SzIASZTOK.
A napokban kértem egy ajánlatot a Supertől Corolla 14 D4D 2006 60e szervízre. Kaptam is amiben amiben ennyi áll: kb 90-100e forint ill ha a hátsó féket cserélni kell plusz 23e.
Azért ez kicsit durva.
Kértem Mayeréktől is, onnan részletes listát kaptam a kötelező anyagokról tételesen ill a munkadíjról szintén igy összesen: 70.443,-.
Érdekelne mitől ez az óriási különbség??? Vagy vigyem a Pomázi autószerelőhöz aki szintén tud pecsételni és vszinű az olajakat is le tudja cserélni?
fly
AZ előzetes ajánlatban minden lehetséges felmerülő csere, és költség benne van. Így ha valamit nem kell cserélni, csak kevesebb lehet.
Ezt nehéz összehasonlítani egy szervizzel, ahol viszont egész biztosan nem cseréltek ki mindent, valószínűleg nem kellett. Ha 45 000-nél volt fékbetét cser, akkor most nyilván nem kellett.
Ebben az árban például nem tudom, hogy benne volt e a váltóolaj csere (szerintem nem), pedig ajánlatos lenne, ha hosszútávon gondolkodunk az autónkban.
A kérdésedre a válasz: oda viszed az autódat, ahová szeretnéd, nincs kötelezettség.
Olajat cserélni tényleg mindenki tud, a gondok nem itt kezdődnek. Ott viszont már nem csak azt a különbséget kell megfizetni, amit eddig nyert az ember.
Természetes, hogy mindenki próbál mindent a lehető legolcsóbban kihozni, de tudomásul kell venni, hogy a márkaszerviz egy kereskedelmi vállalkozás, és nem szeretetszolgálat. Itt szolgáltatást, gyári anyagot, garanciát, fotelt, kv-t, tv-t adunk, ennek ára van.
A szerelőinket folyamatosan képezzük, és nyilván erre sem az olajcseréhez van szükség. Ez is pénzbe kerül.
Nem kötelező megfizetni, de néhány év és néhány tízezer km után hidd le, megtérül.