Aszta! :shock:
Én ilyen dákó(kat) még sose láttam!
Pedig azt hittem már nincs újdonság (számomra) az ex-szoci részlegben!
A második dákó sztem tiszta szamara...
(Hátulja) Szerintem! :wink:
A Dacia történet hosszú és szerteágazó . Megkockáztatom , hogy nincs még egy olyan keleti autómárka , ahol gyakorlatilag ugyanazt a típust ennyiféle fõbb változatban és ezen belül kisebb alváltozatban gyártották volna ! Szinte megszámlálhatatlanul sokféle verziója létezik a klasszikus Daciának . Csak a karosszéria-változatok : szedán , kombi , kupé , ötajtós ferdehátú (ez van az alábbi képen) , két- és négyajtós zárt kisáruszállító , két- és négyajtós nyitott pickup , utóbbiak többféle tengelytávval , két- és négykerékhajtású változatban is . És ezek csak a karosszéria-változatok , mindegyikbõl van aztán rengeteg , kisebb-nagyobb dologban eltérõ verzió .
Amúgy ez a ferdehátú (88-91 között Dacia 1320/1420 , 91-tõl a gyártás leállításáig Dacia 1325/1425 Liberta) nem annyira a Samarára hajaz , mert nem csapott- , hanem ferdehátú - "liftback" , ha úgy tetszik . Szvsz leginkább a 80-87 között gyártott ötajtós Passatra hasonlít . Itt egy jobb kép róla - ez a korai , 91-ig gyártott verzió . Elég ritka már kint , a nagy többségük kihalt , ugyanúgy ahogy a kupék is ...
Amúgy azt tudtad , hogy a klasszikus Dacia gyártása csak bõ egy éve állt le ? A Logan elterjedésével szüntették be . Utoljára Dacia Berlina , illetve a kombi Dacia Break néven futott . Így nézett ki a legutolsó széria :
De ha úgy vesszük , a modell most is él , mert a kishaszon-változatokat , 1.9-es dízel motorral , jelenleg is gyártják ! Ezeknek eléggé egyedülálló tulajdonsága , hogy elsõ- , hátsó- és négykerékhajtással egyaránt rendelhetõ valamennyi változat . Ha érdekel , itt egy link :
http://www.dacia.ro/dacia/ajax#/dacia/vehicule-utilitare/modele,C6És akkor , hogy tovább bonyolítsuk a képet : az általunk ismert , Renault 12-es alapú modellen kívül létezett még annak elõdje , a Renault 8 alapú Dacia 1100 ; egy darabig csináltak egy kéthengeres (lefelezték az 1300-as motort) kisautót Dacia Lastun névvel ; kis szériában készült reprezentációs célra a Renault 20 alapú Dacia 2000 (talán ez a legkevésbé ismert Dacia valamennyi közül) ; és a 90-es években jöttek a komplett új modellek , 95-ben a Dacia Nova , 99-ben ennek Renault-segítséggel finomított változata a Dacia SupeRNova (így kell helyesen leírni a nevét) , majd 2003-ban a SupeRNova jelentõs faceliftje , az "átvezetés" a Loganhez , a Solenza ; ami így csak két éves pályafutást ért meg .