Sziasztok!
Megpróbálok a lehető legtömörebben válaszolni Deme Zoltán kérdéseire:
Szia!
Köszönöm a kimerítő válaszaidat, többnyire el tudom őket fogadni. Nem is a pénzzel volt/van a bajom, hanem azzal, hogy a számlázott tételek nem teljesen felelnek meg az Interneten lévő adatoknak. Előre jelezném, hogy a válaszaimat a legkisebb mértékben sem támadó céllal írom, hanem abszolút építő jellegű kritikaként.
-Február elsejétől a fixdíjas állapotvizsgálat ára aw alapú (10 aw=6408.-) lett. A computeres vizsgálat ára megegyezik ezzel, így együtt 12808.-Ft, azonban mivel a 2. autót hoztad, ráadásul a vizsgálat alapján felmerült viszonylag nagy szervizt nálunk rendelted meg, ezért a munkafelvevő elengedte az árát (6408.-+ÁFA-t), így lett a számla összege 6408.-..
Az állítás igaz, de a kettő között nincs összefüggés, hiszen akkor még nem tudhatta, hogy én nálatok rendelem meg a javítást. Illetve nem volt feltüntetve nullás tételként a hibakód kiolvasás.
-Az említett javítás aminek a munkadíja 6,1 óra volt, tartalmazta az éves átvizsgálást, vezérműszíj, feszítőgörgő, ékszíj cserét, vízpumpa, hűtőfolyadék cserét, váltó olaj cserét, fék és kuplungolaj cserét, pollenszűrőcserét, motormosást, hibakód törlést és egy kesztyűtartó javítást (egyébként az utóbbi 3 tétel melynek összege 11500.-+Áfa, 0 forinttal szerepel a számlán, nem kértük kifizetni).
Ez így van, mégegyszer köszönöm szépen.
-A lámpajavításkor az előzetes ajánlatunk 15000.-Ft volt, a számla végül 14098.-Ft lett. A különböző javításokat egy Flate rate elnevezési kézikönyv alapján számoljuk. Ez nincs tekintettel a valós időre, egyébként jóval inkább ügyfél mint szervízbarát számítások vannak benne. A munkák zömét valójában nem lehet annyi idő alatt elvégezni, amennyi időt kiszámlázhatunk. A hatékonyság miatt nálunk minden emelőn párban dolgoznak a kollégák, így a munka jóval gyorsabb, hatékonyabb, az előjegyzési idő rövidebb és az ügyfél sem vár túl sokat.
Az előzetes ajánlatot közvetlenül a számlafizetés előtt kaptam meg. Tudom, ez az én hibám is, de fel sem merült bennem, hogy elkérjem. Az is érthető, hogy a munkafolyamatoknak van egy számított ideje, ami alapján dolgoztok és elszámoljátok a díjakat. Ismét az ellentmondó tájékoztatások okozták a félreértést.
Valóban ügyfélbarát, ha nem kell annyit várni az autó elkészültére. A félreértés abból adódik, hogy az Interneten feltüntetett ár szervizóradíjra vonatkozik. Azt említed, hogy nálatok minden emelőn párban dolgoznak, tehát nem egyedi eset, hogy az én autómon is (az idő egy részében) ketten dolgoztak. De ezek szerint a neten feltüntetett szervizóradíj valójában szerelőóradíj. Hangsúlyozom, itt sem a valós óradíjjal van bajom, hanem a nem egyértelmű információközléssel.
Ha egy 50 perces munkát így 20 perc alatt el tudunk végezni, az ennek, illetve a korszerű felszereléseknek és a képzett szerelőknek köszönhető, ezért ára is van.
Nem gondolom, hogy attól lesz elégedett az ügyfél, akinek egy szerelő másfél óra alatt végez el egy szervizt, de csak egy órát számláz.
A computeres vizsgálat ára is azért tűnhet effective magasnak, mert itt nem csak a ráfordított idő számít, hanem a gép beszerzési értéke, és az azt kezelő szerelő tudása.
Teljesen jogos. Javaslatom továbbra is az, hogy a Flat rate-ekről tájékoztassátok az ügyfeleket.
Természetesen ezt soha senkivel nem fizetteti ki az ember, de az ügyfél érkezésekor a munkafelvevő dolgozik az autó papírjain, a végén lezárja a munkalapot, ellenőrzi a munka elvégzését és minőségét, a pénztáros számlát készít és elveszi a pénzt, szóval ez alatt az idő alatt is dolgozunk az autóval, nem csak akkor amikor az emelőn áll.
Én például ezt a tételt ugyanúgy kiszámláznám szervizóradíjjal. :kacsint:
Remélem, hogy a magyarázatom választ adott a kérdésekre, de ha bármi további kérdésed/kétséged lenne, kérlek hívj fel (380-0-380), szeretném ha sikerülne mindet tisztázni, és elégedett ügyfélként találkozhatnánk Veled legközelebb is.
Mint mondottam volt a munkák elszámolására adott magyarázataid elfogadhatók voltak számomra is. Inkább azt látom problémának, hogy a tájékoztatás nem egyértelmű vagy helyenként hiányos. Remélem nem gond, hogy ezt ide írtam és nem telefonon beszéltük meg. Kíváncsi vagyok, hogy a többiek hogyan vélekednek az említett dolgokról.
A jövőben pedig mindenképpen találkozni fogunk, ugyanis a lámpa magasságállítása most már tökéletesen működik, de a két lámpa magassága egymáshoz képest nem lett beállítva és így sötétben nem lehet sokmindent látni. :/ Legalábbis a kormány mögül :mrgreen:
Mégegyszer köszönöm, hogy időt szakítottál a válaszadásra.
Üdvözlettel,
Deme Zoltán