Sziasztok!
Még csak képeket láttam az új Yarisról, de épp ma olvastam egy cikket az Autopiacban Csikós Zsolt tollából amiben nagyon dicsérte az autót. Azon kicsit meglepödtem mikor azt olvastam végre nem csajszis az autó. Újságíró úr még sosem volt toyota talin, mert akkor látta volna a legtöbb yaris tulaj hímnemü és csöppet sem feminin. No de mindegy a lényeg hogy jó kis auto a Yaris I és jó lesz a Yaris II is.
Az a helyzet, hogy a feleségemnek Yaris TS-e van. Én most nem kívánok belemenni semmilyen vitába, de ennek nem lesz utóda (a turbós változatról, ami valamikor talán lesz, most ne beszéljünk, olvassátok el a mai Mitsu Colt CZT teszteket - ez szintén egy 1500-ös 150 lovas turbó). Ez a TS 107 LE-s , 9 mp alatt megy százra és a vége 190 (nálam 205). És van benne minden, ami kellhet (klima,
VSC széria). És nem 12 l-t fogyaszt, mint a Colt CZT. Soha nem vezettem 1,0-es vagy 1,3-as Yarist, csak az adataikat ismerem. Nem tudom, hogy mennek, milyen az ülésük, a hangjuk stb. De nem olyanok, mint a TS.
Azt tudom, hogy szinte az összes nagyobb, konkurens márka kisautója (már amelyiknek van ilyen) készül benzines 1,6-os körüli térfogattal és 100-110 LE körüli kivitelben.(Polo, Clio, Fiesta, Corsa, C2, C3, 207, MINI, Punto, AMerdzsó, Ibiza, Fabia, Mazda 2, Nissan Micra, miautónk). Csak a Honda Jazz az, ami legfeljebb 1,4-es 90 LE alatti motorral készül.
A Toyota most ebből kiszállt. Nekem hiányozna ez a szegmens. Mondtam is a nejemnek, hogy az autódnak nincs utódja, nem lehetne lecserélni.
Nekem egy Corolla TS-m van. Most szüntették be a gyártását, mert nem felel meg az Eu 4-nek. Valószínüleg nem lesz utódja, a kompresszoros változata kis tételben készül és drága, csak időleges TTE megoldás.
Előtte egy Celicám volt, aminek állítólag nem lesz utódja. A Toyota el fogja veszíteni a családomat. Hülyék ezek?