Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Road Service - Debrecen/Karcag  (Megtekintve 27318 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Ez elég lehangoló...
« Válasz #30 Dátum: 2009.06.12 22:59:22 »
Nem akartam írni ezekről az apróságokról, de ma kiprovokálták.
Az emberfiát ebben a szervizben teljesen hülyének nézik.
Elég lassan sikerült az autónak bejutni a szervizbe, még akkor is, ha időpontra viszem oda. Biztosan máshol is így van, de engem ez meglep. Ma egy egyórás (telefonos tájékoztatás alapján) műveletre (féktárcsa és betétcsere) vittem be az autót. Ebből mikor a szerelő megkapta a feladatot rögtön másfél lett, plusz az a húsz perc, míg odajutott a szerelő, hogy bevigye. Egyébként azzal kezdett, hogy kiszedte a klímaszűrőt, utána a motorból a levegőszűrőt (a munkalapon ilyesminek még csak nyoma sem volt, és a fékhez is elég kevés köze van a szűrőknek -- gondoltam, ha nagyobb bontásba kezd majd rászólok). A munka közben rákérdeztem, hogy egy lengéscsillapító ellenőrzés mennyire fér bele az időbe (fékpad mellett közvetlenül, nem egy nagy móka időben sem), ekkor a szerelő a munkafelvevőhöz küldött, hogy nincs a munkalapon; pedig telefonon ezt is jeleztem még két héttel ezelőtt. A zöldkártya sajnos (egyéb tapasztalat alapján jó eséllyel 20 perc alatt kész van) elég hosszúra nyúlt (cirka másfél óra). Ennek oka, hogy a művelet nem a helyszínen történt, hanem egy másik helyen. Nem azért, de minek vállalnak olyan dolgot, amit maguk nem tudnak elvégezni?
Még mindig túl van műszerezve a szerviz. Egy fékfolyadékról nem képesek megmondani, hogy alkalmas-e még a feladatra. (A berendezés szerintem nem kerülne egy tízezresnél többe, de nincs.)
Tehát összességében több esetben nem volt szerencséjük az általuk állítottak és a valóság egybeesését illetően. Például a várakozás nem egy óra volt, hanem három, tehát teljesen átszervezte a napomat (ez csak azért rossz, mert több helyre kellett volna időre odaérnem, és volt amit nem is sikerült elintéznem). A zöldkártyát, melyről a munkafelvevő állította, hogy "frissítik" (2 héttel előre megkérdeztem, hogy csinálnak-e zöldkártyát -- válasz: IGEN!, de sajnos a jelek szerint mégsem), nem tudták, külső segítség kellett hozzá. Abba bele se merek gondolni, mennyi benzin hiányzik emiatt a tankból, mert a fékcsere során kihűlt a motor, és (szintén más tapasztalatok alapján) a zöldkártyához pedig üzemmeleg motor kell (ellentétben a munkafelvevő állításával, miszerint mindegy, vagy jó hidegen is). Én javasoltam, hogy a sorrendet fordítsuk meg, de sajnos erre nem volt lehetőség. A logikus gondolkodás sajnos még nem megy. A szerelés során beépített anyagok használatával kapcsolatban semmiféle tájékoztatást nem adtak (gyöngébb lesz a fék, mint volt -- a kisujjamból szopjam ki?), és a telefonhívásom alkalmával a munkafelvevőnek (mert ugye értelmes szerelőt nem lehet közvetlenül elérni telefonon) haloványka gőze nem volt a probléma okáról, és megoldásról sem (tessék visszahozni az autót). Ez egy újabb szűk órácskát rabolt el az amúgy is szűkös időkeretemből (és megtettem feleslegesen 25 km-t). Ekkor közölték azt is, hogy a beépített alkatrész nem eredeti gyári, hanem toyota címkés (minőségi) utángyártott (aranyárban értékesítve).
Ez a cég szervizdokumentáció, megfelelő mérőeszközök és szerszámok hiányában próbál (adott esetben) több milliós autók javításával foglalkozni, több-kevesebb sikerrel. A bokám kivan azzal, hogy embert lépten nyomon hülyének nézik. Gondolom nem én vagyok az egyedüli, akit megvezettek, és másokkal is próbálkoznak rendületlenül. Mellékesen megjegyzem, hogy van még egy pár sztorim róluk (melyeket esetleg kevésbé cizelláltan megfogalmazva írok majd le később, esetleg máshová is).
Azért bizonyos alkatrészekben elég jól nyomják (jó ár, és gyári, minőségi áru), és néha normális a hozzáállásuk (sajnos nagyon néha).

