Szerző Téma: Yaris II - 2005  (Megtekintve 586867 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2955 Dátum: 2013.11.14 10:08:18 »
Akkor az alvázvédős topikot átjavíttatod padlólemezvédelemre ?  ;)
A topic neve helytelen. Mint egymással összetartozó, a szakzsargon által is ismert megfogalmazás, az alváz- és üregvédelem:flowers: (persze, mindenki tudja, miről van szó és csak a terepjárók alvázának védelméről esik benne szó. Helytelennek, azonban helytelen a megfogalmazás)
Alapvető különbség van az alváz és a padlólemez definíciója között.  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.14 10:10:10 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2956 Dátum: 2013.11.14 10:18:51 »
4 hónapos korában a YIII alján is láttam felületi rozsdát, pedig akkor még csak nyáron volt használva. -( Szerencsére az "alvázat"nem érintette, inkább a futómű elemeit és a kipufogón látszott. A 10 éves Corim külömbül nézett ki alulról. A Mayernél azt mondák, ez csak egy Yaris. :censored: Nem vagyok nyugodt, mindet Korrantal passziváltam, aztán alvázvédő festék+ viaszos alvázvédő.

Fényképeket mindenképpen készíts az autóról. A festés semmit nem ér, a rozsda eltávolítása és a maradék passziválása nélkül.
Lehet jobban járnál egy komplett alváz és belsőüregvédelmi kezeléssel, mert te is kifogtál egy "hétfői" autót.
Vmikor a Juszt műsorában volt egy Mercis akinek évente gariban javították a kocsiját (az belülről kifele rohadt), aztán nevetséges áron beszámították volna egy másikba.

Engem nem is a futómű és a kipuff apróbb rozsdafoltjai zavarnak. Na de a padlólemezen ne legyen már rozsda egy kvázi fiatal autónál. És nem gondolom, hogy a gyártási trehányságot én fogom kijavíttatni önköltségen...

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2957 Dátum: 2013.11.14 10:35:23 »
Szerintem a cikk nem korrekt, mert nem foglalkozik egyáltalán azzal, hogy hol állt 2 és fél éven keresztül az az autó, 49 km-en át.

Egyértelműen látható a kereskedő bénasága, aki nem volt képes ezt eladni ennyi ideig. Vagy ha nem bénasága, akkor nem akarata - mivel ez egy bemutató kocsi lehetett. Nos azért a kereskedők döntő többsége nem csak a szalon belterébe tartja a bemutató kocsikat, hanem kültérben is, a szalon előtt, szépen rendezett füves pázsiton, ahol inkább szemrevaló a szép autó, cserében agyba-főbe csapja az eső meg a hó, no meg ezután kiadós kézi mosás jön, hogy tetszetős maradjon. Ilyen körülmények között teljesen hihetőek a cikkben látható rozsdafoltok - mitöbb, el is fogadhatóak.

A cikk akkor lett volna korrekt, ha egy megrendelt autót vizsgál, amit a gyártósorról egyenesen a vevőnek szállítottak. Akkor még 49km sem lett volna benne, max. 8.

És egyébként igen, az 5 éves Yaris-om se néz így ki, azért, mert összesen kevesebbet állt kint az életében, mint amennyit valószínűleg a cikkben említett Auris. Szerintem manapság bármelyik új autóval ugyanez lenne a helyzet, ilyen esetben. Még azokkal is, amelyeknek nincs garázsa, és 2-3 évesen alánéznek.

Én ezért is tartottam mindig fontosnak amikor lakást kerestem (albérletként és sajátként is), hogy legyen garázsom. Nem csak nekem kényelmes reggel egy száraz, meleg autóba ülni, adott esetben jég/hó kapargatás mentesen, hanem az autó is meghálálja.

Ezt ugye nem gondolod komolyan?
2-3 év vagy akár 6-8 év alatt még kemény használat során sem elfogadott szerintem a rozsda egy új sérülésmentes autón. Pláne nem egy raktáron maradt/bemutató autón, bárhogyan is tárolták.
Nehogy már egy új autót csak garázsban lehessen tartani, mert különben elrohad 2-3 évesen, vagy akár 10 évesen. És mosni is csak mértékkel lehet? Ugyan már.  Szerintem egyik autó kezelési útmutatójában sincsenek ilyen korlátozások leírva...

Abban egyet értünk, hogy a garázs  jobban kímél egy autót. De azért bizonyos koron belül kint tároltnak sem szabadna baja lenni.
Bár olyanról is hallani értekezéseket, hogy egy téli sózás utáni beton aljzatú garázsba beállás vagy a parkolóban kinn hagyás károsabb e?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2958 Dátum: 2013.11.14 11:07:30 »
Na de a padlólemezen ne legyen már rozsda egy kvázi fiatal autónál. És nem gondolom, hogy a gyártási trehányságot én fogom kijavíttatni önköltségen...
Igazad van. -(
Én inkább próbálom megelőzni a bajt, illetve a nálam előforduló még jelentéktelen foltokat saját ktg-en javítom, mert jóval olcsóbb és kevesebb az idegeskedés.
A rozsdára nagyon allergiás vagyok, a 0km es téli acélfelniket is átlakkoztam, majd gumizás után kijavítottam, és minden autóra rakás előtt leviaszolom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2959 Dátum: 2013.11.14 12:50:54 »
Engem nem is a futómű és a kipuff apróbb rozsdafoltjai zavarnak. Na de a padlólemezen ne legyen már rozsda egy kvázi fiatal autónál.
Amiket látsz, azok felületi rozsdák. Könnyedén eltávolíthatók, passziválhatók. És akár mennyire is hihetetlennek tűnik, szinte bármilyen autón találsz ilyen korban hasonlókat.  :yes:

Ahogy agyarka is írta, célszerűbb magadnak megcsinálgatni, megelőzni a felületek növekedését, esetleges lemezlyukadásokat (szélsőséges esetben). Valószínűleg engem is zavarna a dolog, de jelenleg a 13 évet betöltött Avensisemen nincs említésre méltó korrózió. Futóműelemeken, kipufogón elvétve van, de az a hétköznapi használatban lévő autónál - szerintem - természetes. Igaz, utólagos rücsis védelmet kapott még Németországban az előző tulajtól, teszi is a dolgát.  :)

Kiegészítésképpen: Annyit mindig megteszek, hogy kb hetente mosom az autót. Télen, nyáron. Így sokkal kevésbé tud dolgozni rajta a téli sós lé. A kerékíveket is gondosan kimosom. És ennyi.

A Tied is 8 éves autó, teljesen megszokott az ilyen idős autón, hogy vannak korrodált felületei. De ezek nem érintik mélységében az igazán fontos részeket, csak a szemet zavarja.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.14 12:58:28 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2960 Dátum: 2013.11.14 13:00:45 »
Igazad van. -(
Én inkább próbálom megelőzni a bajt, illetve a nálam előforduló még jelentéktelen foltokat saját ktg-en javítom, mert jóval olcsóbb és kevesebb az idegeskedés.
A rozsdára nagyon allergiás vagyok, a 0km es téli acélfelniket is átlakkoztam, majd gumizás után kijavítottam, és minden autóra rakás előtt leviaszolom.

Valahol megértelek! De a garanciális javításnál nem jóval olcsóbb. Amúgy Nálam ez elvi kérdés, nem anyagi.
Amikor a pénztárnál kicsengeted a milliókat az új verdáért, aztán meg évekig odahordod kötelező szervizre, akkor készséges mindenki és csúsznak előtted. Ha garanciális dolog van, akkor is legyenek azok azt gondolom. Pláne, hogy Toyotáról beszélünk, aminek elvileg a jelében bízhatunk... ugye.

bepi81:
Itt nem 13 éves autókról van szó, hanem bőven garancián belüliekről. Nem gondolom, hogy ez a normális. Veszel egy új autót és nekiállsz barkácsolni, hogy ne rohadjon rád pár év múlva? Mivan???

Sokakat ez nem zavar/természetesnek tartják, sőt észre sem veszik. De szerintem garanciában nem csinálták volna már egyszer meg a 8 éves autót, ha nem éreznék a hiányosságukat a TMH-nál.

Persze már azt is el tudom hinni, hogy ez a fogyasztói társadalom annyira meg  van hülyítve, hogy ezek a dolgok elfogadottak és természetesek legyenek. Nálunk szerencsésebb történelmű országokban valóban lehet ez természetes, mert 3-5 évente ledobják az autóikat az emberek és jön az új. 
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.14 13:08:29 írta dert »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2961 Dátum: 2013.11.14 13:09:35 »
Valahol megértelek! De a garanciális javításnál nem jóval olcsóbb. Amúgy Nálam ez elvi kérdés, nem anyagi.
Amikor a pénztárnál kicsengeted a milliókat az új verdáért, aztán meg évekig odahordod kötelező szervizre, akkor készséges mindenki és csúsznak előtted. Ha garanciális dolog van, akkor is legyenek azok azt gondolom. Pláne, hogy Toyotáról beszélünk, aminek elvileg a jelében bízhatunk... ugye.

bepi81:
Itt nem 13 éves autókról van szó, hanem bőven garancián belüliekről. Nem gondolom, hogy ez a normális. Veszel egy új autót és nekiállsz barkácsolni, hogy ne rohadjon rád pár év múlva? Mivan???
De a téma a Te 8 éves autódtól indult. Az hol garanciális?  :szemez:

A cikkben bemutatott Aurisszal is hasonló a helyzet. Igen, zavaró. De nem szerkezeti rozsdáról van szó, amikor átlyukad a küszöb. Tévedés azt gondolni, hogy az állásban nem öregszik egy autó. Valószínűnek tudom azt is tartani, hogy az adott autó valamikor a tél folyamán került a kereskedésbe. A 49 km 1-2 tesztútból került bele (és akkor még nem is gondolok arra, hogy esetleg 2549km-ről van valójában szó), amit sózott, latyakos közegben tettek meg. Ezután leállították az autót és mosatás nélkül állt 2,5 évet a telepen. Bármi lehet. Nem állítom, hogy így volt, csak azt, hogy sok olyan döntő körülményt nem biztos, hogy ismerünk a cikk kapcsán, ami jelentősen befolyásolhatja ezeket a dolgokat. Látunk egy újszerű Aurist, aminek az alján megjelent felületi korrózió. És ennyi.

