Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 117711 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #90 Dátum: 2006.03.19 15:25:30 »
Idézetet írta: "Ronin"
Audi, BMW, Mercedes ? Szerintem mind a három presztizsmárka. Jaguar? Legalább is Ném.orsz.-ban el lehet felejteni.

Ezzel kapcsolatban egy másik fórumon már magamra haragítottam az Audi-buzikat, de szerintem az Audi nem presztízsmárka. Úgy lett az Audi presztízsmárka, hogy az A4 - illetve egyáltalán, az A-betűjelzés bevezetésével - elhatározta, hogy ő aztán innentől presztízsautókat gyárt. Szerintem a "presztízsmárkaság" elsősorban a hagyományokon kell, hogy nyugodjon. Presztízsmárka a Bentley, a Bugatti, a Rolls, a Delahaye, az Aston Martin, németek közül pedig a BMW és a Mercedes, de nem presztízsmárka az Audi, ahogyan nem presztízsmárka a Lexus, az Acura és az Infinti sem.

Más oldalról: nem attól lesz presztízsmárka egy márkából, hogy elkezd az átlagosnál sokkal jobb minőségű és sokkal drágább autókat gyártani. Ebben a megközelítésben a VW is presztízsmárka, mert ott van nekik a Phaeton és a Touareg - no ne vicceljünk :)

Az Audira visszatérve: hiába jobb minőségűek az elmúlt pár évben az Audik a Merciknél, maga a márka számomra nem lesz presztízsmárka. Ettől még elismerem, hogy nagyon igényes és jó kocsik az Audik, véletlenül se legyen félreértés: kizárólag a márkaimidzsről beszélek, nem magukról az autókról.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #91 Dátum: 2006.03.19 18:25:55 »
Idézetet írta: "Satriani"
Nem azt mondom, hogy nincs olyan eset, amikor két autó összevetésében ne lehetne megmondani, melyik a jobb. Pl. ha megnézzük a most kapható kocsik közül az alapfelszereltségű Astra Classicot és Corollát, azt mondhatjuk, hogy a Corolla tágasabb, jobb minőségű, jobb a motorja, a váltója, a felszereltsége, tehát a lényeges szempontokat tekintve jobb autó. De két nagyon hasonló színvonalú kocsi közül (lásd Z4 vs. MX5) az egyéni preferenciák tudnak csak dönteni, nem valami kétes szempontok alapján felállított, kétes módszerekkel kitöltött ponttáblázat.


Ezzel voltaképpen én is egyetértek . Valóban : ha a különbség kicsi , akkor ott már olyan apróságok döntenek teszt-győzelemről , amely alapján egyrészt nem lehet kijelenteni , hogy melyik autó a JOBB ; másrészt érthető a felvetés , hogy egy akár csak kis mértékben eltérő súlyozású pontrendszer eltérő eredményhez vezetne . És mivel emberek csinálják a pontrendszert , ezért benne van a szubjektivitás lehetősége .

A "kétes" szóhasználattal ugyan nem értek egyet , mert afféle negatív felhangot vélek érezni benne , és emlékeztetnélek rá , hogy ugyanezzel a "kétes" rendszerrel született jópár japán tesztgyőzelem is az utóbbi hónapokban ; és nem értek egyet vele azért sem , mert ezzel az erővel minden olyan mérce , amelyet emberek alkotnak , szintén "kétes" , ez pedig nem nagyon illeszthető bele az én kis világképembe , amelynek fontos pillére a zsinórmértékek megtalálása és az ezekhez való igazodás ;) ... ennek azonban már végképp nincs köze az eszmecserénkhez , úgyhogy hagyjuk is .

Egyetlen konkrét megjegyzés még . Írod , hogy direkt olyan kategóriákat említettem , amelyekben úgyszólván csak német versenyzők vannak . Ez nem állja meg a helyét a small family car és a large family car kategóriájában , amelyeket szintén említettem , és amelyekben a németek favoritja az angoloknál is legalábbis a második helyre jó volt  :idea: - a Supermini kategória az egyetlen , amelyben az angolok véleménye teljesen eltér a németekétől - hozzátéve , hogy a Yaris , amely náluk harmadik helyezett , az AB-ben eddig minden tesztet megnyert , többek közt VW (a háromajtós alapkivitelt hasonlították össze a VW Fox-szal) ellen is . Én tehát továbbra is igazolva látom , hogy az angolok értékelése nagyrészt alátámasztja a németekét , és ezzel igazolva látom a saját sorrendemet is :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #92 Dátum: 2006.03.19 18:40:48 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Ronin"
Audi, BMW, Mercedes ? Szerintem mind a három presztizsmárka. Jaguar? Legalább is Ném.orsz.-ban el lehet felejteni.

