Szerző Téma: Yaris II - 2005  (Megtekintve 586967 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2580 Dátum: 2008.06.10 17:18:13 »
Igen, az új Yarisokban elektromos gázpedál van, úgyhogy a tempomat csak egy kezelő, egy elektronika, és kábelek...
Xanyi

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2581 Dátum: 2008.06.10 17:29:28 »
Idézetet írta: lukit
Mennyit szoktatok fujni a gumiba?

Elöl 2,3 bar(2,3 atm),hátul 2,2 bar(2,2 atm). Téliguminál 0,1 bar-al többet.Némely magyar utakon lehet,hogy a 0,1 bar-ral kevesebb az ideális.
Mindenesetre nem árt a pontos nyomásbeállítás mert akár 0,5 l/100 km fogyasztáscsökkenést is elérhetsz!Ezek az értékek 160 km/h-ig és 185-ös gumikra értendõk,az 1,3-as Yarisnál. :hmm:

szia! :bye:

Ui.:azért írok bar-t,mert a kutak mérõi általában igy vannak skálázva,nem pedig a szabványos kPa-ban azaz kilopaszkálban. Tehát:2,2 bar=2,2 kg/cm2 vagyis atmoszféra=220 kPa=320 psi.Ilyen "egyszerü". :vezetes:

Ja, nagyon köszi a tempomat infókat! :szivecske:

Szia!

Bocs a közbeszólásért, de 2,2 bar szerintem csak kb 32 PSI. ::)
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2582 Dátum: 2008.06.11 19:20:56 »
Idézetet írta: lukit
Mennyit szoktatok fujni a gumiba?

Elöl 2,3 bar(2,3 atm),hátul 2,2 bar(2,2 atm). Téliguminál 0,1 bar-al többet.Némely magyar utakon lehet,hogy a 0,1 bar-ral kevesebb az ideális.
Mindenesetre nem árt a pontos nyomásbeállítás mert akár 0,5 l/100 km fogyasztáscsökkenést is elérhetsz!Ezek az értékek 160 km/h-ig és 185-ös gumikra értendõk,az 1,3-as Yarisnál. :hmm:

szia! :bye:

Ui.:azért írok bar-t,mert a kutak mérõi általában igy vannak skálázva,nem pedig a szabványos kPa-ban azaz kilopaszkálban. Tehát:2,2 bar=2,2 kg/cm2 vagyis atmoszféra=220 kPa=320 psi.Ilyen "egyszerü". :vezetes:

Ja, nagyon köszi a tempomat infókat! :szivecske:

Szia!

Bocs a közbeszólásért, de 2,2 bar szerintem csak kb 32 PSI. ::)

Lehet,hogy elírtam egy tizedesvesszőt?Ha igen akkor bocs!
Helló!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2583 Dátum: 2008.06.11 20:10:39 »
Idézetet írta: lukit
Mennyit szoktatok fujni a gumiba?

Elöl 2,3 bar(2,3 atm),hátul 2,2 bar(2,2 atm). Téliguminál 0,1 bar-al többet.Némely magyar utakon lehet,hogy a 0,1 bar-ral kevesebb az ideális.
Mindenesetre nem árt a pontos nyomásbeállítás mert akár 0,5 l/100 km fogyasztáscsökkenést is elérhetsz!Ezek az értékek 160 km/h-ig és 185-ös gumikra értendõk,az 1,3-as Yarisnál. :hmm:

szia! :bye:

Ui.:azért írok bar-t,mert a kutak mérõi általában igy vannak skálázva,nem pedig a szabványos kPa-ban azaz kilopaszkálban. Tehát:2,2 bar=2,2 kg/cm2 vagyis atmoszféra=220 kPa=320 psi.Ilyen "egyszerü". :vezetes:

Ja, nagyon köszi a tempomat infókat! :szivecske:

Szia!

Bocs a közbeszólásért, de 2,2 bar szerintem csak kb 32 PSI. ::)

Lehet,hogy elírtam egy tizedesvesszőt?Ha igen akkor bocs!
Helló!

Szia!

Semmi gond, én is néha elírok ezt azt. ::)
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2584 Dátum: 2008.06.18 20:42:24 »
Bementem ma a helyi Toyotához, és kipróbáltam egy 1.3-as Yarist, ezt a mostani akciós Ice modellt. Meglehetősen pozitív meglepetés volt  :yes: !

Nagyon nagyot fejlődött az elődhoz képest! Több a hely az utastérben, és végre elfogadható méretű a csomagtér - óriási plusz, hogy lehet külön tologatni-döntögetni az ülés két felét. Hihetetlen, hogy mennyi a rekesz és pakolóhely! A kormányzás és irányíthatóság teljesen rendben van, ez szvsz sokkal jobb, mint az aktuális Corsáé (azt a múlt héten vezettem). A zajszint okés, 130-nál sem gond a beszélgetés, bár azért a motor folyamatosan jelen van, de nem zavaróan hangos. Nagyon rövid a váltó! Bár, gondolom, ennek is köszönhető, hogy a kocsi, ha kell, nagyon spórolósan is vezethető, partner a roppant korai felkapcsolásban, 45-50 között már simán jöhet az ötödik. Apropó, a váltó is jó. Az ülés is előrelépés a Yaris I-hez képest, ebben már teljes értékűnek nevezhető. A belső design mutatós, az anyagminőség és kidolgozás ha nem is valami hú de szuper (Corsában jobb volt), de ha figyelembe vesszük hogy ez egy kisautó, rendben van. Új Swifthez képest mindenesetre jobb.

Ami nem tetszett: lévén ebben a kivitelben nem állítható az ülésmagasság és a kormány csak magasságban állítható, így nem igazán találtam meg az optimális üléspozíciót. Szívem szerint magasabbra, és a pedáloktól távolabbra állítottam volna az ülést, amihez kijjebb kellett volna húznom a kormányt.

(folyt.köv., most rohannom kell)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2585 Dátum: 2008.06.19 08:41:31 »
Bementem ma a helyi Toyotához, és kipróbáltam egy 1.3-as Yarist, ezt a mostani akciós Ice modellt. Meglehetősen pozitív meglepetés volt  :yes: !

Nagyon nagyot fejlődött az elődhoz képest! Több a hely az utastérben, és végre elfogadható méretű a csomagtér - óriási plusz, hogy lehet külön tologatni-döntögetni az ülés két felét. Hihetetlen, hogy mennyi a rekesz és pakolóhely! A kormányzás és irányíthatóság teljesen rendben van, ez szvsz sokkal jobb, mint az aktuális Corsáé (azt a múlt héten vezettem). A zajszint okés, 130-nál sem gond a beszélgetés, bár azért a motor folyamatosan jelen van, de nem zavaróan hangos. Nagyon rövid a váltó! Bár, gondolom, ennek is köszönhető, hogy a kocsi, ha kell, nagyon spórolósan is vezethető, partner a roppant korai felkapcsolásban, 45-50 között már simán jöhet az ötödik. Apropó, a váltó is jó. Az ülés is előrelépés a Yaris I-hez képest, ebben már teljes értékűnek nevezhető. A belső design mutatós, az anyagminőség és kidolgozás ha nem is valami hú de szuper (Corsában jobb volt), de ha figyelembe vesszük hogy ez egy kisautó, rendben van. Új Swifthez képest mindenesetre jobb.

Ami nem tetszett: lévén ebben a kivitelben nem állítható az ülésmagasság és a kormány csak magasságban állítható, így nem igazán találtam meg az optimális üléspozíciót. Szívem szerint magasabbra, és a pedáloktól távolabbra állítottam volna az ülést, amihez kijjebb kellett volna húznom a kormányt.

(folyt.köv., most rohannom kell)

Azert kozepen az ocsmany digitalis muszeregyseget meg mindig meghagytak. :2guns:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2586 Dátum: 2008.06.19 09:11:32 »
Kinek ocsmány, kinek szép.
Ízlésen értelmetlen vitatkozni....
 :ph34r:

Catman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2587 Dátum: 2008.06.19 09:27:19 »
Kinek ocsmány, kinek szép.
Ízlésen értelmetlen vitatkozni....
 :ph34r:

Nekem pl. kifejezettem tetszik, hogy nem a szokasos sablonos megoldast valasztottak. :)
Yaris II 1.0

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2588 Dátum: 2008.06.19 09:51:40 »
Azert kozepen az ocsmany digitalis muszeregyseget meg mindig meghagytak. :2guns:

Szerinted ocsmány, szerintem jól néz ki :) ... Sosem azzal volt a bajom a Yarisban, hogy digit a műszeregység. Már a '80-as évek autóiban is nagyon szerettem ezt, pl. az én Camrymnek is volt digit műszerfalas változata  :yes: ... Szerintem ez olyan jó kis űrvadász-feelinget ad, nekem bejön! És a Yaris esetében azzal sincs baj, hogy középen van, mert ezt egyrészt könnyebb leolvasni (ott van a látómeződben, ahogy nézed az utat), másrészt eléggé összekapcsolódik már a két dolog, hogy Yaris=középső kijelző, harmadrészt a kormány előtti, üresen maradt részt is kihasználták pakolóhelyek számára, ami nagyon praktikus  :)

A design volt az, ami zavart a Yaris I esetében - azok az összevissza kavargó-ívelő, nőies vonalak. De a II-ben ez már nem probléma, letisztult, tetszetős szögletes formavilágot kapott a beltér  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2589 Dátum: 2008.06.19 10:01:18 »
Na szóval, ami még kimaradt a tegnap esti leírásomból, az igazából két negatív dolog.

Az egyik pont a középső kijelzőt illeti  ::) ...

Kimentünk a városból, ezért bekapcsoltam a világítást. A kijelző erre erősen elhalványodott - nem váltak épp láthatatlanná a nappali fényben a számok, de nehezedett a leolvasás. Kérdem az értékesítőt, hogy ezt ugye lehet állítani: aszongya, nem, ezt csak a Yaris I-ben lehetett, ebben már nem lehet, bekapcsolt világítás mellett csak ez az egy fix (halvány) fokozat van  :eek: ....... NOOORMÁLIS ?!? :censored: ... Csinálnak egy kocsit jórészt az EU piacra, és valaki elfelejti, hogy az EU egyre több országában kötelező nappal a világítás, verőfényben meg nem lehet látni az elhalványodó kijelzőt? HÜLYÉK ezek?  :hammer:

A másik: meglepve tapasztaltam, hogy ebben az autóban még mindig a "hanyattesős" háttámla-állítás van. Azt hittem volna, hogy erről már leszoktak, lévén ez elég gáz egy megoldás, kvázi képtelenség finoman beállítani vele a támla szögét. Erre az értékesítő: dehogy szoktak le róla, sőt mi több, a Corolla E12 precíz, racsnis-karos állításához képest az Aurisban vissza is álltak erre a hanyattesősre ..................

Na erre inkább tényleg nem mondok semmit.

---------------------------------

Viszont összességében nagyon-nagyon jó volt a mérleg, jórészt pozitívan meglepve, és teljesen elégedetten szálltam ki a kocsiból. Ezzel a motorral a forgalom gond nélkül lépést tartó résztvevője, és ellentétben az előddel, ez már valódi teljes értékű autó, néven nevezhető csomagtérrel, kellően tágas utastérrel, nagyon jó variálhatósággal, rengeteg praktikus részlettel, jó vezethetőséggel, megfelelő komforttal, kívül-belül tetszetős designnal. Mindezt 3.75 méteres hosszon - le a kalappal  :cool2: ! Nem vitás: kéne  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2590 Dátum: 2008.06.19 10:09:53 »
Üzenem az értékesítőnek, hogy ha bekapcsolja a lámpát, a km órát a "ODO" állásba rakja és megnyomja, és lenyomva tartja a gombot, amivel a napi számlálót állítja, akkor át fog állni a háttérvilágítás a legerősebb állásra. Vissza ugyanez...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2591 Dátum: 2008.06.19 10:15:42 »
Egy hivatalos értékesítő nem tudja ezt???  :eek: :2guns:
         

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2592 Dátum: 2008.06.19 10:30:43 »
Csak nagyon zärojelben jegyzem meg, hogy a nappali vilägitäs tavaly szeptember 15-töl 1-el kevesebb eu orszägban kötelezö. Szvsz mär nincs növekvö tendencia. 2 hete lättam egy müsort europa autos hazäjäban (nemet), mely szerin mär ök sem nagyon eröltetik ennek bevezeteset a negativ tapasztalatok miatt. Ha vkit erdekelnek a negativ oldalai a dolognak (nem csak a fogyasztäs es a co2 kibocs. miatt) a www.oeamtc.at oldalon koräbban reszletesen leirtäk a tapasztalatokat.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2593 Dátum: 2008.06.19 10:35:45 »
Egy hivatalos értékesítő nem tudja ezt???  :eek: :2guns:

Tudod, mi mindent nem tudnak? Meglepődnél  ::) ...

Mindenesetre ez jó hír, hogy mégis lehet állítani a világítást. Kezdtem kételkedni a tervezők épelméjűségében  :helpsmilie:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris II - 2005
« Válasz #2594 Dátum: 2008.06.19 10:36:56 »
Csak nagyon zärojelben jegyzem meg, hogy a nappali vilägitäs tavaly szeptember 15-töl 1-el kevesebb eu orszägban kötelezö. Szvsz mär nincs növekvö tendencia. 2 hete lättam egy müsort europa autos hazäjäban (nemet), mely szerin mär ök sem nagyon eröltetik ennek bevezeteset a negativ tapasztalatok miatt. Ha vkit erdekelnek a negativ oldalai a dolognak (nem csak a fogyasztäs es a co2 kibocs. miatt) a www.oeamtc.at oldalon koräbban reszletesen leirtäk a tapasztalatokat.

A hátrányok elsősorban városi forgalomra vonatkoznak. Városon kívül, főleg országúton határozottan biztonsági plusz a bekapcsolt fényszóró. Ez kivételesen egy olyan terület, amelyen nekünk sikerült megtalálni az optimális megoldást  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )