Szerző Téma: Forma1  (Megtekintve 270998 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Forma1
« Válasz #60 Dátum: 2005.02.13 20:02:34 »
Idézetet írta: "Ear"
Talán mert most nincsenek versenyek?  :oops:

Nem, ez február elejéig senkit nem zavart. Ha megnézed a Forma-1 topic elejét, hogy mivel indult...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Forma1
« Válasz #61 Dátum: 2005.02.13 20:15:29 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Ear"
Talán mert most nincsenek versenyek?  :oops:

Nem, ez február elejéig senkit nem zavart. Ha megnézed a Forma-1 topic elejét, hogy mivel indult...

De így precíz, az első futam első időmérője pillanatától kezdve jogos a másikba írni.  :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Forma1
« Válasz #62 Dátum: 2005.02.13 21:15:59 »
Idézetet írta: "KLaco"
De így precíz, az első futam első időmérője pillanatától kezdve jogos a másikba írni.  :D

Majd idézem a kellő idóben ezt a mondatot... :wink:  :lol:  :wink:
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Forma1
« Válasz #63 Dátum: 2005.02.14 15:29:36 »
F1: Ralf szerint a Renault és a McLaren diktálja a tempót
NSO, 2005-02-14 13:12

   

   
Ralf Schumacher (képünkön) szerint jelenleg a Renault és a McLaren-Mercedes autói a leggyorsabbak a Formula-1-ben, gyorsabbak, mint a Ferrarik. A Toyota német pilótája az eddigi tesztek tapasztalatai alapján az Autosport című szaklapnak kijelentette: "Eléggé nyilvánvaló, hogy a Renault és a McLaren a legerősebb."

"A Renault egy hajszálnyival a McLaren előtt jár - folytatta a hétszeres világbajnok Michael Schumacher (Ferrari) öccse. - Csak utána következik a Ferrari, jóllehet, a megbízhatósági teszteken erősnek tűnt az olasz csapat. Őket követi a Williams, a BAR és a Toyota."

Ralf Schumacher szerint csapatának, a Toyotának az lehet a fő feladata, hofgy felzárkózzon a BAR-Honda mögé.

Noha köztudott, hogy az idény eleji tesztek eredményei alapján nehéz bármit is jósolni, a hozzáértők szerint tapasztalt megfigyelők 20-30 kör teljesítménye alapján képesek következtetni az erőviszonyokra. A BBC internetes oldala szerint a legtöbben úgy gondolják, hogy nehéz lenne, melyik csapat előrébb: a Ferrari, a Renault vagy a McLaren.

Mint ismert, az utóbbi hat konstruktőr-világbajnoki címet megszerző Ferrari a tavalyi autója módosított változatával vág neki az idénynek, de könnyen elképzelhető, hogy a jövő héten bemutatkozó F2005-öst már korábban bevetik az eredetileg tervezett májusi Spanyol Nagydíjnál.

A Formula-1-es idény március 6-án kezdődik az Ausztrál Nagydíjjal, Melbourne-ben.

Forrás: www.nemzetisport.hu

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Forma1
« Válasz #64 Dátum: 2005.02.14 20:01:08 »
F1: az átépített TF105-öst teszteli a Toyota Barcelonában
NSO, 2005-02-14 18:47


   
Teljesen átépítette új versenyautóját a Toyota Formula—1-es istálló, amely a csapatok közül elsőként, már január 8-án bemutatta a 2005-ös szezonra legyártott négykerekűjét. A kölniek nagy fájdalmára azonban a TF105-ös nem bizonyult ütőképesnek, ezért Mike Gascoyne főtervező a szó szoros értelmében szinte minden elemét átalakította és újragyárttatta.

   
A módosított TF105-öst a Toyota egész héten Barcelonában teszteli, a volán mögött a két vb-pilóta, az olasz Jarno Trulli és a német Ralf Schumacher ül majd. A csapat reméli, hogy a változatások jelentős formajavulást hoznak.

A múlt heti, nagyszabású jerezi testsorozaton a TF105-ös nem tudta áttörni az 1:17 perces határt, pedig a versenyzők többsége 1:16-os időket autózott.


Forrás: www.nemzetisport.hu

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #65 Dátum: 2005.02.15 13:10:51 »
F1: elmaradhat az Ausztrál Nagydíj
2005. február 15., kedd, 11:39



Amennyiben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem engedi rajthoz állni a Minardit a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon, további nyolc istálló is bojkottálhatja az idénynyitót.

A történet ismert: a Minardi 2004-es autójával szeretné kezdeni az idényt, ez azonban nem felel meg teljes mértékben az új szabályoknak. Ilyen esetekben csakis a többiek hozzájárulásával lehetséges az indulás, s noha kilencből nyolcan rábólintottak a Minardi kérésére, a Ferrari megmakacsolta magát, s nemet mondott Paul Stoddartnak. A maranellóiak vélhetően azért büntetik a csapatfőnököt, mert az nemrég elárulta, hogy a Forma-1 összes résztvevőjének extra pénzeket kell fizetnie az aktuális világbajnoknak.

Stoddart szerint csapata kizárása esetén megtörténhet, hogy a támogató "nyolcak" is visszalépnek a szerepléstől, teljesen egyedül hagyva a mostanság amúgy is elszigetelődni látszó Ferrarit. "Nem hiszem, hogy valóban bojkott lesz a dologból, de a Forma-1-ben sosem lehet tudni..." - nyilatkozta egy ausztrál rádiónak a Melbourne közelében született Stoddart, aki megismételte, óvás alatt is hajlandó elindítani versenyzőit.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Forma1
« Válasz #66 Dátum: 2005.02.15 15:11:21 »
F1: Barcelonában ismét Alonso volt a leggyorsabb  
 
NSO, 2005-02-15 14:31  
 
 

 
Barcelonában és plusz négy fokban teszteltek ma délelőtt F1-es pilóták közül tizenhárman. A legjobb időt a Renault hazai pályán köröző klasszisa, a spanyol Fernando Alonso (képünkön) futotta.

Csapattársa, Giancarlo Fisichella a negyedik helyen zárt, mögöttük-előttük a toyotás Zonta és a williams-es Webber végzett.

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher ötven kör megtételét követően is csak a nyolcadik legjobb időeredményt tudta felmutatni Ferrarijával.

A sort a McLaren finn pilótája, Raikkönen zárja, aki 21 másodpercet kapott az elsőtől, hátrányban.

Barcelona, teszt:
1. Alonso (Renault) 1:15.923 perc - 48 kör
2. Zonta (Toyota) 1:15.983 (+ 0.060 p.h.) - 41 kör
3. Webber (BMW Williams) 1:16.726 (+ 0.803 mp.h.) - 39 kör
4. Fisichella (Renault) 1:16.813 (+ 0.890 mp.h.) - 17 kör
5. P. Montoya (McLaren Mercedes) 1:16.818 (+ 0.895 mp.h. ) - 17 kör
6. Trulli (Toyota) 1:17.009 (+ 1.086 mp.h. ) - 23 kör
7. Pizzonia (BMW Williams) 1:17.047 (+ 1.124 mp.h.) - 32 kör
8. Schumacher (Ferrari) 1:17.686 (+ 1.763 mp.h.) - 50 kör
9. Liuzzi (Red Bull Racing) 1:17.938 (+ 2.015 mp.h.) - 24 kör
10. Coulthard (Red Bull Racing) 1:18.980 (+ 3.057 mp.h.) - 20 kör
11. Karthikeyan (Jordan Toyota) 1:20.742 (+ 4.819 mp.h.) - 53 kör
12. Monteiro (Jordan Toyota) 1:22.086 (+ 6.163 mp.h.) - 60 kör
13. Raikkönen (McLaren Mercedes) 1:37.588 (+ 21.665 mp.h.) - 8 kör
 
Forrás: www.nemzetisport.hu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Forma1
« Válasz #67 Dátum: 2005.02.15 21:58:08 »
Ez érdekes, én ezt találtam:
 
Tesztek - 1. nap     Barcelona     
                                 
          Helyszín:    Circuit de Catalunya, Barcelona    
          Időpont:    2005. február 15., kedd    
          Pályahossz:    4730 m    
          Időjárás:    Száraz    
          Körrekord:    T. Sato (BAR), 2004.    1:14.836              
      
          Név         Csapat    G    Köridő    Km/ó    Eltér    Előző    Kör    
      
1.         Fernando Alonso    SPA    Renault    M    1:14.991    227.067          110    
2.         Juan-Pablo Montoya    COL    McLaren-Mercedes    M    1:15.227    226.355    0.236    0.236    82    
3.         Ricardo Zonta    BRA    Toyota    M    1:15.374    225.913    0.383    0.147    83    
4.         Kimi Räikkönen    FIN    McLaren-Mercedes    M    1:15.404    225.824    0.413    0.030    71    
5.         Giancarlo Fisichella    ITA    Renault    M    1:15.648    225.095    0.657    0.244    63    
6.         David Coulthard    GBR    Red Bull-Cosworth    M    1:15.713    224.902    0.722    0.065    92    
7.         Vitantonio Liuzzi    ITA    Red Bull-Cosworth    M    1:16.143    223.632    1.152    0.430    70    
8.         Mark Webber    AUS    BMW.WilliamsF1    M    1:16.509    222.562    1.518    0.366    92    
9.         Jarno Trulli    ITA    Toyota    M    1:16.551    222.440    1.560    0.042    97    
10.         Michael Schumacher    GER    Ferrari    B    1:16.639    222.185    1.648    0.088    101    
11.         Antonio Pizzonia    BRA    BMW.WilliamsF1    M    1:16.726    221.933    1.735    0.087    54    
12.         Narain Karthikeyan    IND    Jordan-Ford    B    1:20.029    212.773    5.038    3.303    81    
13.         Tiago Monteiro    POR    Jordan-Ford    B    1:22.076    207.466    7.085    2.047    86

Ilyen verseny-végeredményekkel évközben is kiegyeznék...

forrás: www.a5.hu
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Forma1
« Válasz #68 Dátum: 2005.02.15 22:01:52 »
Hát nem tom, de nekem a Misi féle eredmények jobban tetszenek, ha ez minden versenyen is így menne, akkor jó lenne.
Vagy ne legyek telhetetlen?  :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Forma1
« Válasz #69 Dátum: 2005.02.15 22:17:25 »
Idézetet írta: "KLaco"
Hát nem tom, de nekem a Misi féle eredmények jobban tetszenek, ha ez minden versenyen is így menne, akkor jó lenne.
Vagy ne legyek telhetetlen?  :D

Csak azon Räikkönen az utolsó, és Schumacher pontszerző...
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Forma1
« Válasz #70 Dátum: 2005.02.16 21:48:21 »
F1: Fisichella pályacsúcsot repesztett
NSO, 2005-02-16 19:53


   
A katalán világvárosban, Barcelonában tesztel jónéhány Formula-1-es csapat és természetesen a szezonra készülő pilóta. A mai nap, a tegnapival ellentétben, nem a hazai pályán vitézkedő spanyol Fernando Alonsóról szólt, hanem a szinten Renault-pilótáról, az olasz Giancarlo Fisichelláról (képünkön). Utóbbi megjavítva előbbi pályacsúcsát 1:14.408 perces leggyorsabb kört futott, ez igencsak belül van a világbajnoki címvédő német Michael Schumacher hivatalos, 2004 májusában időmérő edzésen futott 1:15.022 percén.

Barcelona, teszt, második nap:
1. Fisichella (olasz, Renault) 1:14.408 p - 87 kör
2. Zonta (brazil, Toyota) 1:14.502 - 91 kör
3. Alonso (spanyol) Renault 1:14.552 - 75 kör
4. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:15.199 - 119 kör
5. Coulthard (skót, Red Bull Racing) 1:15.418 - 113 kör
6. Klien (osztrák, Red Bull Racing) 1:15.673 - 79 kör
7. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:15.841 - 70 kör
8. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:15.912 - 116 kör
9. Trulli (olasz, Toyota) 1:15.969 - 129 kör
10. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:16.969 - 93 kör
11. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:16.133 - 63 kör
12. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:16.188 - 76 kör
13. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 1:19.179 - 76 kör
14. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 1:19.718 - 32 kör


forrás: www.nemzetisport.hu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Forma1
« Válasz #71 Dátum: 2005.02.16 22:40:40 »
Úgy látom, a Jordanektől idén sem kell tartani...
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Forma1
« Válasz #72 Dátum: 2005.02.17 16:48:02 »
A Toyota havonta épít új F1-es autót:


http://index.hu/sport/forma1/toyota0217/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #73 Dátum: 2005.02.18 18:03:30 »
Barcelona Test Round-Up
18 February 2005

Location: Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain
Dates: 15-18 February 2005
Drivers: Jarno Trulli (15-16), Ricardo Zonta (15-16), Ralf Schumacher (17-18)
Track Length: 4.627km


Jarno Trulli – Chassis TF105/04
Best lap time: 1m16.072s
Total laps: 222
Total distance: 1027.2km

- Jarno, this was your first test with most of the aerodynamic package that will race in the Australian Grand Prix. How did it go?
It has gone quite well. We put in a lot of laps – 100 on Tuesday and 122 on Wednesday – but it has been quite difficult to make a precise judgement about how the car is performing because of the unusual track conditions here this week. They changed the Barcelona track surface recently, making it difficult to understand how to get the best out of the car and the tyres. The wind has also been gusting, which has made it harder to make direct comparisons.

- What are your first impressions of the new package?
It went very well straightaway, and it is certainly an improvement. But what has been unusual this week is that drivers have gone quicker with very old tyres than with brand new ones, so it is hard to understand the real potential of the car. No one has done quick laps straightaway here – instead you need to do a lot of laps to get your pace up. We worked that out a bit late, but we are still confident looking ahead to Melbourne.


Ralf Schumacher – Chassis TF105/04
Best lap time: 1m16.281s
Total laps: 133
Total distance: 615.4km

- Ralf, how much progress has there been on the TF105 with the new aerodynamic package this week?
The new aerodynamic package obviously improves the car massively. We can't give an exact figure of how much it has improved because the conditions here have been difficult and people's lap times have been all over the place. It is also hard to compare lap times with the last time we were in Barcelona because the circuit was brand new. But it always helps to have more downforce and this is quite an improvement. We still have work to do but we are reasonably happy with the package so far. Late on Friday I spun due to an electrical problem and we decided to stop the test because there was not enough time to fix it and to do any more meaningful work.

- Teams seem to be struggling to go quick on their first lap out. Will that be a problem when the season starts in Australia?
I think that's been a problem for all the drivers here this week. With the new harder tyres and less downforce it seems to be more difficult to generate the heat in the tyres for the first lap. But it has been exceptionally cold here in Barcelona, so I would imagine that should not be such a problem when we start running at more normal temperatures. We'll be going to Melbourne doing our very best to start the season with a solid points finish.


Ricardo Zonta – Chassis TF104/09B
Best lap time: 1m14.502s
Total laps: 173
Total distance: 800.5km

- Ricardo, you have been running in last year's TF104. How has the test gone for you?
I spent my two days here working on Michelin tyres, which are going to be very important for this year's new rules. We were running on the TF104 with changes to the downforce to approximate to this year's cars. It was quite busy for me because we were doing some long runs. It is also difficult to choose tyres on this track surface because you don't feel much difference. But it went very well, and on both days we completed our programme early.

 - Your next planned appearance for Panasonic Toyota Racing will be in Melbourne. What will you be doing in the meantime?
From here I am heading back home to Brazil for ten days. From there I will fly directly to Australia, where I will arrive on the Tuesday before the grand prix weekend, ready to drive the third car on Friday.


* Olivier Panis will test for Panasonic Toyota Racing at Valencia from February 22-25. Ralf Schumacher, Jarno Trulli and Ricardo Zonta are not scheduled to do any more running before the Australian Grand Prix.

Jól látszik az időkön, hogy Zonta simán esélyes lenne a tavalyi kocsival valami szép eredményre...  :oops:

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #74 Dátum: 2005.02.21 15:16:34 »
Na így legyen lottó ötösöm. Ennyit arról, hogy sinen van az F1 jövője:

A McLaren kész kiszállni a Forma-1-ből
2005. február 21., hétfő, 13:23



A Bernie Ecclestone F1-főguru és az autógyártók között zajló vita keretében a McLaren-Mercedes bejelentette, elképzelhetőnek tartja, hogy 2008-tól egy rivális sorozatban versenyezzen.

Ron Dennis, a wokingiak főnöke úgy fogalmazott egy sajtóbeszélgetésen, elképzelhető, hogy az ezüst nyilak 2008-tól egy másik sorozatban versenyeznek. A McLaren motorszállító partnere, a tulajdonjogot is gyakorló Mercedes tagja annak a GPWC nevű csoportosulásnak, amely már egy neves céget is megbízott azzal, hogy szervezzen meg egy rivális bajnokságot, amelynek rajtja 2008-ban, a jelenlegi Concorde-szerződés lejárta után lenne. Szakértők szerint a gyártók csupán tárgyalási pozíciójukat kívánják erősíteni a fenyegetésekkel, nem tartják azonban kizártnak, hogy adott esetben valóra is váltják ígéreteiket.

A GPWC múlt héten bemutatta terveit és elképzeléseit kilenc istállónak, a Ferrari korábban elsőként és eddig egyedüliként aláírta az új, 2012-ig meghosszabbított alapszerződést. A kiszivárgott hírek szerint százmillió dollárért cserébe, erről azonban sem az FIA, sem a maranellóiak nem kívántak beszélni.

A kisebb együtteseket, különösen a Minardit és a Jordant sikerült a GPWC képviselőinek meggyőznie, de a jelek szerint a McLaren is elgondolkodott a váltáson. Az említett csapatok különben azért nem hajlandók aláírni az új Concorde-egyezményt, mert az hiába garantálna több pénzt számukra, részleteit megkérdezésük nélkül dolgozták ki.

Dennis szerint minden attól függ, hogy 2007 végén milyen gazdasági helyzetben lesz a csapat, de a maradás kizárt, amennyiben Ecclestone nem változtat a jelenlegi gyakorlaton, s egy személyben hoz döntéseket. "2007-ig a szerződésnek megfelelően teljesítjük kötelezettségeinket, ám egyik célunk, hogy a cég maga dönthesse el, melyik úton megy tovább. Amennyiben a csapatok továbbra sem szólhatnak bele a lényegi kérdésekbe, elbúcsúzunk a Forma-1-től, s talán más sportágakban, a világ más tájain folytatjuk tovább."

Dennist nagyon bosszantja, hogy az FIA, Ecclestone és a Ferrari a többiek megkérdezése nélkül egyeztek meg. "A Ferrari a legnagyobb hagyományokkal bíró istálló, akárhogy is alakul a Grand Prix-sport(ok) jövője, mindenképpen nagyon hiányozna. De egyszerűen nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy kontrollálhassa a szabályváltoztatásokat és extra bevételekre tegyen szert, ez igazságtalan a riválisokkal, de az egész sportággal szemben is."