Szerző Téma: Forma1  (Megtekintve 282140 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Forma1
« Válasz #1020 Dátum: 2009.12.28 22:04:45 »
Talán az új csapatoknak kell, mégis csak vezetett már valami hasonlót  :lol:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Forma1
« Válasz #1021 Dátum: 2009.12.28 22:55:27 »
Nem jól tudom, hogy mindkét tesót a Weber manageli?
Gabe 254.

istvansz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 141
  • Crazy Ufo
Re: Forma1
« Válasz #1022 Dátum: 2009.12.29 16:08:23 »
Nem jól tudom, hogy mindkét tesót a Weber manageli?

De az öcsiről szerintem már lemondott  :lol:
Japó Yaris 1.3 Sol

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Forma1
« Válasz #1023 Dátum: 2009.12.30 15:41:32 »
Nem jól tudom, hogy mindkét tesót a Weber manageli?

Hát régebben Wily mester terelgette őket. Hogy most mi van, nem tudom. Michaelnek biztos maradt, miért is ne?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: Forma1
« Válasz #1024 Dátum: 2010.01.07 21:29:42 »
Nem valami jóindulatú, de kétségtelenül van benne valami...
music     

tutinet

  • Vendég
Re: Forma1
« Válasz #1025 Dátum: 2010.01.27 19:16:21 »
Holnap élő FERRARI bemutató az interneten !!!
www.ferrari.com

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Forma1
« Válasz #1026 Dátum: 2010.01.28 14:23:36 »
Nem valami jóindulatú, de kétségtelenül van benne valami...
Nagyobbrészt igaza van (bár kívülről könnyű pofázni). Azt legalábbis én is úgy gondolom, hogy Hamilton le fogja nyomni Buttont.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Forma1
« Válasz #1027 Dátum: 2010.01.30 05:05:50 »
Lehettem volna halasz ...

tutinet

  • Vendég
Re: Forma1
« Válasz #1028 Dátum: 2010.01.30 18:19:59 »
Annak ellenére, hogy az idei változtatások a műszaki szabálykönyv tavalyi radikális változtatásaitól messze elmaradnak, a 2010-es szabályok számos kulcsfontosságú különbséget jelentenek a tavalyi szezonhoz képest.

Változás: Nem engedélyezett a verseny során történő üzemanyag-tankolás
Hatás: Az autók jelentősen nagyobb üzemanyag-tartállyal lettek felszerelve, az egyes elemek hatékony elhelyezése kritikus fontosságúvá válik, a verseny során történő üzemanyag-felvétel megszűnik, a versenyek sokkal inkább a gumiabroncsokkal kapcsolatos stratégiától függenek majd, a boxkiállásokkal töltött idő jelentősen lerövidül (kb. 4 másodperc, vagy még ennél is kevesebb), az autók jelentősen nehezebbek, s a verseny kezdetén lassabbak lesznek, ami viszont az abroncsok kopására, az erőátviteli elemekre és a fékek élettartamára lehet hatással.

Változás: A csapatok egységesen a KERS elhagyása mellett döntöttek
Hatás: A KERS-szel felszerelt autók előzéskor jelentkező előnye eltűnik, a csapatok sokkal nagyobb szabadságot élveznek a különféle rendszerek elhelyezésénél és a súlyelosztásnál.

Változás: Keskenyebb első abroncsok (száraz pályánál)
Hatás: A keskenyebb abroncsok kedvező hatással lesznek az autó aerodinamikájára és egyensúlyára.

Változás: Az aerodinamikai keréktárcsák nem engedélyezettek
Hatás: Ez a FOTA költségcsökkentési kezdeményezése. A csapatoknak máshol kell javítaniuk az aerodinamikai jellemzőkön.

Változás: A felnimelegítők használata nem engedélyezett
Hatás: Miközben az abroncsmelegítő paplanok továbbra is használhatók, a belső, a felnit melegítő elem használatának tiltása még kritikusabbá teszi az abroncsok felmelegítését.

Változás: A minimális súly 605 kg-ról 620 kg-ra nő
Hatás: Az autók nehezebbé válnak a pályán, a ballaszt elhelyezése hatékonyabbá válik.

Változás: A versenypályán történő aerodinamikai tesztelés nyolc napról négy napra csökken
Hatás: Megköveteli a csapatoktól, hogy a folyamatosan szűkülő lehetőségek miatt a tesztelést a versenyeken kívül oldják meg, a szélcsatornás tesztelés helyettesítheti ezt.

Változás: A biztonsági autó mögött lemaradó autók nem hozhatják be a körüket
Hatás: A biztonsági autó mögött töltött időszakok rövidebbé válnak, az újraindítás pedig gyorsabbá.

Változás:  Pontokat az 1.-től a 10.-ig helyezett versenyzők kapnak (A tényleges pontozásról még nem döntöttek)
Hatás: A győztes versenyzők jutalma nagyobb, fontosabbá válik a minél jobb helyezés a rosszabb pozíciók elfogadásával szemben, a jobb pontelosztás a 2010-ben várható nagyobb mezőny hasznára válik majd.

Változás: A versenyhétvége során történő motorcsere 10 helyes hátrasorolással jár
Hatás: A motor élettartama és hatékony felhasználása még kritikusabbá válik, főleg a szezon vége felé.

tutinet

  • Vendég
Re: Forma1
« Válasz #1029 Dátum: 2010.01.30 19:11:03 »
   
A Ferrari jobb fogyasztást és megbízhatóságot ígér
      
A Ferrari motorfőnöke, Luca Marmorini meg van győződve arról, hogy kemény munkájuknak köszönhetően, mind a fogyasztás, mind pedig a megbízhatóság terén sikerült javulást elérniük, habár a motorbefagyasztás miatt korlátozottak voltak a lehetőségeik.
Azzal, hogy az idei évben betiltották a futam közbeni tankolást, minden eddiginél fontosabb lesz a motorok fogyasztása, ugyanis a takarékos erőforrásokkal futók könnyebb autóval kezdhetik meg a futamokat, ami komoly előnyt jelent.

"Technikai megközelítésből, egyértelműen az üzemanyag-fogyasztás csökkentése volt a legérdekesebb dolog az idei szezonra történő felkészülés során" – mondta Marmorini a Ferrari új autója bemutatóján.

"Ami a motort illeti, egy f1-es erőforrás szempontjából új és szokatlan területeket érintettünk, és azt kell mondanom, hogy néhány igazán érdekes eredményt sikerült elérnünk."

"Az pedig, hogy két tapasztalt versenyzővel vágunk neki az idénynek, rengeteget segíthet, nem beszélve arról, hogy történelmi kapcsolatunk a Shellel, szintén igen fontos ebből a szempontból."

Marmorini természetesen azzal is tisztában van, hogy a fogyasztás csökkentésének hajszolása akár a megbízhatóság rovására is mehet, ám nem aggódik emiatt, ugyanis meggyőződése, hogy minden a legnagyobb rendben lesz V8-as egységeikkel.

"A megbízhatóságot mindig is szem előtt kell tartanunk" – mondta. "Természetesen az, hogy a minél jobb fogyasztásra hajtunk, előhozhat megbízhatósági problémákat, mégis azt gondolom, hogy ezzel nem lesz gond, és ezen rengeteget dolgoztunk a szimulációink során."

A Forma-1-ben már évek óta tilos a motorok fejlesztése, viszont a megbízhatóság növelése, és a költségek csökkentése érdekében elvégzett módosítások megengedettek.

Idén azonban ennél egy kicsivel bonyolultabb a helyzet, mert a csapatok megegyeztek abban, hogy nem szerelik be autóikba a KERS rendszert.

"Ahhoz, hogy a 056-os kódszámmal ellátott motort be tudjuk helyezni az F10-es modellbe, el kellett végeznünk néhány strukturális átalakítást" – magyarázta a szakember.

"Először is át kellett terveznünk az egész kipufogó-, és olajrendszert, arról nem is beszélve, hogy meg kellett szabadulnunk a KERS rögzítő pontjaitól, amiket a 2009-es motor tartalmazott."

"Természetesen megpróbáltunk javítani a teljesítményen, de ez csak minimális előnyt jelenthet a motorfejlesztési tilalom miatt. Néhány elemet átterveztünk, hogy ugyanazt a teljesítményszintet el tudjuk érni alacsonyabb előállítási költségek mellett."

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Forma1
« Válasz #1030 Dátum: 2010.01.30 19:12:34 »
Egy forrást írhatnál...

tutinet

  • Vendég
Re: Forma1
« Válasz #1031 Dátum: 2010.01.30 19:52:23 »
Egy forrást írhatnál...

Gondoltam már tudod, tudjátok honnan szedem az F1-es híreket.
Egyébként a szokásos:
www.formula.hu
www.f1vilag.hu

Amugy a formula.hu sokat vesztett a szinvonalból mióta pár ember otthagyta így ezután inkább az f1vilag.hu-t fogom preferálni. A regisztrált tagság nagy része is szintén oda "vándorolt át".
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.30 19:54:40 írta tutinet »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Forma1
« Válasz #1032 Dátum: 2010.01.30 19:54:50 »
Tudjuk, csak illik  ;)

tutinet

  • Vendég
Re: Forma1
« Válasz #1033 Dátum: 2010.01.30 19:58:02 »
Tudjuk, csak illik  ;)

Jaaaaaaaaa, OK. :flowers:
Csak én érzem úgy, hogy  - bár nincs szezonidőszak - alig-alig jönnek a hírek, képek a forma1-ből, -ről ?????
 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Forma1
« Válasz #1034 Dátum: 2010.01.30 21:00:11 »
Nemtom, mindenesetre én a magam részéről nagyon várom a szezonnyitót  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )