Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 97421 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Járműtörténeti topik
« Dátum: 2005.12.16 14:29:33 »
Nos akkor először az Ikarus buszok történetéről egy link.

Itt van az 55,66-os széria is, műszaki adatokkal, lehet csemegézni.

Ezen az oldalon már a trolibuszok és a villamosok is szerepenek.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.02 08:18:10 írta kleingy »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Jármütörténeti topik
« Válasz #1 Dátum: 2005.12.16 15:59:30 »
Akkor egy csokor ik-55-ös:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #2 Dátum: 2005.12.16 18:48:55 »
Herr Ritter Trotter , micsoda topik , ezt nevezem  :nagymosoly:  :10:  :D !!!

Lehet írni mindenről ide , ami jármű  :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #3 Dátum: 2005.12.16 18:51:00 »
Apropó ! Senki nem írt tippet a legnehezebb repülőgépről feltett kérdésemre , úgyhogy most megismételném , hátha csak elkerülte a figyelmet :) ... szóval , mit tippeltek , mekkora a felszállósúlya a világ legnagyobb repülőgépének ? Engem megdöbbent ez a szám  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Jármütörténeti topik
« Válasz #4 Dátum: 2005.12.16 18:55:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Apropó ! Senki nem írt tippet a legnehezebb repülőgépről feltett kérdésemre , úgyhogy most megismételném , hátha csak elkerülte a figyelmet :) ... szóval , mit tippeltek , mekkora a felszállósúlya a világ legnagyobb repülőgépének ? Engem megdöbbent ez a szám  :o



Antonov An-225, felszálló tömege: 600 Mt

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #5 Dátum: 2005.12.16 19:09:47 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Apropó ! Senki nem írt tippet a legnehezebb repülőgépről feltett kérdésemre , úgyhogy most megismételném , hátha csak elkerülte a figyelmet :) ... szóval , mit tippeltek , mekkora a felszállósúlya a világ legnagyobb repülőgépének ? Engem megdöbbent ez a szám  :o



Antonov An-225, felszálló tömege: 600 Mt


...... ééés ön nyert  :10: !!!

Persze , 600 tonna , nem megatonna ;) ...

Azért ebbe döbbenetes belegondolni , hogy egy 600 tonna súlyú cucc repül  :o ... ehhez képest a második világháború legnagyobb gépei (a B 29-esek) pehelysúlyú törpék a maguk 55 tonnájával , az AN 22-es 250 tonnája bagatell , de még a C-5 Galaxy 380 , sőt az AN 124 405 tonnája is smafu  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Jármütörténeti topik
« Válasz #6 Dátum: 2005.12.16 19:24:38 »
Az Mt, a metrikus tonna rövidítése.
 :kacsint:

Egyébként én élőben láttam az amcsik egy igen nagy gépét, a C4 Galaxyt.
Úgy néztem ki mellette, mint egy hangya. Állíg felfegyverkezve. Mert katona voltam.
Illetve határőr.
:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #7 Dátum: 2005.12.16 20:43:16 »
Idézetet írta: "Misi"
Az Mt, a metrikus tonna rövidítése.
 :kacsint:

Egyébként én élőben láttam az amcsik egy igen nagy gépét, a C4 Galaxyt.
Úgy néztem ki mellette, mint egy hangya. Állíg felfegyverkezve. Mert katona voltam.
Illetve határőr.
:)


Mt : értem , bocs  :oops: ... csak hát ezt így mifelénk nem nagyon szokták külön feltüntetni , azért nem is "vágtam" .

A Galaxy , az azért irdatlan nagyra nőtt madár  :vag2: ... az is volt a legnagyobb egy darabig , csak persze utána a ruszkik az An-124-est direkt úgy csinálták meg , hogy még nagyobb legyen , hogy elmondhassák , hogy az övék a "leg"  :vag1: ... aztán persze a 225-össel végleg "lezárták a vitát" , bár az ugye igazából csak ahhoz kellett (eredetileg) , hogy a Buránt meg a hozzá tartozó Energija rakétát a hátán tudja vinni . Ezzel együtt , most olvastam , hogy talán újra gyártásba veszik , mert lenne igény a kapacitására . Az biztos , hogy a még 15 éve a gyártósoron félbehagyott 2. példányon újra nekiálltak dolgozni és be fogják fejezni  :)

Számok : Galaxy szárnyfesztáv 67.88 m , törzshossz 75.54 m , magasság 19.85 m
               An-124 szárnyfesztáv 73.3 m , törzshossz 69.1 m , magasság 20.78 m
               An-225 fesztáv 88.4 m , hossz 84.0 m , magasság 18.2 m

Összehasonlításképp , egy Boeing 747-es fesztávja 59.64 m , hossza 70.66 m , magassága 19.33 m .

