Ez a verseny rengeteg apró érdekességet tartogatott magában.
Eloszor is a rendezés. Nem tudom, nektek mennyire volt otthonról nézve feltuno, de ez egy tipikus példa volt a kínai állapotokra: amikor Karthikeyan nekivágódott a falnak és kigyulladt a kocsija, senki nem szaladt oda ot menteni, hanem a pályamunkások ott álltak a palánknál boszen várva a rádión jovo utasítást, hogy mit is kell ilyenkor csinálni, és Karthikeyan már ott volt a pálya szélén, mire ok elindultak...
A másik dolog ez a csatornafedo, hát ez is elég ciki, rádásul pont kiment a versenyt megnézni Jaques Rogge is (NOB-elnok).
De nézzuk a versenyt. Érdekes, hogy akikkel gond volt a felvezeto kor alatt és emiatt tartalékkocsival versenyeztek (Albers, Schumacher, Karthikeyan), azok nem tudták befejezni a versenyt.
A verseny alatt tobbszorosen kiderult, milyen sokat ér egy jó boxtaktika, ha ugyesen kombinálják az autó adottságaival. Raikkonen ennek koszonhetoen tudta megelozni Fisichellát, hiszen az elso kiállás alkalmával a McLarenekbe jóval tobbet toltottek, mint a Renaultkba, és így a másodiknal, amikor egyszerre mentek ki Fisichellával, azzal a 2-3 mp-cel elozte meg, amennyivel tovább kellett tolteni a Renaultkat az elso vékonyabb tankolás miatt. (Így utólag persze kérdés, hogy mi lett volna, ha szombaton ures McLarenek mennek az edzésen, meg tudták volna-e szerezni az elso két helyet, mert a 2x safety-car jól jott volna ennek a taktikának.
Alonso a verseny után azt nyilatkozta, hogy lám, megverhetoek a McLarenek, és ha akarták volna, évkozben is gyozhettek volna tobbszor. Ez csak annyiban sántít, hogy a Renaultnak és még 3-4 másik csapatnak jott ki úgy a lepés évvégére, hogy ez egy "páratlan" futam, ahol a motornak csak egy versenyt kell kibírnia, hisz nincsen tobb utána, így a megbízhatóság kárára kicsikarhattak néhány plusz lóerot. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy Alonso kocsija lángra lobbant, a célbaérés után. Tehát ha máskor isígy tettek volna, akkor alighanem most o lenne a pechvogel, és Raikkonen a világbajnok.
Mindezek dacára, és annak ellenére, hogy Raikkonen futotta a leggyorsabb kort, a Renault ezen a versenyen gyorsabb, ugyesebb és szerencsésebb volt a McLarennél.
Szintén tipikusnak nevezheto Montoya sorsa is, aki a verseny egy rovid szeletében gyorsabb volt Raikkonennél - hiába, majd egy buta baleset miatt - az is lehet, hogy kikerulhette volna azt a tárgyat, a fene tudja, de azt nem lehet elvárni egy versenyzotol, hogy fel legyen készulve a pálya szétesésére - nemhogy végképp elvesztette a McLaren az esélyét a vb-címre, de még a végso osszesítésben Schumacher is megelozte Montoyát - persze ebben benne van az indianapolisi futam eredménye is...
Érdekes volt, hogy a versenybíróság eloszor volt kovetkezetes, és megbuntette Fisichellát egy olyan nyilvánvaló hibáért, amit (nem konkrétan ugyanilyet, csak ennyire nyilvánvalót) máskor megtorlatlanul hagytak.
A sor kulonos fintora volt, hogy idén már 3x esett meg, hogy valakitol elvett valamit, és azt visszkapta. Ez kétszer az Alonso-Raikkonen párharcban fordult elo, most viszont R. Schumacher kapta vissza a belga versenyen elszúrt jó helyezését.
Számomra végképp kiderult, hogy az idei Ferrarit tényleg elszúrták, és nincs a háttérben semmiféle osszeeskuvés a verseny érdekességének fenntartása érdekében. (Viszont felhívnám a figyelmet a jovo évi kocsis tesztekre, a Ferrari kiugróan jól áll, eddig a Toyota tudott csak valamelyest kozel férkozni hozzá. Hátra van még szuk 4 hónap, ez még változhat.)