Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 121448 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #75 Dátum: 2006.03.18 16:35:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Rozsomák"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami a tankot illeti : egy német ezt a kérdést valószínűleg máshogy nézi , náluk azért évtizedek hosszú során át "rögzült" , hogy a tanksapka a jobb oldalon van.
Ezek nem azok a németek, akik a motortérbe rakták a benzintankot és a betöltő nyílást. :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly: Állítólag meg is történt, hogy a trabantos utazó, amikor kinyitotta a motortértetőt a benzinkútnál (egy fejlett országban) azt mondta neki a kutas, hogy "Ne vicceljen uram, a benzin nem játék!". :nagymosoly: (Egyébként szerettem a trabantjaimat!)
Nem , ezek nem azok a németek ;) ... Egyébként időközben végre valamelyik cikkíró elmagyarázta , hogy mi bajuk is van voltaképpen a bal oldalon lévő tanksapkával . Hogyaszondja , így ha kifogysz menet közben , és az út szélén kell kannából megitatni a gépet , akkor a forgalom felőli , veszélyesebb oldalon állva kell művelned ezt . Hát ja , van benne valami . Bár ehhez tényleg németnek kell lenni , hogy ilyen nüanszok eszébe jussanak az embernek  :wink: Moszkvics , Dacia rulez !!! Azokon nem bal és nem is jobb oldalon van a tanksapka , hanem hátul középen  :nagymosoly:
Belegondoltál már, hogy a japánoknál jobbos közlekedés van? :otlet:  Ugyanaz az elv, csak másik oldal náluk a jó oldal!
Nekem meg sokkal kényelmesebb a vezetőoldalon tankolni.  :kacsint:  :nagymosoly: És nem szokott kifogyni a benzin se.... :!:  :!:Moszkvics, Dácia: Valóban, ha valaki belédrongyol hátulról, akkor még ne is lásd a közeledő prést.... :mrgreen:  :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #76 Dátum: 2006.03.18 17:36:02 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Palaczk"

Egyébként időközben végre valamelyik cikkíró elmagyarázta , hogy mi bajuk is van voltaképpen a bal oldalon lévő tanksapkával . Hogyaszondja , így ha kifogysz menet közben , és az út szélén kell kannából megitatni a gépet , akkor a forgalom felőli , veszélyesebb oldalon állva kell művelned ezt . Hát ja , van benne valami . Bár ehhez tényleg németnek kell lenni , hogy ilyen nüanszok eszébe jussanak az embernek  :wink:
...


Az semmi, de, hogy még veszélyesebb legyen a művelet, még ugyanezen az oldalon is kell kiszállni a kocsiból!
Nem is értem, miért nem tiltják be az ilyen autókat...
 :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:


Hát , ami azt illeti , olvastam már autópályán pár halálos balesetről , ami pontosan így történt , hogy a lerobbant autója mellett baloldalt ácsorgó embert egy kamion szele elsodorta , a következő meg keresztülment rajta . Szal TALÁN mégsem olyan hülyék , hogy nem tartják ezt olyan jó ötletnek  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #77 Dátum: 2006.03.18 17:42:06 »
Idézetet írta: "Ear"
Hát a kezdetekben a Top Gear is szörnyen unalmas objektív műsor volt, nem is volt a népszerűsége a maihoz mérhető.

Igazad van, a '90-es évek elején borzalmas volt a műsor. Én a mostani May - Clarkson - Hammond felállásra gondoltam; ők szerintem egészségesen szubjektívek.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #78 Dátum: 2006.03.18 17:51:12 »
Egy érdekes megközelítés a legjobb használtautó-vételek témában...

Egyébként ajánlom ezt az oldalt, pl. egész jó tartósteszteket lehet olvasni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #79 Dátum: 2006.03.18 19:30:46 »
Idézetet írta: "Satriani"
Egy érdekes megközelítés a legjobb használtautó-vételek témában...

Egyébként ajánlom ezt az oldalt, pl. egész jó tartósteszteket lehet olvasni.


Megnézegettem az oldalon ezt a "Best Cars in Class" rovatot . Emlékszel , mikor arról vitáztunk , hogy objektívek-e a német autó-tesztelők ? Te többek közt azzal igyekezted ennek az ellenkezőjét bizonyítani , hogy rámutattál : az Audi , BMW , Mercedes , VW modellek rendszeresen elöl végeznek a német tesztekben . Ehhez képest , ezen az angol oldalon is például a Compact Executive kategóriában BMW , Audi és Mercedes az első három ; az Executive kategóriában BMW és Audi ; a Large Executive kategóriában Mercedes az első (az S-osztály ; ezt írják róla : "This may just be the best car in the world...") , Audi a harmadik ; és a "főellenség" , a VW Golfja és Passatja is össze tudott hozni egy-egy második helyezést a maga kategóriájában .

