Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 98000 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #15 Dátum: 2005.12.16 23:24:05 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Misi"
Klaco: Lemondok az első helyről, bár azt el kell mondjam, hogy a találatom nem jöhetett volna létre, ha nincs a Google.
:)

Az IL-t valóban keverem, IL76 volt.
Hiába no, 10 éve leszereltem és azóta nem nagyon foglalkoztam a repüléssel.

Szóval akkor számítógépes segítség volt :D Nem baj, de én fejből tippeltem, de nem kell annyira az első hely, csak úgy mondtam :) Egyébként tényleg elég döbbenetes, asszem az űrtechnológiában meg úgy van, hogy az űrsikló 30 tonna, és az üzemagyag miatt 3000tonna a felszállás elötti súlya. Ez nem 100%, csak ez rémlik régebbről.


Nem a sikló ilyen nehéz felszállás előtt (érdekes is lenne , ha ez a közepes repülőgép-méretű jármű többezer tonna lenne ;)) , hanem az emelőrakéták és az üzemanyagtartály , plusz természetesen maga a sikló együtt . Ennek a sikló csak a töredéke , az oroszlánrész a fő üzemanyagtartály , ami aztán emelkedés közben kiürül és leválik (ugyanúgy , ahogy az emelőrakéták) .

Ez az oka annak , amiért a rakéta-technika valódi űrutazásra igazából alkalmatlan . Ahhoz , hogy csillagászati léptékkel parányi távolságokat megtegyünk , borzasztó mennyiségű üzemanyagra van szükség . A hasznos teher sokszorosára , nagyon kicsi hatósugár mellett . És persze , megintcsak csillagászati léptékkel , az így meghajtott űrjármű csigalassú . Amíg e téren fel nem találunk valami újat , nem nagyon tudunk majd messzebb jutni , mint a szomszédos bolygók .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Jármütörténeti topik
« Válasz #16 Dátum: 2005.12.16 23:54:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Nem a sikló ilyen nehéz felszállás előtt (érdekes is lenne , ha ez a közepes repülőgép-méretű jármű többezer tonna lenne ;)) , hanem az emelőrakéták és az üzemanyagtartály , plusz természetesen maga a sikló együtt . Ennek a sikló csak a töredéke , az oroszlánrész a fő üzemanyagtartály , ami aztán emelkedés közben kiürül és leválik (ugyanúgy , ahogy az emelőrakéták) .

Ez az oka annak , amiért a rakéta-technika valódi űrutazásra igazából alkalmatlan . Ahhoz , hogy csillagászati léptékkel parányi távolságokat megtegyünk , borzasztó mennyiségű üzemanyagra van szükség . A hasznos teher sokszorosára , nagyon kicsi hatósugár mellett . És persze , megintcsak csillagászati léptékkel , az így meghajtott űrjármű csigalassú . Amíg e téren fel nem találunk valami újat , nem nagyon tudunk majd messzebb jutni , mint a szomszédos bolygók .

Persze hogy a rakéták nehezek, nem a sikló. Azt nem értem, biztos én vagyok a buta, hogy a parittya elv csak szondáknál műxik, nagyobb tömegre nem jó? Pedig az jó dolog. A másik meg a napszél befogása lenne.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #17 Dátum: 2005.12.17 00:26:10 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"

Nem a sikló ilyen nehéz felszállás előtt (érdekes is lenne , ha ez a közepes repülőgép-méretű jármű többezer tonna lenne ;)) , hanem az emelőrakéták és az üzemanyagtartály , plusz természetesen maga a sikló együtt . Ennek a sikló csak a töredéke , az oroszlánrész a fő üzemanyagtartály , ami aztán emelkedés közben kiürül és leválik (ugyanúgy , ahogy az emelőrakéták) .

Ez az oka annak , amiért a rakéta-technika valódi űrutazásra igazából alkalmatlan . Ahhoz , hogy csillagászati léptékkel parányi távolságokat megtegyünk , borzasztó mennyiségű üzemanyagra van szükség . A hasznos teher sokszorosára , nagyon kicsi hatósugár mellett . És persze , megintcsak csillagászati léptékkel , az így meghajtott űrjármű csigalassú . Amíg e téren fel nem találunk valami újat , nem nagyon tudunk majd messzebb jutni , mint a szomszédos bolygók .

Persze hogy a rakéták nehezek, nem a sikló. Azt nem értem, biztos én vagyok a buta, hogy a parittya elv csak szondáknál műxik, nagyobb tömegre nem jó? Pedig az jó dolog. A másik meg a napszél befogása lenne.


A legfőbb gond a sebesség . Amíg ezt nem tudjuk drasztikusan növelni , nem jutunk messzire .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Jármütörténeti topik
« Válasz #18 Dátum: 2005.12.17 01:41:02 »
Nagyon jó, hogy lett ez a topic.
Először is Trotter kollégának szavazzunk meg egy máltai nyaralást, élvezni fogja a sok öreg angol sárga buszt :nagymosoly:
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Jármütörténeti topik
« Válasz #19 Dátum: 2005.12.17 08:56:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"


A legfőbb gond a sebesség . Amíg ezt nem tudjuk drasztikusan növelni , nem jutunk messzire .

A parittya elvnek pont ez a lényege, hogy csak 1szer kell nagyon felgyorsítani, a többit elvégzik a bolygók, holdak, és közben csak nagyon kis energiát kell felhasználni, tény nem gyors, mert pár évbe kerül, hogy a Vénuszig eljusson 1 szonda.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #20 Dátum: 2005.12.17 18:54:29 »
Idézetet írta: "music"
Nagyon jó, hogy lett ez a topic.
Először is Trotter kollégának szavazzunk meg egy máltai nyaralást, élvezni fogja a sok öreg angol sárga buszt :nagymosoly:


Támogatom az ötletet  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #21 Dátum: 2005.12.17 18:57:20 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"


A legfőbb gond a sebesség . Amíg ezt nem tudjuk drasztikusan növelni , nem jutunk messzire .

A parittya elvnek pont ez a lényege, hogy csak 1szer kell nagyon felgyorsítani, a többit elvégzik a bolygók, holdak, és közben csak nagyon kis energiát kell felhasználni, tény nem gyors, mert pár évbe kerül, hogy a Vénuszig eljusson 1 szonda.


Na , hát ez az . Ahhoz , hogy pl. átruccanjunk a szomszéd galaxisba , ki kellene találni valami újat  :roll: ... lehet , föl kéne venni a kapcsolatot Chewbaccával , hogy magyarázza már el azt a hiperhajtóművet  :nagymosoly: ... de felőlem konzultálhatunk Ellen Ripley hadnaggyal is , bár a Milennium Falcon azért coolabban közlekedett  8)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Jármütörténeti topik
« Válasz #22 Dátum: 2005.12.18 02:31:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
A legfőbb gond a sebesség . Amíg ezt nem tudjuk drasztikusan növelni , nem jutunk messzire .
A parittya elvnek pont ez a lényege, hogy csak 1szer kell nagyon felgyorsítani, a többit elvégzik a bolygók, holdak, és közben csak nagyon kis energiát kell felhasználni, tény nem gyors, mert pár évbe kerül, hogy a Vénuszig eljusson 1 szonda.
Na, hát ez az. Ahhoz, hogy pl. átruccanjunk a szomszéd galaxisba , ki kellene találni valami újat  :roll: ... lehet, föl kéne venni a kapcsolatot Chewbaccával , hogy magyarázza már el azt a hiperhajtóművet  :nagymosoly: ... de felőlem konzultálhatunk Ellen Ripley hadnaggyal is, bár a Milennium Falcon azért coolabban közlekedett  8)

Hát már a naprendszeren belül is, pláne ha arról van szó, hogy ember is ülne benne, hiszen akkor kapásból szorozhatjuk 2-vel a számot, és visszafelé nem műkszik a parittya.
Meg ezzel az is baj, hogy nem lehet akármikor, hanem ki kell számolni a jó konstellációt.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #23 Dátum: 2005.12.25 14:03:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Herr Ritter Trotter , micsoda topik , ezt nevezem  :nagymosoly:  :10:  :D !!!

Lehet írni mindenről ide , ami jármű  :) ?


Hát  azért járműtörténeti...... a kerékpár is belefér. Tulajdonképpen ezért nyitottam, hogy egy helyen legyenek a fejtegetéseink. Pl: Polski Fiat fékberendezés, Moszkvics történelem stb.....

De most inkébb egy kis BMW, igaz motorban:


[/img]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #24 Dátum: 2005.12.25 14:07:10 »
Idézetet írta: "music"
Nagyon jó, hogy lett ez a topic.
Először is Trotter kollégának szavazzunk meg egy máltai nyaralást, élvezni fogja a sok öreg angol sárga buszt :nagymosoly:



Bírnám, és köszönöm is a jóságot, kedves Music mester!

Csak az lenne a baj, hogy az egész szigetből csak a buszpályaudvart ismerném... Külön öröm volt, hogy Mickey feltett néhány öreg Leylandot stb....

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #25 Dátum: 2005.12.25 18:42:47 »
És ha BMW motor , akkor említhetjük mindjárt a legendás R 75-öst , a Wehrmacht hűséges igáslovát , amely többek közt az afrikai sivatagban is megállta a helyét - a képen az Afrika Korps kötelékébe tartozó 21. pc. ho. felderítő alakulatának egyik gépe  8)



... bár állítólag a kardánhajtásnak voltak némi problémái a homokkal , de azért alapvetően bírták a gyűrődést .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Jármütörténeti topik
« Válasz #26 Dátum: 2005.12.25 22:22:13 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "music"
Először is Trotter kollégának szavazzunk meg egy máltai nyaralást, élvezni fogja a sok öreg angol sárga buszt :nagymosoly:
Bírnám, és köszönöm is a jóságot, kedves Music mester! Csak az lenne a baj, hogy az egész szigetből csak a buszpályaudvart ismerném.

Ó, ne hidd!
Azokat a buszokat ki is próbálnád, és hát az egész szigetecskét behálózza az útvonalhálózatuk, szóval folyton rajtuk ülnél - elég olcsók a jegyek, no meg nemcsak egy 1 pályaudvar van ott...
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #27 Dátum: 2006.01.11 14:13:08 »
Szóval, akkor elkezdem egy nagy levegővel:

Úgy gondoltam szépen lasan csinálok egy sorozatot, melyben a teljesség igénye nélkül a márkák keletkezésének történetét írom le:

ELSŐ:

Elsőként álljon hát a VOLVO keletkezésének "mítosza":

Az 1920-as évekig a svédek csak álmodoztak a saját gépkocsiipar megteremtésén, így a jó öreg kontinensről szerezték be az éppen futó automobilokat.

Aztán a tartthatatlan állpotot megúnva két derék svéd úriember, nevezetesen Assar Gabrielsson és Gustaf Larson gondolt egy merészet és 1924-ben elkezdték az első svéd autógyár megalakítását. Megjegyzendő, hogy a két úriember közül Gabrielsson volt az üzletember-menedzser - egyébként a SKF-féle golyóscsapágybizniszben dolgozott -, míg Larson mérnökként és tervezőként dolgozott.

Az első ízig-vérig svéd autó, az első Volvo 1927. április 14.-én gördült ki a gyárból a tulajok legnagyobb örömére. Ezt a modelt nevezték el a típusszáma mellett Jakobnak.

Volt belőle nyitott és zárt modell is, később még platós kivitelt is szerkesztettek hozzá a derék svédek, sőt még egy traktorra is futotta, amit az egyszerűség kedvéért szitén Jakob-ra kereszteltek.

És hogy mi lett belőle?

Pl. a kedvencem: Volvo V70 Cross and Country
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Jármütörténeti topik
« Válasz #28 Dátum: 2006.01.11 14:19:10 »
Csináld meg ezt a sorozatot képekkel és tedd fel a honlapra.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #29 Dátum: 2006.01.11 14:30:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
És ha BMW motor , akkor említhetjük mindjárt a legendás R 75-öst , a Wehrmacht hűséges igáslovát , amely többek közt az afrikai sivatagban is megállta a helyét - a képen az Afrika Korps kötelékébe tartozó 21. pc. ho. felderítő alakulatának egyik gépe  8)
... bár állítólag a kardánhajtásnak voltak némi problémái a homokkal , de azért alapvetően bírták a gyűrődést .


Ez egy eredeti aus 1942......

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.