Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 103147 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #120 Dátum: 2006.10.01 01:24:07 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja ! Kérdés rutinosoknak . Mi az az EMW ? Gugliba beírni nem ér  :wink:


Hááát, ha jól emlékezem, akkor az AUDI négy karikájából az egyik alapítómárka.... És most megyek guglizni.

Na nem nyert :robbanfej: ...


Hát tényleg nem nyert ;) ...

Jóbarátném édesapjának volt egy EMW-je az 50-es évek végén/60-asok elején , azzal jaszkariztak a haverjaival a Balaton körül  :vag2: ... én pedig , nagy meglepetésemre , láttam egyet élõben (elég rotty , de menthetõ állapotban) egy mûhelycsarnok mélyén , Németországban , 3 évvel ezelõtt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #121 Dátum: 2006.10.01 01:27:37 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Ikarfényszórós Fiat 125 speciál?


124 :)

("Ezeröcsink" nekünk is volt ifjú -13-14 éves- koromban , egy '80-as fehér példány , nagyon szerettük , iszonyat erõs és komoly gép volt a '72-es Dacia 1300 után , majdnem nyugati  :D ... ami vicc , mert a még-majdnem-Renault korai Dacia volt tulajdonképen sokkal inkább a nyugati autó ;))
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #122 Dátum: 2006.10.05 19:37:19 »
No , akkor ez a hozzászólás Dzso bácsi részére születik , ha végre méltóztatik benézni ide  :D

Tehát , ez volt az én autóm 1994 és 1998 között  :vag2:  :nagymosoly:  :10:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Jármütörténeti topik
« Válasz #123 Dátum: 2006.10.06 09:44:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
No , akkor ez a hozzászólás Dzso bácsi részére születik , ha végre méltóztatik benézni ide  :D

Tehát , ez volt az én autóm 1994 és 1998 között  :vag2:  :nagymosoly:  :10:


Méltóztatott!

Hihihihiííííííííííí, ez volt megboldogult törpekorom fecskefarkú hintalova! Jaaaaaaaaaj, de imádtam benne ringatózni. Legföképp az maradt meg bennem, hogy bazi sok cucc elfért benne, és éjszakánként, mikor még nem láttam nagyon ki az ablakon, a tetején el-elsuhanó fény-árnyékokat szoktam figyelni...

A képet letöltöttem, majd megmutatom édesapámnak. Neki az újan vásárolt 120-ashoz képest anno ez volt az etalon erögép...
böszme pijos degusztátorkám...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #124 Dátum: 2006.10.16 11:59:14 »
Ezt a dísztárcsát Erdélyben , a Jád völgyében , a Sebes-Körös folyó medrében találtam ...



A Nash egy 1917-1957 között létezett amerikai autómárka . Ez a dísztárcsa szerintem a feliratból és a díszítésekbõl adódóan (összehasonlítva a neten föllelhetõ képekkel) egy háború elõtti autóról származik ! Hogy miként került az említett helyre , mióta pihenhet ott (a hátoldala bazi rozsdás!) , és mi lehet a históriája az autónak amelyrõl származik , az egy olyan kérdés , amely alapján különféle vadromantikus , titokzatos történeteket lehet elképzelni  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #125 Dátum: 2006.10.16 15:23:32 »
Jártamban keltemben a nete, ezt találtam, vajh mi lehetett. Talán egy Fiat Topolinó??? :hmm:

forrás: http://nyuszy.hu/car.php?id=1568 Köszönet MEB cartársak az erdélyi beszámolóért.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #126 Dátum: 2006.10.16 17:21:46 »
Igen , ez egy Topolino . Felújításra szoruló állapotban ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #127 Dátum: 2006.10.16 18:18:19 »
Itten van a hátulja:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #128 Dátum: 2006.10.16 19:36:22 »
Ja , néztem az oldalt , jó a többi kép is , meg persze maga a túra is klassz lehetett  :D ... amúgy én ugyanide , a Bihari-hegységbe szoktam mászkálni a szokásos túráimon ; csak nem a déli , Pádis környéki részre , hanem északabbra , a Királyhágó és Kalotaszeg közötti vidékre . No mindegy , ez kicsit off volt , de ide kapcsolódott .