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6641
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #31 Dátum: 2009.06.15 15:12:11 »
Üdv!
Nekem kicsit zavaros, amit leírtál. Márkaszerviz gyári cuccot épít be, de a gyári cucc nem egy épületben készül az autóval, nem ettől gyári.
Amennyiben előre jelezted, hogy lengéscsillapító mérést is kérsz, miért kérdezted meg közben, hogy belefér e az időbe? Ha meg nem volt fent a munkalapon,még szép, hogy a szerelőnek le kell egyeztetni a munkafelvevővel, mi ebben a baj?
Az meg irreális gondoloat, hogy 1órába belefér a számlázási munkafelvételi procedúra, továbbá egy tárgya+betét csere, zöldkártya készítés, meg padon mérés.
Ne értsd félre, de én az általad leírtak miatt nem kerülném el az említett márkaszervizt, nem látok semmi hibát, kivetnivalót a leírtak alapján.

« Utoljára szerkesztve: 2009.06.16 08:21:15 írta kleingy »

fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #32 Dátum: 2009.06.15 20:51:16 »
Idézet
Üdv!
Nekem kicsit zavaros, amit leírtál. Márkaszerviz gyári cuccot épít be, de a gyári cucc nem egy épületben készül az autóval, nem ettől gyári.
Amennyiben előre jelezted, hogy lengéscsillapító mérést is kérsz, miért kérdezted meg közben, hogy belefér e az időbe? Ha meg nem volt fent a munkalapon,még szép, hogy a szerelőnek le kell egyeztetni a munkafelvevővel, mi ebben a baj?
Az meg irreális gondoloat, hogy 1órába belefér a számlázási munkafelvételi procedúra, továbbá egy tárgya+betét csere, zöldkártya készítés, meg padon mérés.
Ne értsd félre, de én az általad leírtak miatt nem kerülném el az említett márkaszervizt, nem látok semmi hibát, kivetnivalót a leírtak alapján.



Akkor fussunk neki még egyszer. Ha egyszer 10 órára van bejelentve az autó, akkor 10:10 után miért kell neki még 20 perc, míg bejut? Jó, kelljen, nem ez a fő probléma.
Szűrőellenőrzés sem a munkalapon nem volt, sem szóban nem jeleztem sehová, mégis hozzányúlkált a fazon. (Tudtam, hogy cserés a klímaszűrő, de nem azért vittem oda; ez megint volt vagy 10 felesleges perc, és nekem 7000 ft felesleges kiadás.) A mérés nem volt több mint 10 perc, tehát nem itt csúszott el a dolog. A fékcsere simán ment, időre lezajlott.
A zöldkártya meg egy olyan dolog, hogy BÁRHOVÁ beviszed az autót ÜZEMMELEGEN, nem több mint 20 perc. Namármost, ha egyszer tudják, hogy zöldkártyás az autó, és azzal mentem oda (tehát üzemmeleg) ÉS MÉG KÉREM IS, HOGY AZZAL KEZDJÉK, akkor nem értem miért kínlódnak vele másfél órát a szomszédban (tudták, van telefon, és sok-sok lézengő ember, akik úgy próbálnak kinézni mint aki csinál is valamit, hát miért nem egyeztettek)?
Az köztudott, hogy a toyota nem gyárt sem olajat, sem féket, tehát máshonnan kell jönnie az alkatrészek egy részének. De a munkafelvevő és a szerelő KÓRUSBAN mondta, hogy ez nem a rendes standard toyota minőségű cucc, hanem valami annál gyengébb, tehát az ára is azért nyomottabb. Ha nem kellene rá toyota felirat felébe-harmadába meglett volna máshol. Erről meg ennyit.
Egyébként mindent meg lehet magyarázni, de egy sufnituningba beviszed a kocsit, és 5 perc alatt lenn van róla a hengerfej, pláne akkor, ha időre be van jelentve. És félárban dolgoznak.
Ezeket ott adott esetben meg lehet műteni munka közben (annyira lassan dolgoznak). Ott még az 5-6000 forintos rezsi óradíjból egy olyan normális eszközre sem futja, amivel az fékolajat le lehet szívni a tartályból. A szerszámokért innen oda, amonnan emide kóvályognak. Érdekes, nemde?
És ezt a munkafelvevő mindet tudja. Azt is, hogy hiába viszem időben az autót, egy csomó idő míg bejut, és azt is, hogy a művelet másfél óra lesz, mert egyből rávágta gondolkodás nélkül, csak akkor ezt telefonba miért nem tudja mondani?
Van még szaftos cuccom. Írjam?
Például olyanokat, hogy egy álló napig nem tudták szétszedni, mert NEM VOLT SZERSZÁM HOZZÁ! Na ez a goromba.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #33 Dátum: 2009.06.15 21:06:48 »
Pirossal a klub elnöke írhat, de ez most nem fontos.

A pollenszűrőt mondtad, hogy ne cseréljék ki? És Ők mégis kicserélték? Ha, ahogy Te is írod, tudtad, hogy cserélni kell, akkor miért volt felesleges kiadás?

fegyasoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #34 Dátum: 2009.06.15 22:06:02 »
Pirossal a klub elnöke írhat, de ez most nem fontos.

A pollenszűrőt mondtad, hogy ne cseréljék ki? És Ők mégis kicserélték? Ha, ahogy Te is írod, tudtad, hogy cserélni kell, akkor miért volt felesleges kiadás?


Bevitte a kocsit, és nyakig mászott az utastérbe (első utasoldal), anélkül, hogy bármit kérdezett (vagy mondott) volna -- nehéz lett volna megakadályozni. Gyanús is volt, mert gondoltam arrafelé nincs a fékhez tartozó túl sok alkatrész. Mivel kiszedte, most mondjam neki, hogy "rakd vissza a koszosat"? Szerintem erre is játszott. Azért szerintem ha egy fékcsere és egy zöldkártya van a munkalapon, akkor nem kéne máshoz piszkálni. Még szerencse, hogy a 45 eFt szervizre vittem vagy 60-at, mert amúgy eléggé sz*rban lettem volna. A légszűrő az logikusnak tűnhet, mert ugye mégis csak zöldkártya, de igazán az sem indokolt.
Feleslegesnek azért volt felesleges, mert néha egyes alkatrészek körül akkora körítés van, hogy az utángyártott 4-ért simán jobb lett volna, és főképpen akkor, amikor én akarom, nem egy ilyen "mostmár kicserélem, ha itt van az autó" akció keretében. (Nem volt betervezve a költségvetésbe.)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #35 Dátum: 2009.06.16 08:19:01 »
Mondjuk, amit nem kértél és kiszámlázzák, azt nem fizeted ki... Én legalábbis biztos így tettem volna.
Mert fékcseréhez légszűrőcsere (a zöldkártya nem indokolja önmagában, hogy friss szűrőt tegyen bele saját ötletből a szerviz).

Zöldkártyát meg a szervizek nagy része tényleg más, külső cégnél csináltatja, ezen ne csodálkozz. Az már a munkafelvevő baromsága, hogy nem oda vitték élből.

Nem ismerem a másik fél verzióját (ezzel nem a te szavad akarom kétségbe vonni), de én elhoztam volna onnan az autót, még mielőtt kész lett volna...
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.16 08:23:50 írta kleingy »
         

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6641
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #36 Dátum: 2009.06.16 10:10:42 »

De a munkafelvevő és a szerelő KÓRUSBAN mondta, hogy ez nem a rendes standard toyota minőségű cucc, hanem valami annál gyengébb, tehát az ára is azért nyomottabb. Ha nem kellene rá toyota felirat felébe-harmadába meglett volna máshol. Erről meg ennyit.

Tehát:
1. Megkérdezték hogy cseréljék e a pollenszűrődet? Szerintem az normális, ha 1-2 alapellenőrzést elvégeznek, viszont ha fékcserére viszed be a kocsit, nem cserélik elvileg kérdezés nélkül. Szóval kérdezés nélkül cserélték?
2. Egy toyota márkaszervizben az eredeti gyári alkatrészeket rakják bele. Ezeket a gyár által kiválasztott hivatalos beszállítók terméke. Ez minden márkánál így van, még mindig nem értem mi a problémád.
3. Viheted sufniszervizbe, ott számla nélkül dolgoznak, nincsenek drága célszerszámaik, nincsenek bejelntve az alkalmazottak, max minimálbérre, nincs 6hónapos garancia az elvégzett munkára - részben ezért olcsóbb-, nameg jóval olcsóbb anyagot építenek be, nem gyári toyota-t.

Ettől függetlenül elfogadom, hogy nem lehetett túl jó a szolgáltatás, ha ennyire elégedetlen vagy: valamit rosszul csináltak.
 

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #37 Dátum: 2009.06.16 10:20:27 »
Szerintem jogosan reklamál, hogy olyat cseréltek neki, amit nem kért, főleg nem ilyen áron. Ilyen esetben nem köteles kifizetni, hiszen nem kérte!
Persze kérhetné is vissza a régi alkatrészt (ill ott kérhette volna, plusz panaszkönyv, stb.).
Ha jól értem, akkor ugyan cseréltette volna egyébként is picit később - otthon, haver, sufni, akárhol -, de utángyártott, negyedennyibe kerülő szűrővel, ezért van felháborodva. (Meg mert Toyota néven beismerten rosszabb minőséget kapott drágán.)
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6857
  • Autó: '12 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D SOL
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #38 Dátum: 2009.06.16 10:30:01 »
A srac kiszedte es rakerdezett, hogy csere?! Nem mondta fegyasoft hogy tegye vissza retkesen! "Mivel kiszedte, most mondjam neki, hogy "rakd vissza a koszosat"?"
Ertem, hogy felhuzta magat es elbaltaztak dolgokat, de ez a resz megint olyan, hogy ott nem veri magat az ember, utana meg a szerelo a szemet szar.
Kleingy, sztem ha Nalad rakerdeznek, majd jovahagyod, akkor mar Te is fizetsz!


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6641
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #39 Dátum: 2009.06.16 10:35:18 »
Szerintem jogosan reklamál, hogy olyat cseréltek neki, amit nem kért, főleg nem ilyen áron. Ilyen esetben nem köteles kifizetni, hiszen nem kérte!
Persze kérhetné is vissza a régi alkatrészt (ill ott kérhette volna, plusz panaszkönyv, stb.).
Ha jól értem, akkor ugyan cseréltette volna egyébként is picit később - otthon, haver, sufni, akárhol -, de utángyártott, negyedennyibe kerülő szűrővel, ezért van felháborodva. (Meg mert Toyota néven beismerten rosszabb minőséget kapott drágán.)


Nem derül ki számomra egyértelműen, hogy kérdezés nélkül cserélték a pollenszűrőt. Ezt sehol nem írja. Ha tényleg a tudta nélkül cserélték, akkor gáz, ebben egyetértünk.
A Toyota féktárcsák betétek igen jó minőségűek, igazából megegyeznek a gyárival. Az előfordulhat, hogy a gyártás óta pont másik cég szállítja be, de ez minőségromlást nem okoz. Egy nem gyári féktárcsa betét, ami valóban jó minőségű (pl. ATE), simán van gyári árszinten. A márkás pollenszűrők is 6-8ezer Ft-ért vannak, persze fontos,hogy ezek mind aktívszenes szűrők. Valami gagyibb gyártó filteres papírszűrője megvan 3000Ft-ból, de az nem egyenlő a gyári aktívszenessel.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #40 Dátum: 2009.06.16 11:13:24 »
A srac kiszedte es rakerdezett, hogy csere?! Nem mondta fegyasoft hogy tegye vissza retkesen! "Mivel kiszedte, most mondjam neki, hogy "rakd vissza a koszosat"?"
Ertem, hogy felhuzta magat es elbaltaztak dolgokat, de ez a resz megint olyan, hogy ott nem veri magat az ember, utana meg a szerelo a szemet szar.
Kleingy, sztem ha Nalad rakerdeznek, majd jovahagyod, akkor mar Te is fizetsz!
A legelső beírásából én azt vettem ki, hogy ő csak fékcserére és zöldkarira jelentette be a verdát.
Mellesleg én rögtön megkérdeztem volna, hogy mit óhajt tenni a szűrővel, és h qrvagyorsan tegye vissza, mert még nem időszerű a cseréje (nekem, tehát a szerelő ne akarja nekem meghatározni, mikor cseréljem ki).


Nem derül ki számomra egyértelműen, hogy kérdezés nélkül cserélték a pollenszűrőt. Ezt sehol nem írja. Ha tényleg a tudta nélkül cserélték, akkor gáz, ebben egyetértünk.
A Toyota féktárcsák betétek igen jó minőségűek, igazából megegyeznek a gyárival. Az előfordulhat, hogy a gyártás óta pont másik cég szállítja be, de ez minőségromlást nem okoz. Egy nem gyári féktárcsa betét, ami valóban jó minőségű (pl. ATE), simán van gyári árszinten. A márkás pollenszűrők is 6-8ezer Ft-ért vannak, persze fontos,hogy ezek mind aktívszenes szűrők. Valami gagyibb gyártó filteres papírszűrője megvan 3000Ft-ból, de az nem egyenlő a gyári aktívszenessel.
A legelső beírásából én azt vettem ki, hogy ő csak fékcserére és zöldkarira jelentette be a verdát, nem volt szó szűrőcseréről.
Ismétlem, a "póruljárt" fórumtárs azt sérelmezi, hogy Toyota márkás ugyan a cucc, de ő nem ilyet akart bele drágán. Vagy gyári, eredeti Toyota (nem bevallottan rosszabb), vagy full utángyártott óccsóér'. Legalábbis nekem ez jött le kb.
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6857
  • Autó: '12 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D SOL
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #41 Dátum: 2009.06.16 11:16:43 »
Mellesleg én rögtön megkérdeztem volna, hogy mit óhajt tenni a szűrővel, és h qrvagyorsan tegye vissza, mert még nem időszerű a cseréje (nekem, tehát a szerelő ne akarja nekem meghatározni, mikor cseréljem ki).
Ennyi  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6641
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Ez elég lehangoló...
« Válasz #42 Dátum: 2009.06.16 11:36:00 »
Vagy gyári, eredeti Toyota (nem bevallottan rosszabb), vagy full utángyártott óccsóér'. Legalábbis nekem ez jött le kb.
Nincs 3 kategória! Badarság. Az emberünk szerint van a gyári cucc, továbbá van a toyota márkakereskedésben toyota emlémával ellátott gyengébb cucc. A toyota márkakereskedésben toyota emblémával ellátott anyagnál NINCS gyáribb.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #43 Dátum: 2009.06.16 11:40:54 »
Én erre gondoltam:
Az köztudott, hogy a toyota nem gyárt sem olajat, sem féket, tehát máshonnan kell jönnie az alkatrészek egy részének. De a munkafelvevő és a szerelő KÓRUSBAN mondta, hogy ez nem a rendes standard toyota minőségű cucc, hanem valami annál gyengébb, tehát az ára is azért nyomottabb. Ha nem kellene rá toyota felirat felébe-harmadába meglett volna máshol. Erről meg ennyit.
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Road Service - Debrecen
« Válasz #44 Dátum: 2009.06.16 11:42:14 »
A nem gyári, az az Optifit, ami hivatalos deklaráció szerint is a gyárival megegyező minőségű.