Amúgy nálunk a benzines tényleg sokkal jobb választásnak jött ki, annyit fogyasztott, mint a dízel azonos körön, ugye olcsóbb, és a gázolaj is az. Nálatok is lett vele megtéve azonos út azonos körülmények között? Érdekel minden ilyen infó.
Nem mondom, hogy nem hiszem ezt el, mert miért állítanál ilyesmit valótlanul - de finoman szólva is döbbenetesnek tartom. Egy 1.6 benzin, ami annyit eszik, mint egy 1.5 dízel? Hogy jött ez ki? Városban? Ja, és ugyanaz vezette a két kocsit, ugyanúgy?
Hát a Qashqai fura egy jószág ilyen szempontból. Van egy körülbelül 100 km-es tesztkörünk. A Lurdy ház elől indul a Shell kúttól, végig a Hungárián, utána ki az M3-ason a BagTuraAszód leágazásig, ott letérés az országútra, Kerepes felé vissza a városba, el a Toyota Club talis McDonalds mellett a Hungáriáig, ott balra, és a vége a Lurdynál a benzinkút. Ez azért jó, mert szinte mindig van benne városi nagyonszívás, tempós menet hegyen völgyön, és a végén tudunk tankolni, így nem csak a fedélzeti számítógép kiírására vagyunk utalva.
Eléggé azonos stílusban tudunk ezen az útvonalon menni, semmi száguldásm, furakodás, de persze benen van az emberi tényező, igaz, azt nem tudom, ezt hogy is lehetne kizárni, hiszen ha a kör végén kocsit cserélne a két sofőr, akkor már igencsak eltérő forgalmi szituációban menne, tehát az sem adna pontos eredményt.
Nekünk a benzines olyan háromnegyed literrel fogysztott többet, ugye az árdiferencia meg valami 700 000 forint, és a gázolaj többe is kerül. Vicces, mert a két literes motoroknál viszont a dízel még egy kicsit iszákosabbnak is bizonyult.
Ezért mondtam, mindenkitől szívesen várok adatokat, ha tényleg tudta a két változatot tényleg nagyon hasonló körülmények között vezetni.