Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 102676 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #270 Dátum: 2009.02.08 09:18:01 »
Én sem értem a szedánpártiságot, mert hiába nagyobb a csomagtér mérete, a rakodónyílás mérete olyan kicsi, hogy egy kicsit nagyobb tárgyat be sem lehet tenni. Az igaz, hogy a kisebb tárgyakból, táskákból bőven többet bele lehet rakodni mint egy 5 ajtósba.

A hatchbackek csomagtere családi kocsinak kicsi, ez nem vitás. Nem fér be egy négy-ötfős család plusz sok csomag. A szedánba befér, ez idáig rendben is van. Azt értem, hogy ha az adott autó egy családé lesz első (egyetlen) kocsiként, akkor miért vesznek szedánt a hatchback helyett. Azt viszont nem, hogy miért nem vesznek kapásból kombit. Na ja, lehetne mondani, hogy kevés a kis kombi a kínálatban. Ez igaz. De azért kevés, mert az igény is kevés rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #271 Dátum: 2009.02.08 09:47:19 »
A hatchbackek csomagtere családi kocsinak kicsi, ez nem vitás. Nem fér be egy négy-ötfős család plusz sok csomag. A szedánba befér, ez idáig rendben is van. Azt értem, hogy ha az adott autó egy családé lesz első (egyetlen) kocsiként, akkor miért vesznek szedánt a hatchback helyett. Azt viszont nem, hogy miért nem vesznek kapásból kombit. Na ja, lehetne mondani, hogy kevés a kis kombi a kínálatban. Ez igaz. De azért kevés, mert az igény is kevés rá.
Abszolút egyetértek az okfejtéssel :yes:. Való igaz hogy azelőtt kis kombi lényegében nem is volt a kínálatban, a gyártók is később eszméltek rá, hogy az ilyen kombiknak is lehet piaca elsősorban ott, ahol nagyobb autóra nem futja, de egy kisebb kombira igen, ami egy családi autónak elmegy. Most már van 207SW, Clio Grandtour, Fabia kombi pl. Hogy ennek ellenére miért nem ezeket veszik? Talán drágábbak? Vagy egyszerűen nem jön be a dobozforma?
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #272 Dátum: 2009.02.08 10:05:55 »
Bizonyos helyeken - elsősorban Latin-Amerika - elég sok kiskocsiból készül kombi is. Hadd emlékeztessek a tizenévvel ezelőtti Fiat Duna kombira, amiből szedán is volt, utódjának a Palonak szintén van kombiváltozata, vagy a B Corsából is létezik ilyen változat, (egy-egy még nálunk is feltűnik), sőt emlékeim szerint a Polo kombi is előbb volt ott, aztán lett Európában is.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #273 Dátum: 2009.02.08 10:28:39 »
Bizonyos helyeken - elsősorban Latin-Amerika - elég sok kiskocsiból készül kombi is. Hadd emlékeztessek a tizenévvel ezelőtti Fiat Duna kombira, amiből szedán is volt, utódjának a Palonak szintén van kombiváltozata, vagy a B Corsából is létezik ilyen változat, (egy-egy még nálunk is feltűnik), sőt emlékeim szerint a Polo kombi is előbb volt ott, aztán lett Európában is.

A Corsa B kombit pl. forgalmazták Olaszországban (is). Azokból került pár hozzánk. Nekem simán kéne - az utastere bőven elég tágas a kis kocsinak, és a kombi esetében még normális méretű csomagtere is lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #274 Dátum: 2009.02.08 12:10:05 »
egyetlen kocsinak azert nem vesznek kombit mert drágább , és ritkább
meg jobban meg lehet "jelenni" egy sedannal. mondjuk nem A6 kombira gondoltam ;)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #275 Dátum: 2009.02.08 13:09:01 »
egyetlen kocsinak azert nem vesznek kombit mert drágább , és ritkább
meg jobban meg lehet "jelenni" egy sedannal. mondjuk nem A6 kombira gondoltam ;)

