Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Forma1  (Megtekintve 129294 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #15 Dátum: 2005.01.13 19:50:13 »
F-1: Zonta volt a leggyorsabb a jerezi teszten
NSO, 2005-01-13 19:34

A jerezi Formula-1-es tesztelés csütörtöki napján a Toyota brazil tesztpilótája, Ricardo Zonta volt a leggyorsabb.

Formula-1 tesztelés, Jerez, 4. nap
1. Zonta (brazil, Toyota) 1:16.672 p (101 megtett kör)
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:16.814 (124 kör)
3. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:16.946 (92 kör)
4. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:17.036 (146 kör)
5. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 1:17.165 (94 kör)
6. Montagny (francia, Renault) 1:18.055 (118 kör)


Forrás:www.nemzetisport.hu

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #16 Dátum: 2005.01.13 21:19:48 »
Idézetet írta: "Misi"
F-1: Zonta volt a leggyorsabb a jerezi teszten
NSO, 2005-01-13 19:34

A jerezi Formula-1-es tesztelés csütörtöki napján a Toyota brazil tesztpilótája, Ricardo Zonta volt a leggyorsabb.

Formula-1 tesztelés, Jerez, 4. nap
1. Zonta (brazil, Toyota) 1:16.672 p (101 megtett kör)
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:16.814 (124 kör)
3. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:16.946 (92 kör)
4. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:17.036 (146 kör)
5. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 1:17.165 (94 kör)
6. Montagny (francia, Renault) 1:18.055 (118 kör)


Forrás:www.nemzetisport.hu


Sajna ezek a tesztek nem a papírformát mutatják, már tavaly is volt 1-2 jó helyezés, még teszteken, meg bemelegítésen, de versenyen nem igazán ment a szekér.
Majd ha a ferrari is pályán lesz, akkor kell megmutatni, csak ott meg ellentétben a Toyotával a teszeléseken visszaveszik a versenyzők a gáztól a lábukat, és a versenyen meg tapossák neki. :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24623
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Forma1
« Válasz #17 Dátum: 2005.01.13 21:48:18 »
Idézetet írta: "KLaco"
Majd ha a ferrari is pályán lesz, akkor kell megmutatni :D

Régen a vizilabdáról volt az a meghatározás, hogy az egy olyan játék, amikor a vízben dobálják a labdát ide-oda, és a végén a magyarok nyernek. Most a F-1 ilyen a Ferrarival. Félő, hogy a szabályváltozások ezen nem segítettek, sőt...
music      

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #18 Dátum: 2005.01.13 21:56:20 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Majd ha a ferrari is pályán lesz, akkor kell megmutatni :D

Régen a vizilabdáról volt az a meghatározás, hogy az egy olyan játék, amikor a vízben dobálják a labdát ide-oda, és a végén a magyarok nyernek. Most a F-1 ilyen a Ferrarival. Félő, hogy a szabályváltozások ezen nem segítettek, sőt...

Az biztos, hogy a szabálymódosításokkal nem hátráltatják igazán a Ferrarit, mert ők már ráálltak a megfelelő motorok gyártására, és jó a kaszni is. Igazán majd az lesz nehéz, ha majd kisebb motort kell építeni.
Laco 73 :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #19 Dátum: 2005.01.14 20:39:21 »
Toyota Motorsport and German Red Cross join forces to help Tsunami victims
Friday 14 January 2005

Toyota Motorsport GmbH has joined forces with the German Red Cross to open the doors of its Formula 1 factory to raise money for the Asian Tsunami appeal.

From 10:00-17:00 on Sunday 23 January 2005, members of the public can visit the Toyota Motorsport factory in Cologne, Germany, to gain a unique insight into the operations of the Panasonic Toyota Racing team.

President of Toyota Motorsport, John Howett: "We were all shocked and horrified at the devastation caused by the Tsunami in Asia, so we felt compelled to do something to help. Toyota Motor Corporation has already donated over $3m to help, but we hope that our Open Doors event will offer something unique and exciting to the public, whilst contributing even further to vital relief efforts."

President of the German Red Cross, Dr. Rudolf Seiters said of the event: "We would like to thank Toyota Motorsport for the excellent fundraising initiative. Toyota has been close to the Red Cross, because it is a global company and represented in many regions – including south Asia where the recent tragedy occurred. Furthermore many of the vehicles we use for our operations are supplied by Toyota."

Entry to Toyota Motorsport will be a donation of €30 for adults and €20 for children (under 14). All proceeds will be transferred directly to the Red Cross in support of the Southeast Asian aid. Please note that it will not be possible to make any reservations beforehand.

A website has been set up specifically for the Open Doors event - www.toyota-f1-opendoors.com - where anyone interested in attending can find full information on the event as well as directions to and behind the scenes information on the Toyota Motorsport factory.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #20 Dátum: 2005.01.14 20:39:51 »
Jerez Test Round-Up
14 January 2005

Location: Circuito Permanente de Jerez, Spain
Dates: 11-16 January 2005
Drivers: Ralf Schumacher (11-12), Jarno Trulli (13-14), Ricardo Zonta (13-16)
Track Length: 4.428km

Jarno Trulli – Chassis TF105/02
Best lap time: 1m18.048s
Total laps: 170
Total distance: 752.8km

Jarno, what have you been working on over your two days of running?
"I have spent my two days here in Jerez learning about the new TF105. It is not only a new car but one that is completely different because the rules have been changed to make the cars slower. The car is not yet in the definitive aerodynamic specification for the first race, but it is good to be able to try it out so early to iron out any teething problems. That means that by the time we get to Melbourne we will already have completed a lot of mileage on important parts like the engine and gearbox."

What progress can you already see from the TF104B to the TF105?
"The fact that I know both the TF104B and the new TF105 has helped me compare the two. So far I would say that the new car is stiffer and much more balanced overall. But it is still too early to say more – especially because of the influence of the regulation changes for 2005, which have made this car so different from last year's."

What area do you think needs most attention?
"So far, the new rules mean that the grip level is lower than what I'm used to, but I'm sure we will recuperate that before and during the season. Apart from that I would prefer to keep testing and trying different things to know the car better. To date things are going reasonably well. Now we have to keep discovering and resolving all the problems that you always get with a new car, but I am optimistic because the team and the car are working well."

Ralf Schumacher – Chassis TF105/02
Best lap time: 1m18.242s
Total laps: 109
Total distance: 482.7km

Ralf, what has your programme been for this week's Jerez test?
"The programme for the week has just been about doing baseline work and making sure we sort out all the little problems that occur when you run a car for the first time. I must say it's all been very positive, so a big compliment to the team. They've done a really good job on the mechanical side of the car, addressing the problems we had with the TF104B."

How productive has the test been?
"We did very well this week. As the TF105 is the first 2005-spec car to run it is difficult to compare times because most of the others have been running their 2004 packages. We put in fewer laps than we hoped on the first day because of some minor problems with an electrical box overheating. That is a typical issue when you run a new car and it was resolved by Wednesday, which was a trouble-free day on which we made significant improvements."

What are you initial impressions of the TF105?
"We are happy with what we've seen so far on the TF105, and I think it is a competitive package. It handles well and it is one of the few cars which I have thought was a very good car from the start – even if the new rules make it slightly slower. We still need to carry out work to find out more about it but the baseline is really good, so I am really pleased with the job the team has done."

Ricardo Zonta – Chassis TF104/11B
Best lap time: 1m16.672s
Total laps: 263
Total distance: 1164.6km

What is your main area of work for this week?
"I have been working almost exclusively on tyres this week. Thursday was the first time since the end of the season that I have completed a performance tyre test, which is always enjoyable. It was a positive day and we were able to pick out a few sets to do some longer runs on Friday to check degradation and long-distance performance. That is probably even more important because this year's tyres have to be strong from the first lap of a race until the last."

Ricardo, what are the benefits of running with the TF104B?
"When it comes to tyres, it doesn't matter which car you are running. The information can be correlated directly from one car to the other. But of course we have changed some of the parameters on the TF104B – like the downforce settings – to bring them closer to the 2005 car."

You will also be testing on Saturday and Sunday – what is the plan?
"This weekend we are doing a wet tyre test which works in the same way as the dry one. On Saturday I will do some short runs to pick out tyres to test over longer distances on Sunday. The track dries during those long runs, much as it would do in a race as the racing line dries, so again it is useful for checking degradation."

Mike Gascoyne – Technical Director Chassis

Mike, are you pleased with the debut of the TF105?
"Up to now, we're happy with the debut of the TF105. There has been a positive feeling from the drivers about the new car's handling, especially in relation to the rear end. All the feedback was in the direction we expected, confirming the data we had gathered in the wind tunnel. In terms of reliability this car gives a very good feeling too. As for performance, there is still a lot to come as we get used to how the new regulations affect how the car runs. But it's been a pretty good start."

How would you summarise the week's work?
"This Jerez test has effectively been a week-long shakedown, doing basic systems checks on all the different areas of the car. The job here has really been to get all those checks out of the way so that we can understand better how the car works. Only after that can we begin more detailed work on setting up the car. Although we have done some work on balancing the car, we still have much to learn. With the TF104B if we have a balance problem we know how to change it because we have done it in all kinds of conditions, but with the TF105 we don't yet have all that information. That is work you need to do in a controlled way, step by step."

Testing moves to Barcelona next week – what will the programme be?
"In Barcelona we will have our second new TF105 chassis available and our race drivers are scheduled to run for four days each in the new package from next Tuesday (18 January). That is when we can start the detailed work on set-up, fine-tuning the balance and looking to extract performance. A typical programme would be that one car would look at a front camber scan while the other does a rear camber scan. Then, one would run stiffer on roll bars while the other goes stiffer on springs, or one might move the weight distribution forward, the other rearward. That way we can start to build up the big picture."

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #21 Dátum: 2005.01.14 22:47:41 »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #22 Dátum: 2005.01.14 22:50:51 »
F1: ma Wurz volt a leggyorsabb Jerezben
NSO, 2005-01-14 19:58


   
   
A Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Toyota és a Ferrari ma is folytatta a tesztelést a spanyolországi Jerez de la Fronterában, a legjobb időt az osztrák Alexander Wurz (McLaren-Mercedes, képünkön) érte el.

A remek időben megrendezett gyakorláson a pilóták nagy része több mint száz kört teljesítette. A második helyen a McLaren új versenyzője, a kolumbiai Juan Pablo Montoya végzett, megelőzve a Williams-BMW pilótaülésére nagy eséllyel pályázó német Nick Heidfeldet és a brazil Antonio Pizzoniát.

Utóbbi kettő számára azért is volt különösen fontos az utóbbi két nap, mert a Williamsnél hamarosan döntést hoznak arról, hogy 2005-ben ki lehet Mark Webber csapattársa a világbajnoki futamokon.

A tavalyi és az új fejlesztésű autóját is kipróbálta a Toyota csapat, amely összehasonlító teszteket végzett a két járművel. Az új Toyotát az olasz Jarno Trulli, a 2004-es TF104B-t a brazil Ricardo Zonta vezette.

Formula-1-es teszt, Jerez de la Frontera, Spanyolország, ötödik nap:

1. Alex Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:16,052 - 102 kör
2. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) - 1:16,558 - 102 kör
3. Nick Heidfeld (német, Williams-BMW) - 1:16,736 - 117 kör
4. Antonio Pizzonia (brazil, Williams-BMW) - 1:17,070 - 125 kör
5. Ricardo Zonta (brazil, Toyota) - 1:17,305 - 162 kör
6. Jarno Trulli (olasz, Toyota) - 1:18,048 - 75 kör
7. Marc Gené (spanyol, Ferrari) 1:18,475 - 50 kör


Forrás: www.nemzetisport.hu

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Forma1
« Válasz #23 Dátum: 2005.01.14 23:06:23 »
Idézetet írta: "Misi"
A tavalyi és az új fejlesztésű autóját is kipróbálta a Toyota csapat, amely összehasonlító teszteket végzett a két járművel. Az új Toyotát az olasz Jarno Trulli, a 2004-es TF104B-t a brazil Ricardo Zonta vezette.

5. Ricardo Zonta (brazil, Toyota) - 1:17,305 - 162 kör
6. Jarno Trulli (olasz, Toyota) - 1:18,048 - 75 kör

Ez a vicces... Trulli az újjal rosszabbat ment, mint Zonta a régivel...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #24 Dátum: 2005.01.14 23:13:52 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Misi"
A tavalyi és az új fejlesztésű autóját is kipróbálta a Toyota csapat, amely összehasonlító teszteket végzett a két járművel. Az új Toyotát az olasz Jarno Trulli, a 2004-es TF104B-t a brazil Ricardo Zonta vezette.

5. Ricardo Zonta (brazil, Toyota) - 1:17,305 - 162 kör
6. Jarno Trulli (olasz, Toyota) - 1:18,048 - 75 kör

Ez a vicces... Trulli az újjal rosszabbat ment, mint Zonta a régivel...

Ez teljesen természetes a kisebb hátsó szárny miatt, és az egyéb szabálymódosítások miatt. De ha csak 1 sec, akkor valószínűleg Sumiék sokkal jobbak lesznek.
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Forma1
« Válasz #25 Dátum: 2005.01.14 23:28:39 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ez teljesen természetes a kisebb hátsó szárny miatt, és az egyéb szabálymódosítások miatt. De ha csak 1 sec, akkor valószínűleg Sumiék sokkal jobbak lesznek.

Akkor megnyugodtam. Ennyire szigorúak lesznek az új szabályok?!  :shock:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #26 Dátum: 2005.01.15 08:20:40 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
Ez teljesen természetes a kisebb hátsó szárny miatt, és az egyéb szabálymódosítások miatt. De ha csak 1 sec, akkor valószínűleg Sumiék sokkal jobbak lesznek.

Akkor megnyugodtam. Ennyire szigorúak lesznek az új szabályok?!  :shock:

Nagyon, 2 hétvége, 1 motor, azt is hallottam, hogy az időmérőn használt gumival kell végigmenni az egész versenyt, vagyis nem lesz gumicsere  :D
Ez külön kihívás lehet a gyártóknak.
Laco 73 :D

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Forma1
« Válasz #27 Dátum: 2005.01.18 20:18:02 »
Ha ez igaz, akkor nagyon dúrva...

http://index.hu/sport/forma1/stobesz01180/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Forma1
« Válasz #28 Dátum: 2005.01.18 20:30:50 »
Idézetet írta: "Misi"
Ha ez igaz, akkor nagyon dúrva...

http://index.hu/sport/forma1/stobesz01180/


Nem véletlen, hogy ennyire veszít a népszerüségéből az F1. Az ilyen kis stiklik, bár nem ismertek, de valahogy mégis negatívan hatnak a nézőkre, rontják a hangulatot.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7908
Forma1
« Válasz #29 Dátum: 2005.01.18 20:37:39 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Misi"
Ha ez igaz, akkor nagyon dúrva...

http://index.hu/sport/forma1/stobesz01180/


Nem véletlen, hogy ennyire veszít a népszerüségéből az F1. Az ilyen kis stiklik, bár nem ismertek, de valahogy mégis negatívan hatnak a nézőkre, rontják a hangulatot.

Nem hiába akarják megalakítani az anti F1-et a többi csapat.  :D
Laco 73 :D