellel], az ügyfél pedig egy sokáig jól működő autót szeretne, ez pedig két ellentétes irány.)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #52 Dátum: 2009.06.21 21:53:37 »
.....
Hozzáteszem, hogy ha jól meggondoljuk a márkakereskedő (és szerviz) és az ügyfél között van némi érdekellentét. (A kereskedő autót akar eladni [hitellel], az ügyfél pedig egy sokáig jól működő autót szeretne, ez pedig két ellentétes irány.)

Nem értem, hogy a hitelre vásárolt autó miért nem működhetne sokáig, hibamentesen...
 :eek:

fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #53 Dátum: 2009.06.22 07:24:35 »

Nem értem, hogy a hitelre vásárolt autó miért nem működhetne sokáig, hibamentesen...
 :eek:

Ha Neked van egy 20 évig jól működő autód, akkor valószínűleg 20 évig nem szeretnél újat venni. Ez a gyárnak nem annyira jó, tehát valamit "elrontanak" a gyártásnál. A szerelőnek pedig nem a működő autókból szokott bevétele lenni, hanem amiben valami rossz. Azt pedig, hogy állandóan szerelőhöz kell hordani az autót, hol ezt, hol azt kell benne cserélni, a tulajdonos meg szokta unni. Ekkor szokott új autót venni, melyet a kereskedők nagytöbbsége hitel nélkül oda sem ad.
Tudom, hogy nem ide tartozik, de az autó előállításának költsége csupán hatoda--nyolcada annak amennyiért megveszed, és ha alkatrészekből szeretnéd összerakni az autódat, a vásárlási ár 6--8-szorosa jönne ki. Tehát minden alkatrészen van egy 36--64-szeres szorzó. Mi ez, ha nem átverés. (Persze kénytelen vagy megvenni, mert másképp nem megy az autó.)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11304
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #54 Dátum: 2009.06.22 08:11:23 »
ez nem hinném h így van..a huszéves auto azert nem romlik el mert nincs benne semmi. kaszni, primitiv motor,futomu, benya, szikra, meg levegő.   :otlet: :hug:
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,

fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #55 Dátum: 2009.06.22 16:17:42 »
Mondd már meg kérlek, hogy melyik az a nem toyota utángyártott alkatrész, ami annyira olcsó és annyira jó. Milyen márkára gondolsz?
Milyen autód van egyébként, és mennyi volt csak a féktárcsa és a betét cseréje anyag+díjban?

Ilyen utángyártott alkatrészek nem nagyon vannak, én végig az olyan toyota alkatrészekre gondoltam, mint például az olajszűrő (igaz, hogy duplája az utángyártottnak, de akkor is csak 2 eFt), vagy gyújtógyertya (amit rendes odavalóba olcsóbban adtak, mint az utángyártott lett volna).
És vannak olyan alkatrészek is, mint például a gázrugó (darabja szerintem lett volna vagy 25 eFt toyotában -- kérdeztem, a pontos értékre nem emlékszem), az utángyártott (most nem tudom milyen márka) darabja csak 5 eFt volt. Ráadásul azt még fúrni--faragni sem kellett, és működik. (Tehát létezik ilyen is.) (A másik érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy az autó a gázrugó cseréjekor volt 8 éves, és a 21 éves R5 nálam töltött 12 éve alatt ilyesmi fel sem merült.)
Az autó egy '99-es ötajtós brit corolla 4e-fe motorral.
A tárcsa és a betét cseréje munkadíjjal 45239 Ft volt (39 e valamennyi az anyag, a többi munka; csak a számlán került részletezésre). Mondjuk elvártam volna a beszámolót a márkáról és minőségről még mielőtt nagyon belebonyolódunk, és ha akarom, berakatom, ha nem akkor nem. Továbbra sem állítom, hogy nem jó amit beleraktak, de jólesett volna.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6641
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #56 Dátum: 2009.06.22 20:06:21 »
Mondd már meg kérlek, hogy melyik az a nem toyota utángyártott alkatrész, ami annyira olcsó és annyira jó. Milyen márkára gondolsz?
Milyen autód van egyébként, és mennyi volt csak a féktárcsa és a betét cseréje anyag+díjban?

