Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 121014 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #30 Dátum: 2005.11.29 16:02:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...

Szép hosszú válasz. Ha nem haragszol, most nincs sok időm, így nem olvasom végig, de megígérem, hogy reagálok.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #31 Dátum: 2005.11.29 17:33:04 »
Idézetet írta: "music"
Ha igaz, akkor a dolog ciki. Mindazonáltal - nem felmentvén a szereplőket, csak magyarázatot találni az esetre - nem könnyű az Autobild helyzete sem. Ugyanis egy tekintélyes szaklapnak, amelynek a szavára sokan figyelnek, nehéz lehet valóban függetlennek maradni, hiszen előbb-utóbb a nagyobb gyárak megpróbálják majd befolyásolni a véleményalkotásukat. Egy kisebb, vagy kis (piacú) országban lévő újság könnyebben maradhat független, - noha az elfogultság nálunk is erősen érezhető pl. az autómagazin cikkeiben, értékeléseiben - persze ha akar egyáltalán az lenni.


Pont fordítva. Igazán független egy kicsi, internetes orgánum lehet, mert költségei gyakorlatialg nullák - ha nincs reklámbevétele, akkor sem kérdéses a léta. Na meg a legnagyobb lapok, amik megkerülhetetlenek, ha negítívumot ír valamiről, az autógyár akkor is fizet nála hirdetést. A többieknél mind ott ahátsó gondolat - ez még belefér, nem lesz eből bukta?

Az Autobild simán lehetne független, emrt elég nagy, de az esetből nagyon nagyon rosszul jöttek ki. Tessék csak olvasgatnia  fórumokat, a németeket is, nem nagyon osztják Palaczk véleményét, bár szerintem egy buta kommunikációs hibáról volt szó.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #32 Dátum: 2005.11.29 22:02:30 »
Idézetet írta: "Ear"
Pont fordítva. Igazán független egy kicsi, internetes orgánum lehet, mert költségei gyakorlatialg nullák - ha nincs reklámbevétele, akkor sem kérdéses a léta. Na meg a legnagyobb lapok, amik megkerülhetetlenek, ha negítívumot ír valamiről, az autógyár akkor is fizet nála hirdetést. A többieknél mind ott ahátsó gondolat - ez még belefér, nem lesz eből bukta?

A kicsik függetlenségét osztom - írtam is. A nagyoké nem ilyen egyszerű. Persze a hirdetés benne lesz, de ha sokan olvassák, nem közömbös a gyáraknak, hogy mit írnak róluk. Előbb-utóbb jön a kísértés a befolyásolásra.
music     

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #33 Dátum: 2005.11.30 10:19:23 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Ear"
Pont fordítva. Igazán független egy kicsi, internetes orgánum lehet, mert költségei gyakorlatialg nullák - ha nincs reklámbevétele, akkor sem kérdéses a léta. Na meg a legnagyobb lapok, amik megkerülhetetlenek, ha negítívumot ír valamiről, az autógyár akkor is fizet nála hirdetést. A többieknél mind ott ahátsó gondolat - ez még belefér, nem lesz eből bukta?

A kicsik függetlenségét osztom - írtam is. A nagyoké nem ilyen egyszerű. Persze a hirdetés benne lesz, de ha sokan olvassák, nem közömbös a gyáraknak, hogy mit írnak róluk. Előbb-utóbb jön a kísértés a befolyásolásra.


A befolyásolást másképp oldják meg. Speciális tesztautók, a sajtóutak osztályon felüli szintje, stb. Egy cikkbe már rég nem mernek beleszólni - az igen igen durva sajtóetikai vétség lenne.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #34 Dátum: 2005.11.30 19:42:42 »
Idézetet írta: "Ear"
A befolyásolást másképp oldják meg. Speciális tesztautók, a sajtóutak osztályon felüli szintje, stb. Egy cikkbe már rég nem mernek beleszólni - az igen igen durva sajtóetikai vétség lenne.

Szerintem ilyet nem is írtam. Ha esetleg mégis felmerülne kívánalom a cikkekkel kapcsolatban, azt biztosan rábíznák az adott újságíróra, aki pedig tudná, mi a dolga...
"Pelikán elvtárs, egyszer még fogunk magától kérni valamit..."
music     

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #35 Dátum: 2005.11.30 23:20:46 »
Na ilyen nem szokott lenni. Minden közvetetten működik.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #36 Dátum: 2005.12.25 20:39:29 »
Ha már az újságok szóba kerültek, azokban mindig egy üde(?) színfolt az olvasói levél rovat, azaz mi magunk.
Egy idevonatkozó érdekes válogatás: cikk
music     

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #37 Dátum: 2005.12.30 19:32:21 »


No comment. Ha valakit érdekel, azért elmondom, mi verte ki nálam a biztosítékot ebben a tesztben.

(Nagy mérethez egyszerűen kattintsatok a kis képre, új ablakban nyílik meg. Nálam tökéletesen olvasható, remélem, nálatok is.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #38 Dátum: 2006.01.01 13:29:44 »
Idézetet írta: "Satriani"


No comment. Ha valakit érdekel, azért elmondom, mi verte ki nálam a biztosítékot ebben a tesztben.

(Nagy mérethez egyszerűen kattintsatok a kis képre, új ablakban nyílik meg. Nálam tökéletesen olvasható, remélem, nálatok is.)


Egy biztos : a fordítás nagyon gyenge . Kis túlzással nem tettek mást , mint szó szerint lefordították a német szöveget . A Clio összesítésénél pl. a "nem nagy , de jó dobás" gyakorlatilag félrevezető , lévén simán azt lehetne hinni , hogy úgy értik : az autó nem nagy . A német eredeti szöveg így hangzik : "Kein grosser Wurf , aber durchaus ein guter." Ez annyit tesz , hogy nem kimagasló dobás , de mindenképpen jó . Különbség , nem ? És sok más hasonló hiba is van a fordításban .

Egyébként mi az még , amit kifogásolhatónak ítélsz ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #39 Dátum: 2006.01.01 14:24:33 »
Megnéztem a konkurrens Auto Motor und Sport honlapján is ezt a helykínálat-dolgot . A következőket írták erről :

"Doch dort, wo es drauf ankommt, sieht er gar nicht so alt aus. Der Innenraum ist ähnlich großzügig wie im größeren Fiat, dessen vanartiger Vorbau zwar ein luftiges Raumgefühl, aber wegen der extrem schrägen A-Säulen eine schlechte Sicht nach vorne vermittelt. Beim Renault sind hingegen die Ellenbogen- und Kopffreiheit im Fond etwas knapp, ebenso der Einstieg nach hinten."

A lényeg tömören , hogy a Polo belső térkínálata azonos a nagyobb Fiatéval , ezzel szemben a Renaultban hátul széltében és magasságban kisebb a hely .

Egyébként ebben az újságban a Clio lett az első , második a Polo és harmadik a Punto - de eltérő változatokat (dízeleket) teszteltek , és a Polo elsősorban a motorja miatt veszített pontokat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #40 Dátum: 2006.01.01 18:57:16 »
Palaczk! Ez a helykínálattal kapcsolatos értékelés egyszerűen vicces. Nézz meg két tesztet:

1. Polo vs Mini vs Ypsilon
2. Polo vs. Clio vs. Grande Punto

Az első tesztben az előző Punto padlólemezére épülő Ypsilon elől egy ponttal nagyobbnak bizonyult a Polonál, hátul a Polo volt nagyobb egy ponttal, és a variálhatósága a Polonak sokkal gyengébb volt az Ypsilonnál. A második tesztben a helykínálatra és a variálhatóságra vonatkozó összevont pontszámban a Polo a Grande Punto mögött végzett, mindössze egy ponttal. A polo időközben nem változott (illetve elnézést, kapott egy puccos hűtőmaszkot). Mi is magyarázhatja mindezt?

- az Ypsilon kisebb, de sokkal variálhatóbb, mint a Grande Punto (ha-ha)
- a Grande Punto ugyanakkora és ugyanúgy variálható, mint az Ypsilon (hi-hi)
- a tesztek nem következetesek és nem egységes értékrend alapján épülnek fel

Továbbmegyek. Ha az első tesztből csak a helykínálatot szemléljük meg, akkor az derül ki, hogy az Ypsilon (ami az előző Puntora épül) és a Polo hasonló helykínálattal rendelkeznek. Ehhez képest az új tesztben a Polo a jelentősen megnövekedett Grande Puntoval is hirtelen elkezdi tartani a lépést. Höjj, tudnak valamit Volkswagenéknél: úgy lesz nagyobb az autójuk, hogy hozzá sem nyúlnak...

A Clióval való összehasonlítás pedig érdekes. Ahogy a másik topikban írod, 7 centivel hosszabb és szélesebb a Clio (hogy ez szerinted elhanyagolható, az érdekes, de mindegy), a tengelytávja 11 centivel hosszabb. Mindezek ellenére a németek szerint a Polo helykínálata jobb.  :mrgreen: Hogy lehetséges ez? Továbbá ha megnézed a helykínálatról szóló ábrát, láthatod, hogy a Polo első helykínálata nagyobb, a hátsó lábterére 655, a Cliora 650 mm-t adnak meg a lapban. Könyörgöm, hova a fenébe tűnt az a 11 centi? :rolleyes: Ha nem ültem volna a Clióban, azt gondolhatnám, hogy a Clio első üléseinek háttámlája borzalmasan vastag, és 5-6 centi vastag pedáljai vannak :D De mivel ültem benne, azt mondom, hogy a 11 centi ott van, a két autó hosszanti helykínálata össze sem hasonlítható. A Clio a Jazz-zel (meg esetleg a Grande Puntóval; abban még nem ültem) vethető össze, az pedig sokkal-sokkal tágasabb a Polonál.

Következő érdekesség: a minőségérzet/anyagok pontszám, amire a Polo 16, a Clio 15, a Punto 13 pontot kapott. Ha ültél már Clióban, akkor saját szemeddel is láthattad, hogy a kocsi iszonyat jól össze van rakva, puhák és jó tapintásúak benne a műanyagok, rendkívül precízen működnek a kapcsolói, friss a dizájn, egy szóval a minőségérzete kategórián belül minden kritikán felül áll. Ezzel szemben a Poloban az illesztések ugyan valóban igen pontosak, de a műanyagok mindenhol betonkemények és kopogósak, a kormány borzalmas tapintású, a kárpitok durvák, a dizájn minden, csak nem szép. Arról nem is beszélve, hogy egy fél éves Poloban már zörög, ciripel a műszerfal, a kesztyűtartó. Nem tudom, hogy van képük azt állítani, hogy jobb benne a minőségérzet, mint a Clióban.

Következő érdekesség a motorválasztás. A Puntot hagyjuk, az idióta olaszok nem tudom, miért nem hozták ki a 95 lovas 1,4-est; annak kellett volna ebben a tesztben szerepelni. A Clionak viszont van 1,4-es 16 szelepes motorja, ami 98 lovas; ez helyett a tesztben az 1,2-es motor szerepel. Valahogy borítékolható, hogy ezek ellen a motorok ellen a Polo még az őskövület, hangos, nagy fogyasztású (autópályán 9-10-et röhögve megzabáló) 1,4-es motorjával is dinamikusabb lesz...

Következő érdekesség a futómű. Ha vezettél már Polot, akkor tudhatod, hogy a futóműve a cikkben említett jellemzőkkel egyszerűen nem rendelkezik. Idézek:

Idézet
A Clio [...] eltalálja az optimumot: gyors kanyarban nem túl lágy, rossz úton nem túl kemény. [...] Futóműve azonban mindig bevisz a kocsiba egy kis nyugtalanságot, mert a rugózás és a csillapítás nem tökéletesen nyeli le az úthibákat. E képesség egyedül a Polo sajátja. Jó autópályán teljes nyugalom uralkodik benne, s jól küzdi le a fagygödröket, kátyúkat - mindent egybevetve élvezet autózni vele.

Élvezet, hogyne. Pattogós, kemény futóműve van, kényelmesnek a legnagyobb jóindulattal sem lehet mondani. Arról nem is beszélve, hogy a "jó autópályán nyugalom" úgy gondolom, nem erény: jó autópályán egy Ladában is nyugalom uralkodik. Ezzel szemben a Clio felnőttesebb, jobb futóművel rendelkezik.

Soroljam még? Jó. Az értékelésben szerepel a "nagyfokú komfort" a Polonál. Ha-ha-ha, már az előző Clio is kényelmesebb volt nála, a mostaniról nem is beszélve. A pontszámokat áttekintve van pár nehezen számszerűsíthető szempont (pl. ülések, térérzet, menettulajdonságok, menetkényelem), ahol a Polo rendre egy-egy, az értékelésben persze jól jövő ponttal bizonyul jobbnak az Év Autójánál. A Polo felszereltsége szerintük is gyengébb, ráadásul szemérmetlenül ***adrágák az extrák, erre a Polo 10-ből 7 pontot kap, a másik kettő 8-at. A csomagtartója a Polonak a legkisebb, de az értékelésben itt mindhárom autó maximális pontszámot kapott. A Polo fogyaszt legtöbbet (az átlaga 7 decivel, azaz kb. 10%-kal nagyobb a Puntóénál), ezt kemény 2 pont hártánnyal sikerül megúsznia. A Fiat rugalmassága és gyorsulása a nagyobb, nehezebb kasztni és a 8 szelepes konstrukció ellenére a Poloéval egyenértékű, de 4 pontot veszített a német etalonnal szemben. Satöbbi, sorolhatnám még az érdekes részleteket. A cikk nyelvezetét meg sem említem, süt belőle a német technológia felsőbbrendűségébe vetett hit...

Beszúrtam a beszkennelt értékelést egy másik fórumba is, íme 3 reakció:

Idézetet írta: "Mégane tulaj"
Aztaku', ennyire sz*rban van a VW ? :mrgreen:
[...]A Clio a legrosszabb helykínálatú a 3 közül? :rohog:

Idézetet írta: "Focus tulaj"
:mrgreen: phőjj, ez aztán a nagy álemánnyá feeling.
Azt mondja a FIAT-nál, hogy nem rendelhető hozzá ESP és sapkája sincs :mrgreen:

...és a legérdekesebb:
Idézetet írta: "Polo PD TDI tulaj"
Háát ez érdekes valóban.  :hmm:
Bár nem próbáltam még sem az új Puntót sem az új Cliót, azért elég érdekes hogy a Polo lett az első.
Azt mondja a Polo-nál "legjobb futómű". Hát az minden csak nem a legjobb. :)


Alig várok egy Civic-Golf összehasonlító tesztet, ahol a Golf megleckézteti a Civicet.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #41 Dátum: 2006.01.01 19:44:52 »
Jött egy negyedik reakcó is egy Escort tulajtól:

Idézet
Most mééé, atól, hogy 11 centivel hosszabb a tengelytávja a Clio-nak, mint a Polo-nak, attólmég lehet kisebb a térkínálata :mrgreen: Hihetetlen komolyan mondom, ez már tényleg a pofátlanság teteje.


Ja, még egy hülyeség, ami lehet, hogy csak a fordítás hibája: a szkennelt értékelés képaláírásában a "megnőttek" mindhárom autóra vonatkozik, holott a Polo évek óta semmit sem nőtt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #42 Dátum: 2006.01.01 23:58:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Megnéztem a konkurrens Auto Motor und Sport honlapján is ezt a helykínálat-dolgot . A következőket írták erről :

"Doch dort, wo es drauf ankommt, sieht er gar nicht so alt aus. Der Innenraum ist ähnlich großzügig wie im größeren Fiat, dessen vanartiger Vorbau zwar ein luftiges Raumgefühl, aber wegen der extrem schrägen A-Säulen eine schlechte Sicht nach vorne vermittelt. Beim Renault sind hingegen die Ellenbogen- und Kopffreiheit im Fond etwas knapp, ebenso der Einstieg nach hinten."

A lényeg tömören , hogy a Polo belső térkínálata azonos a nagyobb Fiatéval , ezzel szemben a Renaultban hátul széltében és magasságban kisebb a hely .

Egyébként ebben az újságban a Clio lett az első , második a Polo és harmadik a Punto - de eltérő változatokat (dízeleket) teszteltek , és a Polo elsősorban a motorja miatt veszített pontokat .


Sikerült ezt elolvasni ? Csak azért kérdem , mert nem érkezett rá reakció . Asszem talán többet nyom a latban , mint mindenféle Escort , Focus stb tulajok privát véleményei . Ezek az idézett emberek beültek egy mérőszalaggal a Clioba , Puntoba és Poloba ? Ha nem , akkor bocsássa meg nekem a világ , de előbb hiszek a két piacvezető német autóslap tesztelőinek , mint az ő véleményüknek . Azt a szót , hogy "helykihasználás" , nyilván egyikük sem ismeri .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #43 Dátum: 2006.01.02 00:29:17 »
Idézetet írta: "Satriani"
Palaczk! Ez a helykínálattal kapcsolatos értékelés egyszerűen vicces. Nézz meg két tesztet:

1. Polo vs Mini vs Ypsilon
2. Polo vs. Clio vs. Grande Punto

Az első tesztben az előző Punto padlólemezére épülő Ypsilon elől egy ponttal nagyobbnak bizonyult a Polonál, hátul a Polo volt nagyobb egy ponttal, és a variálhatósága a Polonak sokkal gyengébb volt az Ypsilonnál. A második tesztben a helykínálatra és a variálhatóságra vonatkozó összevont pontszámban a Polo a Grande Punto mögött végzett, mindössze egy ponttal. A polo időközben nem változott (illetve elnézést, kapott egy puccos hűtőmaszkot). Mi is magyarázhatja mindezt?

- az Ypsilon kisebb, de sokkal variálhatóbb, mint a Grande Punto (ha-ha)
- a Grande Punto ugyanakkora és ugyanúgy variálható, mint az Ypsilon (hi-hi)
- a tesztek nem következetesek és nem egységes értékrend alapján épülnek fel

Továbbmegyek. Ha az első tesztből csak a helykínálatot szemléljük meg, akkor az derül ki, hogy az Ypsilon (ami az előző Puntora épül) és a Polo hasonló helykínálattal rendelkeznek. Ehhez képest az új tesztben a Polo a jelentősen megnövekedett Grande Puntoval is hirtelen elkezdi tartani a lépést. Höjj, tudnak valamit Volkswagenéknél: úgy lesz nagyobb az autójuk, hogy hozzá sem nyúlnak...


Megnéztem ezt a két tesztet .

Lábtér elöl : Ypsilon 920-1120 mm , Polo 895-1110 mm , Punto 920-1140 mm .
Belső szélesség elöl/hátul : Ypsilon 1430/1390 mm , Polo 1420/1395 mm , Punto 1430/1390 mm .
Belmagasság elöl : Ypsilon 970-1030 mm , Polo (2003) 900-975 mm , Polo (2005) 940-1015 mm , Punto 920-990 mm .
Belmagasság hátul : Ypsilon 930 mm , Polo 940 mm , Punto 945 mm .
Lábtér hátul : Ypsilon 580-810 mm , Polo 610-845 mm , Punto 590-830 mm .

Hasonló tehát az Ypsilon és a Punto helykínálata , vagy nem ? Ha-ha , hi-hi (ezt te írtad , csak idézlek) , létezik egy olyan szó , hogy "helykihasználás" . Ypsilon és Polo ebben szemlátomást jobb , mint Punto .

--------------------

Írod , hogy az erősebb konkurrenseket kellett volna összehasonlítani az elavult (?) 75 lovas Poloval , akkor biztosan máshogy nézett volna ki a dolog . Azt nem írod , hogy talán azért választották ezeket a konkurrens-változatokat , mert ezek is 75 lovasok ; azt sem írod , hogy mivel a Polo drágább mint ezek az azonos teljesítményű konkurrensek , ezért a Punto 13 , a Clio 15 ponttal többet kap a kedvezőbb ára miatt , ami bőven kompenzálja a gyengébb menetteljesítmények miatti néhány pont mínuszt ; ezért írom én , mert így teljesebb a kép . Már ha valaki látni akarja .

--------------------

Mondhatnám a többi dologra is a válaszomat , de inkább ajánlok egy egyezséget . Ha elismered , hogy meggyőződésed szerint ezek a német tesztek akár csalástól , hamis mért adatok közlésétől sem visszariadva törekednek arra , hogy a német autókat juttassák az első helyre , akkor esküszöm , többet nem vitatom , amit ezzel kapcsolatosan írsz . Kiáltóan nyilvánvaló , hogy így gondolod . Ugyan mi a fenének háborodnál különben fel azon , hogy hogyan szerepel egy Fiat meg egy Renault egy VW-el szemben ? Nincs ennek semmi értelme , hogy írogatjuk itt a számokat , csak az idő megy rá fölöslegesen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #44 Dátum: 2006.01.02 00:33:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha nem , akkor bocsássa meg nekem a világ , de előbb hiszek a két piacvezető német autóslap tesztelőinek , mint az ő véleményüknek . Azt a szót , hogy "helykihasználás" , nyilván egyikük sem ismeri .

Nyilván a Renault gyár sem ismeri a helykihasználás szót (tekintettel arra, hogy ez egy magyar szó, ők pedig jellemzően franciák), így megcsináltak egy, az egyik fő konkurrens modelljénél 11 centivel nagyobb tengelytávval rendelkező autót, aminek a beltere kisebbre sikeredett, mint a konkurrens modelljéne beltere.

A többi fórumozó véleményét csak azért idéztem, mert szerettem volna, hogy lásd, nem csak az én szememet szúrja ki az AB összehasonlítása. Közülük egyébként tudtommal két ember is elment tesztvezetésre, és megerősíthetik, hogy a Clio tágasabb a Polonál, az alsóközép autókat súrolja a helykínálata. Lehet, hogy egy ajtózseb vagy kilincs nyúl be úgy oldalról az utastérbe, ami a méréseket úgy alakítja, ahogy, de az biztos, hogy érzésre a Clio tágasabb. Nézd meg a saját szemeiddel, ha másnak - kivéve természetesen a független német szakértőket - nem hiszel.