Szerző Téma: Yaris II - 2005  (Megtekintve 580897 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

andrew82

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 410
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3210 Dátum: 2016.12.18 13:35:12 »
Csak tippnek szántam :yes:
Az enyémhez csak 45Ah-t hoz ez az autoakku24. Ehhez képest elfért a 74 Ah-s is:)
Múltkor is jól jött: egész éjjel nyitva volt egy ajtó, csomagtérvilágítás, utastérvilágítás, slusszkulcsvilágítás kb. 14 órát ment, meg sem érezte :D

TtkRN2

jah hát akkora kamion akksival persze  :D Jó is az.

Toti117

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3211 Dátum: 2016.12.30 22:50:42 »
Sziasztok!

Szeretnélek megkérdezni titeket hogy érdemese e egy 2006 1.3 Yaris megvenni 300 E kilométerrel?
A tulaj szerint német autopályán tette bele ezt a távolságot 90% ban, végig márkaszervizbe hordta.

Köszönöm elöre is.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3212 Dátum: 2016.12.31 15:56:36 »
Erre a kérdésre mit tudnánk válaszolni? Ez kb. olyan, mint hogy érdemes-e egy csípőficamos emberrel házasságot kötni?
Általánosságban lehet válaszolni, de az a konkrét esetre nem sok tanulsággal bír.
Ha tényleg csak annyi, és semmi más, az autó baja, hogy 300.000 km van benne, akkor természetesen ez ne tartson vissza. DE. Látatlanban az ember ne vegyen használt autót! A megnézés alatt sok minden kiderülhet, ha értő szemek nézik.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3213 Dátum: 2017.01.11 11:08:05 »
Legnagyobb örömömre, hétfőn megérkezett a családba egy újabb YarisII-es. 2010-es, legutolsó évjárat (a hátsó lámpa búrák csak piros-fehérek és a féklámpa gyárilag ledes, mint a TS-ben), 1,33 dual vvt-i SOL (Németországi SOL = digit. klímás), start-stop-os, ezüst színben, 5 ajtóval és valós 85000km-rel (minden szerviz számlája megvan hozzá). Sérülve soha nem volt, az első lökösön van 2 apró karc, stifttel javíthatók. 2 garnitúra kerékkel (Dunlop nyári és Michelin téli) adták, melyek első szerelésűek, de 1-2 szezon azért még van bennük, nem kell azonnal gumizni az autót.
Márkaszervizes állapotfelmérésen a mesterszerelő csak annyit mondott, "hát ezen mit nézzek, ez úgy jó, ahogy van...".  :whistling: :D

Pénteken kap új töltet olajat (Eneos Sustina 5W-30) és szűrőket, mert aktuális a csere. Egyetlen szépséghibája volt, hogy a gyári távirányítós kulcsát a Monika (előző, egyetlen tulaj) elhagyta, így csak a sima pótkulcs van hozzá jelenleg. Ez nem sokáig marad így, mert megrendeltük a márkaszervizbe a vadiúj távirányítós kulcsot az autó saját kulcskódja alapján, így az olajcserekor az is fel lesz programozva (br. 33e Ft a kulcs elektronikával + 3000 Ft a felprogramozás). Itt megjegyezném a Toyota Motor Hungary rendkívül korrekt segítségnyújtását, hiszen, a nekik írt emailemre 1 munkanapon belül válaszolva küldték az alvázszám alapján általuk lekért kulcskódot.

Pár szó az új szerzeményről: Nagyon egyben van, rendkívül hatékony a zajszigetelése a kabinnak. Csendes a motorja, 6 fokozatú váltójával (kiválóan kapcsolható, rövid utakon jár, pontos megvezetésű!) GPS szerinti 120km/h-nál (óra szerint 125km/h) forog a motor 3000-et 6. fokozatban. Fogyasztása a spritmonitor alapján 4,9-5,8 közötti, döntően 5,5 liter közöttiek az értékek. Ez tesóméknál valszeg több lesz, mert kisvárosi hidegjáratok is lesznek benne, ilyen körülmények között a 4 hengeres YarisI-esük 7,7-7,8 litert fogyasztott télen, hidegben. Hosszútávon, viszont 5-5,5 literre várható a fogyasztása.


Ugyanitt eladóvá vált az eddigi 2006-os 1,3 vvt-i Ice Plus kisautó. Kb 130 000km körül jár, mindene rendben van műszakilag és esztétikailag is. Lemezei körül több volt ugyan fényezve, de sehol nem szenvedett lemez alatti sérülést a múltban, egyben lévő kisautó az is. Jó gumik is vannak hozzá, igazából teljesen költségmentes, csak használni kell. Van benne jó minőségű BT-kihangosító is. Az autó színe ez a Yarisos szürkés-kékes-zöldes metál. Ha valakit érdekel, privátban kereshet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3214 Dátum: 2017.01.11 20:40:22 »
Grat hozzá, és biztatásul a fogyasztáshoz annyit tudok mondani, hogy a mostani résztávom (~200km) csak városi, max. 10 km-es utakból jött össze, ráadásul jó hiddeg is van, és 7,1-et mutat az eddig pontosnak bizonyuló bc. (Csak viszonyításképpen az előd Corsával ez másfél literrel több lenne, ezzel a Yarissal az eddigi legmagasabb tankolt fogyim 6,3...)
music     

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3215 Dátum: 2017.01.20 09:25:38 »
Sziasztok !

Az mennyire ok, hogy a mostani nagy hidegekben az indításkor egy 1-2 tizedmásodpercig hangos fura hangot ad a gép ?
Olyan rovid ideig tart, hogy nem tudom beazonosítani, hogy lánc csörgés-e vagy sem de elg hangos, mintha szárazon indulna.....

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3216 Dátum: 2017.01.20 09:34:04 »
Sziasztok !

Az mennyire ok, hogy a mostani nagy hidegekben az indításkor egy 1-2 tizedmásodpercig hangos fura hangot ad a gép ?
Olyan rovid ideig tart, hogy nem tudom beazonosítani, hogy lánc csörgés-e vagy sem de elg hangos, mintha szárazon indulna.....

Normális jelenség. Hideg van, az olaj kissé sűrűbb az alacsony hőmérséklet miatt a vezérműlánc, pedig, olajban fut, ezért elképzelhető, hogy az első indulásnál becsörren a lánc. Ez, azonban elhalkul, ahogy kialakul a megfelelő kenés.
Kritikus fontosságú, hogy megfelelő minőségű 5W-30-as olaj legyen a motorban és a szintje is megfelelő legyen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3217 Dátum: 2017.01.20 09:50:51 »
Grat hozzá, és biztatásul a fogyasztáshoz annyit tudok mondani, hogy a mostani résztávom (~200km) csak városi, max. 10 km-es utakból jött össze, ráadásul jó hiddeg is van, és 7,1-et mutat az eddig pontosnak bizonyuló bc. (Csak viszonyításképpen az előd Corsával ez másfél literrel több lenne, ezzel a Yarissal az eddigi legmagasabb tankolt fogyim 6,3...)
Köszönjük.  ;)

Az első tapasztalatok alapján néhány észrevétel a ráncfelvarrás előtti YII-höz képest:
- érezhetően csendesebb, komfortosabb az utastér, hatékonyabb a zajszigetelés
- a ráncfelvarrás előtti modell jobb kiállású autó, mert az újabb típus magasabb (futóműhangolás). A gumik ugyanazon méretűek
- A ráncfelvarrott típus 6 sebességes váltója iszonyat jól eltalált szerkezet, sokkal jobb, rövidebb utakon, pontosabban kapcsolható. Ennek ellenére, a sima 1,3-as menet közben élénkebb, dinamikusabb, az újabb típus nyugodtabb, komfortosabb.
- Kellemesek a szellőzőrostélyok körüli vékony króm karikák, ezek az elődből hiányoztak.
- Az 1,33 dual-vvt-i motor alapjáraton kissé zajosabban jár, mint a sima 1,3 vvt-i, de mindkettőnél halkabb és simább járású az 1,0 4 hengeres vvt-i.
- Fogyasztás: vidéki kisvárosban, hideg üzemben (-3 - -15 Celsius), bemelegedés nélkül jelenleg 7,5 l/100km a fogyasztás. Ez gyakorlatilag megegyezik a YI 1,0 4 hengeres, 65 LE-s változat adatával (7,7-7,8 l/100km), mégis, 38LE-vel erősebb és 0,333 literrel nagyobb hengerűrtartalmú a motor benne.

Negatívum:
Hiába a bőséges (német piacos) SOL felszereltség, sajnos az ablaktörlőn nincs intervallumos törlést tovább osztó gyűrű. Pedig jó dolog lenne, hiányzik. Esőérzékelő ablaktörlő szintén nincs, hogy értelmét veszítse ez a funkció, így hiányzik az osztható intervallum kapcsoló.

Múlt pénteken megjárta a márkaszervizt olajcsere céljából, illetve, beszerzésre került a hiányzó távirányítós kp-záras kulcs is. Abszolút korrektek voltak - ismét - a békéscsabai A1 Toyota Szalon és Márkaszerviz szakemberei. Olajat, szűrőket vittünk (Eneos Sustina 5W-30 + Mann olajszűrő + BluePrint levegőszűrő), a munkadíjra tartottunk igényt, valamint, gyári festékjavító stiftet is vettünk hozzá.

Összesen 46.000 Ft-ot fizettünk, ebből 36000 Ft volt a kulcs és a programozása, 2400Ft a festék stift, a többi a munkadíj (beleértve egy komplett állapotvizsgálatot is). Ez minden, csak nem drága, teljesen értékarányos szolgáltatás, ráadásul, az elektronikus szervizkönyv és a papír alapú vezetése is folytatódott.

Tavasszal, a következő beavatkozás a 4db irrídiumos gyertya cseréje lesz, mert kb akkor jár le a 90 000 km-es periódusa (most 86000km van az autóban).
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.20 09:52:32 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3218 Dátum: 2017.01.20 10:10:11 »
Normális jelenség. Hideg van, az olaj kissé sűrűbb az alacsony hőmérséklet miatt a vezérműlánc, pedig, olajban fut, ezért elképzelhető, hogy az első indulásnál becsörren a lánc. Ez, azonban elhalkul, ahogy kialakul a megfelelő kenés.
Kritikus fontosságú, hogy megfelelő minőségű 5W-30-as olaj legyen a motorban és a szintje is megfelelő legyen.

Hmmmm....ezek szerint nálatok is ilyen ?
Egyébként 0w-20 -at használok...
Arra is gondoltam, hátha az indító fogaskerék nem húzódik időben vissza a tengelyen.....mondjuk ha az a tengely lenne lemeredve egy kicsit, akkor azt az indításon is érezném.....

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3219 Dátum: 2017.01.20 10:13:12 »
Hmmmm....ezek szerint nálatok is ilyen ?
Egyébként 0w-20 -at használok...
Arra is gondoltam, hátha az indító fogaskerék nem húzódik időben vissza a tengelyen.....mondjuk ha az a tengely lenne lemeredve egy kicsit, akkor azt az indításon is érezném.....

Szerintem vékony bele a 0W-20. Eleve a gyártó az 5W-30 viszkozitást adta meg a tiedben is, és még a modernebb, 1,33-asban is. Én ettől maximum a 0W-30-ig térnék el, de a melegoldali viszkozitást nem csökkenteném a gyári ajánlott viszkozitás alá.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3220 Dátum: 2017.01.20 10:42:19 »
Szerintem vékony bele a 0W-20. Eleve a gyártó az 5W-30 viszkozitást adta meg a tiedben is, és még a modernebb, 1,33-asban is. Én ettől maximum a 0W-30-ig térnék el, de a melegoldali viszkozitást nem csökkenteném a gyári ajánlott viszkozitás alá.