Minderre többek közt azért is tartottam fontosnak felhívni a figyelmet , mert annak idején elég nagy ellenállásba ütközött az a kijelentésem , hogy mint konstrukciók , a német kocsik továbbra is nagyon gyakran bizonyulnak a legjobbnak a kategóriájukban .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #80 Dátum: 2006.03.18 20:21:47 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Palaczk"

Egyébként időközben végre valamelyik cikkíró elmagyarázta , hogy mi bajuk is van voltaképpen a bal oldalon lévő tanksapkával . Hogyaszondja , így ha kifogysz menet közben , és az út szélén kell kannából megitatni a gépet , akkor a forgalom felőli , veszélyesebb oldalon állva kell művelned ezt . Hát ja , van benne valami . Bár ehhez tényleg németnek kell lenni , hogy ilyen nüanszok eszébe jussanak az embernek  :wink:
...


Az semmi, de, hogy még veszélyesebb legyen a művelet, még ugyanezen az oldalon is kell kiszállni a kocsiból!
Nem is értem, miért nem tiltják be az ilyen autókat...
 :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:


Hát , ami azt illeti , olvastam már autópályán pár halálos balesetről , ami pontosan így történt , hogy a lerobbant autója mellett baloldalt ácsorgó embert egy kamion szele elsodorta , a következő meg keresztülment rajta . Szal TALÁN mégsem olyan hülyék , hogy nem tartják ezt olyan jó ötletnek  :wink:


Hát ez az, tiltsuk be, hogy a vezetőoldalon való kiszállást....  :nagymosoly:
Mert hiába van a másik oldalon a tanksapka, valahogy oda kell jutni hozzá.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #81 Dátum: 2006.03.18 22:15:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...ezen az angol oldalon is például a Compact Executive kategóriában BMW , Audi és Mercedes az első három ; az Executive kategóriában BMW és Audi ; a Large Executive kategóriában Mercedes az első, Audi a harmadik ;...

Ezeket azért nem tartom egyáltalán jó példának, mert ezekben a kategóriákban a "három nagy germán presztízsmárkán" kívül (amiből egyébként szerintem csak kettő presztízsmárka) gyakorlatilag a Lexus, a Volvo és a Jaguar van az európai piacon, a többiek más ligában játszanak.

Nekem az nem tetszik az AB és az Auto Motor und Sport tesztjeiben, hogy a profi bokszhoz hasonlít egy kicsit az értékelésük: a világbajnokot (BMW, VW, Merc) nem elég megverni a trónfosztáshoz, nagyon meg kell verni. Mindenesetre ha melléteszed egy AB-féle ranglistának ezt az angol ranglistát, egészen mást fogsz tapasztalni. Pl. a "supermini" kategóriában a germánoknál minden bizonnyal még mindig a száz éves konstrukciójú, kétes megbízhatóságú, elavult motorokkal szerelt, kopogós-zörgős, szűk Polo lenne az osztályelső, muhaha.

Még egy nézőpont: http://driving.timesonline.co.uk/section/0,,12529,00.html Olvasd el, mit ír az S-Klasséről ;) Előljáróban annyit, hogy civilben a fazon jónéhány Mercin túlvan, most pl. egy SLK AMG a saját használatra befogott kocsija, és elfogult a márkával kapcsolatban.

Summa summarum: nézőpont kérdése, melyik autó a jobb. Csak épp a németek (és ugyanígy a franciák, olaszok is) hajlamosak néha abból a szemszögből nézni az autóikat, ahonnan a sajátjuk tűnik a legjobbnak... Nincs ezzel semmi baj, amíg nem akarják ők - vagy mások - ezeket a véleményeket abszolút igazságnak beállítani. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #82 Dátum: 2006.03.19 01:02:44 »
Csak az a kérdés fogalmazódott meg bennem , hogy tudnék olyan példát felhozni az álláspontom bizonyítására , amire azt mondanád , hogy na , ez jó példa ;) ? Attól tartok , hogy aligha . Ha sorra vesszük , amiket az egyes kategóriákról írtál (Executive nem számít mert ott kevesen vannak , kisautó annál inkább mert abban nem a németek favoritját látják a legjobbnak az angolok) , akkor mást nem nagyon tudok leszűrni  :hmm: ... úgyhogy ismételten arra jutottam , hogy hagyjuk . De azért , ha találok majd még ilyen rossz példákat , igyekszem majd szorgalmasan idézgetni őket . Közben nem fogok én sem német autót venni , mert nekem (is) a tesztgyőzelemnél többet ér az , hogy a japán kocsi megbízhatóbb . De ettől még nem mondom azt , hogy pl. a Corolla jobb autó , mint a Golf , mert nekem ez mást jelent . Asszem , ez a mi egész diskurzusunk voltaképpen értelmezésbeli kérdés  :szemforgat:

Amúgy hadd szögezzem le , csak elvből és tudom , hogy teljesen kilátástalanul : meggyőződésem , hogy NEM nézőpont kérdése , hogy melyik autó a jobb . Szubjektíve lehet ez nézőpont kérdése - objektíve nem . Mint ahogy ez az angol úriember is elismeri , hogy EMOCIONÁLIS alapon vél hiányolni valamit az S-Klasséból . Hadd hozzak egy vicces ellenpéldát : az AB egyik tesztelője az új Lexus GS-ről írt hasonlókat - hogy ti. ez az autó közel áll a tökéleteshez , csak éppen nincs lelke . Na ? Most akkor melyiküknek van igaza ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #83 Dátum: 2006.03.19 01:06:04 »
Idézetet írta: "Satriani"
Ezeket azért nem tartom egyáltalán jó példának, mert ezekben a kategóriákban a "három nagy germán presztízsmárkán" kívül (amiből egyébként szerintem csak kettő presztízsmárka) gyakorlatilag a Lexus, a Volvo és a Jaguar van az európai piacon, a többiek más ligában játszanak.

Audi, BMW, Mercedes ? Szerintem mind a három presztizsmárka. Jaguar? Legalább is Ném.orsz.-ban el lehet felejteni.
Idézetet írta: "Satriani"
Nekem az nem tetszik az AB és az Auto Motor und Sport tesztjeiben, hogy a profi bokszhoz hasonlít egy kicsit az értékelésük: a világbajnokot (BMW, VW, Merc) nem elég megverni a trónfosztáshoz, nagyon meg kell verni.

Ez igaz, nem nagyon megverni, hanem KO. Ez tudott dolog és ezért irom már megint, (tudom a Palaczk urnak ez nem tettszik  :kacsint: ) hogy az AutoBild nem objektiv. Ez igy el van könyvelve, és kész. Az biztos hogy az AB nem lesz abban elsö hogy rossz véleményt irjon német autokrol. Mint pl. az "Elch-Test" az A-Klasse Mercedes-el, vagy hogy ilyen problemája volt (vagy van még?) a Smart-nak is, vagy az Audi-TT problema, vagy hogy rozsdásodik a BMW, vagy hogy a Bosch miatt mennyi Merc. és BMW bexart mire rájöttek, vagy hogy a nagyobb A-Klasse már most csak ráfizetés a DC-nak, vagy hogy a C-Klasse milyen "jó", vagy hogy az E-Klasse hányszor lett vissza hivva a mühelybe (fékproblemák stb.), vagy a köd radar az S-Klasse-ban, lehetne még sorolni. De akkor még nem is beszéltem Opel, Ford, vagy VW-rol. Az biztos hogy ilyen dolgokat nem fog az AB nagy betükkel az elsö oldalon irni, ezért irtam már korábban is, hogy a külföldi autok majdnem mindig vesztesek. Na, de valahol meg is lehet érteni. Hogy nézne az ki ha egy német auto-ujság (a Bild-hez tartozik, és elképzelhetö hogy a legnagyobb auto-ujság) nem a hazai terméket hanem a külföldi (talán jobb?) autokat favorizálná? Itt már akkor a sok munkahelyre is gondolni kell. Ezért valahol normális is ha ilyen "objektiv" egy ujság. Vagy, kik veszik az ujságot? Német autogyárban dolgozo munkások és emberek vagy Toy., Fiat, Peugeot, stb. dolgozok?  
Idézetet írta: "Satriani"
Summa summarum: nézőpont kérdése, melyik autó a jobb. Csak épp a németek (és ugyanígy a franciák, olaszok is) hajlamosak néha abból a szemszögből nézni az autóikat, ahonnan a sajátjuk tűnik a legjobbnak... Nincs ezzel semmi baj, amíg nem akarják ők - vagy mások - ezeket a véleményeket abszolút igazságnak beállítani. :)

Ez is igaz, de tulajdonképpen kit érdekel hogy mit akar valaki is abszolut igaszságnak beállitani? Legyen meg mindenkinek a saját véleménye, és az után vegyen autot. Szerintem nagyon kevesen vesznek ugy autot hogy elöször el kell egy "objektiv" auto-ujságot olvasni.  :kacsint:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #84 Dátum: 2006.03.19 01:30:14 »
Idézetet írta: "Ronin"
Ez tudott dolog és ezért irom már megint, (tudom a Palaczk urnak ez nem tettszik  :kacsint: ) hogy az AutoBild nem objektiv. Ez igy el van könyvelve, és kész. Az biztos hogy az AB nem lesz abban elsö hogy rossz véleményt irjon német autokrol. Mint pl. az "Elch-Test" az A-Klasse Mercedes-el, vagy hogy ilyen problemája volt (vagy van még?) a Smart-nak is, vagy az Audi-TT problema, vagy hogy rozsdásodik a BMW, vagy hogy a Bosch miatt mennyi Merc. és BMW bexart mire rájöttek, vagy hogy a nagyobb A-Klasse már most csak ráfizetés a DC-nak, vagy hogy a C-Klasse milyen "jó", vagy hogy az E-Klasse hányszor lett vissza hivva a mühelybe (fékproblemák stb.), vagy a köd radar az S-Klasse-ban, lehetne még sorolni. De akkor még nem is beszéltem Opel, Ford, vagy VW-rol. Az biztos hogy ilyen dolgokat nem fog az AB nagy betükkel az elsö oldalon irni, ezért irtam már korábban is, hogy a külföldi autok majdnem mindig vesztesek. Na, de valahol meg is lehet érteni. Hogy nézne az ki ha egy német auto-ujság (a Bild-hez tartozik, és elképzelhetö hogy a legnagyobb auto-ujság) nem a hazai terméket hanem a külföldi (talán jobb?) autokat favorizálná? Itt már akkor a sok munkahelyre is gondolni kell. Ezért valahol normális is ha ilyen "objektiv" egy ujság. Vagy, kik veszik az ujságot? Német autogyárban dolgozo munkások és emberek vagy Toy., Fiat, Peugeot, stb. dolgozok?  


Miért írsz ilyeneket , amikor nincs információd a dologról ? Hihetetlen ! Az AutoBild volt az ELSŐ német autós újság , amely a CÍMOLDALON NAGY BETŰKKEL hozta a hírt (fotóval) az Elch-Testben felborult A-Klasséról . Holnap bescannelem neked a címlapot , és beteszem ide . Bescannelem a másikat is , az SBC fékrendszer hibájáról , ha kell . Ha gondolod , rengeteg mást is be tudok neked még scannelni , rossz híreket német autókról az AB-ben . Az ÖSSZESRŐL , amit itt említesz ! Esküszöm , csak szólnod kell és megteszem !

Azért ezt talán addig olvasd el - hirtelenjében ezt találtam , minden különösebb keresgélés nélkül . De ha kell , tényleg megcsinálom és beteszem a képet magáról az újságról is . http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=6218
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #85 Dátum: 2006.03.19 11:43:46 »
Idézetet írta: "Satriani"
Egy érdekes megközelítés a legjobb használtautó-vételek témában...


Ez nagyon jóóóóó! Na például ez hiányzik a német sajtóból, ez a mélyen szarkasztikus látásmód, ami több igazságot mond el, mint a bután mérnökire polírozott álobjektivitás.

Például ez az egy mondat a Honda NSX-ről: "Heroic driving ability not required." többet mondd el, mint 4 oldal leírás a vezethetősőgéről.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #86 Dátum: 2006.03.19 11:58:51 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Satriani"
Egy érdekes megközelítés a legjobb használtautó-vételek témában...


Ez nagyon jóóóóó! Na például ez hiányzik a német sajtóból, ez a mélyen szarkasztikus látásmód, ami több igazságot mond el, mint a bután mérnökire polírozott álobjektivitás.

PÉldául ez az egy mondat a Honda NSX-ről: "Heroic driving ability not required." többet mond el, mint 4 oldal leírás a vezethetősőgéről.


Ízlés és elvárás dolga , hogy kinek mi tetszik jobban . Én egy szaklaptól elsősorban nem az illető szerző írói és/vagy költői vénájának a csillogtatását várom el - legyen az vélt vagy valós . Az ilyesmit én , köszönettel , meghagynám az irodalom részére . Egy szaklap meg írja le , hogy mit csinál az autó - részletesen , pontosan , precízen , ÉRTHETŐEN . Nekem ez nem érthető , hogy heroic driving ability . Ezerféleképpen lehet értelmezni , tehát pontatlan , szakszerűtlen , nincs információ-értéke . Szórakoztató , de nem ad tanácsot . Márpedig egy szaklapnak ez a dolga . Szerintem - aztán kinek a pap , kinek a papné  :kacsint:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #87 Dátum: 2006.03.19 12:01:27 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Satriani"
Egy érdekes megközelítés a legjobb használtautó-vételek témában...


Ez nagyon jóóóóó! Na például ez hiányzik a német sajtóból, ez a mélyen szarkasztikus látásmód, ami több igazságot mond el, mint a bután mérnökire polírozott álobjektivitás.

PÉldául ez az egy mondat a Honda NSX-ről: "Heroic driving ability not required." többet mond el, mint 4 oldal leírás a vezethetősőgéről.


Egyébként pedig , ha hiányolod a német autós sajtóból a mélyen szarkasztikus látásmódot , akkor tudom neked ajánlani a jelenleg a Motor Klassiknak , korábban az AMS-nek író Fritz B. Busch cikkeit  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #88 Dátum: 2006.03.19 12:20:22 »
No , itt vannak azok a bizonyos A-Klassés címlapok . Az első , 97 október végéről , a német szaklapok közül elsőként ...



... és címoldalon foglalkozott a kérdéssel az ezt követő szám is :



Szerencsére nem kellett scannelgetnem , mert az AB honlapján a 20 éves jubileum alkalmából rajta van az összes eddigi címlap képe :)

Mutatnék is még kettőt :

A 2004/20-as szám , ekkor még senki szinte semmit nem tudott erről a problémáról :



De éppenséggel említhetném a 2006/6-os számot is , amely a legutóbbi Qualitäts-Reportról számol be , és elég látványosan jelzi a címoldalon , hogy ki a legjobb , és hogy állnak hozzá képest a német márkák ...

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #89 Dátum: 2006.03.19 15:13:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Csak az a kérdés fogalmazódott meg bennem , hogy tudnék olyan példát felhozni az álláspontom bizonyítására , amire azt mondanád , hogy na , ez jó példa ;) ? Attól tartok , hogy aligha . Ha sorra vesszük , amiket az egyes kategóriákról írtál (Executive nem számít mert ott kevesen vannak , kisautó annál inkább mert abban nem a németek favoritját látják a legjobbnak az angolok) , akkor mást nem nagyon tudok leszűrni  :hmm: ...

Azt írtad, szerinted objektívek a németek, és ennek alátámasztására hoztál három olyan kategóriát, ahol a német "versenyzőkön" kívül más szinte nem is indul. (Mindemellett azért a Lexus két kategóriában is dobogós az angoloknál, a németeknél ezt kizártnak tartom.) Én erre azt mondtam, hogy ha annyira objektívek lennének mindketten, akkor mondjuk a szupermini kategóriában is haonló eredményeknek kéne születni - ami megintcsak kizárt, ugyanis a briteknél nincs német az első 3-ban.

Ebből mi következik? Az, hogy az objektív mérés ebben a műfajban lehetetlen: az AB-channel4 viszonylatban mindkettő, magát objektívnek valló magazin más eredményekre jut. Az objektív mérés ettől eltér. Objektív mérések alapján a 4 kilós csirke nehezebb a 3,5 kilósnál, a 8 méteres távolugrás nagyobb a 7,95-ösnél, a 9,84-es 100 méter gyorsabb a 9,86-osnál, az 51%-os szavazati arány több a 49%-nál.

Autót nem lehet objektíven mérni. (Természetesen szerintem.)

Egy apróság ennek alátámasztására - remélem, érthető és szemléletes lesz. Egy AB van csak most nálam kéznél (a többi a WC-ben van ;)). Kinyitottam az ominózus Punto-Polo-Clio összehasonlítás ponttáblázatánál és a Z4-MX5 összehasonlításnál. A pontozás rendszere finoman szólva megkérdőjelezhető. Az egy dolog, hogy a roadstereknél meglévő "Tető" értékelési szempont 20 pontját a helykínálatból és a csomagtérből lecsípett 10-10 ponttal biztosították, de hogy a hajtásláncra adható összesen 200 pontot milyen alapon csoportosították át a kabriók összevetéséhez, egyszerűen nem értem. A kisautóknál a 200 pontból a menetteljesítmények 40, a motorjellemzők/hang 20 pontot ér. A kabrióknál ugyanez 30 illetve 30 pont. Könyörgöm, miért számít a kabrióknál kevésbé a menetteljesítmény, mint a kisautóknál? :lol:

Vagy itt van egy másik költői kérdés: ha a pontozásban 20-20 pontot ér a csomagtartó/teherbírás, a sebességváltó és a kormányzás, akkor ez azt jelenti, hogy kabrióépítésnél egy nagy csomagtartóval lehet ellensúlyozni egy szar váltót illetve egy nyúlós, indirekt, visszajelzést nem biztosító kormányzást? Ha igen, akkor mondja meg nekem valaki, hogy hány literrel lehet kiváltani a kormányáttételezésnél plusz fél fordulatot? :D

Ismétlem magam: autót objektíven mérni nem lehet.

(Csak zárójelben az MX5-Z4 összevetéshez: árfüggetlen értékelésben a BMW 386, a Mazda 384 pontot kapott, többek között köszönhetően a Z4 nagyobb csomagterének [+3 pont], helykínálatának/variálhatóságának [+3 pont], "jobb" tetejének [+6!!! pont; egyébként annyival "jobb" a Z4 teteje, hogy elektromos; a Mazdáé kézi, gyorsabb, és gyakorlatilag nélkülöz minden hibalehetőséget, de ez a németeknél hátrány]. Ez összesen 12 pont... Ha az árat is figyelembe vesszük, akkor a Z4 422 pontot, az MX5 421 pontot kapott. Jól írtam, a különbség 1, azaz egy pont a német javára. Ehhez kapcsolódóan az értékelés a Mazdánál így hangzik: "Drága ugyan az extrákkal dúsan megrakott "3rd generation" széria, de ennek megfelelően exkluzív is. A győzelemhez azonban ennyi nem elég." Bakker, és tényleg, mennyire igazuk van.)

Idézetet írta: "Palaczk"
...meggyőződésem , hogy NEM nézőpont kérdése , hogy melyik autó a jobb . Szubjektíve lehet ez nézőpont kérdése - objektíve nem . Mint ahogy ez az angol úriember is elismeri , hogy EMOCIONÁLIS alapon vél hiányolni valamit az S-Klasséból . Hadd hozzak egy vicces ellenpéldát : az AB egyik tesztelője az új Lexus GS-ről írt hasonlókat - hogy ti. ez az autó közel áll a tökéleteshez , csak éppen nincs lelke . Na ? Most akkor melyiküknek van igaza ?

A Lexussal kapcsolatban nyilván mindkettőnek. De tudod, az a különbség a német újságíró és Jeremy Clarkson között, hogy Clarkson képes ugyanazt leírni az általa elfogultan szemlélt S-Klasséról és a GS-ről is (olvasd csak el, mit ír a GS-ről), míg a német a Merciről azt írja, "tartózkodó, visszafogott", az ugyanilyen Lexusról pedig azt, "unalmas, lelketlen". A német az új Boráról ódákat zeng, mert nagy a csomagtartója és jó az összeszerelési minősége, Clarkson szerint a világ legunalmasabb autójáról van szó. A német a Polóról azt írja, "decens belsőtér, funkcionális, mértani formák", én azt mondom, "unalmas, ronda fekete plasztikhalom". Ismétlem magam: nézőpont kérdése.

Nem azt mondom, hogy nincs olyan eset, amikor két autó összevetésében ne lehetne megmondani, melyik a jobb. Pl. ha megnézzük a most kapható kocsik közül az alapfelszereltségű Astra Classicot és Corollát, azt mondhatjuk, hogy a Corolla tágasabb, jobb minőségű, jobb a motorja, a váltója, a felszereltsége, tehát a lényeges szempontokat tekintve jobb autó. De két nagyon hasonló színvonalú kocsi közül (lásd Z4 vs. MX5) az egyéni preferenciák tudnak csak dönteni, nem valami kétes szempontok alapján felállított, kétes módszerekkel kitöltött ponttáblázat.