Szerző Téma: Yaris II - 2005  (Megtekintve 584848 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

fetamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3225 Dátum: 2017.01.24 21:51:40 »
Kedves Yaris II-fanok!

Segítségeteket kérem, vásárlás előtt állok!  A VSC és TRC csak együtt voltak  rendelhetőek vagy külön is? A másik, hogy a 2009-es ráncfelvarrás után csökkent a 998-as példányok fogyasztása?

Válaszotokat köszönöm!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3226 Dátum: 2017.01.25 09:40:10 »
1. A VSC és TRC csak együtt voltak  rendelhetőek vagy külön is?
2. a 2009-es ráncfelvarrás után csökkent a 998-as példányok fogyasztása?
1. Toyotáéknál ez nem így működik. Felszereltségi szintek vannak, amik bizonyos felszereltséget tartalmaznak, egyenként nem rendelhetőek.  A VSC, TRC általában együtt járt, és a magasabb felszereltségekben volt tetten érhető, de nem emlékszem, hogy a Yaris II-ben lett volna. Talán a sportos verzióban (TS) igen, de az 1,0 motorral kizártnak tartom, hogy kapható lett volna.
2. A motoron azért kellett változtatni, hogy az Euro 4 mellett az 5 normának is megfeleljen. A hivatalos átlagfogyasztás 5,4-ről 5,1-re csökkent. Hogy ez jelent-e tényleges csökkenést, vagy csak nem akartak kilógni az általános, csak a katalógusadatokban jelentkező csökkenő tendenciából (aminek végeredményét különböző perek és botrányok jelzik), az már más kérdés.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.25 09:42:05 írta music »
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3227 Dátum: 2017.01.25 09:42:17 »
Egyes nyugati piacokra a SOL felszereltséggel alapáron járt a VSC/TRC páros, így pl. tesómék 2010-es 1,33-asába is. Tudtommal lehetett rendelni külön csomagban a VSC/TRC-t valami 160 000Ft-ért.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3228 Dátum: 2017.01.25 09:44:55 »
Igen, behozott kocsiban elképzelhető, mert még az azonos nevű felszereltségi szintek is országonként eltérő tartalmat kap(hat)tak.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Eladó Yaris
« Válasz #3229 Dátum: 2017.01.30 08:58:20 »
Tesómék autója lett eladó (mert megérkezett az utódja)!

A képek magukért beszélnek, nincs semmiféle rejtett hibája, nagyon jó vétel!

https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.3_sol_ac-11085906
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Újabb családi Yaris II
« Válasz #3230 Dátum: 2017.02.24 12:29:42 »
Kedden rábólintottunk egy újabb Yarisra a Családba.
Anyukám HAstráját vasárnap elvitték, megindult, hát, az agyalás, hogy mi legyen helyette. Logikusnak tűnt sokáig, hogy tesómék 2006-os autóját vegye át anya, de figyelembe véve a várható felhasználási módot (leginkább kisvárosban, kisebb távokon), bejött mellé az 1.0 (3 hengeres, 69 LE-s) kis benzines változat is. Hahu választék között kevés a korrekt áron, korrekt állapotot és felszereltséget kínáló hirdetés, hetek-hónapok óta figyeljük az autók mozgását, mennyiért mit lehet kapni.
Megakadt a szemem egy fekete metál, 2009/02 forgalomba helyezésű (2008/11 havi gyártású) már ráncfelvarrott, Terra+-ként hirdetett 5 ajtós autón. Normális képekkel, azok alapján érdekesnek tűnő autóval, Monoron. Lebeszéltük a kereskedővel, másnap mentünk megnézni. Ez volt a mostani kedd.
A helyszínen - egy kereskedés, ami szinte csak külföldi import autókkal foglalkozik, legfőképp Németországból - várt minket az autó. A kereskedő hozta a kulcsot, elkezdtük nézegetni tesómmal tüzetesen.

Saját észrevételek:
1. egyből feltűnt egy kis rozsdanyom a szélvédő feletti lemez sarkán, néztem a szélvédő évjáratát, 2015. Cserélték a szélvédőt és valszeg, az összeszerelésnél maradt némi hézag, ahol be tudott szivárogni a sós lé (agresszívan sózott német utakon járt) és kissé felnyomta a fényezést. Megoldás: szélvédő szakműhelyben kiszed, rozsát eltüntetni, lekezelni, majd egész tetőn elfújni. Erre van nagyon jó műhely bcsabán, nem gond, ennyi legyen a legnagyobb baj. Ilyenem volt az E11 Corollámon is, megesik.
2. gumik 2014-es Sportiva Compact gyári méretben (185/60R15) acélfelnin, gyári picit karcos dísztárcsákkal. Nem nagy szám a gumi, de nem jelent azonnali költséget a cseréje, jó állapotúak.
3. Fékek elől-hátul kissé vállasak, ezekről majd később még írok!
4. az utastérben, bár cigarettáztak, nem volt dohányszag, illetve, egyéb kellemetlen szag, folt, vagy bármi nemű sérülés sem, de azért egy alapos kozmetika kell neki, hogy felfrissüljenek a kárpitok. Csak a maximalizmus miatt.
5. Motor szépen jár, de a - vélhetően - gyári, Exide Start-stopos akksi gyengélkedve indította, erről is később kaptunk plusz infót.
6. Kopásnyom szinte alig van a beltérben, a váltógomb (kerek formájú) tetejének jobb sarka kopott meg, ez olyan gyűrűs fogás miatt alakulhatott így, nem vészes. Bőrkormány rücsis mindenhol, ülések tartanak, nincsenek kiülve, váltó finoman jár a kulisszában, kuplung puha, fogáspontja pont jó. A motor hidegen kissé rázza a kasztnit, de ez a 3 hengeresek jellemzője.
7. Futott km: 175 000km az órában, elnézve az általános állapotát az autónak, teljesen reális és hihető. Évi 22 000km Németországban nem sok, gyakorlatilag nem érezni a kezelőszervek működésén a km-futást, sem a kort.
8. Vittem magammal OBDII kütyüt és iPad-et, ezen vizsgálva az autót, elmondható, hogy minden mutatott értéke rendben volt, a lambda jelek is szépen ugráltak fel-le (0,1-0,7), hibakód nincs.
9. A próbaút alatt meggyőző volt az autó: a futómű masszív, a kormány-váltó-kuplung teljesen rendben, a fékhatás nem erős, mert a tárcsák rozsdásak voltak, le kell(ett) "vasalnom" őket, hogy érezzem a hatásukat.
10. A klíma nem indult be, nem is kattant, a kereskedő szerint gáz kell bele (mit is mondhatott volna mást...)
11. A kereskedéstől 150m-re van a Toyota Kovács monori márkakereskedés és szervize, bevittük egy teljes állapotfelmérésre. Kb 30 percet várnunk kellett, mire fel tudták rakni a csáposra, de ezt követően bemehettünk és a szerelővel együtt elemeztük az autó állapotát csápossal megemelt helyzetben. Éééés, itt, bizony akadt néhány érdekesség:

Márkaszervizes átvizsgálás tapasztalatai:

1. Nem volt törve az autó, mindene ép, egyedül a jobb első ajtón lehetett mérni 136 mikront, mindenhol máshol 83-108 között volt. A szervizes elemenként legalább 4-5 különböző helyen mért, és ezeket az értékeket átlagolva vezette fel az állapotlapra. Igaz, a vezető oldalon a küszöb egy kb 10-15cm hosszon enyhén be van horpadva, de nem tűnik javíthatatlannak. Szintén megkapja majd feladatként a bcsabai fényező műhely.
2. Futómű: A só megtette a hatását! A lengéscsillapítót tányérjának alsó felülete (ahová rendszeresen csapódik a trutyi) korrodált, de ép. A futómű egyes elemein, felületi rozsda látható, ugyanígy a motortér alsó harmadában is ez a jellemző látvány a fém alkatrészeken és a blokk alján is (alu korrózió). Egyik sem vészes, nincs rohadva, kezelhető. Lengéscsillapítók jók, de a bal első rugó törött! A rugó alján, már a tányérra illeszkedő szakaszon, az utolsó 5cm szakasza letört. A törés nyoma friss, de korábban már megrepedt, ez is látszott rajta. Autósboltban megrendeltem az új rugókat, természetesen, párban. Kayaba 10 000Ft/db jelentős kedvezménnyel.
3. Fékek: Tárcsák kissé vállasak, az állástól korrodáltak, de betétek még vannak elől-hátul, a csere majd esedékes, de nem kell azonnal, a szerelő szerint, ebben még 20-30 000km van, le kell használni őket és aztán komplett csere elöl-hátul.
4. Olajszivárgás a blokkon egyetlen helyen, a blokk alján, egy szimering helyén volt látható, ami gyáriban 5700Ft, tehát, nem nagy költség.
5. Klíma gázzal megtöltötték, gyakorlatilag 0-hoz közeli gramm mennyiség volt benne. Kb 15 perc alatt a nyomást tökéletesen tartotta, a kritikus helyeken szivárgás jele nem volt észlelhető, a hatásfoka a töltést követően azonnal érződött. A töltött gázmennyiséget kértük hogy fejtse vissza, ürítse le a rendszert, hiszen, még nem egyeztünk meg az autó vételáráról a kereskedővel.
6. Gyári diagnosztika hibamentességet mutatott és élő adatai az autónak is teljesen rendben voltak.
7. A motorolaj friss, ahogy az olajszűrő is, de a levegő szűrő és a pollenszűrő nagyon szennyezett. Ezek vásárlás után eleve cserélendő tételek, szóval, lényegtelen a jelenlegi állapotuk.
8. Esetleges olajfogyasztás gyakorlatilag lehetetlen kiszűrni, erre Ők sem tudnak "okosságot". Ezek a benzin motorok eleve jó konstrukciók, de néha-néha előfordul, hogy teljesen random km-futást követően (van, hogy 100 000km alatt, de olyan is létezik, hogy 300 000km-nél még nem) fogyasztja az olajat. Megoldás erre is a gyűrűzés, de ne fessük az ördögöt a falra...
9. Az akkumlátor teszt eredménye azt mutatta, hogy terhelt állapotban 8V-ot tud, ami igen alacsony. Meg lehet próbálni egy 24 órás regeneráló töltést, de elképzelhető, hogy cserés lesz pl. idén tél előtt.
10. Bár, az ECU nem tárol belső, titkosított adatot az autó valós futásáról, de a szervizes szerint a mutatott km futás valós.

