Szerző Téma: Yaris II - 2005  (Megtekintve 586974 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Endroo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2610 Dátum: 2008.06.21 13:13:17 »
Erre kiváncsi lennék, hogy mégis miért gáz, ha nappal is tompítottal közlekedsz? btw: a kávédarálómon ki se lehet kapcsolni a lámpát, csak tompított és "távolsági" :)
It seems they wanna finger print me and gimmie some years
They'll only get one finger while I'm shifting gears

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2611 Dátum: 2008.06.21 13:39:55 »
Idézet
A "bontószökevény" köszöni, jól van.

Ne haragudj, nem sértésnek szántam. Sokra tartam a Camryd, főleg azért mert mint tudod, a Mazdától nemrég vált meg a család, így tudom milyen egy derék idős járgány, ami csak szolgál és szolgál...
Azon akadtam csak fel, hogy ezt írtad:
Idézet
ellentétben az előddel, ez már valódi teljes értékű autó, néven nevezhető csomagtérrel, kellően tágas utastérrel, nagyon jó variálhatósággal, rengeteg praktikus részlettel, jó vezethetőséggel, megfelelő komforttal, kívül-belül tetszetős designnal.
Magyarul elmondasz egy halom jó tulajdonságát az újnak, és elébököd, hogy ellentétben az előddel. Háááát... Sarkos!

Idézet
kinyitottam a hátsó ajtót és láttam, hogy mennyire rövid a csomagtartó (hátfal és üléstámla közötti távolság). Ránézésre pl. még full előretolt állapotban sem lehetne pl. fektetve elhelyezni egy komplett kereket.
Ez így van! És valóban nem fér bele fektetve egy komplett kerék. Ebbe egyetértünk, csomagtartóban nagy a különbség az utód javára!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2612 Dátum: 2008.06.21 16:47:39 »
Idézet
A "bontószökevény" köszöni, jól van.

Ne haragudj, nem sértésnek szántam. Sokra tartam a Camryd, főleg azért mert mint tudod, a Mazdától nemrég vált meg a család, így tudom milyen egy derék idős járgány, ami csak szolgál és szolgál...
Azon akadtam csak fel, hogy ezt írtad:
Idézet
ellentétben az előddel, ez már valódi teljes értékű autó, néven nevezhető csomagtérrel, kellően tágas utastérrel, nagyon jó variálhatósággal, rengeteg praktikus részlettel, jó vezethetőséggel, megfelelő komforttal, kívül-belül tetszetős designnal.
Magyarul elmondasz egy halom jó tulajdonságát az újnak, és elébököd, hogy ellentétben az előddel. Háááát... Sarkos!

Igazad van, elég félreérthetően írtam, ebből a felsorolásból néhány dolog valóban megáll az elődmodellre nézve is - teljesen vagy legalábbis részben.

Ilyen pl. a variálhatóság, igen, az előd is jól variálható - ha nem is annyira mint a II, lévén annak csak egyben tologatható a hátsó ülése, amihez képest nagy előrelépés a II-ben az osztott tologathatóság. A II-ben meg tudom csinálni azt, hogy hátul komfortosan (értsd: hátratolt üléssel) ül egy személy, miközben az ülés kétharmada előre van tolva & le van hajtva, és így befér 3 ember, és elég sok cucc is. Az I-esben dönthettél, hogy hátsó utasok, vagy csomagok - vagy-vagy. Ezért -szerintem- javult a variálhatóság, és ez nekem nagy plusz lenne, hogy tudunk hárman utazni, inkluzíve egy rakás holmi.

A "megfelelő komfort" korlátozásokkal érvényes lehet az I-esre is - ha a 90-es évek vége kisautóinak mezőnyében vizsgálom, akkor mindenképpen megfelelőnek tekinthető.

A "rengeteg praktikus részlet" kitétel korlátozás nélkül megáll az elődmodellre is, ez tény.

A "jó vezethetőség" is.

Ezekre a dolgokra nézve valóban tévesen írtam, hogy "ellentétben az előddel".

A design meg ízlés dolga.

------------------------

Ami meg a Camryt illeti: mint autót (tehát a futott km-től függetlenítve), nem cserélném el még egy új Yarisra sem  :wub:
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.21 16:49:42 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2613 Dátum: 2008.06.21 19:18:45 »
Na így egészen máshogy hangzik. És természetesen egyet is értek.  :yes:
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2614 Dátum: 2008.06.21 21:19:53 »
Na így egészen máshogy hangzik. És természetesen egyet is értek.  :yes:

Peace  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2615 Dátum: 2008.06.22 00:21:01 »
Nappali világítás országúton:
Egy világítást használó autót hamarabb észlelünk. Ezt gondolom mindenki tudja/elismeri. A probléma ebben az, hogy ha egy kicsit is vakít a közeledő jármű lámpája, akkor sokkal nehezebb a jármű távolságát és sebességét felismerni/megbecsülni. Szvsz ez is igaz, bár sokan ezt vitatják. Két olyan eset van amikor a jármű vakíthat:
1.- Szarul van beállítva a lámpája. Az oeamtc szerint ez náluk 25%. Na ezzel az indokkal nem nagyon értek szvsz 1-et, mert erre sztem az a megoldás, h a rendőr az út szélén is ellenőrizhesse azt. Mondjuk ennek megvalósítása sem 5 euro. Bár amennyi hülyeséget ezek szoktak nézni, a mostani mániájuk pl a segédmotorok teljesítmény/sebességmérő padon való ellenörzése....az út szélén mobilan :eek:
2.- Amikor egy balról közeledő jármű elé fordulunk ki. Ugye minden balkormányos autónak jobbra/fel világít a lámpája...ebből következik, hogy ha jobbról akar vki elé fordulni, akkor még egy jól beállított lámpájú jármű is törvényszerűen vakítja a kikanyarodót...  egyébként ez volt a fő indokuk amiért végülis 2007 szept. 15-vel eltörölték a kötelező lámpahasználatot. Szerintük mióta kötelező volt a nappali világítás pont az ilyen kifordulós balesetek száma nőtt és szerintük olyan mértékben, hogy nem kompenzálta a korábban észreveszem jelenségből adódó előnyt...

Mellékesen környezetvédelmi/gazdaságossági (káros) mellékhatása is van a bekapcsolt világításnak, ezen okból személy szerint én örültem a döntésnek, de aki ismer az úgyis ismer   :winkiss: :wacko: :flowers:

Nem akarok ezzel vitát indítani, én csak leírtam amit erről olvastam. Lehet hogy már nincs fent az oeamtc.at-n, akkoriban volt róla egy jó hosszú cikk a lényeg ennyi volt....


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2616 Dátum: 2008.06.22 20:41:23 »
Nappali világítás országúton...

Mondjuk az osztrákokból kinézem, hogy alaposan utánaelemeztek-kalkuláltak. Ezzel együtt, én nem értek egyet a döntésükkel. Ég és föld, hogy mennyivel javítja az észlelhetőséget városon kívül a bekapcsolt világítás. Én a saját biztonságom érdekében folyamatosan használtam/használom, ott is, ahol nem (volt) kötelező, mint pl. Románia (időközben ott már kötelező is), vagy Németország, vagy éppen Ausztria.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2617 Dátum: 2008.06.24 12:34:10 »
Ha most elindulsz, a maira még odaérsz.
 :whistling:
bocsi nem voltam...de (mentségemre legyen mondva) szombat  reggel 8-ra székesfehérvárott kellett lennem  ::)

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Extrák
« Válasz #2618 Dátum: 2008.07.04 20:10:30 »
Idézetet írta: rezsofriedrich
Helló Mindenki!

Van valakinek már infója a "Tavaszi ajánlatokban"meghirdetett Yaris tempomat utánépítésrõl?Hogyan lehet beépíteni,(hogyan építik be?),mennyiért,milyen bonyolult,jó-e a kezelhetõsége stb.Gondolkodok rajta, mert sokat autózok országúton,autópályán(Ausztria).
Röviden:érdemes-e? :hmm:
Köszi a hozzászólásokat elõre is!

A  :toy: legyen Veletek!

A kezelhetõsége teljesen megegyezik a gyári tempomattal. Beépítése: egy dobozkát kell elhelyezni a mûszerfal alatt, a kezelõjét a kormánykerék burkolatánál, ezen kívül pár csatlakozó és pár vezeték bekötése. Szóval nem nagy beavatkozás, simán vállalható. Rendkívül konfortos hosszútávon...

Sziasztok!

"Betvődött" a tempomatom!

Második nekifutásra a soproni szervízben,miután az első elektronika nem  akart dolgozni,tökéletesen működik és nagyon "király". :clap:Átvétel után tankoltam:fogyi lenullázva és kevés használat után a megszokott útvonalamon kb.0,4-0,5 liter megtakarítás. Tudom ajánlani mindenkinek aki hosszú utakat tesz meg naponta!Amúgy tokkal-vonóval 104 e-Ft. :cool2:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 591
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2619 Dátum: 2008.07.11 12:13:14 »
sziasztok,
azt szeretném tudni, hogy aki még az előd yarisból ült át az újba és mondjuk már legalább 2 éve az újat használja miben jelent újat számára az új yaris vagy inkább konkrétan:
-nagyobb e belül, kényelmesebben el lehet e férni (gondolok arra, hogy 2 felnőtt, három gyerek, jó tudom nagyobb autót kéne venni, de nem futja)
-milyen hibák jöttek elő amiket szervízelni kellett, ha van köztetek olyan aki naponta lát ilyen új yarisokat, vannak e típushibák.
-mennyire bírja a "fapad" yaris a három hengerrel? nem nagyon lomha e az autó?
meg ha vannak szubjektumok...

mindez csak azért érdekelne természetesen, mert jövőre már 10 éves lesz a kedvenc autóm és lehet, hogy megválok tőle, bár szomorú szívvel, mert még fékbetétet sem kellett rajta cserélni és már 120 van benne:) ilyen autóm úgyse lesz több, bár a remény hal meg utoljára :yes:

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2620 Dátum: 2008.07.12 14:31:52 »
sziasztok,
azt szeretném tudni, hogy aki még az előd yarisból ült át az újba és mondjuk már legalább 2 éve az újat használja miben jelent újat számára az új yaris vagy inkább konkrétan:
-nagyobb e belül, kényelmesebben el lehet e férni (gondolok arra, hogy 2 felnőtt, három gyerek, jó tudom nagyobb autót kéne venni, de nem futja)
-milyen hibák jöttek elő amiket szervízelni kellett, ha van köztetek olyan aki naponta lát ilyen új yarisokat, vannak e típushibák.
-mennyire bírja a "fapad" yaris a három hengerrel? nem nagyon lomha e az autó?
meg ha vannak szubjektumok...

mindez csak azért érdekelne természetesen, mert jövőre már 10 éves lesz a kedvenc autóm és lehet, hogy megválok tőle, bár szomorú szívvel, mert még fékbetétet sem kellett rajta cserélni és már 120 van benne:) ilyen autóm úgyse lesz több, bár a remény hal meg utoljára :yes:


Szia Andzsin!

7 évig volt I-es 1000 ccm- linea-sol Yarisom (4 hengeres).Most egy II-es linea-terra 1,3-as elégedett tulajdonosa vagyok,lassan 1,5 éve.
Nézzük a kérdéseidre adható válaszokat:az 1,3-as ugyanannyit fogyasz az én vezetési stílusommal mint az elődje,de erősebb,mert sokkal kevesebbet kell sebességet visszaváltogatni(pl.kikanyarodásnál stb.)Amikor átültem,átültünk a nejemmel azonnal az az érzésünk volt,hogy egy nagyobb és kényelmesebb autónk lett.Pár cm ennyit tesz!A 15 colos kerekeknek köszönhetően komfortosabb a "gurulási érzetünk"is(ha szabad így fogalmaznom).A sebváltó jelentősen pontosabb,rövidebb,csendesebb!A belső kiképzés igényesebb és ezáltal csendesebb a kocsi is.(textilborítások puha alátéttel).A hátsó üléssor zseniálisan variálható:2:1 arányu csúsztathatóság,billenthetőség,fektethetőség és még a dőlészög is 3 pontban rögzíthető az utasok kényelmére.A csomagtartó "kétszintes":alul elvannak a kötelező holmik és így a felső szint állandóan tiszán üres maradhat.
A technikáról meg csak annyit,hogy nagyon fejlett:elektromos gázadagolás(tempomat utánépítés),légzsákok,övek,ajtók visszajelzései,csak kinyomott kupplunggal indítható,ujraindítózás gátló,automatikus nullázása az átlagfogyinak,hatótávnak.Automatikusan felgyúló belső világítás már a távnyitó parancsára,majd az indítózáskor alszik csak el!Csomagtér világítás.
Ezek voltak az általam értékesnek tartott kényelmi dolgok.
Vezetés:jól hangolt szervokormány,a fékasszisztens "durva-jó",ha vészfékezésre van szükség!Nagyon stabil útfekvés és kanyarvétel.(az előző kissé pattogott szerintem,talán a kisebb súlya és a kisebb kerekei miatt).
Ahogy átvettük tavaly mi így fogalmaztuk meg:mintha egy Corollába ültünk volna át.(most biztosan lesznek akik ezt túlzásnak fogják állítani,de ez egy szubjektív dolog).  :clap:

Remélem segíthettem az én benyomásaimmal a döntésedben! Helló!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Lacce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 157
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2621 Dátum: 2008.07.21 08:43:34 »
Sajna ma a kövtekezőt vettem szomorúan észre:
lámpánál megállok, kiteszem üresbe, és beidegződött szokás szerint a váltót megmozgatom jobbra-balra (tehát alapállapotból az 1-2 és az 5-hátramenet irányba), hogy tényleg üresben van-e?
Hát mindkét irányba akadozva lehet csak mozgatni, olyan mintha egy fogaslécen tolnám, a mozgás irányára merőlegesen remeg az egész váltókar, mintha a motor rezgése jönne át.
Egyébként simán vált minden fokozatot, menet közben semmi hang vagy hiba, csak üresben ez a jelenség (1-2 alkalommal valami zörej is hallatszik) és csak akkor ha megy a motor, ha leállítom úgy simán lehet mozgatni.
Ötlet? :wacko:

leszilaci

  • Vendég
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2622 Dátum: 2008.07.22 10:59:37 »

Lacce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 157
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2623 Dátum: 2008.07.22 20:12:27 »

Ötlet? :wacko:
váltózár?

Még nincs benne, de lesz, mert lebeszéltem, ha viszem kivizsgálni ezt a jelenséget, egyúttal szerelnek is bele ::)
Egyébként ma megnéztem a barátom Yarisát, pár hónapos, végül is neki is csinálja ezt a jelenséget, csak sokkal-sokkal finomabban.
Tehát elvileg nem a jelenség a gond, hanem az erőssége.

Lacce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 157
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2624 Dátum: 2008.08.02 20:08:02 »

Ötlet? :wacko:
váltózár?

Még nincs benne, de lesz, mert lebeszéltem, ha viszem kivizsgálni ezt a jelenséget, egyúttal szerelnek is bele ::)
Egyébként ma megnéztem a barátom Yarisát, pár hónapos, végül is neki is csinálja ezt a jelenséget, csak sokkal-sokkal finomabban.
Tehát elvileg nem a jelenség a gond, hanem az erőssége.

Tegnap voltam a szervízben, semmi baja a váltónak, kicsit megzsírozták azért.
Szereltettem be Defend Lock váltózárat is, két óra alatt megvolt, szépen, esztétikusan megcsinálták, picivel nagyobb így a biztonság.
 :clap: