Szerző Téma: Beszélgessünk mindenféléröl ...  (Megtekintve 83369 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #165 Dátum: 2006.03.16 12:14:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Azt tanultam "rendesen" a suliban , és emellé olvastam könyveket (Gyűrűk Ura , Stephen King stb) meg ilyesmi - szóval az angol tudásomnak sok köze nincs az élő , beszélt nyelvhez .

Gyűrűk Ura angolul?  :shock: Az izmos lehet. Nekem még magyarul is rengeteg ismeretlen szó van benne - hobbit, morgul -, idegen nyelvű környezetben ezek engem megölnek.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #166 Dátum: 2006.03.19 18:44:37 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Azt tanultam "rendesen" a suliban , és emellé olvastam könyveket (Gyűrűk Ura , Stephen King stb) meg ilyesmi - szóval az angol tudásomnak sok köze nincs az élő , beszélt nyelvhez .

Gyűrűk Ura angolul?  :shock: Az izmos lehet. Nekem még magyarul is rengeteg ismeretlen szó van benne - hobbit, morgul -, idegen nyelvű környezetben ezek engem megölnek.


Hát , ha jól emlékszem , azért megmagyaráz minden szót a könyv , pl. az elején sokat ír arról , hogy kifélék a hobbitok , és így tovább . És persze legelső alkalommal magyarul olvastam el . Utána viszont már nem volt gond az angol , mivel még elég jól emlékeztem a magyarra , és ez sokat segített . Persze , nem azt mondom , hogy minden szót értettem - de azért a szövegkörnyezetből általában ki lehetett következtetni , hogy mi mit jelent .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #167 Dátum: 2007.01.19 15:36:29 »
Jobb híjján itt kérdezem meg: mi a különbség a Sony Bravia 2000-es és 2500-as sorozata közt (az árán kívül)?
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #168 Dátum: 2007.01.19 22:12:54 »
Idézetet írta: "music"
Jobb híjján itt kérdezem meg: mi a különbség a Sony Bravia 2000-es és 2500-as sorozata közt (az árán kívül)?

Sztem a típusjelzés is más :hmm:  :nyelv:  :nagymosoly:  :ordog:
Gabe 254.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #169 Dátum: 2007.10.12 13:53:55 »
Mult hétvégén megkért az egyik haver, hogy segítsek neki autót keresni. Azt mondta 500e-ig és Injektoros legyen. És még használni is lehessen. Gyõzködtem ugyan, hogy nincs értelme körbejárni a várost. Mert a neten valószínûbben talál magának valót. De nem, menjünk. Az egyik helyen megtetszett neki egy Suzuki. Fehér 93-as 1.6-os. OKé nézzük nyitom a motorháztetõt ott figyel a karbi. Mondom a helyi emberkének mire: Az ilyen korú autók már mind injektorosak. Jó mondom akkor mutasd már meg mert én már megtaláltam a karbit. Te hol tartod az injektort?

Másik helyen még meg is van a Hond a Civic. Képen jól néz ki de belül iszonyatosan le van lakva. A vezetõülése szétszaggatva stb. A száznyolcvan valahány ezer kilóméter szerintem mese habbal. A háta ujrafestve. Vajon miért? A srácot még ez sem tántorította el. Úgyhogy motorháztetõ fel megint ott figyel egy karbi. Mondom a telepesnek erre ez is. A japánok elsõként vezették be a Injektort.(Ezt a szakszöveget valami közös továbbképzõn tanulták?) Sokat érek vele ha ebbe nem az van. Jó ezzel ez a kocsi is letudva.

Majd vasárnap délután felhívott a srác, hogy van egy 89-es 1.3-as injektoros Daihatsu Charade 220e-ért és nézzük meg. Magánszemélynél volt. 20-at lealkudott belölle aztán el is hozta. Igaz nem volt kiglancolva meg festegetve, de látszott rajta, hogy kibirja azt a 2 évet amire a gyerek számít tõle.

Hogy miért írtam le ezt most nem is tudom csak egy kicsit unatkoztam.  :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #170 Dátum: 2007.10.12 19:02:26 »
Idézetet írta: "ATIS"
Mult hétvégén megkért az egyik haver, hogy segítsek neki autót keresni. Azt mondta 500e-ig és Injektoros legyen. És még használni is lehessen. Gyõzködtem ugyan, hogy nincs értelme körbejárni a várost. Mert a neten valószínûbben talál magának valót. De nem, menjünk. Az egyik helyen megtetszett neki egy Suzuki. Fehér 93-as 1.6-os. OKé nézzük nyitom a motorháztetõt ott figyel a karbi. Mondom a helyi emberkének mire: Az ilyen korú autók már mind injektorosak. Jó mondom akkor mutasd már meg mert én már megtaláltam a karbit. Te hol tartod az injektort?

Másik helyen még meg is van a Hond a Civic. Képen jól néz ki de belül iszonyatosan le van lakva. A vezetõülése szétszaggatva stb. A száznyolcvan valahány ezer kilóméter szerintem mese habbal. A háta ujrafestve. Vajon miért? A srácot még ez sem tántorította el. Úgyhogy motorháztetõ fel megint ott figyel egy karbi. Mondom a telepesnek erre ez is. A japánok elsõként vezették be a Injektort.(Ezt a szakszöveget valami közös továbbképzõn tanulták?) Sokat érek vele ha ebbe nem az van. Jó ezzel ez a kocsi is letudva.

Majd vasárnap délután felhívott a srác, hogy van egy 89-es 1.3-as injektoros Daihatsu Charade 220e-ért és nézzük meg. Magánszemélynél volt. 20-at lealkudott belölle aztán el is hozta. Igaz nem volt kiglancolva meg festegetve, de látszott rajta, hogy kibirja azt a 2 évet amire a gyerek számít tõle.

Hogy miért írtam le ezt most nem is tudom csak egy kicsit unatkoztam.  :)


Biztos, hogy karburátorosak voltak ezek az autók? 93-ban ez már nagyon ritka volt, pláne hogy ahogy nézem, legalábbis a Honda nem is Magyaro-n lett elõször forgalomba helyezve. A karburátort és a központi injektort könnyû összetéveszteni, ismerek olyan, egyébként mûszaki végzettségû embert, aki szentül meg volt róla gyõzõdve, hogy a 2001-es 1.4-es Astra Classic-jában karburátor van, míg el nem magyaráztuk neki, hogy az a cucc ott a motortérben nem karburátor, hanem központi injektor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #171 Dátum: 2007.10.12 19:37:27 »
Idézetet írta: "ATIS"
Mult hétvégén megkért az egyik haver, hogy segítsek neki autót keresni. Azt mondta 500e-ig és Injektoros legyen. És még használni is lehessen. Gyõzködtem ugyan, hogy nincs értelme körbejárni a várost. Mert a neten valószínûbben talál magának valót. De nem, menjünk. Az egyik helyen megtetszett neki egy Suzuki. Fehér 93-as 1.6-os. OKé nézzük nyitom a motorháztetõt ott figyel a karbi. Mondom a helyi emberkének mire: Az ilyen korú autók már mind injektorosak. Jó mondom akkor mutasd már meg mert én már megtaláltam a karbit. Te hol tartod az injektort?

Másik helyen még meg is van a Hond a Civic. Képen jól néz ki de belül iszonyatosan le van lakva. A vezetõülése szétszaggatva stb. A száznyolcvan valahány ezer kilóméter szerintem mese habbal. A háta ujrafestve. Vajon miért? A srácot még ez sem tántorította el. Úgyhogy motorháztetõ fel megint ott figyel egy karbi. Mondom a telepesnek erre ez is. A japánok elsõként vezették be a Injektort.(Ezt a szakszöveget valami közös továbbképzõn tanulták?) Sokat érek vele ha ebbe nem az van. Jó ezzel ez a kocsi is letudva.

Majd vasárnap délután felhívott a srác, hogy van egy 89-es 1.3-as injektoros Daihatsu Charade 220e-ért és nézzük meg. Magánszemélynél volt. 20-at lealkudott belölle aztán el is hozta. Igaz nem volt kiglancolva meg festegetve, de látszott rajta, hogy kibirja azt a 2 évet amire a gyerek számít tõle.

Hogy miért írtam le ezt most nem is tudom csak egy kicsit unatkoztam.  :)


A Charade-dal jól járt. Én már csak tudom!  :nagymosoly:  :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #172 Dátum: 2007.10.12 20:28:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Biztos, hogy karburátorosak voltak ezek az autók? 93-ban ez már nagyon ritka volt, pláne hogy ahogy nézem, legalábbis a Honda nem is Magyaro-n lett elõször forgalomba helyezve. A karburátort és a központi injektort könnyû összetéveszteni, ismerek olyan, egyébként mûszaki végzettségû embert, aki szentül meg volt róla gyõzõdve, hogy a 2001-es 1.4-es Astra Classic-jában karburátor van, míg el nem magyaráztuk neki, hogy az a cucc ott a motortérben nem karburátor, hanem központi injektor.


Nézd alapvetõen a légszûrõház mindkettõnél rajta volt az egység tetején. ÉS nem oldalt mint az injektorosoknál. PL a Charade-nál is. A Suzukinál az oldalát kezdtem figyelgetni és találkoztam egy csomó vákumcsõvel. Mint az enyimnél is. A Hondánál már nem voltam rest és levettem a légszûrõház tetejét és szembetaláltam magam egy kéttorkos lukkal aminek a szélein négy csõ meredezett döntötten az ég felé. Így aztán már engem nem lehetett meggyõzni, hogy ez nem karburátor.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #173 Dátum: 2007.10.12 20:33:24 »
Idézetet írta: "Trotter66"

A Charade-dal jól járt. Én már csak tudom!  :nagymosoly:  :kacsint:


Ja igen neked van egyhez közöd ha jól tudom.  :)  Remélem is, hogy nem volt rosz választás. Állítólag strapabírók csak a kuplungal szokott zûr lenni. Viszont érdekesség, hogy a fordulatszámmérõ idõnként beragad a nullára és csak egy jól irányozott oldalsó csapással lehet újra mûködésbe hozni. A vízhõfokmérõ meg abszolút nem mûködik.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #174 Dátum: 2007.10.13 14:26:48 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Trotter66"

A Charade-dal jól járt. Én már csak tudom!  :nagymosoly:  :kacsint:


Ja igen neked van egyhez közöd ha jól tudom.  :)  Remélem is, hogy nem volt rosz választás. Állítólag strapabírók csak a kuplungal szokott zûr lenni. Viszont érdekesség, hogy a fordulatszámmérõ idõnként beragad a nullára és csak egy jól irányozott oldalsó csapással lehet újra mûködésbe hozni. A vízhõfokmérõ meg abszolút nem mûködik.
:rohog:  Nekem nincsen fiordulatszámmérõm. Full fapad, de ezért cserébe 1xû, mint a fakocka!
És nagyon szeretem 5 ajtós, kis méregzsák, minimalista fogyasztással. A vízhõmérõ meg mûxik, úgy ahogyan kell. Hibátlan a verda. :nana:  :kacsint:  :nagymosoly:  Mindjárt csinátam Neki a kutyakennelben helyet, nehogy zokon vegye a csillaggarazsírozást. Most bent csücsizik a második garázsban. :mrgreen: Vigyázunk Rá, szeretjük, 16 éves- vagy személyije  :vag2:  - és makulátlan korához képest.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #175 Dátum: 2007.10.13 22:47:33 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Biztos, hogy karburátorosak voltak ezek az autók? 93-ban ez már nagyon ritka volt, pláne hogy ahogy nézem, legalábbis a Honda nem is Magyaro-n lett elõször forgalomba helyezve. A karburátort és a központi injektort könnyû összetéveszteni, ismerek olyan, egyébként mûszaki végzettségû embert, aki szentül meg volt róla gyõzõdve, hogy a 2001-es 1.4-es Astra Classic-jában karburátor van, míg el nem magyaráztuk neki, hogy az a cucc ott a motortérben nem karburátor, hanem központi injektor.


Nézd alapvetõen a légszûrõház mindkettõnél rajta volt az egység tetején. ÉS nem oldalt mint az injektorosoknál. PL a Charade-nál is. A Suzukinál az oldalát kezdtem figyelgetni és találkoztam egy csomó vákumcsõvel. Mint az enyimnél is. A Hondánál már nem voltam rest és levettem a légszûrõház tetejét és szembetaláltam magam egy kéttorkos lukkal aminek a szélein négy csõ meredezett döntötten az ég felé. Így aztán már engem nem lehetett meggyõzni, hogy ez nem karburátor.