Ezzel kapcsolatban egy másik fórumon már magamra haragítottam az Audi-buzikat, de szerintem az Audi nem presztízsmárka. Úgy lett az Audi presztízsmárka, hogy az A4 - illetve egyáltalán, az A-betűjelzés bevezetésével - elhatározta, hogy ő aztán innentől presztízsautókat gyárt. Szerintem a "presztízsmárkaság" elsősorban a hagyományokon kell, hogy nyugodjon. Presztízsmárka a Bentley, a Bugatti, a Rolls, a Delahaye, az Aston Martin, németek közül pedig a BMW és a Mercedes, de nem presztízsmárka az Audi, ahogyan nem presztízsmárka a Lexus, az Acura és az Infinti sem.

Más oldalról: nem attól lesz presztízsmárka egy márkából, hogy elkezd az átlagosnál sokkal jobb minőségű és sokkal drágább autókat gyártani. Ebben a megközelítésben a VW is presztízsmárka, mert ott van nekik a Phaeton és a Touareg - no ne vicceljünk :)

Az Audira visszatérve: hiába jobb minőségűek az elmúlt pár évben az Audik a Merciknél, maga a márka számomra nem lesz presztízsmárka. Ettől még elismerem, hogy nagyon igényes és jó kocsik az Audik, véletlenül se legyen félreértés: kizárólag a márkaimidzsről beszélek, nem magukról az autókról.


Egy biztos : világviszonylatban az Audi a közelébe nem ér a BMW , és pláne a Mercedes image-ének . Ez tény . Viszont ha csak Európát nézzük , akkor ott az Audi már elérte ugyanazt az image-et , ugyanazt a presztízst , mint a BMW és a Mercedes . Ezen a nyolcvanas évek végén (a V8-as típus megjelentetésével) kezdtek munkálkodni , és igazából a 90-es évek második felére el is érték . Audi-BMW-Mercedes - senki nem ütközik már meg rajta Európában , ha egymás mellé teszed ezt a hármat . OK , kivételek persze vannak , de ez nem változtat az általános vélekedésen .

És közvetlenül utánuk a VW következik , bár a különbség azért jelentős , mert a VW-t a presztízs szempontjából igazán jelentős felső kategóriában (S-Klasse kategória) nem akceptálják , ott nem számít szalonképesnek . De lejjebb nagyon is . Lásd többek közt pont az angolok véleményét a Golfról - ez elég jól tükrözi a típus és a márka megbecsültségét . De egy VW-el a kis , kompakt vagy közép-kategóriában "jól öltözött" vagy bárhol máshol Európában is , nemcsak Angliában . Egyébként éppenséggel pont a Toyota halad jó úton afelé , hogy ezekben a kategóriákban Európában (is) elérje ezt a "kvázi-prémium" , "minőségi autó" image-et .

Viszont a többi néhány márka , amit említesz (Aston Martin stb) , azok nem olyan értelemben vett presztízs-márkák , mint a BMW vagy a Mercedes . Ezek exkluzív , kékvérű , luxus álomautók , egy nagyon szűk rétegnek , rengeteg pénzért - ezek az autók arisztokráciája , más világ . OK , ha begördülsz mondjuk egy monacoi szálloda elé az S-Klasséddal , akkor nem fogja elhúzni a száját a portás . De azért nem is fog ugyanúgy nézni rád , mintha egy Bentley-ből vagy Astonból szállnál ki . Vagy Ferrariból , stb . Ezek igazából már a "kategóriák fölötti" autók .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #93 Dátum: 2006.03.19 18:51:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Satriani"
Egy érdekes megközelítés a legjobb használtautó-vételek témában...


Ez nagyon jóóóóó! Na például ez hiányzik a német sajtóból, ez a mélyen szarkasztikus látásmód, ami több igazságot mond el, mint a bután mérnökire polírozott álobjektivitás.

PÉldául ez az egy mondat a Honda NSX-ről: "Heroic driving ability not required." többet mond el, mint 4 oldal leírás a vezethetősőgéről.


Ízlés és elvárás dolga , hogy kinek mi tetszik jobban . Én egy szaklaptól elsősorban nem az illető szerző írói és/vagy költői vénájának a csillogtatását várom el - legyen az vélt vagy valós . Az ilyesmit én , köszönettel , meghagynám az irodalom részére . Egy szaklap meg írja le , hogy mit csinál az autó - részletesen , pontosan , precízen , ÉRTHETŐEN . Nekem ez nem érthető , hogy heroic driving ability . Ezerféleképpen lehet értelmezni , tehát pontatlan , szakszerűtlen , nincs információ-értéke . Szórakoztató , de nem ad tanácsot . Márpedig egy szaklapnak ez a dolga . Szerintem - aztán kinek a pap , kinek a papné  :kacsint:


Erre azt tudom mondani, hogy az angol kollégák nagyon is jól tudnak írni - náluk a kiválasztásnál ez alapvető szempont, míg a németekre ez kevésbé jellemző. De a számok és a gazdasági sikerek is azt mutatják, az angol vonal a nyerő....

Ez a mondat: heroic driving ability not required sokkal több emóciót indít el az emberben, mint akármilyen hosszú tényszerű leírás, és sokkal hamarabb kialakul egy kép, amit a szerző gondol az autóról. Ez nagyon jó, sokkal jobb, mint a mostani buta AMS vonal, hogy minden oldalon kell egy bekezdés, ami kiemelten kezdődik, és hogy redukáljuk a szöveget mert az emberek már nem olvasnak, stb. A túrót nem, csak érdekesen kell nekik írni, az érzelmeikre kell hatni közvetlenül, jó képekkel kell operálni, stb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #94 Dátum: 2006.03.19 19:43:35 »
Idézetet írta: "Ear"
Erre azt tudom mondani, hogy az angol kollégák nagyon is jól tudnak írni - náluk a kiválasztásnál ez alapvető szempont, míg a németekre ez kevésbé jellemző. De a számok és a gazdasági sikerek is azt mutatják, az angol vonal a nyerő....

Ez a mondat: heroic driving ability not required sokkal több emóciót indít el az emberben, mint akármilyen hosszú tényszerű leírás, és sokkal hamarabb kialakul egy kép, amit a szerző gondol az autóról. Ez nagyon jó, sokkal jobb, mint a mostani buta AMS vonal, hogy minden oldalon kell egy bekezdés, ami kiemelten kezdődik, és hogy redukáljuk a szöveget mert az emberek már nem olvasnak, stb. A túrót nem, csak érdekesen kell nekik írni, az érzelmeikre kell hatni közvetlenül, jó képekkel kell operálni, stb.


Nézd , te szakember vagy a témában , és egyébként sem vitatom , hogy szórakoztatás szempontjából több értékkel bír az általad említett irányzat . Nyilván sikeresebb is , mert szívesebben olvassák , akár olyanok is , akik amúgy nem különösebben konyítanak a kérdéshez . A helyzet csak annyi , hogy SZAKSZERŰSÉG szempontjából nekem jobban bejön a német autóslapok stílusa , vagy ha úgy tetszik , a szárazabb stílus . Nekem írja csak le nyugodtan , hogy teszem azt a Honda NSX jóindulatúan alulkormányzott kanyarvételi tulajdonságokkal rendelkezik - többre fogom ezt értékelni , mint a "heroic..." megfogalmazást , mert az utóbbi számomra a pongyola konyhanyelv kategóriába tartozik , míg az előbbi a hozzáértés benyomását kelti . Szóval , nekem imponál a "mérnökieskedő ál-objektivitás" ;) ... már csak azért is , mert én az "ál-" előtagot nem tenném hozzá , a tapasztalataim alapján . Jobban kedvelem , ha egy szakíró a megfelelő terminológiát használja , mintsem hogy ha megpróbál úgy írni , hogy Mari néni is megértse  :nyelv:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #95 Dátum: 2006.03.20 13:30:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Nézd , te szakember vagy a témában , és egyébként sem vitatom , hogy szórakoztatás szempontjából több értékkel bír az általad említett irányzat . Nyilván sikeresebb is , mert szívesebben olvassák , akár olyanok is , akik amúgy nem különösebben konyítanak a kérdéshez . A helyzet csak annyi , hogy SZAKSZERŰSÉG szempontjából nekem jobban bejön a német autóslapok stílusa , vagy ha úgy tetszik , a szárazabb stílus . Nekem írja csak le nyugodtan , hogy teszem azt a Honda NSX jóindulatúan alulkormányzott kanyarvételi tulajdonságokkal rendelkezik - többre fogom ezt értékelni , mint a "heroic..." megfogalmazást , mert az utóbbi számomra a pongyola konyhanyelv kategóriába tartozik , míg az előbbi a hozzáértés benyomását kelti . Szóval , nekem imponál a "mérnökieskedő ál-objektivitás" ;) ... már csak azért is , mert én az "ál-" előtagot nem tenném hozzá , a tapasztalataim alapján . Jobban kedvelem , ha egy szakíró a megfelelő terminológiát használja , mintsem hogy ha megpróbál úgy írni , hogy Mari néni is megértse  :nyelv:


Bocsánat, de ezek NEM szaklapok. Ezek népszerű szorakoztató újságok, magazinok. A nép olyan fiaihoz próbálják eljuttatni az információkat az adott témáról, akik nem szakértői a témának. A valódi szakújságok egészen más nyelvezetűek, más a tematikájuk, stb.

Az ál előtag nyugodtan ott lehet. A németek a legtöbbször szem elől tévesztik az ilyen jellegű írások alapvető feladatát - az autó definícióját. Ott volt például az AMS-ben a Bugatti Veyron teszt. ***ki, csacsogtak abban mindenről, különleges mérnöki teljesítményről, meg speciális anyagokról, csak éppen az autó lényegéről nem esett szó - merthogy ez egy olyan kocsi, ami majdhogynem egy F-1-es járgány teljesítményét adja úgy, hogy közben full luxus vesz körül, és a légkondi duruzsol. Ez a kettősség a lényege a Bugattinak, és ezt furcsa mód a németek nem vették észre,  belevesztek a részletekbe.  Az emberek nem műszaki leírásokat akarnak, arra ott van a katalógus, hanem a műszaki megoldások által összehozott érzet minél jobb közvetítését, ami a német újságokban igencsak nyögvenyelősen megy.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #96 Dátum: 2006.03.20 16:42:42 »
Idézetet írta: "Ear"
Bocsánat, de ezek NEM szaklapok. Ezek népszerű szorakoztató újságok, magazinok. A nép olyan fiaihoz próbálják eljuttatni az információkat az adott témáról, akik nem szakértői a témának. A valódi szakújságok egészen más nyelvezetűek, más a tematikájuk, stb.

Az ál előtag nyugodtan ott lehet. A németek a legtöbbször szem elől tévesztik az ilyen jellegű írások alapvető feladatát - az autó definícióját. Ott volt például az AMS-ben a Bugatti Veyron teszt. ***, csacsogtak abban mindenről, különleges mérnöki teljesítményről, meg speciális anyagokról, csak éppen az autó lényegéről nem esett szó - merthogy ez egy olyan kocsi, ami majdhogynem egy F-1-es járgány teljesítményét adja úgy, hogy közben full luxus vesz körül, és a légkondi duruzsol. Ez a kettősség a lényege a Bugattinak, és ezt furcsa mód a németek nem vették észre,  belevesztek a részletekbe.  Az emberek nem műszaki leírásokat akarnak, arra ott van a katalógus, hanem a műszaki megoldások által összehozott érzet minél jobb közvetítését, ami a német újságokban igencsak nyögvenyelősen megy.


OK , értem , ez stimmel . Mindegy , a lényeg , hogy nekem tetszik az a stílus és mód , ahogy a németek (akiken belül az AMS-t és az AB-t , meg a Motor Klassikot ismerem közelebbről) írnak az autókról . Ha autótesztelő lennék , én is erre a tárgyilagosságra törekednék , és én is szeretek jól beleveszni a részletekbe  :D ... úgyhogy nekem megfelelnek , míg az angol stílus , ha kedves akarok lenni velük , akkor ... nos , túlontúl közérthető és irodalmi . Na mindegy , most már csak ismétlem magam  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #97 Dátum: 2006.04.17 13:45:30 »

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #98 Dátum: 2006.04.17 15:19:00 »
Idézetet írta: "Satriani"
http://www.autobild.de/projektor/galerie.php?pos=2&artikel_id=10727

Ez nem a Verso belseje?


De-de...

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #99 Dátum: 2006.04.17 16:51:21 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
De-de...

Akkor ugye ne is kérdezzem meg, mit keres egy Corolla tesztben? :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #100 Dátum: 2006.04.17 23:51:42 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "MiCKEY"
De-de...

Akkor ugye ne is kérdezzem meg, mit keres egy Corolla tesztben? :)


Véletlen hiba , nyilván .

Amúgy ahogy olvasgatom , elég rendesen megdicsérgették a kocsit :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #101 Dátum: 2006.04.18 00:33:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Véletlen hiba , nyilván .

Én is erre gondoltam. (A másik verzió az lett volna, hogy náluk a ráncfelvarrt Corollának más a műszerfala; ezt gyakorlatilag kizártnak tartottam.)

Egyébként jól megszopatott az AB honlapja  :robbanfej: Le szerettem volna tölteni egy teszthez kapcsolódó pdf-et. Azt mondja, 0,98€. Mondom neki, annyit megér, hitelkártyát beregisztráltam, letöltöttem a pdf-et. Azt mondja, ha már fizettem, 2 óráig ingyen böngészhetek. Mondom, ez tetszik :) Letöltöttem még vagy 30-at. Jön kisvártatva a banktól az SMS, hogy megterhelték a kártyámat kb. 10 ronggyal (kifizettették mind a 30-egynéhány pdf-et annak ellenére, hogy az elsőnél világosan kiírták, hogy innentől 2 óráig ingyen használom a rendszert). Nyilván ez is véletlen hiba... Írtam gyorsan nekik egy emilt, remélem, visszautalják a pénzem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #102 Dátum: 2006.04.19 12:11:01 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Véletlen hiba , nyilván .

Én is erre gondoltam. (A másik verzió az lett volna, hogy náluk a ráncfelvarrt Corollának más a műszerfala; ezt gyakorlatilag kizártnak tartottam.)

Egyébként jól megszopatott az AB honlapja  :robbanfej: Le szerettem volna tölteni egy teszthez kapcsolódó pdf-et. Azt mondja, 0,98€. Mondom neki, annyit megér, hitelkártyát beregisztráltam, letöltöttem a pdf-et. Azt mondja, ha már fizettem, 2 óráig ingyen böngészhetek. Mondom, ez tetszik :) Letöltöttem még vagy 30-at. Jön kisvártatva a banktól az SMS, hogy megterhelték a kártyámat kb. 10 ronggyal (kifizettették mind a 30-egynéhány pdf-et annak ellenére, hogy az elsőnél világosan kiírták, hogy innentől 2 óráig ingyen használom a rendszert). Nyilván ez is véletlen hiba... Írtam gyorsan nekik egy emilt, remélem, visszautalják a pénzem.


Ööö ... lehet hogy te fogalmazol most félreérthetően , de szerintem "ingyen böngészés" , és letöltögetés , az két külön dolog ... bár franc tudja , akkor tudnám megítélni , ha láttam volna én is , hogy pontosan mit ír ki .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #103 Dátum: 2006.04.19 13:06:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ööö ... lehet hogy te fogalmazol most félreérthetően , de szerintem "ingyen böngészés" , és letöltögetés , az két külön dolog ... bár franc tudja , akkor tudnám megítélni , ha láttam volna én is , hogy pontosan mit ír ki .

A böngészés így is, úgy is ingyenes... Az ingyenesség a fizetős tartalomra vonatkozott. Gondolkodtam azóta a dolgon, és szerintem félreértettem őket: a 2 órás ingyenesség könnyen lehet, hogy csak arra az egy dokumentumra vonatkozott.  :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #104 Dátum: 2006.04.20 12:53:11 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ööö ... lehet hogy te fogalmazol most félreérthetően , de szerintem "ingyen böngészés" , és letöltögetés , az két külön dolog ... bár franc tudja , akkor tudnám megítélni , ha láttam volna én is , hogy pontosan mit ír ki .

A böngészés így is, úgy is ingyenes... Az ingyenesség a fizetős tartalomra vonatkozott. Gondolkodtam azóta a dolgon, és szerintem félreértettem őket: a 2 órás ingyenesség könnyen lehet, hogy csak arra az egy dokumentumra vonatkozott.  :hmm:


Hát ja , valszeg . Ahhoz kicsit nagy és bazi sokat látogatott portál , hogy ilyen piti módon próbálják lehúzogatni az embereket . Hamar híre menne , és lenne irgum-burgum .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )