Szerző Téma: Gyerekülés - Legifjabb Toyotások  (Megtekintve 253515 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #810 Dátum: 2013.07.10 16:00:28 »
menjetek be egy hétfő délelőtt a heimpálba a rendelésre na majd meglátjátok hogy nincs itt semmiféle meddőség..:-)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #811 Dátum: 2013.07.10 17:19:39 »
maradjunk inkább annyiban, hogy ebben a történetben csak a kérdőjelek vannak meg, a válaszok nincsenek... A helyzet valóban nem rózsás, kb. minden 4. pár meddő, de hogy miért, arról senkinek fingja sincs, csak ötletelés van bizonyítékok nélkül. Jelen helyzetben próbálnak alternatív megoldásokat találni, aztán ki tudja, lehet hogy 20 év múlva úgy dugunk, mint Sandra Bullock a Pusztítóban...

Annak idején általános iskolában tanultuk biológiában: a természet adaptálódik a körülményekhez. Így fejlődött ki az egész természet is, és az ember is, mint élőlény - az evolúció, ugye.
Ami most történik velünk, az nem más, mint egy újabb természetes kanyarodás az evolúció során: az emberek száma a bolygónkon az elmúlt 50 év alatt megduplázódott, sőt, több is, mint a duplája. Gyakorlatilag 50 év alatt több, mint kétszer annyian lettünk, mint ahányan lettünk 300 000 év alatt, Homo Sapiens óta. Ez nagyon durva ugrás.

És igen, emiatt a hatalmas nagy szaporodás miatt, hatalmas fejlődés lett mindenben, de ennek ára van: környezet szennyezés, a saját környezetünk szennyezése. Így aztán az is természetes, hogy egyre kevesebben tudunk megfoganni, megszületni.

Ez ugyanaz a mechanizmus a természet részéről, mint a vadonban pl. az állatok szaporodásánál figyelhető meg: a természet eleve annyi kölyökkel szaporítja a fajt egyénenként, ahány szükséges a faj fenntartásához, "belekalkulálva" azt is, hogy felnőtt korra (azaz ivarfejlett korra), hány példány hullik el (megeszi más vad, megsérül, nem éli túl a vándorlást, stb.). Ez szépen egyensúlyban van tartva, és bármilyen belenyúlás felbordítja az egészet (pl. az erdőkben amikor elkezdték vadászni a rókákat, farkasokat ezerrel, túlszaporodtak a vadnyulak). Az erdőgazdálkodás során manapság ilyenekre külön figyelnek a szakemberek.

Hát az ember sem kivétel ezen szabály elől. Most a természet "befékez". Túlszaporodás történt, és a környezetszennyezés "tökéletes" természetes eszköz arra, hogy ezt megfékezze.

Az persze más dolog, hogy az őnző embernek ez nem tetszik, és megpróbál tenni ellene... kissebb-nagyobb sikerrel.
De a természetet úgysem lehet becsapni... orvostudománynak köszönhetően kevesebb ember "hullik el", de több gyerek sem születik...

Épp most hozott a Kínai kormány egy új törvényt, hogy a gyereknek már nem csak anyagilag kötelező támogatni a felmenőit, hanem törődni is kell velük.
Szegény ember csak ilyen szinten van... miközben a természet úgyis kézben tartja a dolgokat  :D

« Utoljára szerkesztve: 2013.07.10 17:41:59 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #812 Dátum: 2013.08.09 19:00:36 »
Sziasztok!

Gyerekülés vásárlás, v2!

Szóval: a mostani Maxi Cosi Toby-t megkapja a lány, aki pont alkalmas arra, hogy beleköltözzön, a bébihordozóból.

A fiúnak kell egy nagyobb. Súlyban bőven túl van a 15kg-os határon, és testalkatban is, tehát ránk a II-III-as csoport vonatkozik, ami a 15-36 Kg közötti gyermekek számára készült üléseket foglalja magában. Jártunk néhány áruházba, olvastam a friss adac-tesztet, a két esélyes, mely büdzsénkbe is belefér:
- Maxi Cosi RodiFix (Isofix)
- Chicco Oasys 2/3 Fixplus (Isofix)
Árban ugyanott a kettő. Tudásban is kábé ugyanaz, használati módban is. Mindkét autó a családban Isofix-es, így ha lehet, azt preferálnánk - különösen mivel a gyermek rögzítése ebben a kategóriában már az autó biztonsági övével történik.

