Három dologhoz szólnék hozzá, nem akarok most idézni.
1. A méretbeli adatok is sokszor csalókák. Vegyük a külméretet. A hossz és szélességi adatok a karosszéria két legtávolabbi pontjának távolságát mutatják, önmagában semmit nem mond. Egy nagyon szemléletes példa erre - azt hiszem, már valahol írtam is erről - az Opel Kadett E és a Daewoo Nexia esete. Ez a két kocsi gyakorlatilag ugyanaz, a Daewoo akár tekinthető egy ráncfelvarrott Kadettnak is. Csakhogy a különböző karosszériavariánsok hosszúsági adatai igen jelentősen, majdnem 30(!) centivel nagyobbak a Kadettéinál. Ha megnézitek a két kocsit, ez a többlet nagyrészt a lökhárítóban(!) fellelhető, miközben a Daewoo csomagtéradatai még egy picit kisebbek is az Opelénál.
Itt lejjebb szóba kerültek hosszúsági, meg szélességi adatok, nem árt megnézni, - tényleg nem tudom, mi a helyzet, az érintett 3 új kocsiból egyet sem láttam még közelről - hogy a túl nagy eltérésekért mennyiben felelős a karosszéria. Az biztos, hogy a Yaris motorházteteje meglehetősen rövid.
2. Érintőlegesen szóba került a biztonság is. Itt is kiderülhetnek dolgok. Amikor annak idején ez a biztonsági kampány elkezdődött, és a gyárak elkezdtek komolyan ezzel is foglalkozni, érdekes változások történtek egy-egy modellváltásnál. Az Alfa 145-146 megjelenése például hatalmas súlynövekedéssel járt együtt, és azok a kocsik még így is a mezőny végén kullogtak a biztonság terén. Magyarul kiderült, hogy rengeteg felesleges - értsd kiküszöbölhető - ballasztot hordoztak azok az Alfák, hiszen a konkurrencia kevesebb kilóból masszívabb kocsikat hozott ki.
Ez megint egy olyan kritérium, amit nem lehet pontozni, de fontos, és valami módon mégiscsak nyomonkövethető.
3. A fogyasztási eltérés. Nekem ez régi mániám, jót szoktam röhögni egyes gyári adatokon, mert tudni lehet bizonyos márkáknál, hogy köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Érdekes (?) módon a Toyota itt is a legkorrektebbek közé tartozik, ráadásul az amúgy sem túl magas gyári adatok lesznek csak kicsivel felülmúlva a tesztekben.