Ma érdekes eset esett meg, kicsit kipanaszkodom magam...
Már jó előre levélben tudatta a kábelszolgáltató (A UPC-t felvásárló Vodafone), hogy fejlesztés címen kicseréli a TV-Box-ot. Kiküldik az újat (mivel mással, MPL), a régi visszaküldéséhez dobozt biztosítanak, mit hogyan tegyek bele, díjmentesen, persze külön hacacáréval visszaküldhetem. Másik lehetőség erre, ha befáradok a régivel az ügyfélszolgálatra és átadom, ami kell, mert ugye az az övék(é). Marhára örültem: újabb dolog, amin a szolgáltató spórol, kiküldi a cuccot, én küldjem vagy vigyem vissza, mer' a régi az az övék(é), és leírás alapján szépen üzemeljem be a készüléket. Egyéb problémám úgysincs, majd elmolyolgatok vele, persze. Nem tudom, ezt országosan játsszák meg?? Olyan, mintha nem ezen a földön lenne, aki ezt kitalálta. Lelki szemeim előtt feldereng egy Erzsi néni a földszint 2-ben, aki majd dugdos-beállít-örül??
Ma reggel kapom az SMS-t, ma 8-17 óra között (!!) valamikor hozzák a csomagot. Előtte a futár telefonálni fog. Hurrá! Már ez érthetetlen, a jónép nagyobbik része ilyenkor dolgozik, mikor vigyük nekik házhoz, ha nem ekkor?? Várom a hívást, semmi. No, egyszercsak egy régebbi munkahelyemről (másik megye) kapok egy hívást, először azt hittem, nem jól látok, vagy téves, már több, mint három éve nem ott dolgozom, mi a nyavalya lehet? Hát, jött egy csomagom. Oda.
Azt hitték, valami régi ügy folyománya lehet, hogy arra a címre küldött a Vodafone nekem csomagot, simán átvették (!!), valaki fel is bontotta, nézegették, mi lehet ez? Valakinek jött a nagy ötlet: meg is van a címzett telefonszáma, jófejségből felhívott, hogy izé. Kedélyesen elbeszélgettünk, hogy vagytok, rég hallottam rólatok, ők is rólam, sok a gond, még több lesz, ilyenek. Mondom bocs, nem értem, mit csináltak, felhívom az ügyfélszolgálatot, majd jelzek, mit intéztem.
Ügyfélszolgálatot felhívom, panaszügyintézés. Elmondom a hölgynek a fentieket, hogy a nyavalyatörésbe' lehet ez?? Ja, mert levelezési címnek náluk az a cím van benne a renccerbe'. Kérem szépen, ezt értem, de:
1. Az összes üzleti levél, ez a értesítő a cseréről is valahogy ide jött a jó lakcímemre.
2. A futár tojt felhívni, mert akkor egy kört spórolt volna, tudtam volna jelezni a tévedést.
Jó, kiveszi ezt a levelezési címet. Köszönöm. De mi légyen ezzel a csomaggal egy másik megyében? Utánanéz.
Kisvártatva, néhány perc zenélgetés után: mivel ez az én csomagom, legyek kedves felvenni a kapcsolatot a futárcéggel (MPL!)!! No itt ültem le majdnem: végigfutott az agyamon ez az egész, ha ezt elfogadom, akkor nekem kell ezt kinyomozni, megoldani a kibontott csomaggal a h*lyeségüket, telefonálgatni, könyörögni..., meg bizonyítani, hogy ha kár történt, akkor az nem én okoztam?
Mondom neki: kedves hölgyem, ez nem az én csomagom, ez az önök tulajdona, önök a feladók, akik megrendelték az MPL-től a szolgáltatást. Én a címzett vagyok, aki amíg tudtam, itthon vártam, aztán a telefont füleltem, és semmi. Amúgy a régi TV-box-szal jól elvagyok, lassan senki nem nézi a TV-t. A futár rossz címre vitte, előtte tojt felhívni, ott átadta valakinek, aki nem én voltam, ki is bontották. Nem gondolnám, hogy ezt nekem kellene kibogoznom velük. Amúgy is, engem sokkal inkább pattint le az MPL, mint egy Vodafone-t.
Megkérdi: akkor ezt nem is vesz át? Mondom: ha átveszem, akkor már enyém a felelősség, én nem tudom, mi kellene pontosan ott legyen, ez a Vodafone tulajdona, majd még fizethetek ezt-azt olyanért, ami nem az én hibámból történt, persze, hogy nem veszem át!
Hmm-hmm, hát akkor megpróbál utánajárni, ilyenkor mit tudnak tenni.
No, ez meg majd a "jövő", kiderül, mit alkotnak.
Magyarország, 2021 (lassan) utolsó negyedéve.