Ilyen utángyártott alkatrészek nem nagyon vannak, én végig az olyan toyota alkatrészekre gondoltam, mint például az olajszűrő (igaz, hogy duplája az utángyártottnak, de akkor is csak 2 eFt), vagy gyújtógyertya (amit rendes odavalóba olcsóbban adtak, mint az utángyártott lett volna).
És vannak olyan alkatrészek is, mint például a gázrugó (darabja szerintem lett volna vagy 25 eFt toyotában -- kérdeztem, a pontos értékre nem emlékszem), az utángyártott (most nem tudom milyen márka) darabja csak 5 eFt volt. Ráadásul azt még fúrni--faragni sem kellett, és működik. (Tehát létezik ilyen is.) (A másik érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy az autó a gázrugó cseréjekor volt 8 éves, és a 21 éves R5 nálam töltött 12 éve alatt ilyesmi fel sem merült.)
Az autó egy '99-es ötajtós brit corolla 4e-fe motorral.
A tárcsa és a betét cseréje munkadíjjal 45239 Ft volt (39 e valamennyi az anyag, a többi munka; csak a számlán került részletezésre). Mondjuk elvártam volna a beszámolót a márkáról és minőségről még mielőtt nagyon belebonyolódunk, és ha akarom, berakatom, ha nem akkor nem. Továbbra sem állítom, hogy nem jó amit beleraktak, de jólesett volna.

Én azért pártolom a gyári cuccokat, bár néha tényleg elviselhetetlenül drágák. Nekem az e12-es corollába az első/hátsó betét és tárcsák cseréjére 120at mondtak munkadíjjal a márkaszervizek. Utánaérdeklődtem a minőségi utángyártott alkatrésznek (pl. ATE), amiből egy tényleg jó minőségű egy árban van a gyári cuccal. Én végül 'garázsszervízben' rakattam be a kb középkategóriás jakoparts márkás utángyártott cuccot, jóval olcsóbban jöttem ki. Szívem szerint a gyárit vettem volna, de valahol meg kell húzni a határt, mert ha minden márkaszervizben csináltatok, kezdek elszállni a költségekkel.

babos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #57 Dátum: 2009.08.06 00:24:06 »
Kedves Toyotások!

Sajnos egy nagyon negatív tapasztalatot kell hogy meg osszak veletek a Road Service-zel kapcsolatban.

Még mielőtt leírnám az én kis történetem le kell hogy szögezem hogy ezen incidensem előtt rendszeresen ide hordtam az autómat. Mind a 2004-es évjáratú Avensisem illetve mind az ebben az évben újonnan vásárolt Avensisem.

A történetem ott kezdődik hogy ez év áprilisában megvettem az elöző autőm ( 2004-es év járatú Avensis kombi) ráncfelvarott változatát a Pesti Reálszisztéma egyik szalonjában . Ahogy kigördültem az autőval a szalonből  az első élesebb vagy nagyobb ivü kanyarnál észleltem azt hogy ez  sokkal jobban megdöl a kanyarban a kaszni mint az elözö automnál és ugy viselkedik mint egy nagy hajó a vizen. Libeg jobbra-balra. Ugy gondoltam hogy ez biztos egy kezdeti érzéki csalodás. Visszont mikor haza értem az autóval ( Tiszacsege) ami kb. egy 200 km-es út autópályán és álló helyzetben megmozgatam az autót egy elég érdekes érzés fogadot ahogy az autó ugy inbolygot ahogy én mozgatam. Sajnos nem volt időm azonnal visszamenni a szalonba mert  már másnap reggel utaztam ki vele külföldre. Miután haza jöttem kb egy hónapra telefonon jeleztem hogy van egy ilyen jellegü problémám. Azt mondták a szervizbe hogy ez hosszabb időt vesz igénybe mig kivizsgálják mi lehet a probléma mert ez egy vadonat új autónál egyáltalán nem természetes. Mivel akkor is nagyon szoritott az idő kénytelen voltam megint ilyen imbolygos hajós mozgással megint kiutazni Németországba. Most juliusban egy hétre haza tudtam jönni igy előre gondolkodva már két héttel haza utazásom előtt felhivtam a Toyota szervizt (Debrecen) hogy bejelentsem az autót 15 000 km-es szervizre illetve jeleztem nekik is a problémám hogy erre szeretnék megoldást és nézék meg az autóm.

