Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 97877 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #30 Dátum: 2006.01.11 14:32:57 »
Idézetet írta: "Misi"
Csináld meg ezt a sorozatot képekkel és tedd fel a honlapra.


Ha összejön legalább 10-15 akkor lehet majd egybeszerkeszteni. Képek meg már most is vannak a szövegben....... Nem akartam linkelni, mert a modemesek megölnek, így meg aki kíváncsi, az kattint egyet....
De ha a közakarat úgy határoz a következőt már "képesítem".
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Jármütörténeti topik
« Válasz #31 Dátum: 2006.01.11 15:39:52 »
A főoldalra is készül már a Toyota múzeum anyagát bemutató link.... :kacsint:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #32 Dátum: 2006.01.20 14:46:56 »
Színesítendően itt egy édes reklám, nemcsak németrül értőknek:
Trabant 601
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #33 Dátum: 2006.01.21 17:51:37 »
Kedves Palaczk!
Emlékszel még a Nysa kistehergépkosival kapcsolatos beszélgetésre. Akkor nem találtam képet a Nysa 504-ről. Most véletlenül rátaláltam, így beteszem. Ilyennel utaztam, amikor kórházba vittek 7 évesen. Igaz a képen egy rendőrváltozat látható:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #34 Dátum: 2006.01.21 17:52:42 »
A Mercedeses értekezésünkhöz még egy szép kép:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #35 Dátum: 2006.01.26 01:43:28 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Kedves Palaczk!
Emlékszel még a Nysa kistehergépkosival kapcsolatos beszélgetésre. Akkor nem találtam képet a Nysa 504-ről. Most véletlenül rátaláltam, így beteszem. Ilyennel utaztam, amikor kórházba vittek 7 évesen. Igaz a képen egy rendőrváltozat látható:


Fúúú , ez valami ősváltozat  :o ... én ezt eddig nem ismertem , csak a "csőröset" , amelyből elvétve még most is látni . Amilyenek a rendszerváltozás előtt a mentőautók nagyrészt voltak . Ilyen mentővel egyébként vittek engem is (a vakbelem akart perforálódni) . Aztán egy másikkal különösen sokat utaztam , amikor egy évet egy Ford-szervízben dolgoztam . Azzal jártunk ebédelni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #36 Dátum: 2006.01.26 01:53:06 »
Idézetet írta: "Trotter66"
A Mercedeses értekezésünkhöz még egy szép kép:


Öregem  :o ... S-Klasse a magyar rendőrségnél , azokban az időkben ??? Nem gyenge  :nagymosoly: ... persze , gondolom , ezeket nagyon-nagyon repi célokra használhatták . Vajon volt belőlük több is , vagy csak ez a kettő , amelyik látszik a képen  :wink: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #37 Dátum: 2006.01.26 01:59:18 »
Apropó rendőrség . Nézem ezeket az új Octaviákat , és két dolgot nem értek . Az egyik , hogy miért nem rendőrségi rendszámuk van ? Netán csak bérli őket a rendőrség ? A másik : hogyhogy piros villogó (is) van a tetejükön ? Magyarországon mióta szabványos a piros villogó ? Eddig úgy tudtam , hogy a KRESZ csak a sárgát és a kéket szabályozza . Anno még a rendszerváltás környékén láttam ugyan Pesten egy Mercedes (W123) rendőrautót kék és piros villogóval a tetején , de ezt betudtam annak , hogy ez nyilván valami különleges feladatokat ellátó jármű .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #38 Dátum: 2006.01.26 02:04:43 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Szóval, akkor elkezdem egy nagy levegővel:

Úgy gondoltam szépen lasan csinálok egy sorozatot, melyben a teljesség igénye nélkül a márkák keletkezésének történetét írom le:

ELSŐ:

Elsőként álljon hát a VOLVO keletkezésének "mítosza"...

És hogy mi lett belőle?

Pl. a kedvencem: Volvo V70 Cross and Country


Ezt a szándékot maximálisan díjazom  :10: ... ha tudok valamiben segíteni , csak szólj !

Amúgy a Volvo XC nekem is az egyik nagy kedvencem ... egy ilyen autót el tudnék képzelni magamnak , főleg a régebbi , szögletes karosszériásat . De az újabbat sem dobnám vissza  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Jármütörténeti topik
« Válasz #39 Dátum: 2006.01.26 13:58:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Apropó rendőrség . Nézem ezeket az új Octaviákat , és két dolgot nem értek . Az egyik , hogy miért nem rendőrségi rendszámuk van ? Netán csak bérli őket a rendőrség ? A másik : hogyhogy piros villogó (is) van a tetejükön ? Magyarországon mióta szabványos a piros villogó ? Eddig úgy tudtam , hogy a KRESZ csak a sárgát és a kéket szabályozza . Anno még a rendszerváltás környékén láttam ugyan Pesten egy Mercedes (W123) rendőrautót kék és piros villogóval a tetején , de ezt betudtam annak , hogy ez nyilván valami különleges feladatokat ellátó jármű .

Szal lízingelik a kocsikat, valószínű ezért más a rendszám.
Ha pesti lennél, akkor már megszoktad volna, ugyanis minden új rendőrautón már ilyen lámpa villog.
Őket sztem nem lehetne beperelni, mert megszegték a kreszt.
 :nagymosoly: 4000  :nagymosoly:
Laco 73 :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #40 Dátum: 2006.01.26 14:42:46 »
Mindjárt írom a frankót a piros és kék lámpák "mítoszáról", csak hazamegyek, mert beteg wok....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #41 Dátum: 2006.01.26 16:40:15 »
Szóval:

Az új dizájnos Octaviák (Tour 1.6) lízingelt autók, azért nem rendőrségi rendszám van rajta. Nem a rendőrség a tulajdonos, csak a használó.
Azért van rajta kék-piros, mert azt tettek rá. A neten volt is erről hír, amikor átadták őket. Talán az Index is hozta.

A Kresz szerint a megkülönböztető jelzés a kék villogó (osszcilláló, stroboszkóp-szerű)), vagy körbeforgó fény, valamint a váltakozó hangmagasságú kürt, illetve sziréna. (Abba most nem menjünk bele, hogy mi a különbség a kürt, meg a sziréna között)

Valóban lehetett látni W123, W124-es Merciket kék-piros villogóval régebben. Ezek konvojbiztosító autók voltak, és a sor elején és végén mentek. Innen lehet tudni, hogy vége van a biztosított konvojnak. Ezért találták ki tulajdonképpen a vegyes lámpát. Természetesen akkor, amikor nem konvojoztak, akkor normál szolgálatot is eláttak velük, ezért találkozhattál velük egyedül is az úton.

Azt viszont nem tudom, hogy milyen meggondolásból szerelték fel az összes autót vegyes lámpákkal.

Pár ötletem van:
- hogy még feltűnőbb legyen,
- A környező országokban van olyan hely, ahol piros a megkülönböztető jelzés (pl. Szlovákia) ((tiszta ááámerika ( Fábiákon akkora fényhíd van, hogy agyonnyomja a verdát...)) és az ottani honpolgárok is tudják, hogy mi is villog előtöük-utánnuk,
- volt egy belső szabályzás, amit nem tettek közhírré és változott a Kresz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Jármütörténeti topik
« Válasz #42 Dátum: 2006.01.26 18:30:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Kedves Palaczk!
Emlékszel még a Nysa kistehergépkosival kapcsolatos beszélgetésre. Akkor nem találtam képet a Nysa 504-ről. Most véletlenül rátaláltam, így beteszem. Ilyennel utaztam, amikor kórházba vittek 7 évesen. Igaz a képen egy rendőrváltozat látható:


Fúúú , ez valami ősváltozat  :o ... én ezt eddig nem ismertem , csak a "csőröset" , amelyből elvétve még most is látni . Amilyenek a rendszerváltozás előtt a mentőautók nagyrészt voltak . Ilyen mentővel egyébként vittek engem is (a vakbelem akart perforálódni) . Aztán egy másikkal különösen sokat utaztam , amikor egy évet egy Ford-szervízben dolgoztam . Azzal jártunk ebédelni .

A csapatok zöménél most is nysa mentő van, szép zöld, de állítólag a terepet ez jobban bírja, mint a sprinter :mrgreen:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #43 Dátum: 2006.01.26 22:48:21 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Kedves Palaczk!
Emlékszel még a Nysa kistehergépkosival kapcsolatos beszélgetésre. Akkor nem találtam képet a Nysa 504-ről. Most véletlenül rátaláltam, így beteszem. Ilyennel utaztam, amikor kórházba vittek 7 évesen. Igaz a képen egy rendőrváltozat látható:


Fúúú , ez valami ősváltozat  :o ... én ezt eddig nem ismertem , csak a "csőröset" , amelyből elvétve még most is látni . Amilyenek a rendszerváltozás előtt a mentőautók nagyrészt voltak . Ilyen mentővel egyébként vittek engem is (a vakbelem akart perforálódni) . Aztán egy másikkal különösen sokat utaztam , amikor egy évet egy Ford-szervízben dolgoztam . Azzal jártunk ebédelni .

A csapatok zöménél most is nysa mentő van, szép zöld, de állítólag a terepet ez jobban bírja, mint a sprinter :mrgreen:


Tényleg  :o ? Én még sosem láttam katonai Nysa mentőt , pedighát figyelem az autókat az utcákon , és itt Pécsett korábban három laktanya is volt (ebből az egyik határőr , az most is megvan) , nomeg Honvédkórházunk is van . Ezekből az autókból ide valahogy nem jutott . Azt meg végképp nem gondoltam volna , hogy ezeket még most is használják  :roll: ... akkor már miért nem a dobozos UAZ ? Az aztán tényleg bírja a terepet .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Jármütörténeti topik
« Válasz #44 Dátum: 2006.01.26 22:54:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tényleg  :o ? Én még sosem láttam katonai Nysa mentőt , pedighát figyelem az autókat az utcákon , és itt Pécsett korábban három laktanya is volt (ebből az egyik határőr , az most is megvan) , nomeg Honvédkórházunk is van . Ezekből az autókból ide valahogy nem jutott . Azt meg végképp nem gondoltam volna , hogy ezeket még most is használják  :roll: ... akkor már miért nem a dobozos UAZ ? Az aztán tényleg bírja a terepet .

Opsz, lehet, hogy keverem a nysat az uazzal :oops:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)