Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 121616 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #120 Dátum: 2007.01.03 17:46:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami a Mazda 6-ost illeti : rozsdásodik sajnos .

Ez nagyon durva. Köszönöm a fordítást, valami ilyet vettem ki én is a babelfish-sel. Mondjuk egy részrõl örülök is neki: jó olcsón lesz szétrohadt Mazda6 kombim.  :nagymosoly:

Egyébként úgy látom, a germán kiadás is ugyanolyan tenyérbemászó nyelvezetû, mint a magyar. Kíváncsi vagyok, a Passat összeszerelési problémáit vagy az Astrák korábbi rohadásait, esetleg a BMW-k, Mercik sorozatos elektronikai bakijait is ilyen stílusban ("...a németek annak köszönhetik...", "...honfitársaink ott rontották el...", "...a német mérnökök hibájából...") kommentálták-e. Irritáló, ilyennel van tele a magyar kiadás. Fujj.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #121 Dátum: 2007.01.03 18:41:29 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami a Mazda 6-ost illeti : rozsdásodik sajnos .

Ez nagyon durva. Köszönöm a fordítást, valami ilyet vettem ki én is a babelfish-sel. Mondjuk egy részrõl örülök is neki: jó olcsón lesz szétrohadt Mazda6 kombim.  :nagymosoly:

Egyébként úgy látom, a germán kiadás is ugyanolyan tenyérbemászó nyelvezetû, mint a magyar. Kíváncsi vagyok, a Passat összeszerelési problémáit vagy az Astrák korábbi rohadásait, esetleg a BMW-k, Mercik sorozatos elektronikai bakijait is ilyen stílusban ("...a németek annak köszönhetik...", "...honfitársaink ott rontották el...", "...a német mérnökök hibájából...") kommentálták-e. Irritáló, ilyennel van tele a magyar kiadás. Fujj.


Azt már én is megfigyeltem , hogy a magyar kiadásban , lefordítva , valahogy bizonyos dolgok tényleg durvábbra jönnek ki . Eredetiben valahogy nem hangzik annyira rosszul . Egyébként is gyakran mûvi , életidegen szerintem a magyar AB nyelvezete . A német AB stílusát inkább közvetlennek nevezném , néha némi iróniával . Igen , néha becsúsznak arrogáns , gunyoros megfogalmazások is , de nem ez a jellemzõ .

De ugye , ehhez egyébként sem kell messzire menni ? Nem kell ehhez AB , elég olvasgatni egy kicsit a Totalcart , hogy az ember zsebében kinyíljon a bicska  :x ... félre ne érts , ez az AB elhibázott megfogalmazásait nem mentesíti - de ott azért szemlátomást nincsenek annyira szabadon engedve a szerzõk , mint a TC esetében .

Egyébként ha arról van szó , fikázza az AB a német márkák termékeit is idõnként rendesen . Hogy hirtelen hozzak egy példát , amit legutóbb olvastam : a Golf öt generációjáról írtak , mint használt autókról ; és nem spóroltak a kritikával , a Golf III esetében alkalmazták pl. a "peinliche Vorstellung" , azaz "kínos v. szégyenletes elõadás v. szereplés" megfogalmazást , itt a link , ha gondolod , szívesen fordítok belõle .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #122 Dátum: 2007.01.03 19:57:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=12945

Több mint érdekes. Az A3 is egy kiforrott kocsi, az A2 és a Smart szintén. Az A2 évekig a kategória legmegbízhatóbb autói között volt, ráadásul tudtommal még ráncfelvarrása sem volt 2006-ban, fogalmam sincs, mi gázos lehet benne. Emlékeim szerint a Mazda6 tavaly vezette az összesített listájukat.  :hmm:


Ami a Mazda 6-ost illeti : rozsdásodik sajnos . Az utóbbi évben több cikk is jelent meg errõl , és lavinaszerûen megindult az errõl beszámoló olvasói levelek áradata is . Nyilván most jön elõ a probléma tömegesen . Voltak fotók is : annak rendje-módja szerint hólyagosodik fel a festék , jön elõ a rozsda jópár helyen . A leírás így hangzik : "Diese böse Überraschung verdanken die Japaner einer schlechten Rostvorsorge an den Falzen der Radläufe, Türen, Kofferraumklappen, aber auch Motorhauben. Sogar am Unterboden und anderen Bauteilen findet sich vereinzelt die braune Pest. " - azaz : ezt a rossz meglepetést a japánok a rossz rozsdavédelemnek köszönhetik , amely a sárvédõívek élein , az ajtókon , csomagtér-tetõkön , de a motorház-tetõkön is jelentkezik . Egyes esetekben az autó alsó részein , illetve más alkatrészeken is rozsda jelent meg . A Mazda egyébként már reagált , 2006 februárjától ígéretük szerint jobb a korrózióvédelem , illetve a felbukkant hibákat gariban javítják - de persze csak akkor , ha a kocsi végig márkaszervízben lett karbantartva-javítva .

Az Audikat nem tudom , azokról ugye nincs részletes leírás - illetve lehet hogy a nyomtatott kiadásban van , csak abból az 52-est még nem vettem meg . Ha meglesz , és van benne errõl valami , majd megírom . Mindenesetre valami nyilván lehetett , ami miatt a gazdáik sokat panaszkodtak rájuk - ok nélkül nyilván nem kerülnek föl a listára .


Palaczk: Szerintem a der Japaner itt nem japánokat jelenti, hanem a japáni autóra (magyarán magára a Mazdára) utal. A németek szeretik ezt a formulát alkalmazni, az AB-ben meg mindenoldalas.....
Vagyis: Ezt a kellemetlen meglepetést a japáni (éi:Mazda) a rossz rozsdavédelemnek.....

Meghát így a logikus is, hiszen nem a japánok (emberek), hanem a japáni autó (Mazda) rozsdásodik ugye.... :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #123 Dátum: 2007.01.03 22:17:11 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=12945

Több mint érdekes. Az A3 is egy kiforrott kocsi, az A2 és a Smart szintén. Az A2 évekig a kategória legmegbízhatóbb autói között volt, ráadásul tudtommal még ráncfelvarrása sem volt 2006-ban, fogalmam sincs, mi gázos lehet benne. Emlékeim szerint a Mazda6 tavaly vezette az összesített listájukat.  :hmm:


Ami a Mazda 6-ost illeti : rozsdásodik sajnos . Az utóbbi évben több cikk is jelent meg errõl , és lavinaszerûen megindult az errõl beszámoló olvasói levelek áradata is . Nyilván most jön elõ a probléma tömegesen . Voltak fotók is : annak rendje-módja szerint hólyagosodik fel a festék , jön elõ a rozsda jópár helyen . A leírás így hangzik : "Diese böse Überraschung verdanken die Japaner einer schlechten Rostvorsorge an den Falzen der Radläufe, Türen, Kofferraumklappen, aber auch Motorhauben. Sogar am Unterboden und anderen Bauteilen findet sich vereinzelt die braune Pest. " - azaz : ezt a rossz meglepetést a japánok a rossz rozsdavédelemnek köszönhetik , amely a sárvédõívek élein , az ajtókon , csomagtér-tetõkön , de a motorház-tetõkön is jelentkezik . Egyes esetekben az autó alsó részein , illetve más alkatrészeken is rozsda jelent meg . A Mazda egyébként már reagált , 2006 februárjától ígéretük szerint jobb a korrózióvédelem , illetve a felbukkant hibákat gariban javítják - de persze csak akkor , ha a kocsi végig márkaszervízben lett karbantartva-javítva .

Az Audikat nem tudom , azokról ugye nincs részletes leírás - illetve lehet hogy a nyomtatott kiadásban van , csak abból az 52-est még nem vettem meg . Ha meglesz , és van benne errõl valami , majd megírom . Mindenesetre valami nyilván lehetett , ami miatt a gazdáik sokat panaszkodtak rájuk - ok nélkül nyilván nem kerülnek föl a listára .


Palaczk: Szerintem a der Japaner itt nem japánokat jelenti, hanem a japáni autóra (magyarán magára a Mazdára) utal. A németek szeretik ezt a formulát alkalmazni, az AB-ben meg mindenoldalas.....
Vagyis: Ezt a kellemetlen meglepetést a japáni (éi:Mazda) a rossz rozsdavédelemnek.....

Meghát így a logikus is, hiszen nem a japánok (emberek), hanem a japáni autó (Mazda) rozsdásodik ugye.... :kacsint:


Szerintem nem . Itt a Mazdásokra gondolnak , akik japánok . Máshogy nem lehet lefordítani ezt a mondatot . Ha azt akarták volna írni , amit te (azazhogy a japáni autó stb.) , akkor úgy hangzana a mondat , hogy "...verdankt der Japaner..." ; itt egyértelmûen a Mazdásokról mint japán nemzetiségû emberekrõl van szó .

Mondjuk (ez persze már nem neked szól , hanem Satrianinak) , nem értem , hogy ebben a megfogalmazásban mi a tenyérbemászó ? Pl. autótesztelõ vagy , beülsz egy Renaultba amiben rosszul van megoldva x dolog , és erre azt írod a cikkedben : "ezt elrontották a franciák" ... ebben mi a sértõ ?

Amúgy a saját márkáikkal kapcsolatosan ezt úgy szokták használni , hogy die Wolfsburger (VW) , die Rüsselsheimer (Opel) , die Stuttgarter (Merci) , stb . Természetesen negatív kicsengésû mondatokban is elõfordul így . Hogy ezzel mi a gond - passz ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #124 Dátum: 2007.01.04 15:10:49 »
Hááát,  mivel nem egy autó rozsdásodik simán jó a többesszám az igénél; mindegy Palaczk, ezen nem veszünk össze, a lényeg, hogy rozsdásodik, és ez nem egyedi dolog. Elgondolkodtató mindenesetre.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #125 Dátum: 2007.01.04 16:29:53 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Hááát,  mivel nem egy autó rozsdásodik simán jó a többesszám az igénél; mindegy Palaczk, ezen nem veszünk össze, a lényeg, hogy rozsdásodik, és ez nem egyedi dolog. Elgondolkodtató mindenesetre.


Itt szerintem is a Mazda6-ra vonatkozik a die Japaner, tehát ez a japán autótípus köszönheti..., nem a japánok. :nene:
Elég randa germanizmus, az már biztos. Ezek szerint nem véletlen, hogy a Mazda 6 év átrozsdásodási garanciát ad, a :toy: meg 12-t.

Álljon itt egy idézet az index forum Ford Fiesta topicjából, itt egy alig 1 éves Fiesta rozsdásodott, egy ehhez kapcsolódó hozzászólásból részlet:

Idézetet írta: "rnagy8"

Amit most írok, attól senkinek se lesz jobb kedve és nem is lehet sokat hasznosítani belõle de nem árt hallani róla.

Az a véleményem, hogy a Ford alapvetõen egy hanyag autógyár (persze csak a drágábbakkal összehasonlítva), aki megengedi magának, hogy -ez esetben- sorozatos fényezési hibákkal jöjjenek ki az autók az összeszerelõibõl!

Említettem már, hogy a legnagyobb beszállítójánál dolgozom, mi viszont szállítunk több gyárnak is a Fordon kívül.

Egy jó autógyár -ilyennek vallom a Toyotát- a beszállítói bázisának minõségén keresztül tartja kézben a minõségét, mindamellett, hogy a saját háza táján is rend van. Írdatlan pénzt és emberi erõforrást fektet a bázis felépítésébe, megbízhatóvá tételébe és fenntartásába. Nem túlzok ha azt mondom egy termékindítás nálunk a Toyota alkatrészekkel 5-ször több Toyota felügyelet és TÁMOGATÁS mellett zajlik mint egy Ford-os. Ez késõbb érezhetõ a garanciális problémák, vevõi visszajelzések mennyiségén is.