A 2007 -es Yaris gyári könyve a 2sz-fe -hez már a 0w-20 -at is ajánlja. Gondoltam mivel rövid távokra használom elsősorban 2x25 km minden nap, ezért ez ideális, télen meg pláne.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3221 Dátum: 2017.01.20 10:45:49 »
Az első tapasztalatok alapján néhány észrevétel a ráncfelvarrás előtti YII-höz képest:
- érezhetően csendesebb, komfortosabb az utastér, hatékonyabb a zajszigetelés
- a ráncfelvarrás előtti modell jobb kiállású autó, mert az újabb típus magasabb (futóműhangolás). A gumik ugyanazon méretűek
- A ráncfelvarrott típus 6 sebességes váltója iszonyat jól eltalált szerkezet, sokkal jobb, rövidebb utakon, pontosabban kapcsolható. Ennek ellenére, a sima 1,3-as menet közben élénkebb, dinamikusabb, az újabb típus nyugodtabb, komfortosabb.
- Kellemesek a szellőzőrostélyok körüli vékony króm karikák, ezek az elődből hiányoztak.
- Az 1,33 dual-vvt-i motor alapjáraton kissé zajosabban jár, mint a sima 1,3 vvt-i, de mindkettőnél halkabb és simább járású az 1,0 4 hengeres vvt-i.
- Fogyasztás: vidéki kisvárosban, hideg üzemben (-3 - -15 Celsius), bemelegedés nélkül jelenleg 7,5 l/100km a fogyasztás. Ez gyakorlatilag megegyezik a YI 1,0 4 hengeres, 65 LE-s változat adatával (7,7-7,8 l/100km), mégis, 38LE-vel erősebb és 0,333 literrel nagyobb hengerűrtartalmú a motor benne.
Negatívum:
Hiába a bőséges (német piacos) SOL felszereltség, sajnos az ablaktörlőn nincs intervallumos törlést tovább osztó gyűrű. Pedig jó dolog lenne, hiányzik. Esőérzékelő ablaktörlő szintén nincs, hogy értelmét veszítse ez a funkció, így hiányzik az osztható intervallum kapcsoló.
Na, ez érdekes.
A csendességet aláírom, még autópályatempónál sem (3000 környéke 6.-ban) zavaró a motorhang, teljesen normális hanngerővel lehet beszélgetni.
A magasságkülönbséget eddig nem láttam, nyilván a két autót egymás mellé állítva kiütközik. Viszont nekem jobban tetszik, hogy optikailag megosztották a hátsó lökhárítót, és nem egy egységes felület. A váltó tényleg jó, ez az első Toyotám, ahol gyakorlatilag (és végre!) elfelejthető a hátramenet kapcsolásánál a kétszer kuplungolás. Az elődmodell - gondolom - a rövidebb váltóáttét miatt lehet élénkebb.
Krómkarikám nekem sincs, ez valszeg csak a ráncfelvarrott Sol sajátja lehet.
Azt viszont döbbenettel olvasom, hogy az előd alapjárata ennél halkabb, elképzelni is nehéz, hogy lehetséges ez... Persze én a COV motorjához vagyok szokva, amelyik hidegen 2000-es fordulaton kezd.  :wacko: Ahhoz képest az 1,33-as moci hallhatatlan.
A motor viselkedését tekintve erősen emlékeztet az Avensis D4 motorjára. Alapból mackós, nem nagyon akar menni, - persze a kétezres sokkal nyomatékosabb, ez alacsony fordulaton döglött - viszont kellő fordulatszámon hirtelen megjön a dinamikája, amit addig ki se nézel belőle.
A fogyi szerintem még fog lejjebb menni, a korábban írt magas részadatot sikerült 7,0 alá levinnem, plusz tegnap megjártam Kecskemétet, és így már "csak" 6,5 az átlag, ami még így is negatív rekord, de  már csak kicsit fog megdőlni, és a mínuszokat tekintve abszolút rendben is van.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.20 10:47:23 írta music »
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3222 Dátum: 2017.01.20 11:48:38 »
Na, ez érdekes.
A csendességet aláírom, még autópályatempónál sem (3000 környéke 6.-ban) zavaró a motorhang, teljesen normális hanngerővel lehet beszélgetni.
A magasságkülönbséget eddig nem láttam, nyilván a két autót egymás mellé állítva kiütközik. Viszont nekem jobban tetszik, hogy optikailag megosztották a hátsó lökhárítót, és nem egy egységes felület. A váltó tényleg jó, ez az első Toyotám, ahol gyakorlatilag (és végre!) elfelejthető a hátramenet kapcsolásánál a kétszer kuplungolás. Az elődmodell - gondolom - a rövidebb váltóáttét miatt lehet élénkebb.
Krómkarikám nekem sincs, ez valszeg csak a ráncfelvarrott Sol sajátja lehet.
Azt viszont döbbenettel olvasom, hogy az előd alapjárata ennél halkabb, elképzelni is nehéz, hogy lehetséges ez... Persze én a COV motorjához vagyok szokva, amelyik hidegen 2000-es fordulaton kezd.  :wacko: Ahhoz képest az 1,33-as moci hallhatatlan.
A motor viselkedését tekintve erősen emlékeztet az Avensis D4 motorjára. Alapból mackós, nem nagyon akar menni, - persze a kétezres sokkal nyomatékosabb, ez alacsony fordulaton döglött - viszont kellő fordulatszámon hirtelen megjön a dinamikája, amit addig ki se nézel belőle.
A fogyi szerintem még fog lejjebb menni, a korábban írt magas részadatot sikerült 7,0 alá levinnem, plusz tegnap megjártam Kecskemétet, és így már "csak" 6,5 az átlag, ami még így is negatív rekord, de  már csak kicsit fog megdőlni, és a mínuszokat tekintve abszolút rendben is van.
Nem úgy értem a "hangosabb" szót, hogy zavaróbb, sokkal inkább a motor zajszíne eltérő a sima 1,3-astól. Az új valamivel "cirippelősebben" jár, míg a régiből ez a zajforrás hiányzik. Menet közben és/vagy bent az utastérben ebből az eltérő hangszínből egyáltalán semmi nem hallatszik, csak az, hogy az új kevésbé remeg üzemmeleg alapjáraton.
A magasságkülönbség minimális. Éppen annyi, hogy míg a réginek fel lehet nyitni a csomagtartóját a garázsban, addig az újéval vigyázni kell, mert eléri a tetőt. Nagyon pici a különbség, de a két autót egymás mellé állítva, valahogy mokányabbnak tűnik a rég. Az újabb típus finomabb, frissebb (lökhárítók, lámpák, hűtőrács), feminimebb kiállású, ha lehet így nevezni. :-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3223 Dátum: 2017.01.20 11:50:29 »
A 2007 -es Yaris gyári könyve a 2sz-fe -hez már a 0w-20 -at is ajánlja. Gondoltam mivel rövid távokra használom elsősorban 2x25 km minden nap, ezért ez ideális, télen meg pláne.
Nem vitatom, csak fura. Átnéztem a 2010-es Yarisunk (tesóméké) használatiját, abban nem írtak 0W-20-as olajat az 1,33 dual-vvt-i -hez sem. Ellenben, az 5W-30 szerepel elsődleges ajánlásnak és a márkaszervizes számlán is ez az olaj van feltüntetve.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3224 Dátum: 2017.01.20 19:33:22 »
Hiába a bőséges (német piacos) SOL felszereltség, sajnos az ablaktörlőn nincs intervallumos törlést tovább osztó gyűrű. Pedig jó dolog lenne, hiányzik. Esőérzékelő ablaktörlő szintén nincs, hogy értelmét veszítse ez a funkció, így hiányzik az osztható intervallum kapcsoló.

Az intervallumos törlést tovább osztó gyűrű ott van az esőérzékelős modellen is, csak más a funkciója: az érzékelés érzékenységét szabályozza.  ;)