Az van, hogy Nekem ez a kocsi kb. 2.5 éves korában tűnt fel. Akkor garanciában cseréltettem karral együtt. Jó lett, aztán idővel ismét ezt csinálta.
Szerintem az időjárási körülmények hatására elvetemedik a kar. Másra nem tudok tippelni. Minden idősebb Yaris II-őn (>3év) ilyen, megfigyeltem.
Na megint aktuális lett ez a téma nálam. Ma reggel folytattam egy kis vizsgálatot, sikerült úgy leállítanom a motort hogy a hátsó ablaktörlő a felső végállásában állt meg, és lám mit tapasztaltam.
Miközben a legalsó (nyugalmi) pozícióban teljes erővel nyomul a lapát az üvegre (elég durván el is van hajolva hosszában a lamella tőle), a felső végállásban szinte alig ér az üveghez. Ebben a pozícióban szabadon lehet mozgatni és a domború felületen úgy áll meg ahogy odateszed, semmi nyomás nem nehezedik a lamellára, ergo nincs mi odatapassza.
Szerintem egyszerűen rosszul van megtervezve ez a kar. Kettős hatás van, egyrészt valóban lehet egy kis megvetemedés a kar részéről, de a lapát részéről is, aki az irdatlan lenti nyomás hatására kifeszül (hiszen amikor nem használjuk akkor is úgy van kifeszítve), és persze hogy egy idő után elveszti rugalmasságát és "elfelejt" a fenti domború felületre ráfeküdni.
Azt is észrevettem, hogy a kar és ezáltal a lapát alsó síkja nem párhuzamos az ablakfelület tangenciális tengelyével, se fent, se lent. Valószínűleg itt van a kutya elásva.
Rendelni fogok eBay-en egy utángyártott idevaló kart, és mint már írtam, hőlégfúvóval "áttervezem" egy picit az erőviszonyokat a szerkezetben, annak érdekében, hogy nyugalmi állapotba a kar ne nyomuljon ilyen erősen alul, cserében fent is maradjon benne egy kis erő.