Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 121571 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #165 Dátum: 2007.02.06 14:24:10 »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #166 Dátum: 2007.02.06 14:52:44 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Misi"
És az alkoholtûrésemet jól jellemzi, hogy a cikkben említett állapotomat kb. 4 deci fehérbornak köszönhettem.

(Csak vicceltem, utólag kicsit erõs volt úgy, hogy nem ismerjük egymást, köszi, hogy vetted a lapot, sorry. :))

Az egyetem befejezése óta én sem bírom a piát. Egyetem alatt egy BL meccsen félidõnként fogyott egy üveg bor, egy buli alatt lement 8-10 vodka-dzsúz, vagy 4 vodka-martini, azóta meg egy feles vagy egy pohár bor is a fejembe tud szállni.  :elkeseredett:  :nagymosoly:


Aki ilyesmin megsértõdik a marha....
Ha ismernénk egymást, akkor fel sem merült volna benned ennek a lehetõsége.
 :nagymosoly:

No de ez mán off....

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #167 Dátum: 2007.02.06 14:58:54 »
Idézetet írta: "Satriani"
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_501678_14372.hbs

 :rohog:  :rohog:  :rohog:


Németül jó ha kettõig el tudok számolni (uno, due), úgyhogy nem értem a cikk minden betûjét, de ha jól sejtem a németek által legjobban kedvelt hazai és import kocsikat sorolja a táblázat.
Ha így van, akkor két észrevétel:
1., A japánoknak nagyon össze kell kapni magukat, mert nincs az a kategória, amiben jók lennének egy elsõ helyre. (Gondolom az eladási mutatók is ezt igazolják.) Bezzeg a német érdekeltségû külfölsi gyártók (Mini, Chrysler és ha jól emléxem a Maserati is az), hála a német anyacégnek hihetetlen pontossággal fel tudták mérni, hogy mi kell a németeknek. Meg is látszik a táblázaton.
2., Így március elején nem korai még nyilatkozni az idei év autójáról? Pl. az Auris még ki sem jött. Ja, hülye vagyok. Az is japán.
 :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #168 Dátum: 2007.02.06 15:24:05 »
Idézetet írta: "Satriani"
Kb. ennyit érnek a tesztek: pöcsösszemérés.


Na jó hagyjuk, innentõl nekem ezt nincs kedvem folytatni. Érdekes "vitastílus" a másik fõ viszonyítási rendszerét ilyen szinten pejoratívan sértegeni. És még te szoktál azzal jönni, hogy személyeskedem. Az ilyen beszólásokra lehetne is személyeskedni rendesen, de inkább nem teszem, nem megyek le erre a szintre.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #169 Dátum: 2007.02.06 16:30:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na jó hagyjuk, innentõl nekem ezt nincs kedvem folytatni. Érdekes "vitastílus" a másik fõ viszonyítási rendszerét ilyen szinten pejoratívan sértegeni. És még te szoktál azzal jönni, hogy személyeskedem. Az ilyen beszólásokra lehetne is személyeskedni rendesen, de inkább nem teszem, nem megyek le erre a szintre.

Jajj istenem, Palaczk...

1. Amit kiragadtál a hozzászólásomból, azt viccnek szántam, ami az azt követõ mondattal együtt érvényes, így ni:

Idézet
Kb. ennyit érnek a tesztek: pöcsösszemérés. Evolúciós szempontból jobb a nagyobb, de nem biztos, hogy az válik be. :nagymosoly:


Eszembe sem jutott, hogy nem veszed a lapot.

2. Nem téged minõsítettelek, hanem a teszteket, ahogy korábban is. Ez nem személyeskedés. Ha te ezt személyes sértésnek veszed, akkor ezt elsõsorban magaddal rendezd le, ne velem. Méghogy sértegetés... Sem a bõröd színét, sem a családodat, sem az értelmi képességeidet, sem a stílusodat nem bántottam, és ha jól gondolom, az autós tesztek a vallási meggyõzõdésednek sem képezik részét, úgyhogy végképp nem látom a személyes érintettségedet.

3. Te hány Volvo V70 és Touran tulajdonost sértettél meg, mikor hibahalmaznak, katasztrófának és még ki tudja, minek nevezted az autóikat? (Egyet sem. Na ugye. Pedig sokuknak nyilván meggyõzõdésük, hogy a legjobban választottak. Ez nem személyeskedés, hanem egy vélemény, ami ha ellenvéleménnyel találkozik, illik tudni megvédeni, ugyebár.)

4. Nem én voltam, aki már korábban cinikusan kijelentette, hogy "Akármit is magyarázol errõl, nekem ez a véleményem." (amit mellegleg szintén minõsítés nélkül hagytam, pedig ez a vitapartner abszolút semmibe vétele), úgyhogy kissé furcsa, hogy te kérsz számon rajtam vitastílust és szinteket.

Summa summarum: szerintem ez egy mûbalhé. Kifogytál az érvekbõl, és ez jó ürügy a kihátrálásra. Inkább térjünk vissza az "akármit magyarázol, én így gondolom" verziódhoz. Az sem volt egy erõs végszó részedrõl, de még mindig jobb, mint a mostani.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #170 Dátum: 2007.02.06 16:36:58 »
Idézetet írta: "Misi"
...ha jól emléxem a Maserati is az...

Tudtommal a Maserati Fiat tulajdon. A tradicionális olasz sportkocsi-márkák közül a Lambo németesedik erõsen: egyrészt VAG tulajdonban van, másrészt a Gallardo egy csomó mindent kap az R8-tól (ha jól hírlik, még egy naaagy-naaagy dízelt is, juhé).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #171 Dátum: 2007.02.06 20:14:19 »
Idézetet írta: "Satriani"
Kifogytál az érvekbõl, és ez jó ürügy a kihátrálásra.


Vicces vagy, ha azt állítod, hogy meg tudnálak gyõzni ebben a kérdésben :) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #172 Dátum: 2007.02.06 22:13:00 »
Viszont van egy érdekes önellentmondásos probléma, ami itt a szócsatátok kapcsán felvetõdött. Amikor kijön egy új modell, azt csak új autóként tudják tesztelni, a hosszas használat okozta hibákat még nem lehet produkálni. Mégis valakinek meg kell venni az új kocsikat is, különben honnan fogják tudni, hogy milyen hibák akadnak a tartós használat során - elvileg vannak nyúzótesztek egy autó piacra dobása elõtt, de hiába...
Itt van pl. ez a Kia Ceed, minden teszt dicséri. De ettõl még nem lesz jó autó, csak ha majd még 3 év múlva is dicsérik...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #173 Dátum: 2007.02.07 00:43:33 »
Idézetet írta: "music"
Viszont van egy érdekes önellentmondásos probléma, ami itt a szócsatátok kapcsán felvetõdött. Amikor kijön egy új modell, azt csak új autóként tudják tesztelni, a hosszas használat okozta hibákat még nem lehet produkálni. Mégis valakinek meg kell venni az új kocsikat is, különben honnan fogják tudni, hogy milyen hibák akadnak a tartós használat során - elvileg vannak nyúzótesztek egy autó piacra dobása elõtt, de hiába...
Itt van pl. ez a Kia Ceed, minden teszt dicséri. De ettõl még nem lesz jó autó, csak ha majd még 3 év múlva is dicsérik...


Örvendetes, hogy azért ezek szerint végig lehet ezt gondolni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #174 Dátum: 2007.02.07 17:45:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Vicces vagy, ha azt állítod, hogy meg tudnálak gyõzni ebben a kérdésben :) ...

Érvek nélkül nehéz lesz, de eddig is nyitott voltam rá. Ezért nem is hagytalak itt, miután kijelentetted, hogy én hiába magyarázok: gondoltam, elõbb-utóbb csak írsz valami újat, használhatót... De Palaczk, eddig nem gyõztél meg arról, hogy az autók "jósága" lemérhetõ egy magazin által összeállított tesztrendszeren keresztül, és a pontszámok összehasonlításával egy lineáris skálán elhelyezhetõk az autók. (Miután ezt különféle formában többször állítottad, gondolom, ez lett volna a célod.) Arról sem gyõztél meg, hogy van "világ legjobb autója", arról sem, hogy a tesztnek nem kell figyelembe venni a használat célját, hanem vannak egyetemes vizsgálati szempontok, és a rendszer új jó, ahogy van. (Utóbbi eleve hülyeség: minden magazin rendszere más egy kicsit, így 1. vagy egy jó, és a többi rossz 2. vagy mind pontatlan.)

Miután az elõbb felsoroltakat több, érdemi válasz nélkül hagyott állítással cáfoltam, és nem tegnap kezdtünk errõl beszélgetni, ezek után nem hiszem, hogy hirtelen elõállsz a frankóval. De akár viccesnek tartasz, akár nem (mi ez, ha nem személyeskedés), igen, meggyõzhetõ vagyok. Legfeljebb ez most neked nem jön össze, mert nincs igazad.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #175 Dátum: 2007.02.07 17:53:35 »
Idézetet írta: "music"
Itt van pl. ez a Kia Ceed, minden teszt dicséri. De ettõl még nem lesz jó autó, csak ha majd még 3 év múlva is dicsérik...

Pont ezt mondom én is: az újautó-tesztek jellegüknél fogva nem lehetnek alkalmasak arra, hogy teljes körûen eldöntsék egy autóról, milyen az.

Nem lehet elvárás egy autós teszttel szemben, hogy jósoljon is. De ez magában hordozza azt, hogy a vizsgálati szempontok hiányosak, nem teljes körûek, így az összehasonlíthatóság (az a bizonyos lineáris skála - remélem, elég tiszteletteljesen írok róla :D) is csorbul, görbül, ferdül. Többek között ezzel kapcsolatban is van egy megválaszolatlan kérdésem a topikban...

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #176 Dátum: 2007.02.08 16:03:12 »
Idézetet írta: "Misi"
...Meg is látszik a táblázaton.

Szerintem a táblázaton két dolog látszik: a legendás német objektivitás és a pártatlan autós média tömegpszichózisának eredménytelensége.  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:

Egyébként itt van egy ehhez kapcsolódó hír magyarul. Érdemes a kommenteken is végigszaladni. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #177 Dátum: 2007.02.08 23:04:30 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Vicces vagy, ha azt állítod, hogy meg tudnálak gyõzni ebben a kérdésben :) ...
De akár viccesnek tartasz, akár nem (mi ez, ha nem személyeskedés)...


Ez a részemrõl egy feltételes módú kijelentés volt arra az esetre, ha azt mondanád, hogy meg tudlak ebben a kérdésben gyõzni :nana: ...a hülye is látja, mennyire zsigerbõl elutasítod ezt az egész rendszert, ami nem baj, jogod van hozzá, de akkor ne keltsd azt a benyomást, hogy meggyõzhetõ vagy, mert épp elégszer hangot adtál annak, hogy mennyire ellenedre van mindenfajta ilyen rangsorolás, fõleg ha azt németek csinálják (még emlékszem az olyan kijelentéseidre, mint pl. "tesztelõ-droid"). Megválaszolatlanul hagytam az állításaidat? Most legutóbb igen... korábban nem, mindent többször leírtunk már, csak nyújtjuk itt az egészet, mint a rétestésztát.

Hab a tortán, hogy állandóan a fejemhez vágod ezt a személyeskedés-vádat... ugye nem haragszol ha azt írom, hogy mindez végképp elveszi a kedvemet a további érveléstõl. Hagyjuk a fenébe... én legalábbis hagyom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #178 Dátum: 2007.02.08 23:41:31 »
Idézetet írta: "Satriani"
- Hír: megjött az új Cayenne, ami eddig sem volt a legszebb kocsi, és valószínû ezután sem lesz az. Mutatnak egy sajtófotót: 3 Cayenne éjszaka bandázik egy sivatagban, semmit nem lehet belõlük látni. :D Nagy önbizalomra vall.

Megtaláltam a képet egy román fórumon:



 :rohog:

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #179 Dátum: 2007.02.09 00:13:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...a hülye is látja, mennyire zsigerbõl elutasítod ezt az egész rendszert, ami nem baj, jogod van hozzá, de akkor ne keltsd azt a benyomást, hogy meggyõzhetõ vagy, mert épp elégszer hangot adtál annak, hogy mennyire ellenedre van mindenfajta ilyen rangsorolás, fõleg ha azt németek csinálják (még emlékszem az olyan kijelentéseidre, mint pl. "tesztelõ-droid").

Nem utasítom el a rendszert, csak nem vagyok képes vakon rábízni magam, és kritikus szemmel figyelem. Kellenek autós tesztek, jó, ha írnak a kocsikról, de ne tegyék ezt abban a tudatban, hogy abszolút megalapozott, szakmai, megcáfolhatatlan, fellebbezhetetlen és objektív ítéleteket szülnek, mert ez nem így van. Nem csak a germánokkal van bajom, csak a hazai sajtó elsõsorban rájuk támaszkodik, így õk vannak elõtérben. Szerintem ebben a topikban is leírtam már, hogy volt szerencsém tucatszám olvasni a francia magazinok - természetesen szintén objektív - tesztjeit, és náluk érdekes módon a francia autók igázzák a németeket és a japánokat. Ez nem baj, ha felfogjuk - amíg ezzel nem vagyunk tisztában, addi viszont az orrunknál fogva vezetnek minket.

Elmondom, miért vagyok (illetve lennék, ha lennének érveid) meggyõzhetõ.

Biztos neked is mond valamit a Leiner-féle Autótípusok sorozat. Édesapámnak volt egy '77-es kiadás, amit 3 éves koromtól rongyosra olvastam. Tõle kaptam az elsõ autós újságomat, miután fogorvosnál bátran viselkedtem általános iskolában. :D Faltam a betûket, alig vártam a következõ foghúzást. Imádtam olvasni arról, hogy melyik a jobb, teljesen beleestem a nyelvezetbe, a képekbe, a mûszaki adatokba. Istenek voltak az újságírók, mindenem volt a német autógyártás. Aztán gimnáziumban elkezdtünk kijárni a franciákhoz, és rájöttem, hogy legalább két pólusa van a rendszernek: náluk a németek közül csak a Merci ért valamit, a többi hulladék volt, és a saját autóikkal jártak. Ott aztán mindenkinek Peugeot-ja volt, és remekül mûködtek (ránézésre :)). Megingott a hitem a korábban úgy tisztelt újságírók szaktudásában, értékítéletük helyességében. Lett egy autóbuzi francia haverom, vele rengeteget dumáltunk errõl, egészen odáig merészkedtünk, hogy a saját zsebpénzünkbõl Párizsban összevásároltunk egy valagnyi autós lapot (németet és franciát vegyesen), összehasonlítgattuk az egymásnak rengetegszer ellentmondó teszteredményeket, és kitaláltuk a spanyolviaszt: egyértelmû, hogy a mocskos újságírókat a gyárak fizetik, hogy jókat írjanak a trágya autóikról.  :nemnem:  :nagymosoly: Aztán összevetettük az egészet az akkoriban elõtérbe kerülõ megbízhatósági adatokkal, és beláttuk, hogy a "jó autó" és a "tesztgyõztes autó" egészen mást jelent. Persze azóta eltelt vagy 15 év, elolvastam 5 nyelven írott, számtalan tesztet, és árnyalódott a kép:
- a tesztrendszerek különböznek, így eleve egyik sem lehet tökéletes;
- mindegyikben szerepelnek mûszerrel mérheteten, vagy rosszul mért szempontok, így egyik sem tökéletesen objektív;
- rendszeresen kimaradnak szubjektív szempontok, ami egy részrõl helyes, más részrõl automatikusan a teljes körû értékelést gátolja;
- egységes rendszerek nem alkalmasak nem egységes szempontok, elvárások kiszolgálására, így tökéletlenek;
- a szubjektumon kívül kimarad a vevõelégedettség és a megbízhatóság, így két, borzasztó fontos szempont marad értékelés nélül.

Tehát röviden: ott kezdtem, hogy a teszt a minden, az alfa és az omega, és tapasztalati úton eljutottam odáig, hogy a teszt jó móka, viszonyítási alap, de nem mindig lehet definitív alapja annak, hogy akár két autóról eldöntsük, melyik a jobb, szoros értékelésnél pedig csak idióta marketig szerepe és oka van egy 2-3 pontos (jellemzõen germán) gyõzelemnek. Az pedig, hogy a Corollám, amivel tökéletesen elégedett vagyok, megvásárlása elõtt pedig nem találtam jobbat a kategóriában, pedig a tesztek szerint a kategória második legrosszabb autója, végképp meggyõzött arról, hogy a tesztek eredménye az égvilágon semmit nem jelent. Mivel az elmúlt 27 évben, amióta kb. tudatom van, folyamatosan be szoktam látni, hogy tévedek (ahogy beláttam azt is, hogy a korábban istenített tesztek nem is olyan frankók), úgy joggal állítom, hogy meggyõzhetõ lennék az egész ellenkezõjérõl is. Ahogy korábban is írtam, ez neked most nem jött össze, és a vitánk is csak megerõsített engem abban, hogy a továbbiakban is szórakoztató irodalomként kezeljem ezeket. El fogom õket olvasni, benyomások szerzésére jók lesznek, de hogy ezek alapján kijelentsem, hogy egyik autó jobb a másiknál, azt nem vállalom.

Kivéve, ha összeszeded magad, félreteszed az abszolút alaptalan sértettséged, és meggyõzöl az ellenkezõjérõl. ;)