Ami extrém volt ilyen szempontból , az a '90 elõtti Románia . 20 kocsiból 19 Dacia volt . Na , OTT aztán el lehetett mondani , hogy egyforma autókkal volt tele minden :nagymosoly:
Elég csak átkocsikázni Szlovákiába, ha kicsit bentebb mész, akkor szinte bármely kisebb településen 20 autóból ~15 Skoda (leginkább favorit vagy vagy régebbi, kevesebb felicia) :pofa:
Na ja , de ezek legalább több különféle típusból valók . Romániában viszont gyakorlatilag kizárólag a Dacia 1300-as család tagjai népesítették be az utakat ... a változatosságot legfeljebb a karosszériaformák jelentették , de azok se nagyon , mert 10-bõl 9 szedán volt .
A többi autó közül (amelyek összesen talán ha 5 %-ot tettek ki) Ladából volt a legtöbb ; néhány Moszkvics mutatóba , pár Skoda (többnyire 100-asok) , kismennyiségû Trabant . Meg persze pár Dacia 1100 , a Renault 8-ason alapuló õstípus . Ezek mellett egy-két régi (60-as , 70-es évekbeli) nyugati kocsi szaladgált , de belõlük olyan kevés volt , hogy városi szinten kvázi egyénileg ismertük õket , á la "itt jön a bordó Renault 16-os"
... és kész . Zaporozsec egyáltalán nem volt , kis és nagy Polski sem , és Wartburgból is csak néhány régi púpos - a kocka 353-ast már nem importálták , Nagyváradon egyetlen egy darab volt belõle , egy zöld kombi .