Érzésem szerint a cikket kissé felfújjátok...  :surrender: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2962 Dátum: 2013.11.14 13:10:11 »
De a téma a Te 8 éves autódtól indult. Az hol garanciális?  :szemez:

12 év rozsda garancia?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.14 13:13:15 írta dert »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2963 Dátum: 2013.11.14 13:11:53 »
12 év rozsda garancia?
12 év átrozsdásodási garancia! Soha nem felületi rozsdára adnak garanciát.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2964 Dátum: 2013.11.14 13:14:30 »
12 év átrozsdásodási garancia! Soha nem felületi rozsdára adnak garanciát.  :surrender:

Oké, legyen nem garanciális. Akkor miért javították már egyszer ez miatt 7 évesen?
A másik meg az, hogy a javításnak is van jótállása, ami 1 évet sem bírt ki.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2965 Dátum: 2013.11.14 13:19:51 »
Oké, legyen nem garanciális. Akkor miért javították már egyszer ez miatt 7 évesen?
A másik meg az, hogy a javításnak is van jótállása, ami 1 évet sem bírt ki.
Utóbbi szerintem inkább lehet jogos elvárás és követelés részedről, bár én nem vagyok jogász.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2966 Dátum: 2013.11.14 13:27:37 »
Utóbbi szerintem inkább lehet jogos elvárás és követelés részedről, bár én nem vagyok jogász.  ;)

Jogász én sem, de majd alakul.  :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2967 Dátum: 2013.11.14 16:12:23 »
a garanciális javításnál nem jóval olcsóbb. Amúgy Nálam ez elvi kérdés, nem anyagi.
 ... garanciában nem csinálták volna már egyszer meg a 8 éves autót, ha nem éreznék a hiányosságukat a TMH-nál.
Egy ismerősöm azért vett Peugeot-t, mert a márkaszerviz mellett volt a munkahelye. Azt mondta, neki mindegy, hogy a kocsival kinek az udvarán parkol. Amennyiben délutánra nem készülnek el a kocsijával, kap csereautót, egyébként meg a gari lejártával úgyis vesz egy másikat.
Én nem így vagyok. Időpontot egyeztetni, kivizsgáltatni, huzakodni, javítani, utazni összességében drágább, mint félévente alánézni és néhány perces állagmegóvást csinálni az autón. Amennyiben nem elég a megelőzés, akkor nálam a típus leírja magát. Az, hogy akkor mit fog lépni a TMH már nem fogja befolyásolni a következő új autóvásárlásomat, én is csak az elvek miatt vetném fel. Ne legyen az a válasz mint a Suzukinál a sebváltóra, náluk nincs rá garanciaidőn belül panasz, ill. az alvázvédelmen már lehet spórolni, mert a tipikus új autó vásárló max. 6 évig tartja meg.
A családban eddig én vagyok az egyetlen aki 10 éves autót lecserélt, a többi mind a bontóig maradt.
A Toyotánál biztosan érezték, hogy nincs rendben a védelem az autódnál, ezért -feltételezhetően- az átrozsdásodás megelőzésére végezték el a felületvédelem javítását. Átrohadt tartóelemet sokkal nehezebben, de lehet, hogy egyáltalán nem lehet korrekt módon helyreállítani.

Régebben olvastam, hogy vkinél szintén probléma volt a rozsdásodás, és a márkaszervíz meg akarta vonni a garit, mert -állításuk szerint szakszerűtlenül- javítva volt. Pechjükre a tulaj megmutatta a korábban náluk készült javításról a papírokat.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2968 Dátum: 2013.11.14 17:04:33 »
Nem semmi... Az enyém alja azért ennyire nem gáz szerencsére.

Az enyém ilyen (2002es Corolla)



robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Yaris II - 2005
« Válasz #2969 Dátum: 2013.11.14 17:35:41 »
Amiket látsz, azok felületi rozsdák. Könnyedén eltávolíthatók, passziválhatók. És akár mennyire is hihetetlennek tűnik, szinte bármilyen autón találsz ilyen korban hasonlókat.
Ezt írtam én is. A cikkben is ilyenekről van szó. Márpedig minden 2-3 éves autón vannak ilyenek, akár Toyota, akár nem... Ezektől koránt sem "rohad" szét az autó. De megelőzni lehet, ha elég lelkes vagy.