Hogy érthető legyen, miért írtam ennyire hosszasan a tapasztalatainkat... egyszerűen azért, mert, mint, láthatjátok, az általunk észlelt hibákon kívül, bizony találtunk még olyan - kisebb - dolgokat, amik a kereskedésben nem tűntek fel. A márkaszerviz 13 ezer pár száz Ft-ért végezte az átvizsgálást, de EZ alapján 90 000Ft-ot sikerült alkudnunk a vételárból!!! Megérte? MEG! Pedig, bátyám és jómagam is elég tüzetesen szoktunk autókat nézni, a kereskedő meg is jegyezte, hogy ez nagyon nem megszokott, hogy az utcáról betérő, magánemberek ennyire képben vannak egy-egy típussal kapcsolatban.
A vásárlás előtti márkaszervizes átvizsgálást, tehát, akkor ajánlom, amikor szubjektív megítélésünk alapján az adott autó vásárlásra érdemes! Ha nem az, eleve nem kell fizetni átvizsgálást, mert úgysem fogod megvenni, csak azt, ami NEKED alapvetően tetszik állapotra.

Pár adat az autóról:

- Ráncfelvarrott
- fekete metál, 5 ajtós
- Németországból érkezett, Münchenből, minden gyári dokumentációja megvan és a szervizszámlák is (utóbbiakat még nem láttam, de jövő hét elején, ha megyünk érte, azt is megkapjuk)
- 1 tulajdonosa volt
- 175 000 km
- felszereltsége: 7 légzsák, VSC/TRC, 4 tárcsafék, ABS, manuál klíma, kívül mindene színre fújt, bőr multikormány, elektromos ablakok, és külső tükrök; kerekek 15" acélfelnin vannak, B oszloptól hátra szép 3M-es fólia van (ez be lesz írva a forgalmiba is), távirányítós kp-zár + sima pótkulcs + kulcskód plakett és a többi apróság, ami a Yarisokat egyébként is jellemzi. Ezekből a tételekből látszik, hogy a német piacos Terra+ felszereltség gyakorlatilag egy magyar piacos SOL-nak felel meg 99%-ban! Az az 1% az első ködlámpa hiánya.  ::)
- Ár: 1,39M Ft-ra tartották, 1,3M Ft lett a vége 1 év műszakival (a német műszaki eddig tart, ez áthozható Magyarországra is)

Milyen azonnali teendők várnak vásárlás után?

1. szélvédő feletti kis korrózió megszüntetése + tetőfényezés
2. Két első rugó cseréje
3. szűrők cseréje
3+1: Motorolajat majd meglátjuk, mert arról nincs infóm, mi van benne. Annyi látszik rajta, hogy alig látszik a nívón...

EZ azért szerintem nem sok! 8 év/180 000km körül kellhet egy kicsivel alaposabb karbantartás jellegű beavatkozás.

Ui.: Figyelembe kell venni, hogy a kínálat valahol 1,2M Ft körül indul jelenleg, ezek jellemzően többet futott (2-300 000km) és/vagy sérült, alapfelszereltségű gépek. Az ember nem ezekről álmodik. Aztán van egy széles, 1,3-1,5M Ft-os sáv, ebben sok autó van, változó évjáratban, állapotban, felszereltségben. Közös jellemzőjük, hogy NEM gyári fényű minden elemük, esetleg töröttek is vannak közöttük. Anyukámnak mindennel együtt 1,5M Ft-ja volt másik autóra, ezért mi is ebből az ársávból válogattunk. Ezt követően van egy megint szűkebb, 1,5-1,7M Ft-os sáv, itt már vannak alapfelszereltségű, keveset futott, jó állapotú autók, de évjáratok tekintetében még mindig szórás mutatkozik. Itt azért lehet venni nem sokat futott, szép állapotú autókat. A legfelső sáv jelenleg az 1,8M-2,1M Ft. Ebből nagyon kevés van, sokszor túlárazott autókkal, de pl. tesóm ezen sáv közepéről vett ritka gyönyörű Yarist januárban. Azóta sincs olyan a piacon, brutál jó vétel volt (2010/05 SOL digit klímás, ezüst, gyári fény, összes szervizszámla stb.).
Fontos megjegyezni, hogy ezek az infók csak a benzines modellekre állnak, dízeleket nem is néztünk.

Képeket majd hozok, ha már nálunk lesz az autó... ;)

Köszönöm, ha elolvastad, remélem, tudtam néhány dologban hasznos információt adni!
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.24 12:39:30 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3231 Dátum: 2017.02.24 17:12:27 »
mennyivel fogyaszt többet tesódé(ami eladó),mint ez az uj 3hengeres??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3232 Dátum: 2017.02.25 00:18:13 »
Az újat még nem tudhatja.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3233 Dátum: 2017.02.25 22:43:57 »
mennyivel fogyaszt többet tesódé(ami eladó),mint ez az uj 3hengeres??
Nagyjából 20000km-t vezettem anno a 3 hengerest céges autóként. Tiszaújváros-Bcs-Tújváros úton, az M35-öt is beleértve, 5,1 volt az átlagom. Ennél kb fél literrel kér többet az 1,3-as. Városban inkább 1 literhez közelít a diffi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3234 Dátum: 2017.02.27 06:19:21 »
Nagyjából 20000km-t vezettem anno a 3 hengerest céges autóként. Tiszaújváros-Bcs-Tújváros úton, az M35-öt is beleértve, 5,1 volt az átlagom. Ennél kb fél literrel kér többet az 1,3-as. Városban inkább 1 literhez közelít a diffi.
hát fene tudja...
irtad,h kisvárosi használat,rövid távokon lesz hajtva az 1.0 yaris.
olyan nagyon sok fogykülönbséget nem tudok elképzelni a kettő között.
én biztos tesod yarisát vettem volna át ezesetben.
láttam hahun 7végén,h még az is megvan.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3235 Dátum: 2017.02.27 09:33:21 »
Épp hogy városban nagyobb a difi, mert nehezebb a nagyobb, és minél többet meg kell moccantani álló helyzetből, annál inkább kijön a különbség. Nem ehhez kell az erő, hanem a sebességhez: anno az 500-as Fiat 18 lóerős volt (igaz, csak 600 kiló), az is elindult, csak 80-nál nem ment többet.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3236 Dátum: 2017.02.27 09:44:23 »
Épp hogy városban nagyobb a difi, mert nehezebb a nagyobb, és minél többet meg kell moccantani álló helyzetből, annál inkább kijön a különbség. Nem ehhez kell az erő, hanem a sebességhez: anno az 500-as Fiat 18 lóerős volt (igaz, csak 600 kiló), az is elindult, csak 80-nál nem ment többet.
Így van, ez alapján maradtunk mi is a kisebb motor mellett.

Akibor, nem csak a motor határozza meg a döntés alapját. Mindent egybe vetve jobbnak, megfelelőbbnek ítéltük meg az újabb, jobban felszerelt, sérülésmentes autót. Igen, több km van benne, de a tesómét sem kértük le a KKEH-tól, lehet (bár kétlem!), hogy 40-50 000km-rel akár abban is több van. Ha nincs, akkor, szimplán csak alacsonyabb igényű gazdája volt, mint az újnak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3237 Dátum: 2017.02.27 13:04:45 »
hát,ti tudjátok...
majd du lekérek egy motorrendszámot ügyfélkapun,lehet lekérem tesod yarisát is...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3238 Dátum: 2017.02.27 14:26:00 »
hát,ti tudjátok...
majd du lekérek egy motorrendszámot ügyfélkapun,lehet lekérem tesod yarisát is...
Azt megköszönném, ha a tesómét is lekérdnéd, ki is fizetném. Sajnos nekem nincs ügyfélkapu regisztrációm és ahogy néztem kiba..ott bonyolult az igénylése. Feleslegesen bonyolult. Kérd már le, légy szíves! (KES361)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3239 Dátum: 2017.02.27 14:57:55 »
Üdv!
Bonyolult ügyfélkapra regisztrálni??
Csak úgy bementem a Kormányhivatalba, húztam sorszámot, innen kezdve 6 (hat) perc múlva már a járdán gyalogoltam, minden megvolt. Utána a kapott e-mailben levő linken aktiválja az ember és ennyi.

TtkRN2