Ami a Topolinót illeti , édesapám visszaemlékezése szerint ebbõl régen viszonylag sok futkosott Romániában . Erre utal , hogy hasonló roncs Topolinókat is többé-kevésbé rendszeresen lehet még ma is látni az országban , pl. a tavaly nyári , hargitafürdõi nyaralásunk során is láttam egyet .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #129 Dátum: 2006.10.18 17:16:39 »
Egy elég nagy kuriózum , ezt is most fotóztam Erdélyben : Dacia 1410 Sport , figyelemre méltóan jó állapotban - a kocsi legkevesebb 17 éves !



('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #130 Dátum: 2006.10.18 17:20:36 »
És a másik nagy poén : tuningolt Moszkvics 412-es , néhány igen érdekes megoldással  :D ! Tessék csak megnézni pl. a kipufogót , a tetõablakot , a kormánykereket , a légbeömlõt a motorháztetõn , a vmilyen régi Mercibõl származó bõrüléseket  :vag2: ... az autóba egy szerelõruhás fazon szállt be , és mikor beindította , NAGYON nem Moszkvics-hangja volt  :o







('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #131 Dátum: 2006.10.18 18:14:33 »
Bakker, Palaczk! Ilyen Dáliát még nem is láttam, biztos csak belföldre gyártották....
A Moszkva meg lehet, hogy turbós?  A felirat mellett a mûszerfalon nem egy turbó-nyomoásmérõ figyel? Te ezek szerint hallottad a hangját....
Szép képek!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #132 Dátum: 2006.10.18 21:13:31 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Bakker, Palaczk! Ilyen Dáliát még nem is láttam, biztos csak belföldre gyártották....
A Moszkva meg lehet, hogy turbós?  A felirat mellett a mûszerfalon nem egy turbó-nyomoásmérõ figyel? Te ezek szerint hallottad a hangját....
Szép képek!


Moszkvics : hát lehet hogy tényleg nem kamu az a Turbo felirat , végül is nem is hivalkodóan kívülre rakta , nomeg tényleg ott van mellette a mûszer (bár az szvsz egy fordulatszámmérõ) , és az a légbeömlõ a gépháztetõn ... és hát a gyerek aki beleült , szemlátomást szakmabeli volt . Nomeg a hangja . Amin konkrétan a turbót ugyan nem hallottam , mert csak épp legurult a járdáról és beállt a szemközti lámpához , nekem meg mennem kellett (kocsival voltam én is) ; de az tény , hogy valami mély , egyenletes hangot adott a kocsi , lényegesen mást , mint a Moszkvics-hang - azt ismerem , hallottam egymilliószor  :) - ez nem az volt .

Dacia kupé : igen , tudtommal ezt csak belföldre nyomták , oda se nagy példányszámban . Asszem olyan 83 körül kezdték , és 89-ben a "forradalom" után ezt nem is gyártották tovább . Amúgy ismerem a típust közelrõl , mert nagybátyám pont egy ilyet talált venni magának , újonnan , 84-ben . Azért választotta , mert rövidebb volt rá a várakozási idõ , mint a szedánra ;) ... a kutya nem tudott mit kezdeni az akkori Romániában egy kupéval , senkinek nem kellett az autó . Utána kilógott vele Németországba , ahol a népek úgy néztek a kocsira , mint egy UFO-ra  :o ... bár a Renault-kereskedésekben azért tudtak hozzá ezt-azt adni . Ezzel együtt gyorsan megszabadult tõle - kapott 800 márkát az akkor nem egészen két éves autóért  :rolleyes:

Ha már Dacia : ilyet láttál-e már ? Ez a másik , amelyik Románián kívül gyakorlatilag ismeretlen ... a hátulját figyeld ! És persze nem csak versenyautóként létezett , de hirtelen ezt a képet találtam .

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Jármütörténeti topik
« Válasz #133 Dátum: 2006.10.18 22:13:21 »
Aszta! :shock:

Én ilyen dákó(kat) még sose láttam!
Pedig azt hittem már nincs újdonság (számomra) az ex-szoci részlegben!
A második dákó sztem tiszta szamara...
(Hátulja) Szerintem! :wink:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #134 Dátum: 2006.10.18 23:30:59 »
Idézetet írta: "Peti500"
Aszta! :shock:

Én ilyen dákó(kat) még sose láttam!
Pedig azt hittem már nincs újdonság (számomra) az ex-szoci részlegben!
A második dákó sztem tiszta szamara...
(Hátulja) Szerintem! :wink:


A Dacia történet hosszú és szerteágazó . Megkockáztatom , hogy nincs még egy olyan keleti autómárka , ahol gyakorlatilag ugyanazt a típust ennyiféle fõbb változatban és ezen belül kisebb alváltozatban gyártották volna ! Szinte megszámlálhatatlanul sokféle verziója létezik a klasszikus Daciának . Csak a karosszéria-változatok : szedán , kombi , kupé , ötajtós ferdehátú (ez van az alábbi képen) , két- és négyajtós zárt kisáruszállító , két- és négyajtós nyitott pickup , utóbbiak többféle tengelytávval , két- és négykerékhajtású változatban is . És ezek csak a karosszéria-változatok , mindegyikbõl van aztán rengeteg , kisebb-nagyobb dologban eltérõ verzió .

Amúgy ez a ferdehátú (88-91 között Dacia 1320/1420 , 91-tõl a gyártás leállításáig Dacia 1325/1425 Liberta) nem annyira a Samarára hajaz , mert nem csapott- , hanem ferdehátú - "liftback" , ha úgy tetszik . Szvsz leginkább a 80-87 között gyártott ötajtós Passatra hasonlít . Itt egy jobb kép róla - ez a korai , 91-ig gyártott verzió . Elég ritka már kint , a nagy többségük kihalt , ugyanúgy ahogy a kupék is ...



Amúgy azt tudtad , hogy a klasszikus Dacia gyártása csak bõ egy éve állt le ? A Logan elterjedésével szüntették be . Utoljára Dacia Berlina , illetve a kombi Dacia Break néven futott . Így nézett ki a legutolsó széria :



De ha úgy vesszük , a modell most is él , mert a kishaszon-változatokat , 1.9-es dízel motorral , jelenleg is gyártják ! Ezeknek eléggé egyedülálló tulajdonsága , hogy elsõ- , hátsó- és négykerékhajtással egyaránt rendelhetõ valamennyi változat . Ha érdekel , itt egy link : http://www.dacia.ro/dacia/ajax#/dacia/vehicule-utilitare/modele,C6

És akkor , hogy tovább bonyolítsuk a képet : az általunk ismert , Renault 12-es alapú modellen kívül létezett még annak elõdje , a Renault 8 alapú Dacia 1100 ; egy darabig csináltak egy kéthengeres (lefelezték az 1300-as motort) kisautót Dacia Lastun névvel ; kis szériában készült reprezentációs célra a Renault 20 alapú Dacia 2000 (talán ez a legkevésbé ismert Dacia valamennyi közül) ; és a 90-es években jöttek a komplett új modellek , 95-ben a Dacia Nova , 99-ben ennek Renault-segítséggel finomított változata a Dacia SupeRNova (így kell helyesen leírni a nevét) , majd 2003-ban a SupeRNova jelentõs faceliftje , az "átvezetés" a Loganhez , a Solenza ; ami így csak két éves pályafutást ért meg .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )