Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 103143 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #165 Dátum: 2007.04.12 20:23:19 »
Nemrégiben a Corona-topikban szóba kerültek a "hemi"-motorok, hogy ti. a Coronáé is az, meg még egy csomó egyéb autóé. Na, közben még találtam példákat: a 60-70-80-as évek BMW-motorjainak túlnyomó része is hemiszférikus égéstérrel készült, és ebbõl adódóan ...tadaaaam ... az 1500-as Moszkvics-motor is "hemi"-rendszerû :nagymosoly: !

Szóval nem olyan nagy dolog ám ez  :wink: ...anno a Chrysleré is inkább azért lett híres, mert az õ Hemi-motorjaik (le is védették maguknak ezt a nevet) "mellesleg" a legerõsebb csúcsmodellekben voltak. Így valahogy összekapcsolódott a két képzet, hogy a hemi-motor, az valami power cucc  :idea: - pedig nincs összefüggés, mint az ábra mutatja, rengeteg "civil" autóban is szerepelt ez a megoldás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Jármütörténeti topik
« Válasz #166 Dátum: 2007.04.12 22:06:41 »
Én is utána kukkoltam, de csak kicsit!
Az kétségtelen, hogy szegény moszkó mocija hemi, de némi gyõzedelmes belejavítással az eredeti konstrukcióba.
Vajh miért nem lett korunk hõse a "Moszkovita"?
Amikor még ki merték mondani, a jelszó az volt: ez a szocialista ember géniuszának megnyilvánulása.
Ha látjuk az "elõképet" akkor nem túlzás azt mondani: Ügyetlen koppintás.
Az orosz/szovjet autógyártás önerõbõl 1939-tõl egyetlen jármûvet (értsd: személygépkocsi) sem fejlesztett ki, a háború után rablott gyártósorokkal és technológiával, valamint a Kölcsönbérleti licenszekkel készített a 60-as évekig autókat. Ha sikerült megszerezni egy gyártásra/koppintásra érdemes típust másolták feszt, vagy FIAT licenszeket honosítottak (OKP-s elvtársak segítségével).
A többi néma csend!
Persze, ez nem csak az autógyártásról szól! :nemnem:


Ez a hozzászólás nélkülöz minden politikai felhangot, kizárólag technikai jellegû hozzászólás, nem célja sérteni bármely etnikum, nemzetiség vagy csoport érdekeit, jogait, gyártói büszkeségét.
Kizárólag a szerzõ személyes, címzett üzenete..........!

És nem is vagyok mérgi! :)

Megpróbálom összeszedni az 1500-as Moszkvics motorjával kapcsolatos anyagot, lehet, hogy tanulságos/érdekes lesz!
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #167 Dátum: 2007.04.13 00:36:30 »
Idézetet írta: "Lévai Béla"
Én is utána kukkoltam, de csak kicsit!
Az kétségtelen, hogy szegény moszkó mocija hemi, de némi gyõzedelmes belejavítással az eredeti konstrukcióba.
Vajh miért nem lett korunk hõse a "Moszkovita"?
Amikor még ki merték mondani, a jelszó az volt: ez a szocialista ember géniuszának megnyilvánulása.
Ha látjuk az "elõképet" akkor nem túlzás azt mondani: Ügyetlen koppintás.
Az orosz/szovjet autógyártás önerõbõl 1939-tõl egyetlen jármûvet (értsd: személygépkocsi) sem fejlesztett ki, a háború után rablott gyártósorokkal és technológiával, valamint a Kölcsönbérleti licenszekkel készített a 60-as évekig autókat. Ha sikerült megszerezni egy gyártásra/koppintásra érdemes típust másolták feszt, vagy FIAT licenszeket honosítottak (OKP-s elvtársak segítségével).
A többi néma csend!
Persze, ez nem csak az autógyártásról szól! :nemnem:

Megpróbálom összeszedni az 1500-as Moszkvics motorjával kapcsolatos anyagot, lehet, hogy tanulságos/érdekes lesz!


Alapvetõen igazad van, legalábbis az autógyártást tekintve mindenképpen. Úgy nagyjából a Samara megjelenéséig a szovjetek tényleg rabolt, koppintott vagy jobb esetben licenszelt nyugati technikát használtak, legalábbis a motorok terén mindenképpen. Voltaképp az egyetlen teljesen önálló fejlesztés a Zaporozsec, talán nem véletlenül az is a legvacakabb az összes szovjet autó közül.

Más téren azért letettek nem egy kimagasló konstrukciót az asztalra, elég csak a repülõgépeket (akár katonai, akár polgári) vagy a harckocsikat említeni.
A Moszkvicsokról bármi infónak örülök, nekem volt összesen 9 darab belõlük és az érdeklõdésem továbbra is töretlen  :)

A duplázást kivettem.  music
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #168 Dátum: 2007.04.13 19:57:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Lévai Béla"
Én is utána kukkoltam, de csak kicsit!
Az kétségtelen, hogy szegény moszkó mocija hemi, de némi gyõzedelmes belejavítással az eredeti konstrukcióba.
Vajh miért nem lett korunk hõse a "Moszkovita"?
Amikor még ki merték mondani, a jelszó az volt: ez a szocialista ember géniuszának megnyilvánulása.
Ha látjuk az "elõképet" akkor nem túlzás azt mondani: Ügyetlen koppintás.
Az orosz/szovjet autógyártás önerõbõl 1939-tõl egyetlen jármûvet (értsd: személygépkocsi) sem fejlesztett ki, a háború után rablott gyártósorokkal és technológiával, valamint a Kölcsönbérleti licenszekkel készített a 60-as évekig autókat. Ha sikerült megszerezni egy gyártásra/koppintásra érdemes típust másolták feszt, vagy FIAT licenszeket honosítottak (OKP-s elvtársak segítségével).
A többi néma csend!
Persze, ez nem csak az autógyártásról szól! :nemnem:

Megpróbálom összeszedni az 1500-as Moszkvics motorjával kapcsolatos anyagot, lehet, hogy tanulságos/érdekes lesz!


Alapvetõen igazad van, legalábbis az autógyártást tekintve mindenképpen. Úgy nagyjából a Samara megjelenéséig a szovjetek tényleg rabolt, koppintott vagy jobb esetben licenszelt nyugati technikát használtak, legalábbis a motorok terén mindenképpen. Voltaképp az egyetlen teljesen önálló fejlesztés a Zaporozsec, talán nem véletlenül az is a legvacakabb az összes szovjet autó közül.

Más téren azért letettek nem egy kimagasló konstrukciót az asztalra, elég csak a repülõgépeket (akár katonai, akár polgári) vagy a harckocsikat említeni.
A Moszkvicsokról bármi infónak örülök, nekem volt összesen 9 darab belõlük és az érdeklõdésem továbbra is töretlen  :)

A duplázást kivettem.  music


És még a Samarával sem sikerült teljesen a plágium mentesség: a Samara sedán kasztnija a Talbot solara szedán egy mérettel kisebb utánérzése...  :nagymosoly:


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Jármütörténeti topik
« Válasz #169 Dátum: 2007.04.14 01:14:09 »
Nemcsak a szedan, az 5 ajtós Samara is erõsen hajaz az 5 ajtós Talbot-ra.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #170 Dátum: 2007.04.14 17:34:17 »
Idézetet írta: "music"
Nemcsak a szedan, az 5 ajtós Samara is erõsen hajaz az 5 ajtós Talbot-ra.


Sõt, az Aleko is arról "ihletõdött"...





A Simca 1307-esbõl fejlesztett Talbot 1510/Alpine modell képei alapján még nyilvánvalóbb a hasonlóság:





És a sztori hozzá: "The Moskvich 2141 Aleko is directly based on the Simca body. The Simca was shown in an exhibition of French technology held in Moscow in the late seventies; heads of the Communist Party liked it and ordered Moskvich to make a copy. I have heard that first batch of Alekos made for factory testing in the early eighties had actual Simca bodies with a modified front end."

Azaz, nagyjából: az Aleko közvetlenül a Simca karosszériájára alapul. A Simcát egy francia mûszaki kiállításon mutatták be Moszkvában a 70-es évek végén, ahol a KP vezetõinek annyira megtetszett, hogy utasították a Moszkvicsot a másolásra. Az Alekok elsõ, gyári teszt-példányainak Simca karosszériájuk volt, módosított orr-résszel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Jármütörténeti topik
« Válasz #171 Dátum: 2007.04.24 20:01:47 »
Hol a Simca és hol van az Aleko /kedves rokonom vett egy ilyen jármûvet és 1 éves korában hiába próbálta eladni 100 e Ft-ért (1997)/?? :cry:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #172 Dátum: 2007.04.27 19:08:29 »
Idézetet írta: "Lévai Béla"
Hol a Simca és hol van az Aleko /kedves rokonom vett egy ilyen jármûvet és 1 éves korában hiába próbálta eladni 100 e Ft-ért (1997)/?? :cry:


Hát a Simca, az ritka, mint a fehér holló.

Alekoból azért még akad, jelenleg négyet hirdetnek a hasznaltauto-n, ebbõl a legolcsóbb 110, látnivalóan jó állapotban, másfél év vizsgával, 13 évesen. Ráadásul a Lada motoros, ami jobban megy és kevesebbet eszik.

De az a "kevesebb" még mindig marha sok. Az Aleko eléggé elcsexett konstrukció volt sajnos, nem véletlenül nem volt sikeres, ellentétben pl. a Samarával. Lomha, nagyétvágyú autó, nagyon trehány összeszerelési minõséggel és igen gyakori, változatos hibákkal  :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Jármütörténeti topik
« Válasz #173 Dátum: 2007.04.27 22:31:49 »
Igaz, igaz! :torsziv:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Peti

  • Vendég
Jármütörténeti topik
« Válasz #174 Dátum: 2007.05.09 01:05:21 »
Átolvastam Trotter!
Nagyon jó linkek! :10:

Rájöttem egy ilyet mindenképpen szeretnék, én ezekkel nõttem fel... :szerelem:



 :szivecske:

Körbeszaglászom majd mit merre, mennyiért... :P

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Jármütörténeti topik
« Válasz #175 Dátum: 2007.05.10 22:08:39 »
Bocsika!
Csak bérlet kérdése és a tiéd!
Jobb mint egy átlagos sokkoló, mert ez néha megy is, amellett, hogy ráááááz!
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Peti

  • Vendég
Jármütörténeti topik
« Válasz #176 Dátum: 2007.05.10 23:58:07 »
Én a modellrõl beszéltem, sok éves bérlet az ára ha egyáltalán hozzá lehet jutni valahogy, az Ikarusok meg soha nem ráztak, a ZIU-k voltak a rázós trolik...
Ami egy 30éves szerkezetnél mily meglepõ...

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Jármütörténeti topik
« Válasz #177 Dátum: 2007.05.15 11:53:26 »
Idézetet írta: "Peti500"
Én a modellrõl beszéltem, sok éves bérlet az ára ha egyáltalán hozzá lehet jutni valahogy, az Ikarusok meg soha nem ráztak, a ZIU-k voltak a rázós trolik...
Ami egy 30éves szerkezetnél mily meglepõ...

Én a hátsó peronra gondoltam, de a villanyosság se rossz! :lol:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #178 Dátum: 2007.05.16 21:04:40 »
Herr Ritter Trotter, emlékszel a beszélgetésünkre a hemi motorokról a Coronás topikban? Ott írtam, hogy sok autóban volt ilyen. Közben olvastam, hogy ilyen volt a Mercinek az a híres, M110-es típusú, dupla vezérmûtengelyes, soros hatos 2.8-as benzinmotorja is, amit olyan sok típusba raktak a 70-80-as években, az "állólámpás"-tól kezdve az SL-en át az S-Klasséig stb.



És nyilván lehetne még egy rakás egyéb példát is találni. Szal sok ilyen motor volt, és ezt a kritériumot általában nem is verték a gyártók nagydobra. Csak az amik csináltak belõle ügyesen marketing-fogást  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #179 Dátum: 2007.05.17 09:54:31 »
Hmm, ezt nem tudtam, hogy a Merci is csinált ilyen mocit. Ha jól látom a képen, akkor ez egy francia normás, abban az idõben (is) náluk dúlt a sárga-lámpa divat, igaz ennek a példánynak csak a ködlámpája sárga...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.