A Ford kevés figyelmet fordít a beszállítóira, elsõ az olcsóság és eléggé engedékeny a minõség tekintetében. Sajnos megvan az a nézet, hogy egy B kategóriás (Fiesta) autó vásárlója elnézõbb a minõségi hibákkal szemben mint egy prémium kategóriás autó vevõje. (micsoda hülyeség! én nem azért veszek Fiestát mert igénytelen vagyok hanem mert nem kell akkora hely, annyi elektronika, lóerõ és high-tech mint egy S-class-ban van. Az olcsóbb árért cserébe az engedményt az elõbbiekre értem nem a kinált szegényesebb felszereltség minõségi hiányosságaira) Egyszerûen megenged magának és a beszállítóinak olyan -alapvetõ mûködést nem veszélyeztetõ de esetleg vizuálisan észlelhetõ- hibákat, amikrõl itt beszélünk folyamatosan. Ilyen a zörgés, a felületi kezelési,-fényezési,-és megmunkálási hibák stb.


És a Mazda is Ford tulajdonban van...  :elkeseredett:
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #126 Dátum: 2007.01.04 20:53:07 »
Idézetet írta: "djibril"
Itt szerintem is a Mazda6-ra vonatkozik a die Japaner, tehát ez a japán autótípus köszönheti..., nem a japánok. :nene:


Csakhogy ezt így , ahogy te mondod , õk nem használják . Nem ebben az értelemben használják . De tökmindegy .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #127 Dátum: 2007.01.04 21:10:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "djibril"
Itt szerintem is a Mazda6-ra vonatkozik a die Japaner, tehát ez a japán autótípus köszönheti..., nem a japánok. :nene:


Csakhogy ezt így , ahogy te mondod , õk nem használják . Nem ebben az értelemben használják . De tökmindegy .


Lehet, hogy igazad van. A lényeg tényleg az, hogy rozsdásodik, sajnos.
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Satriani

  • Vendég

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #129 Dátum: 2007.01.30 19:08:13 »
Idézetet írta: "Satriani"
Az "objektív" összehasonlító tesztek csõdje.


Miért? Az egyik autó gyorsabb, komfortja jobb, kormánymûve precízebb, az erõátvitele jobb, a futómûve gyorsabb haladást, nagyobb kanyarstabilitást tesz lehetõvé - és olcsóbb. Jobb ez az autó objektíve? Igen.

Ez az autó a TT.

Azt mondanád, hogy aki Porschét akar venni, az nem fog venni Audit? Általában igaz, de ez itt az alap-Porsche, és ne felejtsd el, hogy a Caymant pontosan azoknak a vevõknek az átcsábítására fejlesztette ki a Porsche, akik eddig az erõsebb TT-ket, BMW Z modelleket, SLK-kat stb. hajtották. Ha neked pl. lenne egy régi TT-d, és váltani akarnál, valszeg mérlegelnéd, hogy megvedd az új "kisporsét", vagy maradj helyette a TT új modelljénél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #130 Dátum: 2007.01.30 20:30:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Miért? Az egyik autó gyorsabb, komfortja jobb, kormánymûve precízebb, az erõátvitele jobb, a futómûve gyorsabb haladást, nagyobb kanyarstabilitást tesz lehetõvé - és olcsóbb. Jobb ez az autó objektíve? Igen.

Ja, jobb, pont 83 ponttal, azaz 20%-kal.  :rolleyes: Biztos a TT csomagtartója a nagyobb, és jobban is fogyaszt, így is növelve a megalázó fölényét. :roll: :mrgreen:

Hülyeség az egész méricskélés. Ezek sportautók, az számít, mennyire dobbantják meg az ember szívét. Ez pedig biztos csak 20 pont volt a 600-ból, így a Porsche a hajára kenheti.  :lol: Rossz vicc ez az eredmény.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #131 Dátum: 2007.02.01 13:09:03 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Miért? Az egyik autó gyorsabb, komfortja jobb, kormánymûve precízebb, az erõátvitele jobb, a futómûve gyorsabb haladást, nagyobb kanyarstabilitást tesz lehetõvé - és olcsóbb. Jobb ez az autó objektíve? Igen.

Ja, jobb, pont 83 ponttal, azaz 20%-kal.  :rolleyes: Biztos a TT csomagtartója a nagyobb, és jobban is fogyaszt, így is növelve a megalázó fölényét. :roll: :mrgreen:

Hülyeség az egész méricskélés. Ezek sportautók, az számít, mennyire dobbantják meg az ember szívét. Ez pedig biztos csak 20 pont volt a 600-ból, így a Porsche a hajára kenheti.  :lol: Rossz vicc ez az eredmény.


Tehát vannak számodra is olyan márkák, ahol elismered az ikon-jelleget, és nem érdekelnek a más autóhoz viszonyított objektív hátrányok ;) ... csak, tudod, lehet hogy a te szívedet nem dobbantja meg egy Audi TT, de attól az még másnak lehet az álomautója.

Egy teszt viszont nem errõl kell szóljon, hanem hogy megállapítsa: a pénzedért melyik termék nyújt többet. Nem szívdobbanásban meg emóciókban - azt mérni nem lehet, azt majd eldönti mindenki maga. A tényleges tudás viszont mérhetõ, és ez a Porsche sokmindenben tudott ténylegesen kevesebbet, mint a rossznevûnek szintén nem mondható konkurrense.

Mi is itt a lényegi kérdés? Hogy szabad-e tesztelni egy Porschét? Szerintem igen, az is csak egy autó. Szerinted meg nem, ha jól értem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #132 Dátum: 2007.02.01 15:47:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egy teszt viszont nem errõl kell szóljon, hanem hogy megállapítsa: a pénzedért melyik termék nyújt többet. Nem szívdobbanásban meg emóciókban - azt mérni nem lehet, azt majd eldönti mindenki maga.

Dehát egy sportkocsit azért vesz az ember, hogy élvezkedjen vele! Ez - ahogy te is írod - mérhetetlen, pont ezért fölösleges és értelmetlen a pontozós teszt ilyen esetekben.

Idézetet írta: "Palaczk"
Mi is itt a lényegi kérdés? Hogy szabad-e tesztelni egy Porschét?

Dehogy. Az a lényegi kérdés, hogy a hagyományos centizõs-méricskélõs "pöcsösszeméréses" módszer alkalmas-e sportkocsik összemérésére.

Nem az. Méregessék a Golfot meg az Astrát, azoknak vannak könnyen mérhetõ paraméterei, amik összevetése megkönnyíti a vásárlást. Ezeknek az autóknak vannak fontos, mérhetõ funkciói: menetteljesítmények, fogyasztás, helykínálat, teherbírás, költségek, és a többi. De egy sportkocsinál a menetteljesítményeken kívül gyakorlatilag nincs precízen mérhetõ, lényegi paraméter. Nézzen ki jól, legyen jó vezetni, legyen jó hangja, pörögjön, ápoljon némi sportkocsi-hagyományt, esetleg legyen némi presztízse. Számítana a helykínálat, fogyasztás, biztosítás, csomagtartó? Aligha.

Egyébként eleve nem túl okos dolog azonos mércével összevetni egy hátsókerekes és egy menetstabilizált elsõkerekes (vagy összkerekes, mindegy) kocsi menettulajdonságait: utóbbi ugyan helyzeti elõnybõl indul a stopperes mérésnél, viszont az elõbbi felállás lényegesen élvezetesebb. Sosem fogsz tudni kilinccsel elõre bevágódni egy kanyarba egy elsõkerekessel (hacsak nem vagy driftbajnok), pedig a sportautózás itt kezdõdik. Egy középmotoros, hátsókerekes sportkocsi nem is egy kategória egy orrmotorossal. Ezt a teszt sosem fogja kimutatni, így a teszt rossz. Ha meg nem fogadjuk el azt, hogy rossz a teszt, akkor legalább mondjuk ki róla, hogy nem azt méri, amit kéne. (Tehát rossz. :D)

Mondok egy példát. Melyik a jobb ital: a narancslé vagy a baracklé? A német autós újságírók bevinnék a két italt egy laborba, kielemeznék a kémiai összetételüket, zsírtartalmat, cukortartalmat mérnének, fajhõt számítanának annak érdekében, hogy kiderüljön, melyiket lehet hamarabb lehûteni, kiszámítanák, melyik buggyan meg hamarabb, ha nem teszed hûtõbe, satöbbi, és a végén objektív gyõztest hirdetnének. :lol: Én meg inkább megkóstolnám a két dzsúzt. ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #133 Dátum: 2007.02.01 15:51:44 »
Idézetet írta: "Satriani"
Mondok egy példát. Melyik a jobb ital: a narancslé vagy a baracklé? A német autós újságírók bevinnék a két italt egy laborba, kielemeznék a kémiai összetételüket, zsírtartalmat, cukortartalmat mérnének, fajhõt számítanának annak érdekében, hogy kiderüljön, melyiket lehet hamarabb lehûteni, kiszámítanák, melyik buggyan meg hamarabb, ha nem teszed hûtõbe, satöbbi, és a végén objektív gyõztest hirdetnének. :lol: Én meg inkább megkóstolnám a két dzsúzt. ;)
:10: És marad a szubjektum.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #134 Dátum: 2007.02.01 20:31:39 »
Idézetet írta: "Satriani"
(...)Mondok egy példát. Melyik a jobb ital: a narancslé vagy a baracklé? A német autós újságírók bevinnék a két italt egy laborba, kielemeznék a kémiai összetételüket, zsírtartalmat, cukortartalmat mérnének, fajhõt számítanának annak érdekében, hogy kiderüljön, melyiket lehet hamarabb lehûteni, kiszámítanák, melyik buggyan meg hamarabb, ha nem teszed hûtõbe, satöbbi, és a végén objektív gyõztest hirdetnének. :lol: Én meg inkább megkóstolnám a két dzsúzt. ;)


Bocs, de ez az egész úgy nem stimmel, ahogy van. Beszélsz fogyasztásról, csomagtartóról, biztosításról, helykínálatról, mintha ezek alapján nyert volna az Audi . Fenét (azzal együtt, hogy ezekben is jobb volt). Felsoroltam, mi miatt nyert: jobban megy, jobb a futómûve, jobb a kormánymûve, jobbak a kanyarvételi tulajdonságai (stb.). Nagyon fontos dolgok ezek egy sportkocsinál? Igen. Mérhetõ, értékelhetõ dolgok? Igen. Megállapítható ennek alapján, hogy a két sportkocsi közül melyik a jobb sportkocsi? Igen. A többi csak a lényeg melletti elbeszélés, már elnézést. (Bár amúgy a vezetési élvezet is érzékelhetõ, értékelhetõ és ezáltal összevethetõ dolog.)

A példád rossz, mert narancslevet hasonlítottak össze narancslével. Sportkocsit sportkocsival, azonos méret- , teljesítmény- és ár-kategóriából. Két, pontosan egymás konkurrensének szánt terméket. Két narancslevet. Amelyeket megkóstoltak ÉS kielemeztek, és leírták hogy melyik a jobb.

Egyszerûbb lenne egyébként, ha õszintén leírnád, hogy tele van a hócipõd az egész tesztelõsdivel, utálod, és vitatod a létjogosultságát ;) ... mert valójában szerintem errõl van szó, ezt igyekszel újabb és újabb példákkal "bizonyítani".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )