Szerző Téma: Yaris II - 2005  (Megtekintve 586956 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3030 Dátum: 2015.03.02 11:02:32 »
Az van, hogy Nekem ez a kocsi kb. 2.5 éves korában tűnt fel. Akkor garanciában cseréltettem karral együtt. Jó lett, aztán idővel ismét ezt csinálta.
Szerintem az időjárási körülmények hatására elvetemedik a kar. Másra nem tudok tippelni. Minden idősebb Yaris II-őn (>3év) ilyen, megfigyeltem.

Na megint aktuális lett ez a téma nálam. Ma reggel folytattam egy kis vizsgálatot, sikerült úgy leállítanom a motort hogy a hátsó ablaktörlő a felső végállásában állt meg, és lám mit tapasztaltam.

Miközben a legalsó (nyugalmi) pozícióban teljes erővel nyomul a lapát az üvegre (elég durván el is van hajolva hosszában a lamella tőle), a felső végállásban szinte alig ér az üveghez. Ebben a pozícióban szabadon lehet mozgatni és a domború felületen úgy áll meg ahogy odateszed, semmi nyomás nem nehezedik a lamellára, ergo nincs mi odatapassza.

Szerintem egyszerűen rosszul van megtervezve ez a kar. Kettős hatás van, egyrészt valóban lehet egy kis megvetemedés a kar részéről, de a lapát részéről is, aki az irdatlan lenti nyomás hatására kifeszül (hiszen amikor nem használjuk akkor is úgy van kifeszítve), és persze hogy egy idő után elveszti rugalmasságát és "elfelejt" a fenti domború felületre ráfeküdni.
Azt is észrevettem, hogy a kar és ezáltal a lapát alsó síkja nem párhuzamos az ablakfelület tangenciális tengelyével, se fent, se lent. Valószínűleg itt van a kutya elásva.

Rendelni fogok eBay-en egy utángyártott idevaló kart, és mint már írtam, hőlégfúvóval "áttervezem" egy picit az erőviszonyokat a szerkezetben, annak érdekében, hogy nyugalmi állapotba a kar ne nyomuljon ilyen erősen alul, cserében fent is maradjon benne egy kis erő.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.02 11:05:17 írta robi (Robi) »

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3031 Dátum: 2015.03.02 11:30:25 »
Na megint aktuális lett ez a téma nálam. Ma reggel folytattam egy kis vizsgálatot, sikerült úgy leállítanom a motort hogy a hátsó ablaktörlő a felső végállásában állt meg, és lám mit tapasztaltam.

Miközben a legalsó (nyugalmi) pozícióban teljes erővel nyomul a lapát az üvegre (elég durván el is van hajolva hosszában a lamella tőle), a felső végállásban szinte alig ér az üveghez. Ebben a pozícióban szabadon lehet mozgatni és a domború felületen úgy áll meg ahogy odateszed, semmi nyomás nem nehezedik a lamellára, ergo nincs mi odatapassza.

Szerintem egyszerűen rosszul van megtervezve ez a kar. Kettős hatás van, egyrészt valóban lehet egy kis megvetemedés a kar részéről, de a lapát részéről is, aki az irdatlan lenti nyomás hatására kifeszül (hiszen amikor nem használjuk akkor is úgy van kifeszítve), és persze hogy egy idő után elveszti rugalmasságát és "elfelejt" a fenti domború felületre ráfeküdni.
Azt is észrevettem, hogy a kar és ezáltal a lapát alsó síkja nem párhuzamos az ablakfelület tangenciális tengelyével, se fent, se lent. Valószínűleg itt van a kutya elásva.

Rendelni fogok eBay-en egy utángyártott idevaló kart, és mint már írtam, hőlégfúvóval "áttervezem" egy picit az erőviszonyokat a szerkezetben, annak érdekében, hogy nyugalmi állapotba a kar ne nyomuljon ilyen erősen alul, cserében fent is maradjon benne egy kis erő.

Rejtély, mert nekem 8 év után is jól töröl, max. 2-szer cseréltem eredeti gumilapot. Lehet, hogy más a karhosszom? Amúgy garázsban alszik a kocsi, de naponta volt úton 5 évig. Most kevesebbet. Hozzáteszem, hogy nagyon finnyás vagyok az ablaktörlőimre, tehát nem az igényemmel van baj...
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3032 Dátum: 2015.03.02 11:42:01 »
Hát a Veszprém környéki nagymama akitől vettük az autót aszonta hogy többnyire nála is garázsban aludt a kocsi 6 évig, de ki tudja.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3033 Dátum: 2015.03.02 16:34:21 »
Na megint aktuális lett ez a téma nálam. Ma reggel folytattam egy kis vizsgálatot, sikerült úgy leállítanom a motort hogy a hátsó ablaktörlő a felső végállásában állt meg, és lám mit tapasztaltam.

Miközben a legalsó (nyugalmi) pozícióban teljes erővel nyomul a lapát az üvegre (elég durván el is van hajolva hosszában a lamella tőle), a felső végállásban szinte alig ér az üveghez. Ebben a pozícióban szabadon lehet mozgatni és a domború felületen úgy áll meg ahogy odateszed, semmi nyomás nem nehezedik a lamellára, ergo nincs mi odatapassza.

Szerintem egyszerűen rosszul van megtervezve ez a kar. Kettős hatás van, egyrészt valóban lehet egy kis megvetemedés a kar részéről, de a lapát részéről is, aki az irdatlan lenti nyomás hatására kifeszül (hiszen amikor nem használjuk akkor is úgy van kifeszítve), és persze hogy egy idő után elveszti rugalmasságát és "elfelejt" a fenti domború felületre ráfeküdni.
Azt is észrevettem, hogy a kar és ezáltal a lapát alsó síkja nem párhuzamos az ablakfelület tangenciális tengelyével, se fent, se lent. Valószínűleg itt van a kutya elásva.

Rendelni fogok eBay-en egy utángyártott idevaló kart, és mint már írtam, hőlégfúvóval "áttervezem" egy picit az erőviszonyokat a szerkezetben, annak érdekében, hogy nyugalmi állapotba a kar ne nyomuljon ilyen erősen alul, cserében fent is maradjon benne egy kis erő.
Nekem ugyan ez volt az előző off citroenemen on, a hibát egy wd40 kúra a törlő csatlakozójához és átmozgatás megoldottad. :D

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3034 Dátum: 2015.03.02 20:36:22 »
Nekem ugyan ez volt az előző off citroenemen on, a hibát egy wd40 kúra a törlő csatlakozójához és átmozgatás megoldottad. :D

Megvallom én is azt akartam kérdezni, hogy elég a kar nyomóereje? Mert annak kellene a két csuklós felfogót a lappal ráfektetni teljes hosszban...
Van ott még a rugó is, amit meg kellene vizsgálni, elég erős-e még. Én is rendszeresen tisztítom a csuklónál, könnyen is mozog.
WD-t neki először!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3035 Dátum: 2015.03.02 21:17:29 »
Megvallom én is azt akartam kérdezni, hogy elég a kar nyomóereje? Mert annak kellene a két csuklós felfogót a lappal ráfektetni teljes hosszban...
Van ott még a rugó is, amit meg kellene vizsgálni, elég erős-e még. Én is rendszeresen tisztítom a csuklónál, könnyen is mozog.
WD-t neki először!
Így van, a rugóhoz, meg minden mozgó helyre és jól átmozgatni. Nekem segített.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3036 Dátum: 2015.03.03 13:09:40 »
Ó ezeken rég túlvagyok. A felső állásban a rugó már nem húz semmit, az alsóban viszont sokat.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3037 Dátum: 2015.03.03 19:24:29 »
Ó ezeken rég túlvagyok. A felső állásban a rugó már nem húz semmit, az alsóban viszont sokat.

Csodálkoztam volna, ha nem jártad volna körül ezt a dolgot... :yes:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Toya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • Yaris II 1.0 Sol MM-T ; Celica GT-S
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3038 Dátum: 2015.03.09 15:22:42 »
59300 km -ennek kb. 80 %-a város- 8 és fél év, egyszer már laptoppal után állítva.Ennyit bírt a kuplung MM-T váltóval.Egyik pillanatról a másikra elkezdett iszonyúan csúszni. Már nem lehet állítani. Erre mondjuk már régebben felkészítettek. Komplett szett+munkadíj 100-110 között lesz a héten...... :devil: Remélem ugyanennyit ki fog bírni! Végül is a szervizeken kívül még nem költöttem műszaki probléma miatt rá  :D
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.09 15:25:09 írta Toya »

Bíró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3039 Dátum: 2015.03.09 19:22:20 »
Ti milyen méretpontos szőnyeget vennétek, gumit vagy szövetet? Mind a kettőnek van előnye is hátránya is. Illetve vegyek méretpontos utángyártottat vagy gyárit? ::)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3040 Dátum: 2015.03.10 13:28:48 »
Én utálom a szőnyeget. Sajnos az van, de szívesen cserélném gumira.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3041 Dátum: 2015.03.10 14:37:07 »
Én az Avensishez megkapta a gyári szövetszőnyegeket is, de azok kitakarítva pihennek az ágynemútartónkban a házban. Vettem méretpontos gumiszőnyeget, mert azt sokkal könnyebb tisztítani és tisztán tartani is. Egyidőben mindkét szőnyeget nem célszerű, mert túl vastag lesz a "tömet" a lábunk és főleg a pedálok alatt.  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3042 Dátum: 2015.03.10 16:48:41 »
Nálam a szőnyegcsere nagyjából együtt jár a nyári/téli gumi cseréjével. Nyáron szövet szőnyeg, télen pedig gumi.

Bíró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3043 Dátum: 2015.03.10 18:26:55 »
Klikk
Én ezt néztem végülis gumiszőnyegből, elég jónak tűnik. És ezek nem tudnak bebüdösödni vagy nem párásodik be tőle jobban az autó hogy nem szívja esetleg be a vizet magába mint a szövet?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #3044 Dátum: 2015.03.13 09:45:12 »
Nem lesz egyszerű jó autót venni. A napokban is késő délután megjelent egy nagyon jónak tűnő, és még annál is jobb áron kínált 2011-es, tehát ráncfelvarrott Yaris II hirdetése, asszem Győrben volt az autó helyileg, másnap reggel 9-kor(!!!) már nem volt fenn a hirdetés.
music