Peti, infók a F1 2010ről
Játékmodok
Karriermód
Különböző hosszúságú versenysorozatokba kezdhetsz bele: Három, öt és hétéves periódusok közül választhatsz. A legnehezebb természetesen a hét cikluson át tartó karrier. Ez esetben vagy egy Hispania, vagy egy Virgin pilótájaként kezded meg pályafutásodat. (Ez idővel még változhat, a Codemasters a kiadás pillanatához legközelebbi valós erőviszonyokat fogja a játékban megvalósítani.)
Az összes beállítási lehetőséget megváltoztathatod, nem kötelező a gyári beállításokkal menni.
A legelején még kezdő pilóta leszel, de nem egy valódi néven kell versenyezned, hanem a profilod lecseréli azt.
Bizonyos megkötésekkel bejárhatod a paddock területét, ahol megtalálhatóak lesznek a navigációs menüpontok.
A garázsban nyílik lehetőség a beállítások alkalmazására, a versenystratégia kialakítására, de azt is megteheted, hogy csak leülsz az egyik képernyő elé és nézed a fejleményeket.
A paddock területén interjúkat is adhatsz, a riporter David Croft hangján fog megszólalni. Sokféle kérdés és sokféle válaszlehetőség lesz a játékban.
Ehhez hasonlóan zajlik majd le a versenyek utáni sajtókonferencia (itt Holly Samos hangját fogjátok hallani.) A kérdésekre adott válaszok nagyban befolyásolhatják a karriered menetét. A kérdések amiket kapsz, nem véletlenszerűen lesznek feltéve, azok igazodnak a versenyben történtekhez. például ha volt egy ütközésed vagy komolyabb kicsúszásod, akkor a riporter eme esemény köré építi fel a kérdéseit. Megannyi válaszlehetőség közül fogsz tudni választani. Válaszaid hatással lesznek az AI pilóták hozzád való viszonyulására is. Természetesen támadhatnak nézeteltéréseid a saját csapatodon belül is.
A valóságnak megfelelően minden nagydíjon csak limitált számú gumiszettet használhatsz fel.
A szezonok átugorhatóak lesznek.
Egy évadban nyolc motort használhatsz.
A karriered szempontjából fontos lesz, hogy fenntartsd magaddal szemben a média érdeklődését.
A csapaton belül az a pilóta kapja meg a fejlesztéseket, aki a jobb eredményeket szállítja.
Az évad során te vagy a csapattársad folyamatosan kapnak a kocsira további fejlesztéseket, csomagokat.
Az ügynököd nő lesz.
A versenymérnököd mindig ugyanaz a pasas lesz, a hangját Rob Smedley adja. Ő fog informálni minden fontosabb fejleményről.
Évad közben nincs csapatváltás.
Az évadok során mindig más lesz a világbajnok.
Az autón található számokat nem lehet megváltoztatni
Lesz flashback lehetőség, de ezt csak büntetés árán lehet használni, például kevesebb Xp-t kapsz az eredményeid után. Márpedig fontos, hogy minél több XP-t gyűjts, mert ettől függ, hogy mennyi fejlesztést kapsz az évadban.
A játékban nincs évadot megelőző tesztidőszak.
Megannyi nicknév közül választhatsz majd.
A versengés-rendszernek köszönhetően mindig extra Xp-t kapsz ha sikerül megverned legfőbb riválisodat. Ez a személy általában a csapattársad lesz.
Ki- bekapcsolható lesz a zászló-rendszer.
GP mód (Gyors verseny, Bajnokság, Egyéni Szezon)
Minden módban kizárólag csak szerződtetett pilóták állnak rendelkezésre.
Bármit megváltoztathatsz: Versenytáv, pálya, pilóta, időjárás.
Itt is limitált lesz a felhasználható gumikészlet száma.
Minden versenyen új motorral indulhatsz el, kivéve a Bajnokságot, ahol nyolc motor áll rendelkezésedre az évad során.
A zászlókat itt is ki és be lehet kapcsolni.
Multiplayer (LAN,Online)
Itt is csak szerződtetett pilóták állnak a rendelkezésedre.
Nincs osztott képernyő, de lesz egy úgynevezett party trial mód. Az osztott képernyő későbbi játékokban fog megjelenni.
LAN-os játéklehetőség adott lesz.
Privát online összejöveteleket is lehet tartani.
Multiplayerban az online játékosok száma maximum 12 fő lehet. (F1 management döntése és kikötése.)
Sok opció lesz arra, hogy kedved szerinti meccseket indíthass. Pl. kiválaszthatod, hogy egyenlő erejű autók álljanak fel a rajtrácsra, vagy a valós erősorrendnek megfelelő legyen minden.
Multiban a következő módok lesznek elérhetőek:
Pole position: Q3-as gyors verseny, amolyan gyorskörözés, a leggyorsabb kört futó nyer.
Sprint: Háromkörös gyors verseny árkád módban.
Endurance: 7 körös verseny használt gumikkal, egy bokszkiállással.
Grand Prix: Lásd előző, azzal a különbséggel, hogy lesz egy rövid időmérő a futamot megelőzően.
Custom Grand Prix: Szabadon konfigurálható feltételek, körülmények.