Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 102618 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #315 Dátum: 2009.09.30 14:16:04 »
:eek: vazze ezt nem tuttam :clap:
eccer gyerekkoromban vittek moszkviccsal ilyen faceliftes  :winkiss:  hátul csíklámpás 1500ös volt asszem
Ilyen volt a hátulja? Ha igen, akkor ez a 2140-es;
Nekünk is volt egy ilyen, még gyerekkoromban (kb. naponta romlott el, időnként egészen vicces hibákkal, pl. beállt a fékje a Hegyalja út két sávjában keresztben állva).
Az az érdekes, hogy akkortájt ezek az autók (Lada, meg ez is) nagynak tűntek, mai szemmel meg maximum alsó középkategória.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #316 Dátum: 2009.09.30 14:18:31 »
első auto amit vezettem egy botváltos 73as wartburg volt. olyan 87 táján
érdekes h ma már nem tudok botváltosat vezetni a "múltkor" 1993 :winkiss:  próbáltam menni egy trabival és nem tuttam elindulni :hmmmm:
Asszem kormányváltóra gondoltál, botváltónak azt hívják, ahogy kinéz a legtöbb nem automata autó ma is.
Amúgy vigyázni kell, a Trabant és a Wartburg váltója egymáshoz képest 180 fokkal el van fordítva, ahol Wartburgban az 1-es van, ott Trabantban a 4. Az meg nem csoda, ha 4-esben nem indul el :-)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #317 Dátum: 2009.09.30 14:24:14 »
Ja-ja, a jó öreg Nysa... Mennyire alap látvány volt még húsz éve, és mostanra hogy eltűntek... Nagyon régen nem láttam belőle élőben!
Én sajnos utaztam a piros zászlós, kék villogós verzióban. Pont Orfű és Pécs között... :surrender:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #318 Dátum: 2009.09.30 14:27:29 »
Nekünk is volt egy ilyen, még gyerekkoromban (kb. naponta romlott el, időnként egészen vicces hibákkal, pl. beállt a fékje a Hegyalja út két sávjában keresztben állva).
Az az érdekes, hogy akkortájt ezek az autók (Lada, meg ez is) nagynak tűntek, mai szemmel meg maximum alsó középkategória.
Hát igen, akkoriban (70-es évek) ez volt a standard középkategória-méret. A korabeli nyugatiak (Passat, Ascona, Audi 80, Corona stb) sem voltak nagyobbak... bő 4 méter hosszú, kb. 1.6 széles.

A Moszkvicsokkal tényleg gyakran voltak apró gebaxok - de a szó szoros értelmében mozgásképtelenné csak ritkán váltak. Persze ehhez az is kellett, hogy adott esetben pl. haza tudd vezetni az autót működésképtelen kuplunggal... Mert a kuplung-hengerek fogytak rajtuk, csakúgy, mint a fékhengerek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #319 Dátum: 2009.09.30 14:29:16 »
Ja-ja, a jó öreg Nysa... Mennyire alap látvány volt még húsz éve, és mostanra hogy eltűntek... Nagyon régen nem láttam belőle élőben!
Én sajnos utaztam a piros zászlós, kék villogós verzióban.
Én is... A vakbelemnek állt szándékéban perforálódni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #320 Dátum: 2009.09.30 14:35:50 »
jaja kormányváltó.. :yes:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #321 Dátum: 2009.09.30 21:03:05 »
a ablakmoso ilyen nyomkodos gumi volt
A Bogárban is így volt :D
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #322 Dátum: 2009.12.02 19:28:42 »
Régebbi és kevésbé régi amerikai rendőr és egyéb nínósautó felvonulás, van benne néhány igazán szép darab, nekem a Szellemirtós mentőautó tetszett a legjobban, valamint a bombás utánfutó.  :D :D

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #323 Dátum: 2009.12.02 19:49:30 »
Vajon ezt a sok kétajtós kocsit tényleg használták a rendes, napi szolgálatban? Én eddig filmekben, újságokban, videókon stb. kizárólag nagy dög négyajtós "cruiser" amerikai rendőrautókat láttam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #324 Dátum: 2009.12.04 09:18:34 »
http://totalcar.hu/magazin/szerelem/2009/12/04/ha_jo_nincs_lo_a_szamar_is/

ez a cikk zseniális!
első ladámat én is német márkából vettem . ott gyüjtöttem a százmárkásokat a padláson egy fémdobozban 1992ben [rohog]
több mint egyévi fizetésem volt
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #325 Dátum: 2010.01.22 18:27:48 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #327 Dátum: 2010.01.30 20:39:31 »
nem rossz

http://stipistop.com/blog/2009/11/25/az-56-even-at-viz-alatt-fekvo-tank-igaz-tortenete/
Ez ám a lelet  :clap: ! A tőzegiszapnak köszönhető amúgy a dolog, gyakorlatilag oxigénmentesen "tárolja" azt, ami belesüllyed.

Amúgy ez, mármint a zsákmányolt harckocsik használatba vétele, bevett gyakorlat volt. A németeknél a világháborúban komplett alakulatok voltak T-34-esekkel (és egyebekkel) felszerelve. A dolgot az izraeli hadsereg űzte a legmagasabb szinten, náluk volt olyan időszak, amikor több száz (!) zsákmányolt, szovjet gyártmányú tank (legnagyobbrészt T-54-esek és 55-ösök) állt hadrendben, amelyeket komoly átépítéseknek és korszerűsítéseknek vetettek alá (akit érdekel, keressen rá a "Tiran-5" szóra).

Amúgy egyvalamiben téved a cikk: T-34-esek a mai napig is hadrendben állnak több országban is  :sorcerer: ! Pl. Kubában.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.30 20:45:26 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus