Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 121444 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #60 Dátum: 2006.01.02 17:57:41 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "kmr"

Tengelytávban csak 5 centi van a Yaris és a Punto között, ami a hossz-beli különbséget eredményezi az a punto hosszabb orra, és ezzel együtt a nagyobb első túlnyúlása.

De ezekre mi szükség? Nem raknak bele 6 hengeres 3000-es dízel mocit, akkor meg minek akkora motortér? Ja, hogy legyen hely kivenni a mocit, mert annyit kell szerelni  :nagymosoly: A töréstesztjük nem lett sokkal jobb, mint a Yarisé, szal az se indokolja.

Mert ilyenre tervezték :) Mármint az összhatást és a külső designt.
A Yarisok tervezésekor (ezt a régire és az újra is értem) szerintem a lehető legrövidebb motorházat "tették" az autóra, ennél rövidebben már ténylen nem nagyon férne el a motor. Az 5% plusz hossz ami a Yaris és a Punto között van belefér a forma miatti méretkülönbségbe.
Ezért néznek ki nagyon gnómul a "puttonyos" 4 ajtósok (pl.: Thalia), mert az egységes formához hozzácsaptak egy dobozt miaitt az eleje mit sem változott. Nyilván lehetne a Puntora is rövidebb orrot tervezni, de az akkor már egy másik autó lenne :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #61 Dátum: 2006.01.02 18:37:31 »
Idézetet írta: "Satriani"
Este, ha lesz kis időm, végigolvasom a mai termést. Addig csemegézzetek:

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/44395/d_ams_vtest_wertung
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/94990/d_ams_vtest_wertung_cars
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/86446/d_ams_vtest_wertung_cars
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/84523/d_ams_vtest_wertung_cars
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/82952/d_ams_vtest_wertung_cars
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/81335/d_ams_vtest_wertung
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/80129/d_ams_vtest_wertung
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/79263/d_ams_vtest_wertung

Ezekből kiderül, hogy csak a németek (azon belül is a VW-BMW-Mercedes trió) képesek tesztgyőztes autót építeni. Az olasz, francia, japán autók kanyarban sincsenek a jó öreg német autókhoz képest. Sőt, az is kiderül (lásd utolsó link), hogy a Golf még akkor is jobb a többinél, ha kevesebb pontszámot szerez.  :10:


Ez bizony így van , a németek nagyon jó autókat építenek , gyakorlatilag az egyetlen komoly hiányosságuk az utóbbi 10-15 évben , hogy nem tudják őket olyan megbízhatóra építeni , mint a japánok . Ezért van nekem japán autóm . Viszont mint konstrukció , a német kocsik az esetek többségében valóban a legjobbak . Különösen az említett trió márkái .

De amúgy ha érdekel , tudok neked keresni egy rakás olyan AB-tesztet , amit nem német autó nyert . Bár nem hiszem , hogy lenne esélyem megdönteni a prekoncepciódat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #62 Dátum: 2006.01.02 21:14:19 »
Idézetet írta: "Satriani"
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/79263/d_ams_vtest_wertung

Sőt, az is kiderül (lásd utolsó link), hogy a Golf még akkor is jobb a többinél, ha kevesebb pontszámot szerez.  :10:


Ha érdekel , olvasd el a szóban forgó Golf GTI-ről a Totalcar véleményét is : http://totalcar.hu/tesztek/golfvgti!1 . Őket nem igazán lehet a VW iránti pozitív elfogultsággal vádolni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #63 Dátum: 2006.01.02 23:06:05 »
Három dologhoz szólnék hozzá, nem akarok most idézni.
1. A méretbeli adatok is sokszor csalókák. Vegyük a külméretet. A hossz és szélességi adatok a karosszéria két legtávolabbi pontjának távolságát mutatják, önmagában semmit nem mond. Egy nagyon szemléletes példa erre - azt hiszem, már valahol írtam is erről - az Opel Kadett E és a Daewoo Nexia esete. Ez a két kocsi gyakorlatilag ugyanaz, a Daewoo akár tekinthető egy ráncfelvarrott Kadettnak is. Csakhogy a különböző karosszériavariánsok hosszúsági adatai igen jelentősen, majdnem 30(!) centivel nagyobbak a Kadettéinál. Ha megnézitek a két kocsit, ez a többlet nagyrészt a lökhárítóban(!) fellelhető, miközben a Daewoo csomagtéradatai még egy picit kisebbek is az Opelénál.
Itt lejjebb szóba kerültek hosszúsági, meg szélességi adatok, nem árt megnézni, - tényleg nem tudom, mi a helyzet, az érintett 3 új kocsiból egyet sem láttam még közelről - hogy a túl nagy eltérésekért mennyiben felelős a karosszéria. Az biztos, hogy a Yaris motorházteteje meglehetősen rövid.
2. Érintőlegesen szóba került a biztonság is. Itt is kiderülhetnek dolgok. Amikor annak idején ez a biztonsági kampány elkezdődött, és a gyárak elkezdtek komolyan ezzel is foglalkozni, érdekes változások történtek egy-egy modellváltásnál. Az Alfa 145-146 megjelenése például hatalmas súlynövekedéssel járt együtt, és azok a kocsik még így is a mezőny végén kullogtak a biztonság terén. Magyarul kiderült, hogy rengeteg felesleges - értsd kiküszöbölhető - ballasztot hordoztak azok az Alfák, hiszen a konkurrencia kevesebb kilóból masszívabb kocsikat hozott ki.
Ez megint egy olyan kritérium, amit nem lehet pontozni, de fontos, és valami módon mégiscsak nyomonkövethető.
3. A fogyasztási eltérés. Nekem ez régi mániám, jót szoktam röhögni egyes gyári adatokon, mert tudni lehet bizonyos márkáknál, hogy köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Érdekes (?) módon a Toyota itt is a legkorrektebbek közé tartozik, ráadásul az amúgy sem túl magas gyári adatok lesznek csak kicsivel felülmúlva a tesztekben.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #64 Dátum: 2006.01.02 23:57:26 »
Így van , mindhárom általad említett körben a konstrukció a lényeg , vagyis hogy az adott autó mennyire "sikerült jól" , hogyan vizsgázik a gyakorlatban , mit valósít meg abból , amit a számszerű paraméterei ígérnek . A külső hosszra és a belső helykínálatra különösen érvényes mindez , de a másik két dologra is .

A fogyasztási eltérés egyébként azért tekinthető kissé rejtélyes területnek , mert minden gyár azonos norma alapján adja meg az Európában forgalmazott autói fogyasztását . Mégis igaz az , hogy komoly eltérések vannak az adatok "valóságtartalma" között . Nem tudom igazából , hogy milyen tényezők állhatnak ennek a hátterében .

Az viszont tény , hogy a Toyota gyári adatai az esetek többségében becsületesnek nevezhetők . Sőt , a menetteljesítményeket meglepően gyakran adják meg túlságosan is szerényen . Régebbi példa az 1.6-os Carina E , ahol túl sok tulaj vallja kvázi eskü alatt a 10 mp körüli (sőt néha kisebb) gyorsulást ahhoz , hogy ne lehetne ezt komolyan venni . Újabb példa az 1.4-es dízel Corolla , ahol pl. az Auto Bild is eddig minden alkalommal jobb gyorsulást mért 0-100-on , mint a gyári adat . Egy alkalommal egész tetemesen : 11.5 alatt volt 100-on a kocsi (a megátalkodott , japán autókat lehúzni igyekvő újság pedig érdekes módon le is írta ezt) . Azok után , amit az autó vezetésekor tapasztaltam , én is rettentő nehezen tudom elképzelni , hogy közel 14 mp kellene a 0-100 gyorsuláshoz . Nem egészen értem , hogy miért követi a Toyota ezt a gyakorlatot - de kétségtelen , hogy ez a jobbik eset , sokkal tisztességesebb , mint ha fordítva csinálnák  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #65 Dátum: 2006.01.03 00:13:04 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az viszont tény, hogy a Toyota gyári adatai az esetek többségében becsületesnek nevezhetők. Sőt, a menetteljesítményeket meglepően gyakran adják meg túlságosan is szerényen. Régebbi példa az 1.6-os Carina E, ahol túl sok tulaj vallja kvázi eskü alatt a 10 mp körüli (sőt néha kisebb) gyorsulást ahhoz, hogy ne lehetne ezt komolyan venni. Újabb példa az 1.4-es dízel Corolla, ahol pl. az Auto Bild is eddig minden alkalommal jobb gyorsulást mért 0-100-on, mint a gyári adat. Egy alkalommal egész tetemesen: 11.5 alatt volt 100-on a kocsi (a megátalkodott, japán autókat lehúzni igyekvő újság pedig érdekes módon le is írta ezt). Azok után, amit az autó vezetésekor tapasztaltam, én is rettentő nehezen tudom elképzelni, hogy közel 14 mp kellene a 0-100 gyorsuláshoz. Nem egészen értem, hogy miért követi a Toyota ezt a gyakorlatot - de kétségtelen, hogy ez a jobbik eset, sokkal tisztességesebb, mint ha fordítva csinálnák :)

Volt még egy eset, a Corolla Ts-é, ahol ragaszkodtak a majd 9 mp-es gyrosuláshoz, pedig 8 alatt mértek sokan. Itt legalább volt értelmes magyarázat, nem akartak házon belüli konkurenciát a Celicának.
A szerénység egyébként a motor paramétereknél is igaz, a japánoknál általában a lóerő és nyomatékadatok gyári szórása megadott felett és nem körülötte szokott lenni. Tehát például az 1.4 D4-D motor 90 lóereje az nem valahol 87-93 között lesz, hanem 89,6-95 és így tovább.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #66 Dátum: 2006.01.04 20:00:05 »
Két teszt a legújabb AB-számokból (a németekből) .

Alap benzines kiskocsik tesztjében a régi Puntot , a Mitsu Coltot , az Opel Corsát és a régi Cliot hasonlították össze (lévén ezeket a régi modelleket árulják még egy darabig olcsó alapváltozatként) . A tesztet a Clio nyerte , második lett a Colt , harmadik a Corsa , negyedik a Punto .

Kétliteres dízelek tesztjében a 116 lovas Avensist hasonlították össze a hasonlóan erős konkurrensekkel : Ford Mondeo , Mazda 6 , Opel Vectra , PUG 407 , VW Passat . A tesztet a Mazda 6 nyerte , második a Passat , harmadik az Avensis , negyedik a Mondeo , ötödik a PUG , utolsó a Vectra .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #67 Dátum: 2006.01.04 21:37:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kétliteres dízelek tesztjében a 116 lovas Avensist hasonlították össze a hasonlóan erős konkurrensekkel: Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vectra, PUG 407, VW Passat. A tesztet a Mazda 6 nyerte, második a Passat, harmadik az Avensis, negyedik a Mondeo, ötödik a PUG, utolsó a Vectra.

Olvastam én is. Jót mosolyogtam, hogy a németeket megőrjíti a bal oldalon található benzintank.
És az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Passatot az ára húzta le a 2. helyre. :wink:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #68 Dátum: 2006.01.04 23:57:56 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kétliteres dízelek tesztjében a 116 lovas Avensist hasonlították össze a hasonlóan erős konkurrensekkel: Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vectra, PUG 407, VW Passat. A tesztet a Mazda 6 nyerte, második a Passat, harmadik az Avensis, negyedik a Mondeo, ötödik a PUG, utolsó a Vectra.

Olvastam én is. Jót mosolyogtam, hogy a németeket megőrjíti a bal oldalon található benzintank.
És az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Passatot az ára húzta le a 2. helyre. :wink:


OK , de akkor is , ez szép eredmény a Mazda részéről (és mellesleg egy érvvel több azellen , hogy ebben az újságban csak német kocsi nyerhet tesztet) . Az ár azért komoly tényező egy autó kiválasztásánál , bár kétségtelenül különválasztandó attól , hogy miként szerepel egy autó , mint konstrukció . De így sem rossz , hogy a Mazda és a Toyota maguk mögé utasították a többieket .

Ami a tankot illeti : egy német ezt a kérdést valószínűleg máshogy nézi , náluk azért évtizedek hosszú során át "rögzült" , hogy a tanksapka a jobb oldalon van . Egy komoly tradícióval rendelkező autógyártó nemzet valószínűleg mutat némi merevséget olyan kérdésekben , amelyek számukra magától értetődőek . Mi ebben törvényszerűen rugalmasabbak vagyunk .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #69 Dátum: 2006.01.05 11:33:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ami a tankot illeti : egy német ezt a kérdést valószínűleg máshogy nézi , náluk azért évtizedek hosszú során át "rögzült" , hogy a tanksapka a jobb oldalon van.

Ezek nem azok a németek, akik a motortérbe rakták a benzintankot és a betöltő nyílást. :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:
Állítólag meg is történt, hogy a trabantos utazó, amikor kinyitotta a motortértetőt a benzinkútnál (egy fejlett országban) azt mondta neki a kutas, hogy "Ne vicceljen uram, a benzin nem játék!". :nagymosoly:
(Egyébként szerettem a trabantjaimat!)
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #70 Dátum: 2006.03.17 15:14:16 »
http://auto.vezess.hu/hir.php?idx=7594

Idézet
A Top Gear az Egyesült Királyság legrangosabb autós műsora és egyben az egyik legnépszerűbb adás, amely közel 4 millió nézőt ültet hetente a képernyők elé. A műsor népszerűségének titka az autós világ iránti feltétlen odaadás, humor, és következetes objektivitás.


Túrót. A Top Gear sosem volt, sosem lesz, és ami a legfontosabb: sosem akart objektív lenni. Szeritnem a műsor egyik legvonzóbb vonása az alig burkolt sovinizmus és a gyermeki rajongás elegye. Ugyanolyan autóbuzik, mint mi vagyunk. Ha objektívek akarnának lenni, inkább szólnának Surányi Péternek :lol:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #71 Dátum: 2006.03.17 20:59:39 »
Idézetet írta: "Rozsomák"
Idézetet írta: "Palaczk"

Ami a tankot illeti : egy német ezt a kérdést valószínűleg máshogy nézi , náluk azért évtizedek hosszú során át "rögzült" , hogy a tanksapka a jobb oldalon van.

Ezek nem azok a németek, akik a motortérbe rakták a benzintankot és a betöltő nyílást. :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:
Állítólag meg is történt, hogy a trabantos utazó, amikor kinyitotta a motortértetőt a benzinkútnál (egy fejlett országban) azt mondta neki a kutas, hogy "Ne vicceljen uram, a benzin nem játék!". :nagymosoly:
(Egyébként szerettem a trabantjaimat!)


Nem , ezek nem azok a németek ;) ...

Egyébként időközben végre valamelyik cikkíró elmagyarázta , hogy mi bajuk is van voltaképpen a bal oldalon lévő tanksapkával . Hogyaszondja , így ha kifogysz menet közben , és az út szélén kell kannából megitatni a gépet , akkor a forgalom felőli , veszélyesebb oldalon állva kell művelned ezt . Hát ja , van benne valami . Bár ehhez tényleg németnek kell lenni , hogy ilyen nüanszok eszébe jussanak az embernek  :wink:

Moszkvics , Dacia rulez !!! Azokon nem bal és nem is jobb oldalon van a tanksapka , hanem hátul középen  :nagymosoly:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #72 Dátum: 2006.03.18 10:32:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
[ Hogyaszondja , így ha kifogysz menet közben , és az út szélén kell kannából megitatni a gépet , akkor a forgalom felőli , veszélyesebb oldalon állva kell művelned ezt.


... amit, ha éppen egy autópályán adod elő, 50-100€ közötti összeggel még az autópályarendőrök is díjaznak.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #73 Dátum: 2006.03.18 10:34:38 »
Idézetet írta: "Satriani"
http://auto.vezess.hu/hir.php?idx=7594

Idézet
A Top Gear az Egyesült Királyság legrangosabb autós műsora és egyben az egyik legnépszerűbb adás, amely közel 4 millió nézőt ültet hetente a képernyők elé. A műsor népszerűségének titka az autós világ iránti feltétlen odaadás, humor, és következetes objektivitás.


Túrót. A Top Gear sosem volt, sosem lesz, és ami a legfontosabb: sosem akart objektív lenni. Szeritnem a műsor egyik legvonzóbb vonása az alig burkolt sovinizmus és a gyermeki rajongás elegye. Ugyanolyan autóbuzik, mint mi vagyunk. Ha objektívek akarnának lenni, inkább szólnának Surányi Péternek :lol:



Hát a kezdetekben a Top Gear is szörnyen unalmas objektív műsor volt, nem is volt a népszerűsége a maihoz mérhető.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #74 Dátum: 2006.03.18 13:27:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Egyébként időközben végre valamelyik cikkíró elmagyarázta , hogy mi bajuk is van voltaképpen a bal oldalon lévő tanksapkával . Hogyaszondja , így ha kifogysz menet közben , és az út szélén kell kannából megitatni a gépet , akkor a forgalom felőli , veszélyesebb oldalon állva kell művelned ezt . Hát ja , van benne valami . Bár ehhez tényleg németnek kell lenni , hogy ilyen nüanszok eszébe jussanak az embernek  :wink:
...


Az semmi, de, hogy még veszélyesebb legyen a művelet, még ugyanezen az oldalon is kell kiszállni a kocsiból!
Nem is értem, miért nem tiltják be az ilyen autókat...
 :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly: