Szerző Téma: Gyerekülés - Legifjabb Toyotások  (Megtekintve 249426 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1290 Dátum: 2016.08.03 08:40:42 »
Cybex X2-fix van nekünk is 3 és fél éve, elégedettek vagyunk vele, semi gond nem volt még. Nem fakult ki, gyereknek 3 órás úton is kényelmes, könnyen tisztítható, stb.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1291 Dátum: 2016.08.03 13:28:35 »
Ezzel tervezési oldalról sajnos nem lehet mit kezdeni, mert vagy (balesetben) repeszhatású, de esztétikus műanyagot raknak oda, vagy hőingásnak nem ellenállót, ami viszont repeszhatást okozhat.
Ez a mondat így akart kinézni, mielőtt belekeveredtem:

"Ezzel tervezési oldalról sajnos nem lehet mit kezdeni, mert vagy (balesetben) repeszhatású, de esztétikus műanyagot raknak oda, vagy hőingásnak nem ellenállót, ami viszont balesetben is biztonságos.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1292 Dátum: 2016.09.17 17:56:24 »
na,ma betaláltak megint a nagyokosok...
kb 20kmt utaztunk fiammal egy kis seat incával...
nem tudtam csak az anyosülésre tenni a gyerekülést logikusan...
nem is értettem a rokonság pofázását..
ha 5személyes autoval megyek,akkor is rakhatnám a gyerekülést anyosülésre,ugye vagy ugye?? ???
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1293 Dátum: 2016.09.17 19:49:35 »
Ezt a cikket érdemes átfutni Amúgy meg a lényeg, kiemelve:

"...Alaptétele a szövegnek, hogy gyermek CSAK gyermekbiztonsági rendszerben szállítható. A 3. mondat alapján kimondhatjuk, hogy a vezetőülést kivéve a gyermekülés minden további ülés esetén beszerelhető... "
Gabe 254.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1294 Dátum: 2016.09.17 20:30:45 »
ezt tudtam én is...azért raktam oda...söt ma hazafele menet egy kis ideig a mazdában is elöre raktam nézelödni...kb5km tartamra...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1295 Dátum: 2016.09.17 20:48:33 »
Nyugodtan rakhatod az anyósülésre. Többiek meg menjenek el KReSZ tanfolyamra amíg ennyire okosok. Nincs félelmetesebb annál, mint amikor a hülyeség szorgalommal párosul és lelkesen próbálnak meggyőzni.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1296 Dátum: 2016.09.17 21:08:18 »
egyetértek...
ugyanakkor nem fogom elöre rakni a gyerekülést...
nem tenne jót az esetleges  lufi kinyilás a kis pofijának...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1297 Dátum: 2016.09.22 15:58:00 »
Sziasztok,

A fél napomat eltöltöttem, hogy újraértelmezzek, átolvassak, lehetőség szerint minden ide vonatkozó szabályzatot, rendeletet. Ezekből most egy dolgot emelnék ki. A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM  rendelet szabályozza, hogy mit nevezünk, illetve mit fogadunk el biztonsági gyermekülésnek. Ezek az ENSZ-EGB 44/03 és 44/04-es jelölésűek. Mindenhol írják, hogy az "ENSZ-EGB" az megegyezik az "ECE" jelöléssel, de erről hivatalos infót nem találtam (ez az egyik kérdés).

Namármost ez a termék: http://www.brendon.hu/Products/Details/75756 elviekben megfelel a jogszabálynak, legalábbis van olyan honlap, ahol leírják, hogy ECE R44/04-es jelöléssel bír. Elnéznék valamit, vagy jól értem, hogy 135 cm-nél alacsonyabb gyermek is szállítható a fenti "termékben", mivel az a KöHÉM rendelet szerint biztonsági gyermekülésnek számít (ez pedig a második)?

Köszi,
Robi
u.i: és most ne azt elemezzük, hogy beleültetném-e vagy sem, hanem csak a KRESZ oldalát :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1298 Dátum: 2016.09.22 17:25:02 »

u.i: és most ne azt elemezzük, hogy beleültetném-e vagy sem, hanem csak a KRESZ oldalát :)
< Deep sarcasm on > Itt egy adag C4 meg egy időzítő, írjátok már meg légyszi, hogy dugjam össze a kettőt hogy működjön. Azt most ne elemezzük, hogy összerakva fel tud robbanni. < Deep sarcasm off >
Hint: a gyerekülések súly alapján vannak kategorizálva, a jogszabályok hosszmérettel dolgoznak. Nem fogod szinkronba hozni a kettőt.
Egyébként meg egyáltalán nem ördögtől való a gyerekülés 135 centisen sem, akkor se ha pénzbe kerül.
 
Idézetet írta: Papp Tibor - totalcar.hu
Bár a kiscsaj már nyolcéves, mindenkinek ajánlom az úgynevezett háttámlás ülésmagasító használatát, mert ennek van oldalvédelme is, mint egy rendes Recaro versenyülésnek. Ahogy elnézem, ebben a korosztályban már mindenki csak a szimpla magasítót használja – ilyennel nem csak egy horzsolás lett volna a karján.
Ez az eset városban történt, 30-50km/h közti sebességen és számított az, hogy a gyerekülésnek van oldalvédelme.

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1299 Dátum: 2016.09.22 21:53:38 »
Hint: a gyerekülések súly alapján vannak kategorizálva, a jogszabályok hosszmérettel dolgoznak. Nem fogod szinkronba hozni a kettőt.

Szia, köszi a választ, bár szarkazmus nélkül jobban értékeltem volna ;)

Nézzünk akkor egy olyat, aminek van értelmes honlapja, és hozzá sok-sok információ, mint pl. ez:
- termék: http://www.brendon.hu/Products/Details/92039
- web: http://en.pegperego.com/baby/viaggio-2-3-shuttle

Látszik, hogy meg van adva a tömeghez tartozó kategória, valamint az R44.04-es előírásnak is megfelel, ezáltal a magyar szabályrendszer elismeri, mint "nem integrált gyermekbiztonsági rendszer"-t (https://www.nkh.gov.hu/web/kozuti-gepjarmu-kozlekedesi-hivatal/hir/-/hir/570241/a-gyermekulesek-ket-eloirasa)

A kérdésem nem költői, szeretnék kiigazodni a dolgokon, szarkazmussal nem jutunk előrébb. Tudja esetleg valaki az előző posztban feltett kérdésekre a választ? 1) ENSZ-EGB vs. ECE 2) a fenti termék "átmegy-e" a magyar szűrőrendszeren, mert szerintem igen! Ha nem, miért nem? Köszi előre is!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1300 Dátum: 2016.09.22 22:08:45 »
Sziasztok,

A fél napomat eltöltöttem, hogy újraértelmezzek, átolvassak, lehetőség szerint minden ide vonatkozó szabályzatot, rendeletet. Ezekből most egy dolgot emelnék ki. A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM  rendelet szabályozza, hogy mit nevezünk, illetve mit fogadunk el biztonsági gyermekülésnek. Ezek az ENSZ-EGB 44/03 és 44/04-es jelölésűek. Mindenhol írják, hogy az "ENSZ-EGB" az megegyezik az "ECE" jelöléssel, de erről hivatalos infót nem találtam (ez az egyik kérdés).

Namármost ez a termék: http://www.brendon.hu/Products/Details/75756 elviekben megfelel a jogszabálynak, legalábbis van olyan honlap, ahol leírják, hogy ECE R44/04-es jelöléssel bír. Elnéznék valamit, vagy jól értem, hogy 135 cm-nél alacsonyabb gyermek is szállítható a fenti "termékben", mivel az a KöHÉM rendelet szerint biztonsági gyermekülésnek számít (ez pedig a második)?

Köszi,
Robi
u.i: és most ne azt elemezzük, hogy beleültetném-e vagy sem, hanem csak a KRESZ oldalát :)
A gyakorlat az szokott lenni, hogy a 135 cm-t meg nem haladó magasságú gyermekeket támlás, oldaltámasszal rendelkező gyermekülésben kell szállítani. Lehet, hogy jogászkodással mást is ki lehet hozni, de a törvényalkotót nyilván az vezérelte, hogy kb. a 135 cm-es magasság az, ami körül már van annyira fejlett egy gyermek izomzata, hogy egy komolyabb ütközésnél oldaltámasz nélkül sem repül el. Itt elsősorban a nyaki izmokra gondolnak.
music     

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1301 Dátum: 2016.09.22 22:12:51 »
A gyakorlat az szokott lenni, hogy (...) jogászkodással mást is ki lehet hozni (...)

Igen, igen, pont ez a lényege a kérdésemnek :) Jól értem, hogy ha valaki vásárol egy ilyen terméket, akkor a jog szerint rendben van minden, mert az előírásnak megfelel? Leírom azért: eszem ágában sincs venni a 4 éves fiamnak ilyet, nem emiatt kérdem, csak egyszerűen zavar, hogy az amúgy is nyakatekert szabályozásokban ekkora lyukat látok.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1302 Dátum: 2016.09.22 22:27:25 »
Igen, igen, pont ez a lényege a kérdésemnek :) Jól értem, hogy ha valaki vásárol egy ilyen terméket, akkor a jog szerint rendben van minden, mert az előírásnak megfelel? Leírom azért: eszem ágában sincs venni a 4 éves fiamnak ilyet, nem emiatt kérdem, csak egyszerűen zavar, hogy az amúgy is nyakatekert szabályozásokban ekkora lyukat látok.
A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:
b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;
Nincs itt lyuk, gumiszabály van. Ez kb. olyan, mint a világítás, mikor kell bekapcsolni.
Ha belefér, hogy egy 4 éves gyerek is biztonságosan rögzíthető, akkor lehet ilyenre ültetni. A baj úgyis csak akkor van, ha karambol történik, utána viszont nem vennék rá mérget, hogy a majdani ügyet tárgyaló bíró is osztani fogja a biztonságossági álláspontot...
music     

mrsmart

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1303 Dátum: 2016.09.22 22:55:09 »
(...)a majdani ügyet tárgyaló bíró is osztani fogja a biztonságossági álláspontot...

Igen... Most már tudom miért nem akarok joggal foglalkozni :)
Ezek szerint az általam linkelt termék ugyan megfelel a "gyermekbiztonsági rendszer" követelményeinek papíron - azaz van tömegre vonatkozó csoport feltűntetve, illetve az ECE R44.04 is pipa, de mivel nem rögzíthető biztonságosan benne a gyermek, ezért nem állja meg a helyét az érv - meg a józan ész sem :)

Ami még ellene szól, hogy "150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak a testméretéhez és testsúlyához igazodó kialakítású gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható", és itt is igencsak elbukik a dolog.

Köszi, ma már nem forgolódom álmatlanul :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Gyerekülés - Legifjabb Toyotások
« Válasz #1304 Dátum: 2016.09.23 12:16:15 »
A kérdésem nem költői, szeretnék kiigazodni a dolgokon, szarkazmussal nem jutunk előrébb.
Rólam aránylag elmondható, hogy jogban utazom és úgy gondolom, hogy nem fogsz tudni eligazodni. De nincs is értelme, mert jogi szempontból rajta van a plecsni és kész. Ha való életben akarod a gyereket védeni, akkor életszerűen kell hozzáállni.
A biztonsági öveket 150 cm feletti, 40+kg-os felhasználókra pozicionálják. A jogszabály 135cm-t ad meg, de ez nem életszerű. Amit linkeltél az egy sima ülésmagasító(nem gyerekülés!), aminek a szerepe annyi, hogy a 150 cm-es magasságú személy törzspozíciójához közelebb vigye a gyereket akit beleültetnek, azért, hogy az öv felső szára ideálisabb szögben legyen, ezáltal jobban megfogja ha olyan helyzet adódik. Derékban nyújt némi védelmet, de balesetnél jelentős lehet az oldal irányú erőhatás. Ez az alábbiak miatt problémás:
- a gyerekek nyaki izomtónusa gyenge
- a gyerekek feje a test tömegéhez viszonyítva nagy
- oldal irányú védelem nélkül a gyerek addig lendül oldalra, amíg valaminek nem csapódik neki. Kivéve, ha az öv fogja meg, mert olyankor jelentkezik az ostorcsapás effektus, ami a nagy lendületi út miatt nyaksérülést jelent.

A tényleges gyereküléseket, amik oldalsó védelemmel is rendelkeznek 2011 óta az alábbi kategóriákba sorolják:
0,0+ (kb. 1.5 éves korig, kb. 13 kg-ig ) Ezeknél pl. hiába a súlyhatár, a babák 9 hónaposan és ~9 kilósan kinövik hosszban.
0/I (kb. 4 éves korig, kb. 18 kg-ig )
I  (kb. 1-4 éves korig, kb. 9-18 kg)
I/II/III (kb. 1-12 éves korig, kb. 9-36 kg) Ez a típus létezik, de túl nagy az átfogása, jobb külön egy I-es kategória és utána egy II/III-as.
II/III (kb. 4-12 éves korig, kb. 15-36 kg) Ezeknél a modelleknél a háttámla leszedhető, tehát akár ülésmagasítóként is használható.

Ezeknél az oldalsó védelem miatt a gyerek legfeljebb 5-10 cm-t lendül. Nincs további lendület, nincs magas mozgási(becsapódási) energia, így nincs sérülés sem. A további külső behatásokat a gyerekülés műanyag és hungarocel elemei nyelik el anyagfáradással, szemben a linkelt ülésmagasítóval, ahol a gyerek feje koppan. Semmiképp ne a jogszabályokat bújd meg a plecsniket nézd. Fél nap jogszabályolvasásnál hasznosabb fél nap Brendonban bóklászás. Bármelyik oldalvédelemmel is rendelkező II/III-as ülés jobb lesz mint a sima ülésmagasító.