Látod, valszeg az én szememmel lehet a gond, de én pont ezt a megjelenés-dolgot nem értem. Számomra nem sok esetlenebb és kispolgáribb dolog létezik egy szedán kiskocsinál - ezzel szemben egy kombi dinamikusabb, haladóbb gondolkodású és elegánsabb benyomást kelt a szememben. Középkategóriában "csak" konzervatív a szedán, ami még okés dolog - de attól lefelé már földhözragadt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #276 Dátum: 2009.02.08 18:06:49 »
Egyszer voltam 3 hétig Svájcban egy helyen, ahol sok gazdagabb ember fordult meg (értsd: bankvezetők pl.), legalább annyinak volt kombija, mint amennyinek sedanja, sőt. És ezek a gazdagék.
Családi autóként funkcionáló kisautónál teljesen érthetetlen, hogy miért jobb a 4 ajtós, mint a puttonyos, mert, gondolom, nem az a 2 deci pluszfogyasztás a döntő. Inkább a vételár, de - nekem legalább is - megérne plusz felárat a kombi mivolt. (de a piaci árakat azért a kereslet-kínálat is alakítja...)
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #277 Dátum: 2009.02.08 18:30:51 »
Érdekes, számomra a kocsi a kombinál kezdődik. És most a napi használatos autókról beszéltem.

Szedánom egyszer volt, egy Galant, igaz volt vonóhorog rajta.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #278 Dátum: 2009.02.08 19:05:20 »
Ez a szedán marhaság jellemző a közép-kelet EU régióra. Mennyivel praktikusabb egy kombi vagy akár egy HB is, mint egy lépcsőshátú főleg, ha egy autó van a családban!
- én a ferdehátú modellek haldoklását is csodálkozva nézem, mert az a forma, ami a forma+praktikum legjobb ötvözete!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #279 Dátum: 2009.02.08 21:02:41 »
azert egy hatchbackkal mit tudnék kezdeni? 2 gyerekkel?   nem sokat
sosem felejtem el az asszony arcát mikor füztem a yarisra és megmutattam neki a csomiját.  :helpsmilie:
mondjuk más kategoria az igaz.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #280 Dátum: 2009.02.08 22:28:37 »
Most ne feltétlenü egy Corolla - kategóri legkisebb csomagtartójára gondolj! Az 5 ajtós Astra csomagtartója alig kisebb az E12 lépcsőshátú, vagy kombi csomagtartójánál!

Azért a kombi Cori 400l-csomagtartójával elég jól elvoltunk 2 kicsivel, rendesbabakocsi+esernyőkocsi+csomagok. -A Hilux mindenesetre kényelmesebben pakolható :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #281 Dátum: 2009.02.09 00:22:17 »
Egyszer voltam 3 hétig Svájcban egy helyen, ahol sok gazdagabb ember fordult meg (értsd: bankvezetők pl.), legalább annyinak volt kombija, mint amennyinek sedanja, sőt. És ezek a gazdagék.
Családi autóként funkcionáló kisautónál teljesen érthetetlen, hogy miért jobb a 4 ajtós, mint a puttonyos, mert, gondolom, nem az a 2 deci pluszfogyasztás a döntő. Inkább a vételár, de - nekem legalább is - megérne plusz felárat a kombi mivolt. (de a piaci árakat azért a kereslet-kínálat is alakítja...)

Ez is csak azt bizonyítja, hogy a debilek túlerőben vannak  :surrender: :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #282 Dátum: 2009.02.09 12:37:00 »
azert egy hatchbackkal mit tudnék kezdeni? 2 gyerekkel?   nem sokat
Egy jó alakú szedán csomagtartó azért jobb, mint egy feleakkora hatchback. A malacorrú Corolla 4 ajtósának papíron csak 390 literes volt, de - egyrészt valszeg ez ténylegesen is legalább ennyi volt, másrészt nagyon szabályos formájú. Az E 12 Corolláé 437 liter, de az rosszabb, mint az E11 390 litere, mert olyan a kiképzése.
Másrészt a méret is számít: az ötajtósok közül mostani Brava 400 liter feletti puttonnyal bír, a Xsara is - azért ezek már normális méretűek.
Harmadrészt mi azért a liftbacket favorizálnánk nem is a hatchbacket, és ott nagyobbak a méretek( - lásd az említett két példát). Egy kategóriával feljebb pedig már 500 liter környékéről beszélünk.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #283 Dátum: 2009.02.09 12:41:09 »
Ez is csak azt bizonyítja, hogy a debilek túlerőben vannak  :surrender: :censored:
Nem biztos, hogy egyre gondoltunk, én arra céloztam, hogyha akkora lenne az igény a kombi kisautókra, akkor nem lenne akkora a felára.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #284 Dátum: 2009.02.09 12:58:11 »
Ez is csak azt bizonyítja, hogy a debilek túlerőben vannak  :surrender: :censored:
Nem biztos, hogy egyre gondoltunk, én arra céloztam, hogyha akkora lenne az igény a kombi kisautókra, akkor nem lenne akkora a felára.

Dehogynem egyre gondoltunk. Hülyék az emberek, amiért inkább a szedánt veszik családi kocsinak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )