Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Forma1  (Megtekintve 134232 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24860
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #30 Dátum: 2005.01.18 22:35:28 »
Idézetet írta: "Misi"
Ha ez igaz, akkor nagyon dúrva...
http://index.hu/sport/forma1/stobesz01180/

Kiváncsi vagyok, Palaczk mit szól ehhez, mert nem szereti az összeesküvés-elméleteket.
music      

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #31 Dátum: 2005.01.20 18:24:25 »
F1: Panis a legjobb idővel tért vissza
NS, 2005-01-20


   
   
A tavaly visszavonult Olivier Panis (Toyota) volt a leggyorsabb a Formula-1-es csapatok mai tesztjén a barcelonai Circuit de Catalunya versenypályán. A francia versenyző a 2004-es Japán Nagydíj óa először ült Formula-1-es autóban.

Az utóbbi két napban tapasztalt hideg időjárás után ma sokkal jobb körülmények között gyakorolhattak a pilóták, akik között ott volt David Coulthard (Red Bull), Jarno Trulli (Toyota), RubensBarrichello (Ferrari) és Ralf Schumacher (Toyota) is.

Panis 48 kört tett meg a Toyotával, a legjobb körében 1:17,019 percnél állt meg az óra. Ez másfél másodperccel marad el Michael Schumacher (Ferrari) hét eleji legjobb eredményétől.

A Williams-BMW versenyzői közül csak Nick Heidfeld tette tiszteletét a pályán, ám ő is mindössze kilenc kört tett meg egész nap, míg Antonio Pizzonia ki sem dugta az orrát a depóból.

Formula-1-es teszt, Barcelona, csütörtök:

1. Olivier Panis (francia, Toyota) - 1:17.019 - 48 kör
2. David Coulthard (brit, Red Bull) - 1:17.089 - 36 kör
3. Jarno Trulli (olasz, Toyota) - 1:17.335 - 43 kör
4. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) - 1:18.083 - 30 kör
5. Nick Heidfeld (német, Williams BMW) - 1:18.145 - 9 kör
6. Christian Klien (osztrák, Red Bull) - 1:18.208 - 47 kör
7. Ralf Schumacher (német, Toyota) - 1:18.804 - 25 kör


Forrás: www.nemzetisport.hu

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #32 Dátum: 2005.01.20 19:41:35 »
Kicsit off:

A Ferrari százmillió dollárért hosszabbított
Hamarosan a többi csapat is csatlakozik
Joó Gábor
2005. január 20., csütörtök 14:47
Szerdán a Ferrari meghosszabbította a Forma-1-es Konkord-szerződést, amely azt jelenti, hogy 2012-ig a Forma-1-ben indítja versenyautóit. Egy angol lap értesülései szerint Bernie Ecclestone, az F-1 irányítója százmillió dollárt fizetett az olaszoknak az újabb aláírásért. A hetvennégy éves milliárdos elárulta, a másik kilenc csapatnak ötszázmillió dollárt ajánlott, ha követik a Ferrarit, és ők is csatlakoznak az új megállapodáshoz.

Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változat
Szerdán a Ferrari, az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) és a FOM (Formula One Management) elnöke, Bernie Ecclestone váratlanul meghosszabbították a Forma-1-es világbajnokságok lebonyolítását szabályozó Konkord-szerződést, amely így már 2012-ig a sorozathoz köti az olasz istállót. Ezzel a legnagyobb F-1-es motorgyártók - Ferrari, BMW, Mercedes, Renault - alapította szervezet, a GPWC (Grand Prix World Championship) elszakadási kísérlete is meghiúsult: valószínűsíthető, hogy 2008-ban, amikor az eddigi megállapodás lejárt volna, nem hoznak létre új, konkkurens versenysorozatot.
Biztossá vált a Forma-1 jövője

A Guardian című angol napilap értesülései szerint Bernie Ecclestone százmillió dollár (tizenkilencmilliárd forint) extra pénzt ajánlott a Ferrarinak az aláírásért, amit nem tudott visszautasítani a patinás istálló. A cég sajtófőnöke viszont az újságnak azt nyilatkozta, nem pusztán az óriási összeg, de a fennmaradás is motiválta őket. "A Konkord-szerződést nem csak a pénz miatt írtuk alá, hanem mert ezzel a Forma-1-es istálló jövője stabilizálódik, és nem lesz kolonc a gyár nyakán".

A GPWC a megegyezéssel elveszítette jelentőségét, de a sajtóreferens elárulta, elsődleges feladata az Ecclestone-üzlet kicsikarása, és nem az ellenszéria létrehozása volt. "A GPWC elérte célját, jobb szerződési feltételeket hozott a Ferrarinak, és megnyitotta az ajtót a többi csapat előtt, hogy ők is hasonlóan jövedelmező megegyezést kössenek Bernie Ecclestone-nal".

Ötszázmillió dollár a többieknek

Ecclestone a BBC-nek adott exkluzív interjújában elmondta, a másik kilenc teamnek összesen ötszázmillió dollárt (ötvenhétmilliárd forint) kínál, ha csatlakoznak a Ferrarihoz.

"A Konkord-szerződés azon részeit, amellyel elégedetlenek voltak, felülvizsgáljuk, és megkapják a pénzt, amit akartak" - utalt még a Ferrarira Ecclestone. - "A többi istállónak ötszázmillió dollárt ajánlottam, amelyet a következő három évben kapnának meg, feltéve, ha ők is beleegyeznek a kontraktus meghosszabbításába. Ha nem, nem kapnak semmit".

A másik kilenc istálló is csatlakozni fog

A hetvennégy éves milliárdos elárulta azt is, elképzeléseit jól fogadták a csapatfőnökök: "Telefonon már beszéltem mindenkivel, kivéve Eddie Jordant. A legtöbben pozitívan reagáltak az ajánlatomra. A pénz mellett nekik az is fontos, hogy ne változtatgassuk tovább a szabályokat". (Eddie Jordan tárgyalásokat folytat istállója eladásáról Alex Shnaiderrel, az alakulóban lévő Midland Forma-1-es csapat orosz résztulajdonosával, és még azt sem tudni, megmarad-e egyáltalán a Jordan Racing, vagy esetleg bekebelezi azt az új gárda.)

A GPWC maradék három tagja egyelőre nem kommentálta a Ferrari lépését, és valószínűleg nem is fogja, hanem hamarosan követi az olaszokat, és hosszabbít Ecclestone-nal. Paul Stoddart, a Minardi tulajdonosa ezért biztos benne, hogy a Forma-1 fenyegetettsége véget ért, és legalább 2012-ig ez marad az első számú autóverseny-sorozat.

Én azért ebben nem vagyok ennyire biztos.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #33 Dátum: 2005.01.21 18:36:08 »
F-1: ez Barrichello napja volt
NSO, 2005-01-21 17:59


   
Négy versenyző gördült ki a barcelonai versenypályára a pénteki Formula-1-es teszten. Rubens Barrichello (képünkön), bár délután már nem javított eredményén, így is a legjobb köridőt futotta a Ferrarival.

A brazil mögött a három toyotás pilóta közül a francia Olivier Panis autózta a legjobb időt, megelőzve az olasz Jarno Trullit és a német Ralf Schumachert.

Formula-1-es teszt, Barcelona
1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:16.131 (77 kör)
2. Olivier Panis (francia, Toyota) 1:16.796 ( 78 )
3. Jarno Trulli (olasz, Toyota) 1:17.353 (81)
4. Ralf Schumacher (német, Toyota) 1:17.490 (84)


Forrás: www.nemzetisport.hu

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #34 Dátum: 2005.01.21 20:03:17 »
Barcelona Test Round-Up
21 January 2005

Location: Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain
Dates: 18-21 January 2005
Drivers: Ralf Schumacher (18-21), Jarno Trulli (18-21), Olivier Panis (20-21)
Track Length: 4.627km
Team Total Distance: 3178.75km


Jarno Trulli - Chassis TF105/03
Best lap time: 1m17.353s
Total laps: 284
Total distance: 1314.07km

Jarno, how have you found the conditions at Barcelona this week?
"The Barcelona circuit has changed a lot since they resurfaced the tarmac and at the start of the week we had a lot of problems getting used to the new asphalt. The grip level was very low, making it very slippery, and those problems continued for most of the week. In the end, the times people were able to record weren't as bad as some had feared, but it was still slower than before."

How productive has the test been?
"The conditions didn't improve enough during the week to make it possible to do much meaningful work on the performance of the TF105. In the cold mornings it is especially slippery, then as the sun comes out and the track cleans up the wind gets up too. Instead we concentrated on getting mileage under our belts, working on the reliability side of the new car. From that point of view things have gone pretty well."


Ralf Schumacher - Chassis TF105/02
Best lap time: 1m17.490s
Total laps: 222
Total distance: 1027.19km

Ralf, some teams decided not to test at Barcelona this week citing problems with the new tarmac. Why did Toyota stay on?
"The Circuit de Catalunya was very slippery to start with, and some teams made a decision not to test here as a result. But we thought it was better to stay here in order to get some running time at the circuit and find out about any problems we might encounter at the Spanish Grand Prix here in May. As it turned out, with quite a few cars running on the track, by about Thursday afternoon more rubber had gone down and the conditions became more reasonable."

How much progress has been made with the TF105 this week?
"We have not been able to make much progress with the TF105 because of the track conditions. However, we made good use of our time here to put mileage on the car, before a bit of tyre testing on the last day. The most productive thing about the week was that we had some small reliability issues on my car, which we were able to find and cure early. That actually made the test very useful for us."


Olivier Panis - Chassis TF104/11B
Best lap time: 1m16.796s
Total laps: 181
Total distance: 837.49km

Olivier, you've been working on tyres here at Barcelona. How has the new asphalt affected the way the tyres work?
"It's been difficult to pick the best Michelin tyres from our tyre testing in Barcelona this week. Normally the track here is very aggressive from the point of view of graining, so you need hard tyres. But this week because it has been very slippery we haven't had any graining and the track has suited softer tyres more than usual. That in turn has made it difficult to find the right way to develop, but we still managed to find some good tyres, which is positive."

You will also be testing here on Saturday - what is the plan?
"We have a wet tyre test planned tomorrow, although I think the conditions here in the wet could make it very hard. It is already difficult to run in the dry here, so I expect it will be extremely difficult in the wet."

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Forma1
« Válasz #35 Dátum: 2005.01.27 16:50:05 »
Nem tudom, volt -e már szó a Jordan-ról, ebben a topicban, de erről is szót kell ejteni, mert ez is  :toy:  motort kap a következő idényben.
Vélemény?
Ciki lenne, ha megszorítanák a gyári kocsikat. De vajon mennyivel lesznek jobbak, mint tavaly? Mondjuk a motor sokat számít már csak a megbízhatóság miatt, mert azért tavaly többször lerobbant a Ford motor.
Szerintem meg fogják szorítani a volt Jaguár istálót, meg talán a Saubert, de többre nem nagyon hivatottak. Ezek után a Minardinak nem sok lehetősége marad a pontszerzésre sztem. Pláne, hogy Zsoltit elhajtották.
Azért azt méltánytalannak tartom, hogy lassan sehol se lesz helye, ebből látszik, hogy a tehetségnél sokkal fontosabb, hogy jó szponzorod legyen.
Laco 73 :D

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4358
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Forma1
« Válasz #36 Dátum: 2005.01.28 09:51:55 »
Idézetet írta: "KLaco"
Azért azt méltánytalannak tartom, hogy lassan sehol se lesz helye, ebből látszik, hogy a tehetségnél sokkal fontosabb, hogy jó szponzorod legyen.

Miért? Zsoltinak van tehetsége?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Geri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
  • 4 Wheel Driver
    • Barri-Papagájok
Forma1
« Válasz #37 Dátum: 2005.01.28 18:09:57 »
:lol:  :lol:

Szerintem nem való neki a F1  :)
Szalkai Gergely
One Team One Aim
'83 Restaurálás alatt...
'03 Camry
65

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Forma1
« Válasz #38 Dátum: 2005.01.28 21:20:38 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "KLaco"
Azért azt méltánytalannak tartom, hogy lassan sehol se lesz helye, ebből látszik, hogy a tehetségnél sokkal fontosabb, hogy jó szponzorod legyen.

Miért? Zsoltinak van tehetsége?

Hát igen, ezen én is sokat gondolkoztam, de végül is 1 pici van, mert azért mégis csak neki voltak jobb eredményei, a csapattársainak meg semmi. Te se tudnád 1 gyári Lada Nivával megnyerni a Dakart. Ő kihozta, amit tudott a szekérből ennyire futotta, de szerintem méltánytalanul mellőzik. A Jenson Button nevezetű fiatalember, ha jól emlékszek első idényében eléggé gázosan szerepelt, pedig nem volt ennyire rossz kocsija (BMW). Aztán mégis átkerült 1 jó csapathoz, és most azért elég jó eredményeket produkált, pedig nem indult akkora tehetségnek. Szóval szvsz, ha nem anyagi érdekeltségek lennének a háttérben, akkor lehetőséget kellene neki biztosítani 1 jobb csapatnál.
Laco 73 :D

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4358
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Forma1
« Válasz #39 Dátum: 2005.01.28 21:26:58 »
Idézetet írta: "KLaco"
Hát igen, ezen én is sokat gondolkoztam, de végül is 1 pici van, mert azért mégis csak neki voltak jobb eredményei, a csapattársainak meg semmi. Te se tudnád 1 gyári Lada Nivával megnyerni a Dakart. Ő kihozta, amit tudott a szekérből ennyire futotta, de szerintem méltánytalanul mellőzik. A Jenson Button nevezetű fiatalember, ha jól emlékszek első idényében eléggé gázosan szerepelt, pedig nem volt ennyire rossz kocsija (BMW). Aztán mégis átkerült 1 jó csapathoz, és most azért elég jó eredményeket produkált, pedig nem indult akkora tehetségnek. Szóval szvsz, ha nem anyagi érdekeltségek lennének a háttérben, akkor lehetőséget kellene neki biztosítani 1 jobb csapatnál.

Nekem az a bajom vele, hogy úgy fényezik, mintha egy Ferrarival azonnal világbajnok lehetne, pedig szerintem nem. Egyszerűen apuka elég pénzt tudott bele pumpálni, ahhoz, hogy elég gyakorlatot szerezzen. Lehet, hogy én  nem tudnék ennyi gyakorlással se így menni, de szerintem magyarországon sokan vannak nála jóval tehetségesebbek – pénz nélkül.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Forma1
« Válasz #40 Dátum: 2005.01.28 21:46:25 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "KLaco"
Hát igen, ezen én is sokat gondolkoztam, de végül is 1 pici van, mert azért mégis csak neki voltak jobb eredményei, a csapattársainak meg semmi. Te se tudnád 1 gyári Lada Nivával megnyerni a Dakart. Ő kihozta, amit tudott a szekérből ennyire futotta, de szerintem méltánytalanul mellőzik. A Jenson Button nevezetű fiatalember, ha jól emlékszek első idényében eléggé gázosan szerepelt, pedig nem volt ennyire rossz kocsija (BMW). Aztán mégis átkerült 1 jó csapathoz, és most azért elég jó eredményeket produkált, pedig nem indult akkora tehetségnek. Szóval szvsz, ha nem anyagi érdekeltségek lennének a háttérben, akkor lehetőséget kellene neki biztosítani 1 jobb csapatnál.

Nekem az a bajom vele, hogy úgy fényezik, mintha egy Ferrarival azonnal világbajnok lehetne, pedig szerintem nem. Egyszerűen apuka elég pénzt tudott bele pumpálni, ahhoz, hogy elég gyakorlatot szerezzen. Lehet, hogy én  nem tudnék ennyi gyakorlással se így menni, de szerintem magyarországon sokan vannak nála jóval tehetségesebbek – pénz nélkül.

Persze, vannak nála sokkal jobbak, de ha valaki már odaért, hogy megmutassa magát, és megmutatta, akkor még 1 esély jár neki sztem. Aztán, ha jobb kocsival sem tud jobb lenni, akkor le lehet írni. Persze, nem lesz világbajnok, de Barichello simán lehetne, de ő nem ezért kapja a pénzt a csapatnál. Sztem a jelentegi mezőnyből legalább 10 ember lehetne 1 ferrarival.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24860
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #41 Dátum: 2005.01.28 22:47:53 »
Idézetet írta: "afekete"
Nekem az a bajom vele, hogy úgy fényezik, mintha egy Ferrarival azonnal világbajnok lehetne, pedig szerintem nem. Egyszerűen apuka elég pénzt tudott bele pumpálni, ahhoz, hogy elég gyakorlatot szerezzen. Lehet, hogy én  nem tudnék ennyi gyakorlással se így menni, de szerintem magyarországon sokan vannak nála jóval tehetségesebbek – pénz nélkül.

AMikor annak idején Alexander Wurz bekerült a F-1-be, akkor az osztrákoknál volt ugyanilyen felzúdulás, hogy miért pont ő, van még egy tucat hasonló kvalitású fiatal versenyző. Niki Lauda védte meg, mondván: "Wurz jókor volt jó helyen, ehhez a sporthoz ez is kell, nem minden a tehetség!"
Mellesleg BZS 4 nyelven beszél társalgási szinten, és egy kedves, szerény fiatalember. Csak nem elég gyors.
music      

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Forma1
« Válasz #42 Dátum: 2005.01.28 22:56:59 »
Idézetet írta: "music"
Mellesleg BZS 4 nyelven beszél társalgási szinten, és egy kedves, szerény fiatalember.

Egyszer láttam Ferihegyen, a Business kapunál csekkolt be a gépre :D

Akármilyen béna is Zsolti, azért csak megismerte a világ Magyarország nevét a Forma 1-ből is  :roll:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #43 Dátum: 2005.02.07 08:43:23 »
Valencia Test Round-Up
4 February 2005

Location: Circuit Ricardo Tormo, Valencia, Spain
Dates: 1-4 February 2005
Drivers:  Ralf Schumacher (1-4), Olivier Panis (1-2), Jarno Trulli (3-4), Ricardo Zonta (4)
Track Length: 4.000km

Jarno Trulli – Chassis TF105/03
Best lap time: 1m10.208s
Total laps: 198
Total distance: 792km

- Jarno, what have you been working on at Valencia this week?
I spent Thursday doing work on setting up the car on long runs, putting in 100 laps. On Friday we moved onto tyre work. These Valencia tests have been the first time we can get a real idea of how the TF105 works – after a shakedown at Jerez and a week of difficult conditions in Barcelona. This was also the first week that the other new cars have started running so we can now start to get a better idea of where we stand.

- So how is the TF105 performing?
The car has been pretty reliable and it also seems to be quick and competitive. Our best times compared quite favourably with the others, but there are still some problems with consistency over longer runs. We still have three weeks to go before we leave for Melbourne so we will now investigate what's happening and we hope to resolve that as soon as possible.


Ralf Schumacher – Chassis TF105/03, TF105/02
Best lap time: 1m10.774s
Total laps: 287
Total distance: 1148km

- Ralf, how have things gone for you this week?
It's been a pretty good test and I've made some progress with setting up the car. On Wednesday we put in over 90 laps and completed our planned programme. We had one or two reliability problems during the week but mechanically the car is good and it seems to compare quite well with the others.

- How are things progressing for Melbourne?
Looking at the last two tests we look slightly better than we expected. Here at Valencia most of the cars were generally putting in times within about half a second of each other. So we're pleased with what we've seen so far and we appear to be pretty competitive. But exactly how competitive we'll only find out in Melbourne when everyone brings what they think is the best package they have.


Olivier Panis – Chassis TF105/03
Best lap time: 1m11.062s
Total laps: 138
Total distance: 552km

- What have you been working on here in Valencia?
Tuesday was a very good day and I put in over 100 laps working primarily on tyres. The car's performance was strong too, so that was positive – now we have to keep that going. On Wednesday morning I did some work to set up the car for long runs.

- You went home early on Wednesday. What was wrong?
Unfortunately I was suffering with the flu and a fever, so the morning session proved really hard work. Valencia is a good circuit for setting up the car, but it's quite tricky for the driver, so it gets quite tiring after a long day. As I was feeling too bad at lunchtime we decided to stop. That meant that I was unable to finish the long runs we had planned for the afternoon and I returned home.

Ricardo Zonta – Chassis TF104/11B
Best lap time: 1m11.841s
Total laps: 13
Total distance: 52km

- Ricardo, you didn't do too many laps on Friday. Why was that?
On Friday I just carried out a shakedown for the wet tyre test we have planned for tomorrow (Saturday). That meant I only needed to put in a handful of laps. There is a new gentleman's agreement in place regarding testing which means that teams can't run three cars together on the track at any one time. So I fitted in my shakedown around what Ralf and Jarno were doing.

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Forma1
« Válasz #44 Dátum: 2005.02.08 10:12:28 »
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."