Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Forma1  (Megtekintve 127277 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #45 Dátum: 2005.02.08 20:25:07 »
Formula-1: Massa a jerezi első
NSO, 2005-02-08 20:19


   
Meglepetésre ma 17 próbálkozó közül a Sauber-Petronas brazil pilótája, Felipe Massa (képüknön) volt a leggyorsabb a Formula-1-es csapatok jerezi tesztelésén. A Toyota két versenyzője, az olasz Jarno Trulli és a brazil Ricardo Zonta érte el a második és a harmadik legjobb körátlagot. Őket követi a két McLaren-nel a kolumbiai Juan Pablo Montoya és a spanyol Pedro de La Rosa.

A Ferrari (egyelőre Michael Schumacher nélkül, de Rubens Barrichello és Luca Badoer részvételével) csak a középmezőnyben foglal helyet, a háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia, Nelsinho pedig az utolsó előtti helyezést érte el egy BAR-Honda volánjánál.

Forrás: www.nemzetisport.hu

Geri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
  • 4 Wheel Driver
    • Barri-Papagájok
Forma1
« Válasz #46 Dátum: 2005.02.09 19:56:26 »
Toyota TF104B-TF105 összehasonlító

www.toyota-f1.com/public/car/versus2.html
Szalkai Gergely
One Team One Aim
'83 Restaurálás alatt...
'03 Camry
65

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #47 Dátum: 2005.02.10 19:34:51 »
F1: Alonso volt a leggyorsabb Jerezben
NSO, 2005-02-10 19:07

   

   
Fernando Alonso, a Renault pilótája volt a leggyorsabb a Formula-1-es csapatok jerezi tesztjének harmadik napján, s a spanyol pilóta igen közel került a nem hivatalos pályacsúcshoz, amelyet Michael Schumacher, a Ferrari hétszeres világbajnoka tart. Alonso az új Renault R25-tel 1:15,732 perc alatt teljesítette a pályát, míg Schumacher tavaly szeptemberben 1:15,650-nél állította meg az órát.

Jól szerepelt a francia csapat másik pilótája, az olasz Giancarlo Fisichella is, aki harmadik lett, míg a második helyen Juan Pablo Montoya, a McLaren-Mercedes kolumbiai versenyzője végzett az MP4-20-assal. A McLaren csapat tájékoztatása szerint egyébként Montoya már a március eleji, melbourne-i idénynyitóra tesztelte a Michelin gumiabroncsait.

A világbajnoki címvédő Michael Schumacher számára ezúttal nem a gyorsaság volt az elsődleges: a németek kiválósága majdnem két és fél másodperccel maradt el az éllovas Alonsótól, de 110 kört teljesített, így hatalmas mennyiségi információval látta el mérnökeit.

Formula-1-es tesztek, Jerez de La Frontera, 3. nap:

1. Alonso (spanyol, Renault) 1:15,732 - 97 kör
2. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:16,442 - 50 kör
3. Fisichella (olasz, Renault) 1:16,647 - 70 kör
4. Trulli (olasz, Toyota) 1:16,748 - 96 kör
5. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:17,268 - 103 kör
6. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth) 1:17,525 - 87 kör
7. R. Schumacher (német, Toyota) 1:17.776 - 74 kör
8. Button (brit, BAR-Honda) 1:17,985 - 72 kör
9. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:18,038 - 93 kör
10. M.Schumacher (német, Ferrari) 1:18,111 - 110 kör
11. Szato (japán, BAR-Honda) 1:18,134 - 129 kör
12. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:18,257 - 77 kör
13. Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth) 1:18,509 - 58 kör
14. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:18,719 - 56 kör
15. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 1:19,022 - 120
16. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth) 1:20,110 - 62 kör

Forrás: www.nemzetisport.hu

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #48 Dátum: 2005.02.11 19:02:38 »
Jerez Test Round-Up
11 February 2005

Location: Circuito Permanente de Jerez, Spain
Dates: 8-11 February 2005
Drivers: Jarno Trulli (8-10), Ralf Schumacher (10-11), Ricardo Zonta (8-9, 11)
Track Length: 4.428km

Jarno Trulli - Chassis TF105/03
Best lap time: 1m16.743s
Total laps: 241
Total distance: 1067.1km

- Jarno, what have you been working on over your three days of running?
The main aim of the test was to work on tyre choice for Melbourne and Malaysia. On top of this we have also done several long runs. We learned quite a lot and carried out some set-up work, some traction control development and some work on launches. Unfortunately I had to miss the last day because I came down with the flu. But overall we put in a lot of laps and it was a generally positive test so I am happy.

- How is the car progressing?
We didn't have any major new parts on the car here, but we seem reasonably competitive. Now we are looking forward to trying the new aerodynamic package for Melbourne which we are planning to test for the first time in Barcelona next week. That should give us a bit more of a boost.

Ralf Schumacher - Chassis TF105/02
Best lap time: 1m17.773s
Total laps: 182
Total distance: 805.9km

- Ralf, what has your programme been for this week's Jerez test?
Thursday was a straightforward day, working on our Michelin tyres. We went through our programme without any problems so it was a pretty good day. I had a couple of spins early on because it was my first morning and I was still setting up the car. That meant the car was still tricky to drive and I was trying a bit too hard. On Friday we carried out some long runs and I was able to complete in excess of 100 laps over the course of the day.

- How has the car been progressing, and how much are you looking forward to trying out the Melbourne-spec aerodynamic package?
Obviously any progress we can get and anything that makes us go quicker is always appreciated. Still, I must say while we seemed to struggle at times at Valencia last week, here at Jerez the package we already have looks a bit better and closer to the other teams.

Ricardo Zonta - Chassis TF105/02, TF105/03, TF104/11B
Best lap time: 1m17.719s (set in TF104/11B)
Total laps: 241
Total distance: 1067.1km

- What have you been working on this week?
I spent Tuesday doing set-up work because it was my first day driving the new car in Jerez. On Wednesday we did some tyre work and some longer runs. I had one enforced stoppage with a gearbox problem but it was good to learn more about how the car behaves in race conditions. I returned to the cockpit on Friday to continue the work on long runs. I also completed a small shakedown of the TF104B that I will be using for some wet tyre testing here over the weekend.

- How has the wet weather tyre testing been going?
I will be doing two more days of wet tyre work here at Jerez over the weekend. We have done quite a few of those tests this winter and I can already feel some improvement in Michelin's wet tyres. The wet tyres this year haven't changed as much as the dry tyres because you are still allowed to change them during the race, but I have already felt some improvements during the tests we have completed so far.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24480
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #49 Dátum: 2005.02.11 23:55:16 »
Érdekes, hogy megfordult ez a topic. Eddig a másikba (Versenyek) mentek a hsz-ok, most, hogy valaki "eltévesztette", ez kezd megtelni. :lol:  :lol:  :lol:
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #50 Dátum: 2005.02.12 09:30:42 »
Hát igen, de nem baj, kapjon csak szívrohamot az, aki nem nézegeti a fórumot, hogy milyen változások vannak  :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24480
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #51 Dátum: 2005.02.12 12:15:41 »
Ez a Max Mosley is meghibbant egy kicsit. Egy korábbi véleményre reagálva kijelentette, hogy a többi csapat és nem a Ferrari tehet a Forma-1 ellaposodásáról, merthogy "csapnivaló munkát végeznek". MIndezt azok után, hogy kiderült: minden csapatnak tejelnie kellett a Ferrari érdekében.
Na, az ilyet küldeném el egy kis "málenykij robot"-ra...
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #52 Dátum: 2005.02.12 15:51:43 »
Idézetet írta: "music"
Ez a Max Mosley is meghibbant egy kicsit. Egy korábbi véleményre reagálva kijelentette, hogy a többi csapat és nem a Ferrari tehet a Forma-1 ellaposodásáról, merthogy "csapnivaló munkát végeznek". MIndezt azok után, hogy kiderült: minden csapatnak tejelnie kellett a Ferrari érdekében.
Na, az ilyet küldeném el egy kis "málenykij robot"-ra...

Nem is a tejelés, de ugye az is köztudott mamár, hogy a szabályok meghozatalában is elég nagy befolyásuk van, és ha a fejlesztéseikkel összhangban hozzák meg a szabályokat, akkor a többiek csak sunnyoghatnak utánnuk.
A tejelés 1 bizonyos szerződés miatt van, ami azért köttetett meg a ferrarival, mert ők versenyeznek a legrégebb óta. Ez természetes a mai üzleti világban, mert Börninek is onnan van a lóvé, hogy a ferrari miatt kijárjak az olasz fanatisták a futamokra, ezért van 2 futam olaszban, illetve Sumi miatt a németek nézik sokan, ott is 2 futam van, illetve van 1 3. is, ami közel van.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24480
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #53 Dátum: 2005.02.12 17:11:12 »
Idézetet írta: "KLaco"
A tejelés 1 bizonyos szerződés miatt van, ami azért köttetett meg a ferrarival, mert ők versenyeznek a legrégebb óta. Ez természetes a mai üzleti világban, mert Börninek is onnan van a lóvé, hogy a ferrari miatt kijárjak az olasz fanatisták a futamokra, ezért van 2 futam olaszban, illetve Sumi miatt a németek nézik sokan, ott is 2 futam van, illetve van 1 3. is, ami közel van.

Elég baj, hogy természetes.
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #54 Dátum: 2005.02.12 17:24:20 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
A tejelés 1 bizonyos szerződés miatt van, ami azért köttetett meg a ferrarival, mert ők versenyeznek a legrégebb óta. Ez természetes a mai üzleti világban, mert Börninek is onnan van a lóvé, hogy a ferrari miatt kijárjak az olasz fanatisták a futamokra, ezért van 2 futam olaszban, illetve Sumi miatt a németek nézik sokan, ott is 2 futam van, illetve van 1 3. is, ami közel van.

Elég baj, hogy természetes.

Erről nem mi tehetünk, akiknek nincs pénze, erről a pénzes befektetők tehetnek, hogy a sportban a pénz az elsődleges.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24480
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #55 Dátum: 2005.02.12 17:35:37 »
Idézetet írta: "KLaco"
Erről nem mi tehetünk, akiknek nincs pénze, erről a pénzes befektetők tehetnek, hogy a sportban a pénz az elsődleges.

Tudom, de ettől még bosszankodhatom... :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :wink:
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #56 Dátum: 2005.02.12 17:41:25 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Erről nem mi tehetünk, akiknek nincs pénze, erről a pénzes befektetők tehetnek, hogy a sportban a pénz az elsődleges.

Tudom, de ettől még bosszankodhatom... :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :wink:

Jogos  :D
Laco 73 :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #57 Dátum: 2005.02.13 09:44:11 »
Idézetet írta: "music"
Érdekes, hogy megfordult ez a topic. Eddig a másikba (Versenyek) mentek a hsz-ok, most, hogy valaki "eltévesztette", ez kezd megtelni. :lol:  :lol:  :lol:


Talán mert most nincsenek versenyek?  :oops:

Amúgy ez a Ferrarinak fizet a többi csapat, és ők kapják a legtöbb pénzt a szervezőktől is dolog talán mégsem annyira természetes. Vaahogy azt a Concorde egyezményt sem hoszabbította meg senki a Ferrarin kívül...  :wink:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #58 Dátum: 2005.02.13 12:35:08 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "music"
Érdekes, hogy megfordult ez a topic. Eddig a másikba (Versenyek) mentek a hsz-ok, most, hogy valaki "eltévesztette", ez kezd megtelni. :lol:  :lol:  :lol:


Talán mert most nincsenek versenyek?  :oops:

Amúgy ez a Ferrarinak fizet a többi csapat, és ők kapják a legtöbb pénzt a szervezőktől is dolog talán mégsem annyira természetes. Vaahogy azt a Concorde egyezményt sem hoszabbította meg senki a Ferrarin kívül...  :wink:

Na ja, de nem minden a pénz. Például van 1 auto gyár, aki tud hasonlóan gyors utcai kocsit építeni, mint a ferrari, van is annyira jó, csak éppen fele annyibe kerül, és senki nem ismeri a márkanevet. Most nekem se jut eszembe :D De a Spektrumon volt a tv-ben, kb. 1 éve.
Hogy ne legyek ennyire off az éves költségvetése a Toyotának jóval nagyobb, a tapasztalata jóval kevesebb, de ha folytatódik a versenysorozat, 50 év múlva biztos utolérik a Ferrarit. Ez a legrosszabb eset.
Laco 73 :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #59 Dátum: 2005.02.13 15:24:24 »
Ja, de kérdés, hogy a Toyota, a Daimler-Chrisler, a BMW, a Honda akarja-e dollár tiz meg százmiliókkal támogatni a Ferrari marketingjét, vagy tényleg létrehoznak egy másik sorozatot, egyenlőbb alapokon.

Hasonlóan jó vagy még jobb autókat, mint a Ferrari vagy 2 tucatnyi gyár tud építeni. Valahogy az EVO magazinban az év driver car-jának megválasztásakor még csak fel sem merül a neve.