Asszony márkahű, én meg szeretem az ésszerűséget. A Chicco egyáltalán nem tűnik rossznak így fényképről.

Mi a véleményetek? Melyiket választanátok? A kocsiba próbáláson kívül.


« Utoljára szerkesztve: 2013.08.09 19:27:51 írta robi (Robi) »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #813 Dátum: 2013.08.09 19:09:36 »
Bemennék a boltba és mindkettőt belepróbálnám az autóba gyerekekkel együtt. Amelyik jobbnak tűnik ez alapján, azt venném. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #814 Dátum: 2013.08.09 19:37:42 »
Mi a véleményetek? Melyiket választanátok? A kocsiba próbáláson kívül.
Mivel biztonsag szempontjabol nem nyulhatsz melle ezekkel ha jol latom, en megneznem a sulyat (ket kocsi kozott pakolaszni az asszonynak se legyen nehez) illetve, milyen a huzat rajtuk. Azt preferalnam, ami kevesbe plasztik es jobban szellozik a gyerek hata benne.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #815 Dátum: 2013.08.09 19:44:10 »
en megneznem a sulyat (ket kocsi kozott pakolaszni az asszonynak se legyen nehez) illetve, milyen a huzat rajtuk. Azt preferalnam, ami kevesbe plasztik es jobban szellozik a gyerek hata benne.
jjjjjó ötlet!

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #816 Dátum: 2013.08.10 16:19:31 »
Bepróbáltuk mindkét ülést a kocsiba, a gyereket mindkét ülésbe, ő is úgy érezte, hogy a Chicco Oasys 2/3 Fixplus jobb. Az anyja is.

Súlyra kb. ugyanakkora mindkettő, anyaga mindkettőnek levehető, kb. ugyanannyi macerával, a Chicco-nak talán jobb az anyagminősége izzadás szempontjából. A Chicco ergonómikusabb, könyöklője is van, pohártartója, a biztonsági övet egy hangyányival könnyebb átfűzni. És ez is piros!

Ráadásul csak bónusz, hogy az Elefániban 10% kedvezményt is kaptunk, így 10ezer Ft.-al olcsóbb is lett a Maxi Cosi-nál.

Az igazság az, hogy az előző, Maxi Cosi Tobi ülésünk egy bombajó termék. Tényleg, nagyon jól ki van gondolva, minden szempontból. Sajna a RodiFix, mely ebben a csoportban a prémiuma a Maxi Cosi-nak, meg se közelíti a Tobi szinvonalát. Mintha másvalaki tervezte volna.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #817 Dátum: 2013.08.21 16:16:06 »
Gyerekek, ami a teszten megfelelt értékelést kap - ez ugyebár a közepes osztályzat(!), az azt jelenti, hogy megfelel a követelményeknek. Innentől fogva döntsön az, hogy hogy fér el az adott járműben, és/vagy hogy érzi magát benne a gyerek, illetve hogy mennyire könnyű jól bekötni. Értem ezalatt azt, hogy egy jól bekötött ülés - gyerek kombót nem nagyon lehet odébb tolni. Ha könnyű megmozgatni, nincs jól bekötve!!!