A 15 000-es szervizelés után a kedves technikus kolléga kijött velem egy proba útra. Mivel ő vezetett mondtam neki, hogy ne egyenes szakaszon probáljuk ki az autót hanem kanyarokba, autópálya felhajtonál stb. ahol esetleg érezheti azt hogy a kanyarban természetelenesen megdől az autő karosszériája. A technikus kolléga gondolom illendőségből mivel még sem a saját autóját vezette ugy bánt az autómmal mint egy himes tojással. Miután megkértem hogy vezessen ugy ahogy a saját autóját vezetné és egyszer kétszer a kanyarban jelentkezett is ez az imbolygos érzés azt mondta hogy igen érezte hogy megdölt a karosszéria de hát ez teljesen természetes mert minden egyes autónál igy van. Mikor visszamentünk a szervizbe megkértem hogy a szalon előtt lévő ugyan olyan Toyota Avensis-t mint a miénk, csak ez sedán kivitel volt, mozgason meg álló helyzetben majd tegye ugyan ezt a miénkel. A sedán Avensis olyan volt mint amilyenek az enyémnek is lenni kellene. Stabill. Nagyon stabill. Alig mozog a kaszni erős erő kifejtésnél is. A miénre ez nem mondható el. Ugy libeg a mi autónk karosszériája mint egy nagy hajó a vízen. A kedves technikus kolléga és a munkafelvételis kolléga is elismerte, hogy a mi autónk kasznija jobban mozog mint a szalon előtt álló sedáné. Elismerték hogy ez nem természetes egy szinte új autónál. DE........ ez még nem azt jelenti hogy a mi autónk nem jó mert lehet hogy ennek igy kell müködnie és hogy ez természetes. Na ekkor jutottam el arra pontra hogy észre vegyem hogy teljesen hülyének néznek és ezt az egészet ki akarják rázni a nyakukból. Mert ugyan a problémát elismerik de nem tesznek ellene semmit. Miután ezt jeleztem a munkafelvételen lévő kollégának már egy kicsit elégedetlenségemet kifejező hangnemben és megkértem hogy jöjjön ki ő is és egyáltalán álló helyzetben mozgasa meg az én és a szalon előtt álló autót azt a választ kaptam hogy ő nem tud kijönni mert neki az ügyfelekkel kell foglalkozni. Itt már végleg elszakadt a cérna. Ugyanis senki nem állt mögöttem kb. 3-an ültek az ügyfél vároban újságot olvasva illetve miután reklamálok már nem is tekintett ügyfélnek mivel az én problémámal nem volt hajalndo foglalkozni. Még kb. négyszer meg kellett kérnem hogy azért mégiscsak fáradjon már ki arra az oda-vissza kb 50 méterre és néze meg a két autót és probálja ki. Nagy nehezen sikerült kicsalogatnom a pult mögül. Kint had ne mondjam mind a két autót mint ha valami porcelán babán végeznénk törés tesztet olyan ovatosággal nyult az autokhoz. S miután megkértem hogy esetleg egy kicsit nagyobb erőt is vihetne a dologba mert az autópályán mikor 130 kell be venni egy kanyart akkor nem ilyen erő fog hatni a kocsira azt mondta hogy azért mozgatja igy mert ő egy forma erősséggel kivánja  a két autót megmozgatni. Ezt nem igazán értettem de rá hagytam. Miután megint csak az lett az ő tapasztalata is még ekkora erő kifejtés mellett is hogy az én autóm jelentősen  jobban imbolyog mint a másik autó  azt mondták hogy ugyan a két autó rugozása , futomüve azonoss de más a kaszni igy lehet hogy ez az én automnál teljesen természetes. Miután felháborodotan jeleztem hogy ez nem természetes és ezzel igen is csináljanak valamit a munkafelvételis kolléga még majd hogynem nekem esett hogy ne emeljem fel a hangom ( ami akármilyen felindult is voltam nem történt meg ) meg ha van valami problémám és velük nem vagyok megelégedve akkor hivjam fel a Toyota Hungáriát. Jó mondom akkor megyek és telefonálok és meglátjuk mit mondanak. Na ekkor felajánloták hogy esetleg hagyjam ott az autóm kb 2-3 napra mig ők megvizsgálják és majd mondanak rá valamit. De persze egy héten belül nincs szabad időpontjuk. Egy kicsit tovább növelték a felháborodásom mivel én arra a napra voltam bejelentkezve az autóval. Előre jeleztem hogy milyen problémám van és miután elöszőr le akarnak azzal rázni hogy hát ez természetes és hogy az én autóm jobban imbolyog mint kellene de ez nem azt jelenti hogy rossz egy kis szóváltás után felajánják hogy szétszedik az autóm ami kb 2-3 napot vesz igénybe és megvizsgálják de időpontot majd csak jóval későbbre tudnak adni. Ja és még azt nem is emlitettem, hogy a kedves technikus kolléga akivel "proba uton" voltam felajánlotta hogy ha nem vagyok megelégedve az autó stabilitásával cseréltesek rajta rugokat. Vegyek gyári ültető rugokat ami kb szereléssel együtt 100 000 forint körül mozog és az biztos segít a problémámon.

Ezek után azt mondtam hogy elég volt belölük. Eljöttem és felhivtam a Toyota Hungáriát. Elmondtam ott egy kedves és nagyon segítő kész hölgynek a problémánakat a feleségem aki azonnal e-mailt küldött a debreceni szerviznek. Nem is kellett sok időnek eltelnie hogy a szervizből a munkafelvételis kolléga felhívjon a privát számomon és közölte velem hogy ezt nem várta volna hogy bemártsam őket a Toyota Hungáriánnál és hogy ez nem volt korrekt. Reagálni nem tudtam annyira meglepődtem azon a hangnemen amit az úriember megengedett magának és amit mondott nekem.

Ezek után a nejem még egyszer felhivta a Toyota Hungáriát és jeleztük a hölgynek aki felvette a panaszunkat. hogy milyen telefon hívást kaptunk és hogy a kolléga milyen hangnembem beszélt velünk és már szinte ***ott minket hogy mi mertünk reklamálni. Gondolom hogy a hölgy még egyszer megkereste a munkafelvételis kollégát aki még egyszer felhivott és felháborítonak tartotta, hogy mi nem is ugy mondjuk el a dolgokat ahogy azok megtörténtek és ő ezért beszélt velem ingerülten a telefonba, meg hogy ő azért mozgata meg olyan gyengén az autókat mert neki éppen akkor fájt a válla amit esetleg velem is közölhetett volna akkor ott a helyszinen mert akkár én is nagyon szivessen megmozgatam volna nekii mind a két autót. S még mindig azt probálta nekünk bizonygatni hogy hát igen ő is észlelte a problémát de hát ez lehet hogy teljesen természetes.

Az én ügyem még tovább is foytatodik visszont ez az a rész ami a Debreceni szervizzel kapcsolatos volt.

Az én tapasztalatom. Konkrétan. A munkafelvételen lévő hosszabb hajú kolléga számomra egy ügyfélel szemben meg engedhetetlen hangnemet engedett meg magának mind a személyes mind a telefonos beszélgetések során. Abszolut nem vett ügyfél számba. Nem volt segítő kész , nem volt megértő miután azt mondta hogy ha az ő autója lenne ilyen nem biztos hogy nem hagyná igy ahogy van.

De még itt meg kell emlitenem hogy a problémám megoldodott még további hosszas reklamáciok illetve utána járások után mert kiderült hogy a hátső csak 53%-ak. Amit jelzem ki sem akartak garanciában cserélni egy 16000 km-t fütött 3 és fél honapos autónál. Az hogy a problémám megoldodott egyedül Csomor Sándor Reálszisztémánál dolgozó értékesítő kollégának köszönhető. Elismerésem ennek az értékesítő kollégának. S még itt meg kell jegyeznem hogy csak neki köszönhető az is hogy annál a kereskedésnél vásároltam az autóm. Az Ő korrekt hozállásán.

A debreceni Road Service tulajdonosának pedig csak azt tudom javasolni, hogy szuróproba szerüen nem ártana egy két személyes vagy telefonos kontaktusát végig hallgatnia  a munkafelvételen üllő kollégától.  :excl:


Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #58 Dátum: 2009.08.06 09:03:43 »
Tja, ez van. Ismerös a story, igaz más helyen más problema, de a magyarázkodás hasonlo volt. Kezdettöl kezdve hallottam egy furcsa hangot hátulrol, ami sztem nem oda valo volt, a tesztelö munkafelvevök és mühelyfönökök (több mühelyben is probálkoztam) is belátták hogy valamit lehet hallani, de ez még normális bugo hang, de nem tudják honnan jön. A lényeg, hogy tk. én voltam a hibás mert nagyon halkan hallgatom rádiot, érzékeny a hallásom, ilyennel még nem találkoztak, más vevö még nem reklamált emiatt pedig más auto még hangosabb, usw. a lényeg, hogy megmagyarázták hogy az auto tökéletes, és vagyok a hüle. Már majdnem el is fogadtam, hogy ez igy normális(??) amikor az elsö vizsgán az auto nem ment át, mert a hátso kerék lötyögött. Szoval 30K Km, 3 év és kerékcsapágy tönkre (na, ezt hallottam már kezdettöl kezdve), erre persze még garanciában lettek a lengökarok is cserélve, és igy sikerült a vizsga ismétlésen uj plakettát kapni.
Viszzatekintve már csak mosolyogni tudok a sok mühelybe járáson, sok reklamácion, a mindig ujabb és ujabb magyarázkodásokon, (nem a kerékcsapágy miatt, hanem a többi kisebb-nagyobb korrigálando problémák miatt) mivel az idömön és a türelmemen kivül nem került az egész még többe. Az, hogy ebböl többet nem kérek talán már csak természetes, ami nem azt jelenti, hogy nem létezik hibátlan Toy. és elégedett tulajdonos. Az auto egy Avensis 2.0, benzines, 2004-es volt.

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #59 Dátum: 2009.08.28 22:38:19 »
Nekem az a furi, hogy a kereskedő/szerelő leszólta az Optifitet, mert én amiket hallok erről a gyári utángyártott márkáról itt a fórumon, az mind magasztalás (ablaktörlő, akksi, stb). És nem is veszett drága egyáltalán...

Egyébként  ilyen negatív hozzáállással nem vinném a kérdéses szervizbe többé a kocsit. Garis még (ahogy Ákos is kérdezi) az autó, hogy mindenáron márkaszervizbe akarod vinni?
Pestről sokan járnak Kecskemétre vagy Kiskőrösre (esetleg Sopronba) szervizbe, mert megéri (nemcsak árban, de kedvességben, odafigyelésben is).

Fékből az autó alá semmiképpen nem akartam rosszabbat (gagyit, olcsót) berakatni. Mivel vannak náluk olyan alkatrészek, amelyek speckó az autóhoz valók, és némelyiknek még az ára is olyan, hogy nem ver a földhöz, ezért alkalmanként felbukkanok arrafelé, mert azokat csak ott veszem meg. Az autóval olyan másfél éve nincs gond. De ettől eltekintve vannak benne kopó alkatrészek, melyeket alkalmasint cserélni kell.
Nem garanciás az autó, és nem is ragaszkodok foggal körömmel a márkaszervizhez. Bár az megfordult a fejemben, hogy az ottani szerelők erre az autómárkára vannak kiképezve, adott esetben még gyakorlatuk is van a sufnituningos szerelőkkel szemben. Tehát ez most egy ilyen egyszeri alkalom volt. Zöldkártyázni is máshol szokott az autó, műszakizni is. Most arra gondoltam, hogy minőségi anyag kerül bele (mert az utángyártott cuccok átka szokott lenni, hogy itt egy fél milliméter, amott egy kis hajlat, és bele kell alakítani a helyére -- fúrni, hegeszteni -- az meg azért nem az igazi egy féknél), viszonylag jó áron (néhány héttel ezelőtt kérdeztem meg a tárcsákat és betéteket, az elég húzósnak tűnt -- ez pedig csak a 3/4-e volt szereléssel együtt), tehát ez volt a soha vissza nem térő alkalom. Az meg elég furcsán jött volna ki, ha az alkatrészt elviszem, de nem rakatom bele (pedig szoktam ilyet csinálni apróbb dolgokkal, de ez mégis csak egy fék). Úgy véltem (teljesen jogosan), hogy ezt nem ronthatják el túlzottan, ami egyébként így is történt. A szerelő nem sajnálta a féktisztítót, és a korrózióvédő anyagot sem. Rendesen, és időben meg is csinálta, csak a sallang nem kellett volna.
Az optifitet nem ismerem, még ilyen anyag nem volt az autóban, és nem is állítom, hogy rossz, viszont konkrétan a szerelő mondta, hogy nem olyan mint az eredeti.
Budapesten nagyon sok olyan ember él, akik korábban vidékiek voltak, és van némi kötődésük más vidéki városokhoz. Szerintem elég kevés olyan ember van, aki csak egy olajcserére leviszi az autóját pestről kecskemétre, csak azért, mert ott jobban dolgoznak.
Nagyon sok hülyeséget 2 éve csináltak velem kapcsolatban (nem részletezném); egyszer pedig (még szintén akkortájt, pár hónap eltéréssel) a külön kérésem ellenére állt náluk az autó egy hétig, de akkor sem álltak a helyzet magaslatán. (Mondjuk az elég durva volt... Sufnituning nem jól rakta össze, mentem vele 2700 km-t, és megállt. Kiderült, hogy egy testpont rossz helyre lett bekötve, de ez mindenféle szerelőknek, beleértve a toyotás csapatot is, összesen 2 hetébe került. Már mindenre gyanakodtunk, elkezdve az üzemanyag minőségétől a riasztón keresztül a motorvezérlésig, de meglett. Az üzemanyag minőségét pedig csak úgy lehetett változtatni, hogy kivették ami benne volt [35 l] és raktak bele másikat [5 l]. Ha nem vagyok eléggé észnél, akkor a kivett mennyiséget lazán ott hagyják a kannában, a műhelyben. Egyébként a két hét arra volt elég, hogy egy kedves villamosmérnök barátommal kiderítsük autó nélkül (csak rajzról), amit a toyota is kiderített [csak ők napi 8 órában, célműszerekkel, mintával, és papírra vetett, valamint a fejekben lévő hatalmas szakmai kompetenciával dolgoztak, és bármit azonnal ki is tudtak próbálni]. Azért az autómban maradt telefont visszaszolgáltattam nekik.)
Szóval nem hordom én az autót (99-es liftback, 4e-fe) túl sűrűn szervizbe, csak ha muszáj, és néha nem az én hibámból kerül ebbe az ipari létesítménybe.
Hozzáteszem, hogy ha jól meggondoljuk a márkakereskedő (és szerviz) és az ügyfél között van némi érdekellentét. (A kereskedő autót akar eladni [hitellel], az ügyfél pedig egy sokáig jól működő autót szeretne, ez pedig két ellentétes irány.)

Ez utóbbi gondolat baromság, pláne a Toyota-ról állítani. Azért adtak el nekem egy e12-t, mert várnak vissza 5-6 éve múlva egy Versora, vagy egy Ave-ra. Ráadásul a Toyota-nak és azok között is a debreceninek az egyik legalacsonyabb a rezsidíja, én ezért viszem Bp-ről is oda. Arról meg nem beszélve, hogy Toyota szervízt nyitni az gazdasági öngyilkosság ellenben egy jól jövedelmező francia/olasz autó szervízzel szemben. Szóval hagyjuk ezt az összeesküvés elméletet.

D: 212