Állat lehet élőben egy ilyen Galaxy , irigyellek érte hogy láttad  :nagymosoly:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Jármütörténeti topik
« Válasz #8 Dátum: 2005.12.16 22:12:54 »
Ferihegyen voltam katona. Akkoriba volt nálunk az EBESZ csúcstalálkozó, és ezzel a géppl hozták a Clinton cuccait.
Addig a 747-es és az IL72-es volt a legnagyobb gép amit láttam, amikor leszált a Galaxy Ferihegy kettőn, akkor akkorának látszott, mint a mellettem lévő IL72-es, pedig 4km-re volt onnan. Meresztettem a szemem rendesen.
Szépen átgurult 1re, majd keresztben elfoglat 4 állóhelyet, szépen leereszkedett a hasára, felnyitotta az elejét, a pilóták lemásztak egy létrán, és elkezdték kihordani belőle a szállítmányt.
Egy idő után kezdtem gyanakodni, hogy a másik oldalt viszik be a cuccot,mert nem nagyon akart fogyni a dolog...
:)

A piloták ruháján az állomány-jelölés egy zsákkal a hátán, hegynek felfelé bandukoló csacsi volt.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Jármütörténeti topik
« Válasz #9 Dátum: 2005.12.16 22:20:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Apropó ! Senki nem írt tippet a legnehezebb repülőgépről feltett kérdésemre , úgyhogy most megismételném , hátha csak elkerülte a figyelmet :) ... szóval , mit tippeltek , mekkora a felszállósúlya a világ legnagyobb repülőgépének ? Engem megdöbbent ez a szám  :o



Antonov An-225, felszálló tömege: 600 Mt


...... ééés ön nyert  :10: !!!

Persze , 600 tonna , nem megatonna ;) ...

Azért ebbe döbbenetes belegondolni , hogy egy 600 tonna súlyú cucc repül  :o ... ehhez képest a második világháború legnagyobb gépei (a B 29-esek) pehelysúlyú törpék a maguk 55 tonnájával , az AN 22-es 250 tonnája bagatell , de még a C-5 Galaxy 380 , sőt az AN 124 405 tonnája is smafu  :D

Pedig a Beszélgessünk topicban 2 tipp is van 1 tőlem, 1 meg mástól, és annyira nem is jártunk messze az igazságtól, aki meg tudja, attól nemér a tipp Misi  :twisted:
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Jármütörténeti topik
« Válasz #10 Dátum: 2005.12.16 22:22:50 »
Most néztem meg, én 500-at tippeltem, szal én nyertem, mert Misi nem ér  :twisted:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #11 Dátum: 2005.12.16 22:23:15 »
Idézetet írta: "Misi"
Ferihegyen voltam katona. Akkoriba volt nálunk az EBESZ csúcstalálkozó, és ezzel a géppl hozták a Clinton cuccait.
Addig a 747-es és az IL72-es volt a legnagyobb gép amit láttam, amikor leszált a Galaxy Ferihegy kettőn, akkor akkorának látszott, mint a mellettem lévő IL72-es, pedig 4km-re volt onnan. Meresztettem a szemem rendesen.
Szépen átgurult 1re, majd keresztben elfoglat 4 állóhelyet, szépen leereszkedett a hasára, felnyitotta az elejét, a pilóták lemásztak egy létrán, és elkezdték kihordani belőle a szállítmányt.
Egy idő után kezdtem gyanakodni, hogy a másik oldalt viszik be a cuccot,mert nem nagyon akart fogyni a dolog...
:)

A piloták ruháján az állomány-jelölés egy zsákkal a hátán, hegynek felfelé bandukoló csacsi volt.


Hát ja , a Galaxybe aztán fér cucc rendesen , 120 tonna hasznos teher magáért beszél  :o ... el tud vinni pl. egyszerre két M1-es harckocsit , ami nem piskóta  :shock: ... lettek volna ilyen gépeik a németeknek Sztálingrádnál , hát alighanem máshogy alakultak volna a dolgok  :twisted: !

Viszont ezt az Il-72-est szerintem kevered , mert ilyen nincs . Van Il-62 , Il-76 , ezek meglehetősen méretes négyhajtóműves gépek (az előbbi polgári utasszállító) ; és van An-72 , ez egy jóval kisebb kéthajtóműves . Melyik volt ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Jármütörténeti topik
« Válasz #12 Dátum: 2005.12.16 22:26:42 »
Idézetet írta: "KLaco"

Pedig a Beszélgessünk topicban 2 tipp is van 1 tőlem, 1 meg mástól, és annyira nem is jártunk messze az igazságtól, aki meg tudja, attól nemér a tipp Misi  :twisted:


Uuuupsz , ezt én akkor elnéztem a Beszélgessünk-ben , bocsesz  :oops: ... de az 500 tonna mint tipp tényleg nem rossz , én ha nem lennék kicsit beleásódva a témába , biztos , hogy kevesebbet mondtam volna  :)

Ja , most néztem meg , hogy az An-225-ös vezérsíkjának a fesztávolsága jóval nagyobb , mint egy B-17 Flying Fortress szárnyfesztávolsága  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Jármütörténeti topik
« Válasz #13 Dátum: 2005.12.16 22:29:40 »
Klaco: Lemondok az első helyről, bár azt el kell mondjam, hogy a találatom nem jöhetett volna létre, ha nincs a Google.
:)

Az IL-t valóban keverem, IL76 volt.
Hiába no, 10 éve leszereltem és azóta nem nagyon foglalkoztam a repüléssel.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Jármütörténeti topik
« Válasz #14 Dátum: 2005.12.16 22:51:50 »
Idézetet írta: "Misi"
Klaco: Lemondok az első helyről, bár azt el kell mondjam, hogy a találatom nem jöhetett volna létre, ha nincs a Google.
:)

Az IL-t valóban keverem, IL76 volt.
Hiába no, 10 éve leszereltem és azóta nem nagyon foglalkoztam a repüléssel.

Szóval akkor számítógépes segítség volt :D Nem baj, de én fejből tippeltem, de nem kell annyira az első hely, csak úgy mondtam :) Egyébként tényleg elég döbbenetes, asszem az űrtechnológiában meg úgy van, hogy az űrsikló 30 tonna, és az üzemagyag miatt 3000tonna a felszállás elötti súlya. Ez nem 100%, csak ez rémlik régebbről.
Laco 73 :D