A sors útjai meg kifürkészhetetlenek, ha valakinek meg kell halnia, vagy meg kell sérülnie, nem az ülés milyensége fogja megmenteni - lásd Senna balesete, ahol ha a kerékfelfüggesztés akárcsak 1 cm-rel odébb találta volna el Senna sisakját, könnyű sérüléssel megússza .
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #818 Dátum: 2013.08.24 16:46:44 »
Gyerekek, ami a teszten megfelelt értékelést kap - ez ugyebár a közepes osztályzat(!), az azt jelenti, hogy megfelel a követelményeknek. Innentől fogva döntsön az, hogy hogy fér el az adott járműben, és/vagy hogy érzi magát benne a gyerek, illetve hogy mennyire könnyű jól bekötni. Értem ezalatt azt, hogy egy jól bekötött ülés - gyerek kombót nem nagyon lehet odébb tolni. Ha könnyű megmozgatni, nincs jól bekötve!!!
A sors útjai meg kifürkészhetetlenek, ha valakinek meg kell halnia, vagy meg kell sérülnie, nem az ülés milyensége fogja megmenteni - lásd Senna balesete, ahol ha a kerékfelfüggesztés akárcsak 1 cm-rel odébb találta volna el Senna sisakját, könnyű sérüléssel megússza .
ez azért túlzás...a megfelelő és a kiváló közt éppen annyi különbség lehet, mint a megfelelő és a rossz között. az ülés megmenthet. mondjuk egy isofix csatlakozó. vagy egy erősebb oldalmerevítés...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #819 Dátum: 2013.08.24 22:29:00 »
ez azért túlzás...a megfelelő és a kiváló közt éppen annyi különbség lehet, mint a megfelelő és a rossz között. az ülés megmenthet. mondjuk egy isofix csatlakozó. vagy egy erősebb oldalmerevítés...
Na igen, de akkor hol a határ? Mert akkor elmehetünk odáig, hogy egy guruló atombunker sem elég biztonságos.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #820 Dátum: 2013.08.25 00:37:56 »
ez azért túlzás...a megfelelő és a kiváló közt éppen annyi különbség lehet, mint a megfelelő és a rossz között. az ülés megmenthet. mondjuk egy isofix csatlakozó. vagy egy erősebb oldalmerevítés...
És mégis hogyan? Mert az plusz pontot ér az ADAC- tesztekben? Ez csak annyit jelent, hogy minden ISOFIX-szel szerelt autóba ugyanúgy kell bekötni az adott ülést.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #821 Dátum: 2013.08.25 16:45:16 »
Ráadásul - éppen a nagyobb ütközéseknél - adott esetben az ISOFIX hátrány is lehet, pont azért, mert merev, és így teljes mértékben átadja az ütközési energiát.
Persze az az előnye megvan, hogy könnyebb biztonságos módon bekötni az autóba az ülést, ez kétségtelen.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #822 Dátum: 2013.08.26 15:08:28 »
nincs határ. mindig van egy jobb. az embernek persze valahol meg kell azt húznia. ezért lehet nemcsak a legjobb, hanem a kevésbé jó gyereküléseket is eladni  :flowers:
szerintem mindenesetre a gyerekülésen nem érdemes spórolni. persze nehéz megálmodni azt, hogy melyik a legjobb, de a tesztek meg az árak adnak valami támpontot. jelezném, hogy eredetileg én azt kommentáltam, hogy a megfelelő és a jó között igenis van különbség. ezért szerintem nem a megfelelők, hanem a legjobbak között érdemes válogatni. már ha az embernek az egy prioritás, hogy a gyereke a lehető legnagyobb biztonságban utazzon.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #823 Dátum: 2013.08.26 15:50:05 »
De nem tudhatod pontosan, hogy melyik a megfelelő. Azt tudhatod, hogy egy(-két) előre meghatározott, így adott szituációban az az ülés abban a márkájú és típusú autóban azzal a gumibabával hogy viselkedett. Ebből természetesen lehet következtetni más szituációkra és autókra is, különben nem működne a rendszer, de teljes bizonyossággal nem állítható, hogy a teszten egymástól nem kiugróan eltérően szerepelt ülések közül egyik vagy másik jelentős mértékben és általános érvényűen jobb lenne a másiknál.
Igyekeztem pontosan fogalmazni.  :D
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #824 Dátum: 2013.08.26 19:50:38 »
nincs határ. mindig van egy jobb. az embernek persze valahol meg kell azt húznia.
szerintem mindenesetre a gyerekülésen nem érdemes spórolni. persze nehéz megálmodni azt, hogy melyik a legjobb, de a tesztek meg az árak
már ha az embernek az egy prioritás, hogy a gyereke a lehető legnagyobb biztonságban utazzon.
Valahol meg kell húzni egy ésszerű határt. Mert ugye akkor eme logikát követve senki nem akarna Sparkot, Splasht, Logant, régi Swift-et stb venni és abban utaztatni a gyereket, nem az olcsó gumiabroncsok között keresgélne, hanem csakis a tesztgyősztesek között válogatna...
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety