Sziasztok!
Utolsó köröket futom Avensisemmel.
Többeknek megígértem, hogy amint kialakul valami végleges, megírom. Most úgy tűnik kezd lezáródni a dolog.
Emlékeztetőül, 1.8 VVTi Avensis kezdettől fogva (most kb. 5000 km, és 6 hetes autó) enyhén szólva bolondozik az alapjárata.
Pontosabb leírás, és egy kis videó a
http://wgyurka.fw.hu helyen megnézhető. A helyi szervíz valóban segítőkészen sok mindent megnéztek, ellenőriztek, ECU-t cseréltek, de nem bukkantak a hiba okára. A szervízvezető még annyit kért, hogy amikor 5000 km lesz a kocsiban, jelezzek vissza, fenn áll-e még a hiba. Mivel ez a héten bekövetkezett, felhívtam telefonon és jeleztem, az ingadozás még mindig meg van.
Megadta a TMH-nél egy mérnöknek a nevét és telefonszámát, hogy beszéljek vele.
Felhívtam, elmondtam. Válasza az volt, (amit itt is mondtak többen) hogy igen, az ingadozás természetes. Kértem, nézze meg a WEB-en a videót. Megnézte, és azt mondta, húhh, ez valóban nem normális. :shock:
Első ötletként a hőmérséklet jeladót, illetve az alapjárat jeladót tartotta hibásnak. Elmondtam neki, hogy ezt a helyi szervíz megnézte, és nem találták hibásnak. Felajánlotta, hogy a jövő héten vigyem fel Pestre hozzájuk, és ők is leellenőrzik. Ha ez a rossz, cserélik, és megoldódik a gond. Ha nem, akkor sajnos vigyem haza, és adjam be a szervízbe, mert csak a szervíz viheti fel hozzájuk részletes kivizsgálásra a kocsit.
Igazából megörültem ennek, mert bíztatóan alakult a dolog.
Elbúcsúztunk.[smilie=sm03.gif]
Délután csörög a telefon, a mérnök az.
"A :toy: gyárral beszélt" -mondja, és a gyár tájékoztatása szerint a következő a helyzet. (Szó szerint nem tudom idézni, nem is emlékszem rá, és hosszú is lenne). Az Avensisben a klíma nem állandóan működik, hanem a beállított értéknek megfelelően szakaszosan. Ha a kinti hőmérséklet annyi, és a benti beállított hőmérséklet annyi, és üresben van az autó, és még gurul is, akkor a computer gázfröccsökkel emeli az alapjáratot, hogy ne essen le nagyon a motor fordulatszáma. Ennél kisebb gázfröccsöt nem tud adni, ezért a fordulatszám megemelkedik, majd utána le is esik, ezért újra gázt kap, stb. (érdekes, állóhelyzetben tud kisebb gázfröccsöt adni? Mert akkor nem ingázik oda-vissza!)
Utána mondott (nem is értem miért) még egy kiegészítést.
Ez pedig a következő:
A katalizátor csak egy adott hőmérséklet felett működik hatásosan. Ha alapjáraton gurulok, akkor nem termelődik annyi kipufogógáz, hogy kellő hőmérsékleten tartsa a katalizátort, és a computer szintén gázadással tartja a kellő hőmérsékleten a katalizátort.
Vagyis minden rendben, a kocsi jól működik.
Ha nektek ne adj' Isten, nem így tesz, tudjatok róla, hogy rossz a kocsitok...
A fórumról többen jeleztek viszza, hogy náluk nem jelentkezik ez az ingázás, hanem stabilan 1000 a ford szám.
Nem értem!
No, üdvözletem mindenkinek, Filigran
------------------------------
Kzozee!
Tudom szabin vagy, de ha olvasod ezt, úgye mehetek még hozzátok?