Azért viszonylag egyszerû megállapítani, hogy karbi, vagy központi befecsi. - az utóbbiba megy két drót a befecsi vezérléséhez, é leszedve a légszûrõházat jól hallható a mûködése.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #176 Dátum: 2007.10.14 00:30:19 »
Na fogjuk rövidre. A motor tere úgy nézett ki mint ezé. ÉS nem úgy nézett ki mint ezé.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #177 Dátum: 2007.10.14 00:47:57 »
Idézetet írta: "Trotter66"
:rohog:  Nekem nincsen fiordulatszámmérõm. Full fapad, de ezért cserébe 1xû, mint a fakocka!
És nagyon szeretem 5 ajtós, kis méregzsák, minimalista fogyasztással. A vízhõmérõ meg mûxik, úgy ahogyan kell. Hibátlan a verda. :nana:  :kacsint:  :nagymosoly:  Mindjárt csinátam Neki a kutyakennelben helyet, nehogy zokon vegye a csillaggarazsírozást. Most bent csücsizik a második garázsban. :mrgreen: Vigyázunk Rá, szeretjük, 16 éves- vagy személyije  :vag2:  - és makulátlan korához képest.


Hát nem volt sok válsztási lehetõségünk. Közel sem makulátlant találtunk, de olyan olcsó volt az ár, meg annyira nem volt a környéken hirtelenjében jó és olcsó autó, hogy a srác így is örült mint majom a farkának. Csajozni biztos nem fog vele mert bûnronda szegény. A charade egyébként sem valami szépségdíjas, de ennek a kocsinak a festése tényleg elhasználódott. De legalább nincs ujrafestve mert rommá törték.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #178 Dátum: 2007.10.14 00:51:50 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Biztos, hogy karburátorosak voltak ezek az autók? 93-ban ez már nagyon ritka volt, pláne hogy ahogy nézem, legalábbis a Honda nem is Magyaro-n lett elõször forgalomba helyezve. A karburátort és a központi injektort könnyû összetéveszteni, ismerek olyan, egyébként mûszaki végzettségû embert, aki szentül meg volt róla gyõzõdve, hogy a 2001-es 1.4-es Astra Classic-jában karburátor van, míg el nem magyaráztuk neki, hogy az a cucc ott a motortérben nem karburátor, hanem központi injektor.


Nézd alapvetõen a légszûrõház mindkettõnél rajta volt az egység tetején. ÉS nem oldalt mint az injektorosoknál. PL a Charade-nál is. A Suzukinál az oldalát kezdtem figyelgetni és találkoztam egy csomó vákumcsõvel. Mint az enyimnél is. A Hondánál már nem voltam rest és levettem a légszûrõház tetejét és szembetaláltam magam egy kéttorkos lukkal aminek a szélein négy csõ meredezett döntötten az ég felé. Így aztán már engem nem lehetett meggyõzni, hogy ez nem karburátor.


OK, akkor tiszta a dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Válasz #179 Dátum: 2007.10.14 12:51:15 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Trotter66"
:rohog:  Nekem nincsen fiordulatszámmérõm. Full fapad, de ezért cserébe 1xû, mint a fakocka!
És nagyon szeretem 5 ajtós, kis méregzsák, minimalista fogyasztással. A vízhõmérõ meg mûxik, úgy ahogyan kell. Hibátlan a verda. :nana:  :kacsint:  :nagymosoly:  Mindjárt csinátam Neki a kutyakennelben helyet, nehogy zokon vegye a csillaggarazsírozást. Most bent csücsizik a második garázsban. :mrgreen: Vigyázunk Rá, szeretjük, 16 éves- vagy személyije  :vag2:  - és makulátlan korához képest.


Hát nem volt sok válsztási lehetõségünk. Közel sem makulátlant találtunk, de olyan olcsó volt az ár, meg annyira nem volt a környéken hirtelenjében jó és olcsó autó, hogy a srác így is örült mint majom a farkának. Csajozni biztos nem fog vele mert bûnronda szegény. A charade egyébként sem valami szépségdíjas, de ennek a kocsinak a festése tényleg elhasználódott. De legalább nincs ujrafestve mert rommá törték.


Nézz át a Japán autók/Daihatsu topicba, ott láthatod néhány kép erejéig milyen volt és milyen lett a miénk, egy "kis" kétmenetes polírt követõen!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.