Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Forma1  (Megtekintve 134249 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24864
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #75 Dátum: 2005.02.21 21:12:38 »
nagyon helyes. :!:  :!:  :!:
music      

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #76 Dátum: 2005.02.24 19:10:40 »
F1: Jenson Button volt a leggyorsabb Valenciában
NSO, 2005-02-24 17:51

   

   
Véget ért a Formula-1-es csapatok valenciai tesztsorozata, az utolsó napon már csak az angol Jenson Button (BAR-Honda), a mnémet Nick Heidfeld (Williams-BMW) és az olasz Jarno Trulli (Toyota) körözött a pályán. A három csapat munkáját folyamatosan akadályozta az esős időjárás.

A leggyorsabb kört Button autózta (1:20,288 perc), jóval több mint egy másodperccel előzte meg Heidfeldet, és kettővel Trullit.

A Formula-1-es idény a jövő hét végén kezdődik az ausztráliai Melbourne-ben.

Formula–1-es teszt, Valencia, utolsó nap:
1. Button    (angol, BAR-Honda)    1:20,288    87 kör
2. Heidfeld    (német, Williams-BMW)    1:21,606    68 kör
3. Trulli    (olasz, Toyota)    1:22.303    33 kör


Forrás: www.nemzetisport.hu

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #77 Dátum: 2005.02.25 07:47:36 »
A jövő?

Toyota Young Drivers Programme Ready for 2005

Toyota has today announced that its European young drivers programme will be consolidated with three youngsters continuing with the scheme in 2005.

The successful initiative will be renamed 'Toyota Young Drivers Programme' (TDP) in 2005, replacing the Toyota Drivers Academy (TDA) banner that has been in place since 2003. The TDP will continue to operate from Toyota Motorsport's base in Cologne, Germany by a team headed up by Noritoshi Arai.

F3 Euro series Rookie champion, Frenchman Franck Perera, will participate for a second year in the series, looking to challenge for the outright title in 2005. He will be joined in the series by rising Japanese star Kohei Hirate, who was runner-up in the 2004 Italian Formula Renault championship.

Perera will continue with Prema Powerteam, whilst Hirate will join forces with Team Rosberg, run by former F1 world champion Keke Rosberg.

"We have always had a good relationship with Prema Powerteam in both F3 and Formula Renault and we are pleased to continue our co-operation into 2005," explains Toyota Motorsport's Executive Vice-President, Yoshiaki Kinoshita. "We are still learning about the F3 series, so we have developed an additional contract with Team Rosberg. They are an F3 team with a top quality in engineering talent and one with whom we hope to be successful with in the future."

The third driver of the programme will be Japanese driver Kamui Kobayashi, who will take part in a second successive season in Italian Formula Renualt with Prema Powerteam, as well as racing in the Eurocup championship.

"Looking at our overall driver line-up from 2004, we wanted to select who we believe are the best all-round drivers," Kinoshita explains. "Kamui was second best of the rookies last season, but he won two races and we believe he will be a real challenger for the title in 2005."

"We have also delighted that Ryan Briscoe, who has developed himself in our young driver programme since 2001 has stepped forward to race for a Toyota-powered team in the US IRL series. He has already proved his speed among the top US open wheel drivers in the open tests and his immediate future looks extremely promising." Kinoshita adds.

Although the TDP is a European-based driver programme, the scheme will be totally united with Toyota's successful Japanese programme: the Formula Toyota Racing School (FTRS), which will also adopt the TDP name from 2005.

Kinoshita concludes: "At Toyota, we always operate on a global scale, so it is logical that we bring our young driver programmes closer together. With the merge of FTRS and TDA, we are now looking to find and develop Toyota's racing talent of the future in the top racing categories of the world. And both of these projects will enjoy the benefits of a unified management team."

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #78 Dátum: 2005.03.01 12:27:47 »
Formula-1: pályaavatón a Toyota  
 
NSO, 2005-03-01 10:11  
 
 A Toyota-istálló küldöttsége napok óta Japánban tartózkodik, Ralf Schumacher és Jarno Trulli a gyár hazájában hirdeti a csapatot.

Hétfőn a Formula-1-nek 1976-ban és 1977-ben otthont adó Fudzsi-versenypályán körözött Ralf, aki első F1-esként tesztelt az április 10-én újranyíló ringen.
 

Még mindig a Toyota a krőzus

A csapatok közül a becsült adatok alapján még mindig a Toyota költi a legtöbbet: 350 millió eurót (majdnem 85 milliárd forint). A második helyen a Ferrari áll 300 millióval, harmadik a McLaren-Mercedes 290 millió eurós költségvetésével.

A Formula–1-es kereseti lista élcsoportja (millió euróban)
1. Michael Schumacher Ferrari 52
2. Ralf Schumacher Toyota 17
3. Rubens Barrichello Ferrari 12
 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 12
5. Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 11

A Formula-1-es csapatok becsült költségvetése (millió euróban)
1. Toyota 350
2. Ferrari 300
3. McLaren-Mercedes 290
4. Williams-BMW 265
5. Renault 240
6. BAR-Honda 220
7. Sauber 120
8. Red Bull Racing 100
9. Jordan 100
10. Minardi 40


Forrás: www.nemzetisport.hu

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #79 Dátum: 2005.03.05 08:28:23 »
A Minardi főnöke mindenkit átvert
A Minardi kétnapos huzavona után pénteken elérte célját, Victoria állam legfelsőbb bírósága engedélyezte a csapatnak, hogy a 2004-es szabályok szerint épített autójával vegyen részt az első 2005-ös futamon, ám a gárda végül nem élt ezzel a lehetőséggel. Paul Stoddart csapatfőnök végül fölszereltette a kocsira az idei előírásoknak megfelelő elemeket, és elárulta, valódi célja az volt, hogy egy bíróság mondja ki, a múlt őszi szabálymódosítások bevezetése nem a megfelelő módon történt, és ezzel bebizonyítsa, a Forma-1-nek szervezettebb és átláthatóbb irányításra van szüksége.
"Vízválasztónak nevezném a bíróság határozatát, amely az FIA ellen döntött. Nem volt értelme tovább mennünk, mert világossá vált, hogy jobb irányítókra és stabilabb szabályokra van szükségünk" - nyilatkozta Stoddart. Mivel a döntéssel a Minardi milliárdos tulajdonosa elérte célját, nem volt értelme tovább feszíteni a húrt az FIA-val (Nemzetközi Autós Szövetség) szemben - amely megtiltotta, hogy a gárda induljon az Ausztrál GP pénteki tréningjein -, és ő is alkalmazkodott a regulákhoz. Vagyis a Minardi kétnapos melbourne-i botránya csak színjáték, az FIA és különösen az elnök, Max Mosley elleni hadjárat része volt. És nem mellékesen kiváló reklámkampány a Forma-1 legkisebb csapatának.

Forrás: www.index.hu

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #80 Dátum: 2005.03.05 15:16:18 »
F1, Melbourne: az FIA Ausztrália "száműzésével" fenyeget
NSO, 2005-03-05 10:52


   
Feldühítette a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) vezetőit az, hogy Victoria állam Legfelsőbb Bírósága engedélyezte a Minardi csapatnak, hogy részt vegyen az Ausztrál Nagydíjon, annak ellenére, hogy nem rendelkezik a szabályoknak megfelelő autókkal. Az FIA most azzal fenyegetődzik, hogy jövőre nem hozza el a száguldó cirkusz Ausztráliába, ha ott ilyen esetek előfordulhatnak.

Mint ismeretes, a Minardi a tavalyi szabályok szerint épített autóival nevezett az Ausztrál Nagydíjra, a kocsik csak az új biztonsági szabályoknak feleltek meg. A Ferrari és a Red Bull csapat nem járult hozzá a faenzaiak indulásához, de a victoriai bíróság beavatkozott, így Cristijan Albers és Patrick Friesacher részt vett a mai időmérő edzésen.

Az FIA-nak az a legnagyobb problémája, hogy a bíróság a felek meghallgatása nélkül avatkozott bele a sportág belügyeibe. Mint ismeretes, a Minardi csapat tulajdonosa, Paul stoddart ausztrál.

A jogi testület határozata azért okozhat a későbbiekben is problémát, mert precedens értékű. Azt sugallja, hogy egy független bíróság mindenféle meghallgatás nélkül felülbírálhatja a sportág szabályait alkotó szervezet keretein belül születő döntéseket.

Paul stoddart közleményt adott ki, amelyben azt állította: az FIA és a Max Mosley elnök azzal fenyegetőzött, hogy nem rendezik meg az ausztrál Nagydíjat, ha ő (Stoddart) nem visszakozik az ügyben.

Bár Stoddart azt mondta, undorral töltötte el a fenyegetés, visszavonta szabálytalannak minősített autóit a versenyből, és a holnapi második időmérő edzésen, valamint a nagydíjfutamon már két olyan járművel vesz részt, amelyeket ugyan még soha nem tesztelt, ám amelyek megfelelnek a szabályoknak.


Forrás: www.nemzetisport.hu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24864
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #81 Dátum: 2005.03.05 16:00:52 »
Mit lehet erre mondani?
Érik a konkurrens versenysorozat...
music      

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #82 Dátum: 2005.03.16 14:51:15 »
Formula-1: cselre csel, motorcsere esetén  
 
NSO, 2005-03-16 12:54  
 
 

 
A Formula-1-es idénynyitón trükközni próbált a BAR-Honda, amely ki akarta játszani azt az idén életbe lévő szabályt, hogy egy motorral legalább két versenyt kell letudni. Motort cserélni csak abban az esetben lehet, amennyiben az autó nem tudja befejezni a versenyt. Azonban a BAR mindkét pilótája, az angol Jenson Button (képünkön) és a japán Szato Takuma is közvetlen a melbourne-i cél előtt áll ki a versenyből, amelynek kapcsán mindenki előtt nyilvánvalóvá vált, hogy a következő futamra ily módon akarnak a szabályok elől kibújva motort cserélni. A Nemzetközi Automobil-szövetség éppen ezért pontosította a vonatkozó szabályt, amely a következőkben úgy lép érvénybe, hogy a csapatoknak indokolniuk kell a motorcserét, különben a megszerzett rajtpozíciójukhoz képest tíz hellyel hátrébb kell indulnuk a következő futamon.
 
 
Forrás: www.nemzetisport.hu

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Forma1
« Válasz #83 Dátum: 2005.03.16 15:00:40 »
Idézetet írta: "Misi"
Formula-1: cselre csel, motorcsere esetén  
 
NSO, 2005-03-16 12:54  
 
 

 
A Formula-1-es idénynyitón trükközni próbált a BAR-Honda, amely ki akarta játszani azt az idén életbe lévő szabályt, hogy egy motorral legalább két versenyt kell letudni. Motort cserélni csak abban az esetben lehet, amennyiben az autó nem tudja befejezni a versenyt. Azonban a BAR mindkét pilótája, az angol Jenson Button (képünkön) és a japán Szato Takuma is közvetlen a melbourne-i cél előtt áll ki a versenyből, amelynek kapcsán mindenki előtt nyilvánvalóvá vált, hogy a következő futamra ily módon akarnak a szabályok elől kibújva motort cserélni. A Nemzetközi Automobil-szövetség éppen ezért pontosította a vonatkozó szabályt, amely a következőkben úgy lép érvénybe, hogy a csapatoknak indokolniuk kell a motorcserét, különben a megszerzett rajtpozíciójukhoz képest tíz hellyel hátrébb kell indulnuk a következő futamon.
 
 
Forrás: www.nemzetisport.hu

Akkor érdemes összetörni az autót, illetve szétégetni a mocit a vége elött 1 körrel, nem?
Ez 1 hülye szabály sztem, ami megint a nagy csapatoknak kedvez. Be kellene vezetni a FIA-GT-rendszert, ahol a győztes X kiló súlyt kap a kocsiba, addig amíg nyer, ha veszít leveszik. Ez korrekt lenne, nem?
Laco 73 :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #84 Dátum: 2005.03.16 15:36:35 »
Igen, erre mondom, hogy igazi kézivezérlés.

Indoklás:

Kedves Fia

Azért cseréltük ki a motort, mert elromlott.

Köszönettel:

Bar-Honda

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24864
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #85 Dátum: 2005.03.16 23:15:22 »
Idézetet írta: "Ear"
Igen, erre mondom, hogy igazi kézivezérlés.
Indoklás:
Kedves Fia
Azért cseréltük ki a motort, mert elromlott.
Köszönettel:
Bar-Honda

Egy esetleges szabályváltoztatás megelőzendő pontosítok:
Nagyon elromlott.
music      

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #86 Dátum: 2005.03.25 19:34:43 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24864
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #87 Dátum: 2005.03.25 20:12:37 »
Idézetet írta: "Misi"
Szerintem tesztpilótának jó lenne.

Így lett sok szék közül a pad alatt.
music      

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24864
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #88 Dátum: 2005.04.03 15:09:41 »
Van egy műszaki dolog, amit nem értek. Jelenleg V10-es 3000 ccm-es motorokkal mennek az F-1-es gépek. Jövőre V8-as 2,4 literesekkel. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag a hengerek maradhatnak, csak éppen kettővel kevesebb kell belőlük. Ez miért olyan nagy probléma?
music      

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #89 Dátum: 2005.04.04 19:13:37 »
F1: Mike Gascoyne szerint vége a Ferrari egyeduralmának
NSO, 2005-04-04 18:28


   
Mike Gascoyne, a Toyota csapat technikai igazgatója kijelentette: a Ferrari dominanciájának vége a Formula—1-ben. Mindez nem azt jelenti, hogy a szakember máris lebecsülné vagy temetné az utóbbi hat évben konstruktőr-világbajnoki címet nyert olasz istállót, csak azt, hogy szerinte az "vörösök" egyeduralmának korszaka már a múlté.

"A Ferrarinak nagyon sokat dolgoznia. Azt hiszem, nagyon versenyképesek lesznek, nyernek futamokat, de már nem velük kezdődnek és nem velük érnek véget a dolgok" - mondta Gascoyne.

A Ferrari a szezon első három versenyén mindössze 10 pontot gyűjtött össze (Rubens Barrichello Ausztráliában második, Michael Schumacher Malajziában hetedik lett), és ezzel csak a hatodik a pontversenyben. A Toyota eközben 25 ponttal második a Renault mögött.

"A Formula-1-et mindig is a körforgás jellemezte, egyszer fent, egyszer lent. Most is ennek a körforgásnak a jeleit láthatjuk" - folytatta Gascoyne. - Úgy tűnik, mintha a Toyota a semmiből tört volna be az élmezőnybe, miközben a Renault fokozatosan építette fel a sikerek alapját. Kétségtelen, hogy az új szabályok nagyban segítettek bennünket, mert kiegyenlítette a különbségeket, és mindenki ugyanarról a szintről indulhatott."


Forrás: www.nemzetisport.hu