Szerző Téma: Toyota Super - Budapest, Váci út 20.  (Megtekintve 445361 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kuf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
    • http://www.igeny.hu/corolla
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1590 Dátum: 2006.03.12 20:57:33 »
demezoltan,

Te mindenhova stopperrel mész?  :nagymosoly: Tényleg le a kalappal az eset dokumentálásával kapcs, de amikor megláttam a postod, azthittem,hogy valami komoly probléma bontódik ki a végére :)

üdv
kuf

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1591 Dátum: 2006.03.15 10:54:53 »
Idézetet írta: "kuf"
demezoltan,

Te mindenhova stopperrel mész?  :nagymosoly: Tényleg le a kalappal az eset dokumentálásával kapcs, de amikor megláttam a postod, azthittem,hogy valami komoly probléma bontódik ki a végére :)

üdv
kuf


Hali kuf,

szvsz az azért elég komoly probléma, hogy vki nem érti, miért számláznak neki 5-10e Ft-tal (ill. írnak fel jóval hosszabb időket a munkafolyamatra) többet, mint amit ő reálisnak lát.
Ezt kérdezte meg demezoltan, kulturáltan, és korrekt módon, adatokkal alátámasztva a kérdését, nem csak hőbörgött, hogy átvágták a fejét. Kapott is rá egy (szvsz) elfogadható választ.
Azt azért ne feledjük, hogy ha a t. Klubtagok 5% kedvezménynek is nagyon örülnek, akár egy 800 Ft-os tétel esetén is, akkor tök jogos 5eFt kérdéses elszámolását szóvá tenni.
Üdv.

demezoltan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1592 Dátum: 2006.03.17 13:55:24 »
Idézetet írta: "Tamás69"
A lámpaszereláésnél nm lehet, hogy több ember csinálta, mert az óradíj -nem csak az autószerelésnél - az eszközzel egyszerre foglalkozó emberekkel szorzandó ? - bár szerintem bőven belefért volna az egész 1 munkaórába akkor is, ha valóban 1 ember babrál vele.

-A hejzetjelzőt nézd meg, hogy nem-e különböző teljesítményű a két izzó! vagy az egyik naygon öreg, a másik meg frissen cserélt darab. - nem hiszem hogy ezzel szervízbe kellene menni!


Látnád azt a “hatalmas” szerszámkészletemet, akkor nem így vélekednél  :nagymosoly:
Volt amikor egyedül dolgozott rajta egy szerelő, volt hogy ketten javítgatták.

demezoltan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1593 Dátum: 2006.03.17 13:56:16 »
Idézetet írta: "kuf"
demezoltan,

Te mindenhova stopperrel mész?  :nagymosoly: Tényleg le a kalappal az eset dokumentálásával kapcs, de amikor megláttam a postod, azthittem,hogy valami komoly probléma bontódik ki a végére :)

üdv
kuf


Munkából fakadó ártalom…

demezoltan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1594 Dátum: 2006.03.17 13:58:02 »
Idézet


Hali kuf,

szvsz az azért elég komoly probléma, hogy vki nem érti, miért számláznak neki 5-10e Ft-tal (ill. írnak fel jóval hosszabb időket a munkafolyamatra) többet, mint amit ő reálisnak lát.
Ezt kérdezte meg demezoltan, kulturáltan, és korrekt módon, adatokkal alátámasztva a kérdését, nem csak hőbörgött, hogy átvágták a fejét. Kapott is rá egy (szvsz) elfogadható választ.
Azt azért ne feledjük, hogy ha a t. Klubtagok 5% kedvezménynek is nagyon örülnek, akár egy 800 Ft-os tétel esetén is, akkor tök jogos 5eFt kérdéses elszámolását szóvá tenni.
Üdv.


Valóban nem hőbörgés volt a cél. Örülök, hogy ez többeknek érthető volt.

demezoltan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1595 Dátum: 2006.03.17 14:13:52 »
Idézetet írta: "kzozee"
Sziasztok!

Megpróbálok a lehető legtömörebben válaszolni Deme Zoltán kérdéseire:


Szia!

Köszönöm a kimerítő válaszaidat, többnyire el tudom őket fogadni. Nem is a pénzzel volt/van a bajom, hanem azzal, hogy a számlázott tételek nem teljesen felelnek meg az Interneten lévő adatoknak. Előre jelezném, hogy a válaszaimat a legkisebb mértékben sem támadó céllal írom, hanem abszolút építő jellegű kritikaként.

Idézet

-Február elsejétől a fixdíjas állapotvizsgálat ára aw alapú (10 aw=6408.-) lett. A computeres vizsgálat ára megegyezik ezzel, így együtt 12808.-Ft, azonban mivel a 2. autót hoztad, ráadásul a vizsgálat alapján felmerült viszonylag nagy szervizt nálunk rendelted meg, ezért a munkafelvevő elengedte az árát (6408.-+ÁFA-t), így lett a számla összege 6408.-..


Az állítás igaz, de a kettő között nincs összefüggés, hiszen akkor még nem tudhatta, hogy én nálatok rendelem meg a javítást. Illetve nem volt feltüntetve nullás tételként a hibakód kiolvasás.

Idézet

-Az említett javítás aminek a munkadíja 6,1 óra volt, tartalmazta az éves átvizsgálást, vezérműszíj, feszítőgörgő, ékszíj cserét, vízpumpa, hűtőfolyadék cserét, váltó olaj cserét, fék és kuplungolaj cserét, pollenszűrőcserét, motormosást, hibakód törlést és egy kesztyűtartó javítást (egyébként az utóbbi 3 tétel melynek összege 11500.-+Áfa, 0 forinttal szerepel a számlán, nem kértük kifizetni).


Ez így van, mégegyszer köszönöm szépen.

Idézet

-A lámpajavításkor az előzetes ajánlatunk 15000.-Ft volt, a számla végül 14098.-Ft lett. A különböző javításokat egy Flate rate elnevezési kézikönyv alapján számoljuk. Ez nincs tekintettel a valós időre, egyébként jóval inkább ügyfél mint szervízbarát számítások vannak benne. A munkák zömét valójában nem lehet annyi idő alatt elvégezni, amennyi időt kiszámlázhatunk. A hatékonyság miatt nálunk minden emelőn párban dolgoznak a kollégák, így a munka jóval gyorsabb, hatékonyabb, az előjegyzési idő rövidebb és az ügyfél sem vár túl sokat.


Az előzetes ajánlatot közvetlenül a számlafizetés előtt kaptam meg. Tudom, ez az én hibám is, de fel sem merült bennem, hogy elkérjem. Az is érthető, hogy a munkafolyamatoknak van egy számított ideje, ami alapján dolgoztok és elszámoljátok a díjakat. Ismét az ellentmondó tájékoztatások okozták a félreértést.
Valóban ügyfélbarát, ha nem kell annyit várni az autó elkészültére. A félreértés abból adódik, hogy az Interneten feltüntetett ár szervizóradíjra vonatkozik. Azt említed, hogy nálatok minden emelőn párban dolgoznak, tehát nem egyedi eset, hogy az én autómon is (az idő egy részében) ketten dolgoztak. De ezek szerint a neten feltüntetett szervizóradíj valójában szerelőóradíj. Hangsúlyozom, itt sem a valós óradíjjal van bajom, hanem a nem egyértelmű információközléssel.

Idézet

Ha egy 50 perces munkát így 20 perc alatt el tudunk végezni, az ennek, illetve a korszerű felszereléseknek és a képzett szerelőknek köszönhető, ezért ára is van.
Nem gondolom, hogy attól lesz elégedett az ügyfél, akinek egy szerelő másfél óra alatt végez el egy szervizt, de csak egy órát számláz.
A computeres vizsgálat ára is azért tűnhet effective magasnak, mert itt nem csak a ráfordított idő számít, hanem a gép beszerzési értéke, és az azt kezelő szerelő tudása.


Teljesen jogos. Javaslatom továbbra is az, hogy a Flat rate-ekről tájékoztassátok az ügyfeleket.

Idézet

Természetesen ezt soha senkivel nem fizetteti ki az ember, de az ügyfél érkezésekor a munkafelvevő dolgozik az autó papírjain, a végén lezárja a munkalapot, ellenőrzi a munka elvégzését és minőségét, a pénztáros számlát készít és elveszi a pénzt, szóval ez alatt az idő alatt is dolgozunk az autóval, nem csak akkor amikor az emelőn áll.


Én például ezt a tételt ugyanúgy kiszámláznám szervizóradíjjal.  :kacsint:

Idézet

Remélem, hogy a magyarázatom választ adott a kérdésekre, de ha bármi további kérdésed/kétséged lenne, kérlek hívj fel (380-0-380), szeretném ha sikerülne mindet tisztázni, és elégedett ügyfélként találkozhatnánk Veled legközelebb is.


Mint mondottam volt a munkák elszámolására adott magyarázataid elfogadhatók voltak számomra is. Inkább azt látom problémának, hogy a tájékoztatás nem egyértelmű vagy helyenként hiányos. Remélem nem gond, hogy ezt ide írtam és nem telefonon beszéltük meg. Kíváncsi vagyok, hogy a többiek hogyan vélekednek az említett dolgokról.

A jövőben pedig mindenképpen találkozni fogunk, ugyanis a lámpa magasságállítása most már tökéletesen működik, de a két lámpa magassága egymáshoz képest nem lett beállítva és így sötétben nem lehet sokmindent látni. :/ Legalábbis a kormány mögül  :mrgreen:

Mégegyszer köszönöm, hogy időt szakítottál a válaszadásra.

Üdvözlettel,
Deme Zoltán

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1596 Dátum: 2006.03.17 17:12:46 »
Ha egy 50 perces munkát így 20 perc alatt el tudunk végezni, az ennek, illetve a korszerű felszereléseknek és a képzett szerelőknek köszönhető, ezért ára is van.
Nem gondolom, hogy attól lesz elégedett az ügyfél, akinek egy szerelő másfél óra alatt végez el egy szervizt, de csak egy órát számláz.
A computeres vizsgálat ára is azért tűnhet effective magasnak, mert itt nem csak a ráfordított idő számít, hanem a gép beszerzési értéke, és az azt kezelő szerelő tudása.

Kedves Zoli!
Ezzel az érveléssel csak az a bajom, hogyha 20 perc alatt végeztek egy korábbi 50 perces munkával
,-ez tudom, hogy egy példa,- akkor 50 perc alatt 2,5x annyi munkát tudtok elvégezni, tehát a
bevétel is annyival több. Akkor miért kell még a korszerű felszerelésre való hivatkozással
emelt díjat számítani? Computeres gép beszerzési értéke,- gyorsabb, szakszerübb diagnosztika = gyor-
sabb, problémamentesebb munkavégzés,- tehát adott időre itt is több bevételt lehet realizálni.
NEM VITÁT AKAROK PROVOKÁLNI.!!!   Mindössze felmerült bennem a kérdés !!!
 :?:  :vezetes:  :toy: Üdv. Czoki.
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

kzozee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 245
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1597 Dátum: 2006.03.24 17:08:06 »
Idézetet írta: "Czoki"
Kedves Zoli!
  Mindössze felmerült bennem a kérdés !!!
 :?:  :vezetes:  :toy: Üdv. Czoki.



Szia!

Ez nem egy másodperc alapú pontos adat volt, hanem példa egy elvégzett munkára. a "négykezesre" nem feltétlenül azért van szükség, hogy plussz profitot termeljünk, - bár mint munkahelyeket teremtő magánvállalkozás természetesen meg szeretnénk élni -, hanem például a Toyota által előírt, de valójában jóval időigényesebb javításoknál ki tudjuk termelni a különbséget, illetve javítsuk a várakozási időt. ha jártál nálunk, láttad a szervizünket, heti 100-115 autót javítunk egy műszakban. Szerintem ez magáért beszél.
Egy 15 000km-es szervinél 3400.-Ft a munkadíj. Hasonlítsd össze egy másik márkával...
Üvözlettel

Koszonits Zoltán

Catman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1598 Dátum: 2006.03.29 08:36:39 »
Sziasztok!

Nem tudom jo helyen kerdezem-e, de hatha tud valaki segiteni. Erdekelne, hogy milyen kulonbseg van a hasznalt es uj autora (konkretan yaris :) ) felvett hitel kozott (pl. THM)?
Yaris II 1.0

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1599 Dátum: 2006.03.29 09:25:25 »
Idézetet írta: "Catman"
Sziasztok!

Nem tudom jo helyen kerdezem-e, de hatha tud valaki segiteni. Erdekelne, hogy milyen kulonbseg van a hasznalt es uj autora (konkretan yaris :) ) felvett hitel kozott (pl. THM)?


Új autókra általában 2-6% THM között szokott mozogni a hitel, használtnál inkább a 8-12% a jelenlegi THM. Bár a 10 alatti azért elég ritka....

Catman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1600 Dátum: 2006.03.29 12:12:00 »
Idézetet írta: "Misi"
Új autókra általában 2-6% THM között szokott mozogni a hitel, használtnál inkább a 8-12% a jelenlegi THM. Bár a 10 alatti azért elég ritka....

Koszi, akkor ezek szerint joval kedvezobb az uj hitel...
Yaris II 1.0

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1601 Dátum: 2006.03.29 12:49:20 »
Idézetet írta: "Catman"
Idézetet írta: "Misi"
Új autókra általában 2-6% THM között szokott mozogni a hitel, használtnál inkább a 8-12% a jelenlegi THM. Bár a 10 alatti azért elég ritka....

Koszi, akkor ezek szerint joval kedvezobb az uj hitel...


Persze, viszont az új autó drágább, és ebből a magasabb árból abban a pillanatban buksz 10-20%-ot, ahogy kigurulsz a szalonból...Ettől függetlenűl, új autót venni hatalmas öröm!
 :nagymosoly:

Andris

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 207
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1602 Dátum: 2006.03.29 16:08:41 »
Itt említeném meg az új Toyotákra adott 3 év vagy 100.000 km garanciát is!  :nagymosoly:
oyota rulez

kzozee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 245
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1603 Dátum: 2006.03.29 16:42:07 »
Idézetet írta: "Catman"
Sziasztok!

Nem tudom jo helyen kerdezem-e, de hatha tud valaki segiteni. Erdekelne, hogy milyen kulonbseg van a hasznalt es uj autora (konkretan yaris :) ) felvett hitel kozott (pl. THM)?


SZia!

Új autóra 5,5-7,5 közötti THM van, futamidőtől függően. Vannak támogatott hitelek is (akciósak), itt a kereskedő az árrésének terhére fizet a banknak, ezért hívjuk támogatott hitelnek.
Használt autónál támogatott hitel nincs, a normál THM 8-14 között van, autó, futamidő függően.

Ha azt számolod, hogy egy új autót 20, de akár már 10% kezdővel el tudsz vinni 5-6%-os THM-el, szemben a használt 35-40%-os kezdő 10%-os THM-el, az új autó nem egyszer jobban jön ki. Igaz, itt nagyobb az értékvesztés, mint egy használt autónál, de ez csak rövid futamidőre igaz: egy 60 hónapos hitelnél, egy már pl. 2 éves autó nagyon sokat veszít, időnként a maradványértéke meghaladja a piacit.
Az értékvesztést ellenben egyensúlyozza a garancia, és az, hogy nem kell jó ideig elkopott alkatrészekkel, drága felújításokkal foglalkozni.

Sajnos nem egyszerű a döntés.
Üvözlettel

Koszonits Zoltán

Chela

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Toyota Super - Budapest, Váci út 20.
« Válasz #1604 Dátum: 2006.03.29 16:51:33 »
Idézetet írta: "kzozee"
Idézetet írta: "Catman"
Sziasztok!

Nem tudom jo helyen kerdezem-e, de hatha tud valaki segiteni. Erdekelne, hogy milyen kulonbseg van a hasznalt es uj autora (konkretan yaris :) ) felvett hitel kozott (pl. THM)?


SZia!

Új autóra 5,5-7,5 közötti THM van, futamidőtől függően. Vannak támogatott hitelek is (akciósak), itt a kereskedő az árrésének terhére fizet a banknak, ezért hívjuk támogatott hitelnek.
Használt autónál támogatott hitel nincs, a normál THM 8-14 között van, autó, futamidő függően.

Ha azt számolod, hogy egy új autót 20, de akár már 10% kezdővel el tudsz vinni 5-6%-os THM-el, szemben a használt 35-40%-os kezdő 10%-os THM-el, az új autó nem egyszer jobban jön ki. Igaz, itt nagyobb az értékvesztés, mint egy használt autónál, de ez csak rövid futamidőre igaz: egy 60 hónapos hitelnél, egy már pl. 2 éves autó nagyon sokat veszít, időnként a maradványértéke meghaladja a piacit.
Az értékvesztést ellenben egyensúlyozza a garancia, és az, hogy nem kell jó ideig elkopott alkatrészekkel, drága felújításokkal foglalkozni.

Sajnos nem egyszerű a döntés.


Kedves Zoltan!

Mitol fugg az, h milyen THM-mel szamolnak uj auto vasarlasnal?

Pl egy kb 40%os onresz eseten mennyi volna a THM, es 60 honapra a torleszto (uj alap, 5ajtos Toyota Yaris)?

Koszi elore is:
Chela